Kysytäämpä täällä, kun ei tuolla Pystykorvat-palstalla kukaan vastannut. Eli:
Kun olin lapsi (80-lukua), meillä oli pohjanpystykorva mustin merkein. Vieläkö niitä on? Kun olen etsinyt netistä kuvia pohjanpystykorvista, ovat järestään ruskein merkein, yhtään mustavalkoista en ole löytänyt.
Siinä pentueessa, josta koiran otimme, taisi olla 2/7:stä pennusta mustavalkoisia.
Pohjanpystykorvan väritys
8
1616
Vastaukset
- ok ok ok
Olikohanne aitoja pohjanpystykorvia.Joillakin olen nähnyt päässä mustia laikkuja, muuten ne ovat ruskea valkolaikkusia.
- pohjistapoo
Oli ne ainakin rekistöröity kennelliittoon pohjanpystykorviksi... ja pari kertaa näyttelyssäkin kävi tuo omamme.
- mennä vaan
värjäilemmään niitä koiria,antakkee olla semmosia ku ovat.
- Gertrud2010
Vastasin sinne toiselle palstalle jo :)
- etkuketku
Meillä on rekisteröity puhdasrotuinen pohjanpystykorva josta löytyy ruskean lisäksi myös mustia merkkejä. Tämä väritys on hyvin paljon harvinaisempi, mutta käsittääkseni sitä yritetään nyt elvyttää uudelleen henkiin. Suomessa näitä "tilkkutakkeja" ei taida olla kuin muutama kymmenen. Ruotsissa käsittääkseni enemmän.
- ap.
Ahaa... kiinnostavaa. Sillä meidän koiralla oli ruskeita merkkejä päässä kyllä, mutta rungon laikut olivat mustia. Ja teerenpilkkuja käpälissä.
- vesky1
mulla on pohjis ja on siittäny 5petuetta. mustavalkosia on siellä seassa,mut on myös vakoruskeita!! mulla on mustavalko pohjis että kyllä niitä tulee jos on tullakseen.mun koiran isä ja emä on punaruskeita....
- voi olla
Tässä on yksi pentukuva, mutta koiralla naamassa ruskeaa lisäksi:
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=167981
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442797Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 591360
- 941253
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138- 471129