Onkohan Electrolux-konsernin jääkaappien laatu parantunut yhtään makaronitehtailija Antonio Merloni konkan jälkeen? Eikös siitä konkasta ole jo pari vuotta?
Electrolux-konsernin 2000-luvulla Merlonin avustuksella pilaamat tuotteet ja tuotemerkit mm. :
AEG, Electrolux, Electro-Helios, Rosenlew, Husqvarna, Zanussi,...
Vai näkyykö vielä mitenkään?
Onkohan Electrolux-konsernin jääkaappien laatu parantunut... ?
13
1652
Vastaukset 13
- Sekoitatko
nyt asiat. Upon kaapit tuli Merlonilta, nyt Gorenjelta.
- Kodinkone myyjä
Joo merloni teki upot, ellun kanssa niillä ei ole mitään tekemistä... ruotsista tulee ellut..
- Uusi jääkaappi 2011?
Kodinkone myyjä kirjoitti:
Joo merloni teki upot, ellun kanssa niillä ei ole mitään tekemistä... ruotsista tulee ellut..
Jos Antonio Merloni ei pilannut Electrolux-konsernin tuotemerkkejä niin hurrit pilas kaappiensa maineen itse ja laatuun ei ole tullut ja ei ole edes odotettavissa mitään parannusta?
- Miksi pitää
Uusi jääkaappi 2011? kirjoitti:
Jos Antonio Merloni ei pilannut Electrolux-konsernin tuotemerkkejä niin hurrit pilas kaappiensa maineen itse ja laatuun ei ole tullut ja ei ole edes odotettavissa mitään parannusta?
mollaat yhden konsernin tuotteet, vaikket tiedä juuri mitään. Ruotsissa toimii enään Marienstad-tehdas, jossa tehdään ns. kalleimmat mallit. Muut tulee esim. Puolasta ja Unkarista täysin uudistetuista tehtaista.
En sano, että muita parempia, mutta itsellä induktiotaso, höyryuuni, liesikupu, pakastin, jääkaappi, astianpesukone ilman ongelmia 6 V. Taitaa olla "onnesta" kyse ja tietenkin käyttäjästä.
Sanoisin, että ostakaa mikä sopii tarpeisiin ja on kukkarolle sopiva. Ja katsokaa onko paikkakunnalla kyseisen merkin huoltoliikettä. - Uusi jääkaappi 2011?
Miksi pitää kirjoitti:
mollaat yhden konsernin tuotteet, vaikket tiedä juuri mitään. Ruotsissa toimii enään Marienstad-tehdas, jossa tehdään ns. kalleimmat mallit. Muut tulee esim. Puolasta ja Unkarista täysin uudistetuista tehtaista.
En sano, että muita parempia, mutta itsellä induktiotaso, höyryuuni, liesikupu, pakastin, jääkaappi, astianpesukone ilman ongelmia 6 V. Taitaa olla "onnesta" kyse ja tietenkin käyttäjästä.
Sanoisin, että ostakaa mikä sopii tarpeisiin ja on kukkarolle sopiva. Ja katsokaa onko paikkakunnalla kyseisen merkin huoltoliikettä.> mollaat yhden konsernin tuotteet, vaikket tiedä juuri mitään.
Aivan, se on tavallisen kadun tallaajan ongelma että ei tiedä tuotteiden historiikkia ja mahdollisia ongelmia. Jotkut merlonit ostelee tuotemerkkejä ja pilaa sekä ko. tuotemerkin maineen ja varsinkin ko. tuotemerkillä leimatun tuotteen. Eli senpä takia täällä huudellaan kadunkulmassa että saatais edes tätä kautta sitä tietoa.
Se että minä mollaan vain yhtä tuotemerkkiä/konsernia sattuu nyt vain johtumaan siitä että minulla kuten useimmilla normaali asiakkailla on käytössään vain yksi kappale jääkaappeja. Ja minun kokemus on että AEG jääkaappi hajoaa n. parin vuoden välein! Nyt sitten jo kolmas kerta ja tällä kertaa sitten ilmeisesti kylmäaineet tuli ulos ja käsittääkseni sitä ei kannata korjata? Edellinen saman konsernin jääkaappi (Husqvarna) kesti lähes kolmekymmentä vuotta joten sanoisin että tämän n.7v ei pitäisi olla mikään normaali ikä jääkaapille. Vanhemmilla j-kaappi on kestänyt jopa yli 30v.
