täytin just 15 ja haluasisin sellasen mopon mikä kulkis,kestäis ja helppo virittää
mikä on paras vakio mopo?
23
1962
Vastaukset
- Pappatunikka
.
- Kestää
Kulkee ja toimii varmasti.
Kestää.
Postimyynnistä saa 200 eurolla täydellisen laittoman koneen.
Hinta uutena 1099 €.
http://www.masco.fi/kymco-visa-p-14094.html
Kirjoittamalla tyyppiin 50 sijaan 110, löytyy Googlella isompi malli.
Mopojen mitat ja paino ovat keskenään samat. Kestää tehoa ja kuormaa.
Tämä on kehitysmaiden perheajoneuvo, "noin neljälle henkilölle ja parille kanalle mitoitettu".
Lopultakin Suomeen tulee luotettava, taloudellinen, vakaa ja helppo ajettava.
Osia saa vaikka mistä. Virittämisen vahingot eivät tule osien suhteen kalliiksi.
Autokortin siityminen on kylläkin helppoa järjestää tällä.
On myös E3-hyväksytty moottoripyöräksi, jos joutuu sellaiseksi katsastamaan ja veron maksamaan.
Rengaskoko on hyvä talvellakin.- asdfghjklöä'
skobat on aivan perseestä!! osta joku enduro!!
- jipponi
asdfghjklöä' kirjoitti:
skobat on aivan perseestä!! osta joku enduro!!
Voisi sanoa, että Kymco Visa R 50/110 on herrasmiesmoottoripyörä.
Sillä ajaessa eivät Reino-tosssut kuraannu.
Arkiajossa jäävät enskat tankkaamaan ja huoltamaan.
Ajamisen helppous tekee etenemisestä sujuvaa ja turvallista.
Huono ominaisuus on sylinterin kuraantuminen, kuin oikeassa moottoripyörässä.
Samoin on avonainen ketju, kuten yleensä mopoissa.
Kehitysmaissa tämmöisissä on siististi koteloitu kestävä ketju.
Täällä joutuu rassaaamaan ja sotkemaan rasvahiekkaa.
- kyllä ei lähde
Toyota Corolla on ylivoimaisesti paras vakio mopo.
- hur dur
Dx corolla voittaa kaikki mopot, että kannattaa ostaa.
- noperkele
osta derbi drd pro sm siinä paras vakio mopo ja muutenkin paras
- hkjh
vakionaha se ei kulje mihinkää, mutta se o paljo parempi virittämisen kannalta kun joku x-treme
- qwewqrqwer
hkjh kirjoitti:
vakionaha se ei kulje mihinkää, mutta se o paljo parempi virittämisen kannalta kun joku x-treme
Pappatunturi rempattuna kestää, on helppo huoltaa, kulkee sen 40, säätösuuttimella ja välityksillä 45, ja kannenlaskulla enemmän. Supersportissa sama asia Täysin vakiona siis se pensan kulutus 2l/100km, ja pappatunturi ei savuta paljoa verrattuna näihin PVisiin, ja uusenskoihin.
- Itellä mana ja vajak
Honda Monkey kulkee ja kestää, mut jos haluu semmosen mikä on helppo virittää, nii osta joku vajakki sm tai enska.
- joujouuoj
riippuu siitä mitä haluaa
eli haluakko 2t vai 4t mopon isoilla vai pienillä pyörillä?
