Minun luonteenpiirteenäni kun on kaikenlaisten asioiden ihmettely ja kyseenalaistaminen, niin olen pohtinut seuraavaa, liittyy auton polttoaineisiin.
Tämä uusi E10 käy automerkkini valmistajan mukaan vuoden 2000 ja jälkeen valmistettuihin autoihin.
Tiivisteiden ja kumiosien kovettuminen ja metalliosien korroosio on vaivana, jos tuota palmuöljyä tankkaan. Autoni on 1998 ranskalainen.
Onko jossakin päin maailma käytetty tällaista E10 bensaa ja testattu autoja, mitä ajan kanssa tapahtuu?
Miten on älytty muuttaa kumiosat, metalliosat vuoden 2000 jälkeen sellaisiksi että kestävät tuon E10?
Jotenkin tuntuu niin "lonkalta heitetyltä" nuo vuosiluvut.
Olen ajatellut tehdä kokeen, mitä tapahtuu ja kauanko kestää.
Mistä ne Ranskalaiset sen tiesi?
12
222
Vastaukset
- TAuno89
1992.
Silloin jo japanilaiset tekivät auton johon uusi bensa käy.
Kysehän on ruiskutusmoottoreista ja niiden kumi ja muoviosista.
Kumi ja muoviseosten pitää kestää liuottimia, niinkuin ne useimiten tekevätkin.
Ruiskutusmoottoreita taas ei haittaa vaikka seassa on alkoholiakin, sekin palaa mukavati- kaksi vanhaa
ymmärränkö oikein jos ymmärrän että, ennen v 2000 automallissani ei ole ruiskutusmoottoria?
moottoreista en ymmärrä, ruiskuttaako se vai ei. - Tauno89
kaksi vanhaa kirjoitti:
ymmärränkö oikein jos ymmärrän että, ennen v 2000 automallissani ei ole ruiskutusmoottoria?
moottoreista en ymmärrä, ruiskuttaako se vai ei.luultavasti/melkovarmasti on..
Ne yleisty 1990 luvulla ja vapaaasti hengittävät moottorit jäi historiaan Tauno89 kirjoitti:
luultavasti/melkovarmasti on..
Ne yleisty 1990 luvulla ja vapaaasti hengittävät moottorit jäi historiaanOnkohan mun pelis jotta vikka ko se ruppe ylämäes pihisemä astmasest,ei oikke kulje henkitys.
- Tauno89
koti-kiusattu kirjoitti:
Onkohan mun pelis jotta vikka ko se ruppe ylämäes pihisemä astmasest,ei oikke kulje henkitys.
osta anhilaattori.
Saman asian ajaa ruiskaus kunnon vodkaa - kaksi vanhaa
Tauno89 kirjoitti:
luultavasti/melkovarmasti on..
Ne yleisty 1990 luvulla ja vapaaasti hengittävät moottorit jäi historiaanJos 1999 mallissa on ruiskutusmoottori ja 2000 ja jälkeen on ruiskutusmoottori niin, mistä voi tarkistaa että tiivisteiden materiaali on vaihdettu juuri tuossa vuosien vaihteessa? Automallia valmistettiin enää muutaman vuoden 2000 luvun alussa.
Vieläkin luulen lonkalta heitetyksi!
Kiitos tähän asti tulleista selvityksistä! - 17
koti-kiusattu kirjoitti:
Onkohan mun pelis jotta vikka ko se ruppe ylämäes pihisemä astmasest,ei oikke kulje henkitys.
jos se ruppee puhumaan turu murtel, pätkien
tai sitte puolissa vika - dsklwpoe
kaksi vanhaa kirjoitti:
Jos 1999 mallissa on ruiskutusmoottori ja 2000 ja jälkeen on ruiskutusmoottori niin, mistä voi tarkistaa että tiivisteiden materiaali on vaihdettu juuri tuossa vuosien vaihteessa? Automallia valmistettiin enää muutaman vuoden 2000 luvun alussa.
Vieläkin luulen lonkalta heitetyksi!
Kiitos tähän asti tulleista selvityksistä!ei niitä ole tarvinnut vaihtaa
useimmissa autoissa ne kestävät liuottimia
Mutta ei siitä ole haittaa vaikka ajattekin98 lla.
Hintakaan ei ole enää mikään tappitekijä - Lech walesa
17 kirjoitti:
tai sitte puolissa vikaPuolan johto vaihdettava !
17 kirjoitti:
tai sitte puolissa vikaAin ko tule oikke tiukka paikka ,se ruppe kyselemä ko vanha setori,tästäkö tästäkö?
- cölvepodfåpr
ja moni muukin valmistaja
http://e10bensiini.fi/index.phtml?s=72 bensassa nyt mitään palmuöljyä oo, viinaa siinä on!!
;P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1906889
- 594592
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353923- 673145
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161935Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271666- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341429
- 1431197