Sähkäriltä oli unohtunut vetää johto yhteen pistorasiaan. Pistorasioita näköjään ketjutettu useampia yhteen. Sähkökeskukselta näyttää tulevan pistorasiaan MMJ 3x1,5. Lisäsin ketjutukseen puuttuvan pistorasian, mutta laitoin seuraavaan pistorasiaan meneväksi johdoksi MMJ 3x2,5. Voiko olla noin vai tuleeko jotain ongelmia pistorasioiden toimivuuden kanssa kun kaapelin koko vaihtuu matkalla?
Eli tässä vaiheessa vain kaapelit tyrkyllä rasioissa ei mitään kytkentöjä itse tehty, ettei taas joku vastaa, että annappa ammattilaisten tehdä kaikki sähkötyöt.
Pistorasian ketjutus
13
4541
Vastaukset
- dfhdfghfdgh
Ei ole mitään ongelmia tuon suhteen kunhan ne sulakkeet pidetään 10A:n kokoisina ja mielellään sulaketaulussa teksti kaapelin koosta MMJ3*1,5S. Ihan vaan senvuoksi ettei joku myöhemmin katso sille pistorasialle tulevan tuo MMJ3*2,5S ja laittaisi sen tiedon perusteella uudet 16A:n pohjat ja sulakkeet tauluun. Elikkä paksumpaa johtoa voi käyttää.
- Jpe-
Tosin käsittääkseni uusi talo kyseessä ja silloin kait johdonsuoja siellä eikä tulppa; mutta eihänse merkitän kuitenkaan pahitteeksi ole.
Sen sijaan onko se yksi unohtunut oikeasti pistorasia vai esim. putkitettu atk-pistoke, johon ei ollut vielä vedetty piuhaa kun ei tiedä haluatko sinne cat 5e/cat 6 vai cat 7 kaapelin. Tai peräti tv-pistoke ja siihen tulisi jossain vaiheessa tv-mies vetää tellunsa?
Ennenkuin sienät menee umpeen niin mikset pirauta sähkärille ja kysy siitä? - ei kysyvä tieltä eks
Jpe- kirjoitti:
Tosin käsittääkseni uusi talo kyseessä ja silloin kait johdonsuoja siellä eikä tulppa; mutta eihänse merkitän kuitenkaan pahitteeksi ole.
Sen sijaan onko se yksi unohtunut oikeasti pistorasia vai esim. putkitettu atk-pistoke, johon ei ollut vielä vedetty piuhaa kun ei tiedä haluatko sinne cat 5e/cat 6 vai cat 7 kaapelin. Tai peräti tv-pistoke ja siihen tulisi jossain vaiheessa tv-mies vetää tellunsa?
Ennenkuin sienät menee umpeen niin mikset pirauta sähkärille ja kysy siitä?sähkäri ollut viimeksi 3 v. sitten hommissa, joten ei viitsi pikkuasioissa häiritä. Kyllä kyseessä on ihan tavallinen pistorasia.
- ei kysyvä tieltä eks
3x1,5 tulee ilmeisesti suoraan sulaketaulusta ja 3x2,5 menee siis tuolta 1. pistorasialta seuraavaan pistorasiaan, josta jatkuu taas seuraavaan 3x1,5 kaapelilla
- dfhdfghfdgh
Jpe- kirjoitti:
Ennenkuin sienät menee umpeen niin mikset pirauta sähkärille ja kysy siitä?Tuo merkintä on hyvä olla nimenomaan tulppasulakkeilla. Pohjan ja sulakkeen vaihto voidaan tehdä niin ettei johtoa välttämättä edes näy keskuksella. Jos on johdonsuojakatkaisija niin siinä vaihtaminen edellyttää myös johdon irroittamista ja siinä samalla se on tarkistettavissa onko se 1,5 vai 2,5mm2.
- ihan oikea sähkäri
Jos pistorasiat ketjutetaan, niin ne sulatetaan ja sulasta muovimassasta valetaan muoviketjua. Ainakin Motonet myy kelta mustaa varoitusketjua (muovista)ainakin ja monet rautakaupat myös :)
- ihan oikea sähkäri
..kun pitkästä aikaa näkee faniryhmän nostavan päätään.
- ihan oikea sähkäri
ihan oikea sähkäri kirjoitti:
..kun pitkästä aikaa näkee faniryhmän nostavan päätään.
pölhöjä feikkejä oikein riittää?
- ei kysyvä tieltä eks
onneksi on fiksuja immeisiä, jotka viitsivät antaa neuvoja ja vinkkejä, sitten on idiootteja, jotka saavat tyydytystä -tuilusta jos ei osaa selittää asiaa oikeilla termeilla, meitä on moneen junaan
- AC/DC
ihan oikea sähkäri kirjoitti:
pölhöjä feikkejä oikein riittää?
ihanko oikea sähkari mulkku, haaahhhaaahaaabuahaaahhhhaaa, voi vittu kun olet kyrpämuölkku. ihan oikea söhläri, haahghhhabuaaahhhaahhahahh.
- oletko hörhö
osta rautakaupasta sinkattua kettinkiä ja työnnä se anukseesi.
Jos sähkäri tulee kytkemään pistorasian niin miksi itse laittaa johdon? Kyllä sähkäri samalla vetää yhden johdon, kun paikalle saapuu kytkemään pistorasiaa. Joten jätäppa sähkötyöt ammattilaiselle jos itse et ole sähköalan ammattilainen ja kysymyksestä päätellen et ole.
- AC/DC
et ymmärrä sähköistä mitään, jätä jo ajatukset täysjärkisille, esimerkiksi minulle, olen sentäs täysjärkinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 301426
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731270- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883