2t on helppo virittää ja niitä löytyy pienpyöräisinä(PV,Hopper ja isopyöräisinä(uusenskat ylensä).Viritys halpa.Vakiona uusenskat vie sellaset 7 litraa/100 km ja vanhemmat 2t jotain 3l/100 km. Uusissa mopoissa on tehot kuristettu aika reilusti eli kurien poiston jälkeen mopetti kulkee n. 70.Viritettynä todella kisaset
4t taas on kestävä ja luotettava.Yleisimpiä ovat Monkeyt.Kulutus siinä 3l/100 km.Virittäminen hiukan kallimpaa.Näitäkin myös kuristettu muttaa eivät anna yhtä suurta huippunopeutta,enimmäkseen lisää vääntöä kuristuksien poiston jälkeen.Pienviritetyinä sopivasti potkua
ja isosyöräiset ovat vakaampia ajaa mutta pienpyöräset ovat ketterämpiä ja sopivat lyhyille kuskeille.
jos 2t kiinostaa niin joku derbi,aprilia,dt, tai pv,hopper ja jos ei monkey passaa niin Orion RX- dfgh3
Mistähän oot repäissy nää ''faktat'?
''Vakiona uusenskat vie sellaset 7 litraa/100 km ja vanhemmat 2t jotain 3l/100 km''
Ihan samanverran vanhemmat vie kuin uudemmat..
''Uusissa mopoissa on tehot kuristettu aika reilusti eli kurien poiston jälkeen mopetti kulkee n. 70.Viritettynä todella kisaset''
Aivan samanverran uudet on kuristettu kuin vanhemmatkin. Uudet on jopa kuristettu niin että jää enemmän tehoa, kuin mitä vanhoissa jää. - gkopgbjiogb
dfgh3 kirjoitti:
Mistähän oot repäissy nää ''faktat'?
''Vakiona uusenskat vie sellaset 7 litraa/100 km ja vanhemmat 2t jotain 3l/100 km''
Ihan samanverran vanhemmat vie kuin uudemmat..
''Uusissa mopoissa on tehot kuristettu aika reilusti eli kurien poiston jälkeen mopetti kulkee n. 70.Viritettynä todella kisaset''
Aivan samanverran uudet on kuristettu kuin vanhemmatkin. Uudet on jopa kuristettu niin että jää enemmän tehoa, kuin mitä vanhoissa jää.Jos vakiona pidät niin osta manki, gilera tai derbi. Itselläni on vakio derbi x-race ja kavereiden riejut ja jammut jää kuin tikku ulosteeseen.
- Monkibomber_93
dfgh3 kirjoitti:
Mistähän oot repäissy nää ''faktat'?
''Vakiona uusenskat vie sellaset 7 litraa/100 km ja vanhemmat 2t jotain 3l/100 km''
Ihan samanverran vanhemmat vie kuin uudemmat..
''Uusissa mopoissa on tehot kuristettu aika reilusti eli kurien poiston jälkeen mopetti kulkee n. 70.Viritettynä todella kisaset''
Aivan samanverran uudet on kuristettu kuin vanhemmatkin. Uudet on jopa kuristettu niin että jää enemmän tehoa, kuin mitä vanhoissa jää."Aivan samanverran uudet on kuristettu kuin vanhemmatkin."
Vanhat mopot on rakennettu alitehoisiksi, uudet mopot taas kuristettu törkkäämällä pellinpalanen pakoputkeen häiritsemään koneen hengitystä. Yritäpä laittaa vaikkapa Solifer SM:ää kulkemaan 80km/h. Eipä ole ihan helppoa, joutuu jopa tekemään jotain muuta kuin poraamaan putkesta kurin pois ja välejä vaihtamalla. Eikä isompaa bolttispyttyä löydy, vaan menee lohkojen muokkaamiseksi.
Urbaanilegenda kertoo että aikoinaan jätettiin pappa-Tunasta kannentiiviste pois, että saatiin kantta laskettua eli lisää puristuksia. Tämän operaation ja viilailujen jälkeen huiput oli jo tuon 70km/h, minkä saa uusista koneista irti sen kurin poistamalla. - joujouuoj
dfgh3 kirjoitti:
Mistähän oot repäissy nää ''faktat'?
''Vakiona uusenskat vie sellaset 7 litraa/100 km ja vanhemmat 2t jotain 3l/100 km''
Ihan samanverran vanhemmat vie kuin uudemmat..