Ja kun selailee näitä keskustelupalstoja niin ei ole vaikea huomata että samat viat ja vikakuvaukset kummittele Electrolux-konsernin muissakin jääkaappeissa, vain kuoret vaihtuu brandin kanssa. Viat on ja pysyy vaikka kaapit ovat 3-5v nuorempia kuin minulla oleva. Electrolux-konsernia ei näytä kiinnostavan korjata selviä suunniteluvirheitään kaikista asiakkaiden valituksista huolimatta.
Ja jos luet tarkasti huomaat että en mollaa induktiotasoa, höyryuunia, liesikupua, pakastinta tai astianpesukonetta, vain jääkaappia. Tiedän että eri laitteet tehdään yleensä eri tehtaissa ja laatu seuraa usein myös ko. tehtaita/tehtaan johtoa. Huonompi juttu jos se koko konsernin johdosta kiinni!
Koska tehtailijat ratsastaa tuotemerkkien hyvällä aikaisemmalla maineella, yksi keino asiakkaille on saattaa niiden mahdollinen laadun huonontuminen mahdollisimman nopeasti muiden asiasta kiinnostuneiden tietoon. Keskustelupalstat ei ole varmaankaan paras keino siihen vaan jonkinlainen mustalista yhdessä paikassa olisi parempi? Mutta siihen pitäisi jonkin puolueettoman kuluttajajärjestön aktivoitua ja alkaa ylläpitäjäksi.
Ehkä tämä väärin ymmärtämäni kytkyt merlonin konkkaan oli jonkinlainen toiveajatus siitä että nyt saadaan Electrolux-konsernista kitkettyä noi paskan tekijät pois. Mutta jos te olette varmoja ettei merlonilla ole mitään tekemistä Electrolux-konsernin kanssa niin näyttää siltä että Electrolux-konserni on itse paskakaapien tekijä ja ilmeisen ylpeä siitä että saa vuosittain monet asiakkaat kiukkuiseksi?
- kakkosnelosen pätkä
E-Lux-konsernin kylmäkaapit tehdään pääosin muualla kuin Ruotsissa. Merlonin tehtaalla niitä ei ole koskaan tehty. 1-ovisia kait vielä joitakin malleja Ruotsista tulee (tai tuli ainakin noin vuosi sitten), mutta ei mitään muuta.
Aikoinaan Suomessakin tehtiin Rosenlewin kaappeja, mutta siitä on jo yli 10 vuotta aikaa. Kotimaassamme tehdään enää lattialiesiä ja muutamaa uunimallia, jotka Suomessa myydään nimellä Upo, Ruotsissa Cylinda ja muualla Asko.
Merlonin tekemiä kaappeja ei Suomen vähittäiskaupoissa juurikaan enää ole. Merlonin tehdasta ei ole ihan vielä kokonaan pantu kiinni, mutta Suomeen sen tehtaan tuotteita ei enää tule. Upon organisaatio hoitaa takuuasiat edelleen ainakin kahden vuoden ajan, vaikka tehtaalta ei taida apuja juuri tulla. Uuden omistajan hallussa Upo-merkistä tulee luotettava merkki. Kaikissa tutkimuksissa Upo onkin Suomen luotettavin merkki, vaikka täällä joku 3-4 ihmistä sitä työkseen mollaakin. Älkää aina uskoko ensimmäiseen väitteeseen. Esimerkiksi minulla on jääpakkanen, nyt 5 vuotta ja toimii täysin moitteetta, Merlonin tekemä!
Jos jollakulla menee Leatherman rikki, niin ei se kaikkia Leathermaneja paskaksi tee. - 64Tuikku
Meillä seisoo keittiössä 2,5 vuotias Rosenlew jääkaappipakastin 3340, jossa pitäis olla pakastimessa nofrost.
No eipä ole meillä toiminut.
Takuuaikana kävi kerran korjaaja katsomassa, kun pakastin ei pysynyt kylmänä ja rupesi pitämään melkomoista kolinaa. Oli ilmeisesti syväjäässä ja joku ropelli varmaan kolkutti jäämötikkään tai siltä se kuullosti. No korjaaja ei sanomansa mukaan löytänyt vikaa, mutta kuitenkin kertoi, että sulatusveden poistoputki oli tukossa.
Eipä tuo tuosta käynnistä korjaantunut. Nyt en paljon pakasteita laittele. Sulattelen käsin silloin tällöin.
Jääkaappi on lisäksi kovin äänekäs. Vingahtelee ja mouruaa, kuin kiimainen kolli. Onneks ei ole makkari ihan lähistöllä.
Tehdas taitaa olla Unkarissa siellä ainakin helsinki energian mukaan on 3341 malli tehty.
Uusi on siis ostoslistalla, kunhan saadaan rahat kasaan kunnolliseen, pohjois- tai keskieuroopan ammattilaisten valmistamaan malliin. Nämä idän ja etelän ihmeiden käyttökokemukset alkaa riittämään. - Laatukamat
Itse ostin Aeg:n jääkaappipakastimen vuoden 2008 alussa. Takuuaikana jo korjailtiin, mutta hajosi lopullisesti vasta takuuajan jälkeen, ikää alle 3v. Onneksi meni vakuutukseen.
Huoltokaveri sanoi, ettei yksikompressorisia jääkaappipakastimia kannata ostaa mitään merkkiä, ne hajoavat todella nopeasti kaikki. Nyt onkin hankinnassa täyskorkea jääkaappi, mutta ei italoromua enää.- kulux-lux
niin sitä pitää. Onneksi Electroluxin takia nousseisiin vakuutuksiin joutuu osallistumaan myös AEG-Electroluxin väki! Ainakin suomessa. Minä en kyllä haluaisi olla näissä talkoissa mukana vakuutusmaksujen osalta tai muutenkaan.
- onneksi ei
kulux-lux kirjoitti:
niin sitä pitää. Onneksi Electroluxin takia nousseisiin vakuutuksiin joutuu osallistumaan myös AEG-Electroluxin väki! Ainakin suomessa. Minä en kyllä haluaisi olla näissä talkoissa mukana vakuutusmaksujen osalta tai muutenkaan.
mutta kiitokset myös minulta AEG-Electroluxin väki! Vakuutusmaksut kyllä tuntuu nousevan myös minulla.
- tuotevirhe
Kolme vuotiaan kodinkoneen hajotessa kyse on tuotevirheestä. Sitä ei maksa vakuutusyhtiö, vaan myyjäkauppa sekä maahantuoja yhteisvastuullisena. Päätöksen voi hakea kuluttajariitalautakunnasta.
- ijioihji
Eli siis Electrolux-konsernillakin on käytössä "Suunniteltu vanheminen - planned obsolescence". http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
Kuka saa kodinkonetehtailijat kiinni "Suunniteltu vanheminen - planned obsolescence"-kartellista?
Electrolux-konsernin brandit:
AEG, Electrolux, Electro-Helios, Rosenlew, Husqvarna, Zanussi,...- mielepuoli
Kenellä sitten ei ole?
Panasonicin "valurunko" -videonauhuri lerpahti 3 vuoden käytöllä. No, kesti sentään vuoden pitempään kuin tutun JVC.
Gram "jenkkikaappi" kesti 4 vuotta ennen kuin alkoi kuumentua ihan hulluna - hyvä ettei palamaan syttynyt.
Sony TV syttyi palamaan, mutta sammui itsekseen. Ikää 7 vuotta.
Mielen jääkaappipakastinta yritettiin korjata pariinkin kertaan ennen kuin lensi pellolle. Ikää tuolloin 4-7 vuotta. Tilalle tuli Upo, joka kanssa laukesi 1 vuoden iässä, mutta saatiin korjattua ja kukkuu yhä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1831994Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1581402Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset2231020- 71907
- 58878
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus70810- 47803
- 93767
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt200687Martinan alamäki jatkuu
Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”151656