''Uusissa mopoissa on tehot kuristettu aika reilusti eli kurien poiston jälkeen mopetti kulkee n. 70.Viritettynä todella kisaset''
Aivan samanverran uudet on kuristettu kuin vanhemmatkin. Uudet on jopa kuristettu niin että jää enemmän tehoa, kuin mitä vanhoissa jää.fakta on fakta ?
- qrqwrewqwqeqwrqweqwr
"Urbaanilegenda kertoo että aikoinaan jätettiin pappa-Tunasta kannentiiviste pois, että saatiin kantta laskettua eli lisää puristuksia."
Joo, tuo oli yksi tapa millä viritettiin, tai enemmänkin "viritettiin" sitä mopoa. Hyötyä tuosta kun ei ollut ollenkaan. Sen verran mitä puristuksia saatiin lisää, sitä vuosi sieltä tiivistämättömän kannen välistä. Kansia tuolla teknisen työn tunnilla laskettiin sorvilla sorvaamalla korokkeet pois. KRossia ajaneet tekivät vielä siihen kanteen semmosen squish bandin, jonka hyödyllisyys tommosessa 50cc koneessa on hyvin kyseenalaista. Pakoputkia tehtiin pellistä vääntämällä, ja aina kun tuli parempi putki, heitettiin vanha vekeen. Kaasuttimeksi otettiin se "viribingi" tai sitten se mikuni. Yleensä oli noita 15mm bingejä (itellä oli muistaakseni 19mm tai 20mm bingi, ja sitten toisena kaasarina oli joku 21mm mikuni). Sylinteriä viilaistiin viilaa-koita-viilaa-koita-menetelmällä.
Moottoriin enemmän vihkiytyneet tekivät sitten laskukaavoilla noita putkia, ja poistivat niitä huuhtelukanavien seinämiä, ja viilasivat paljon suunnitellummin tuota pyttyäkin. Mopot tuolla suunnitelmallisella virittämisellä saatiin menemään jonkin verran yli 100km/h, kun sitten suurella osalla se mopo meni sen 70-80km/h. - Derbi/CPI
Jos sä haluut vaihteellisen mopon, suosittelisin ottamaan derbin tai cpi:n. Nimittäin itse ajan 08 derbi x-racella ja kaveri 07 cpi sm:llä. Molemmat on pelittänyt loistavasti. kuitenkin molemmilla mopoilla on takana jo yli 10 000km. Hintakin ei ole kovin paha. Tietääkseni cpi:t ja derbit ovat tehokkaampia vakiomopoist, jossa on vaihteet
- derbist1
Tosiaan Derbi ja CPI ovat hyviä mopoja. Itselläni on Derbi ja ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Vakiona kiihtyy paljon paremmin kuin muut mopot.
CPI:stä olen kuullut että jotain pikkuvikaa voi olla, mutta jos mopon pitää hyvin, ei raiskaa ja huoltaa säännöllisesti, niin kyllä se kunnossa pysyy. CPI:ssä on vakiona tuningitkin jo valmiina. Löytyy fatbaria, ledivilkkuja yms. ihan ok mopolta vaikuttaa. - lollero121212121212
Suosittelen ostamaan derbin,riejun tai vaikka keeway TX S:n. CPI;tä ei kannata ostaa koska kaverilla on ja vaihteet on paskaa, moottori ylikuumenee nopeesti.
- Polini ;):)
Samaa mieltä CPI aiheessa kaverin ceparissa vaihteet paskana.. Ite suosittelen polini xp4 streettiä en ite omista kyseistä pyörää, mutta oon kokeillu serkun ja se on iha hyvä serkulla kohta 14 000 ajettu ja ei oo ollu pahempia vikoja :) itellä peogeot xps 08 ja sekin ihan hyvä paitsi vähä laiska :)
- gileraaaa
gilera smt on hyvä vaikka tekniikka onkin täysin sama kuin derbissä, gilera on ulkonäöltään parempi (ainakin omasta mielestä). itellä -08 malli ja tässä on vakiona rajoittamaton cdi joten putken kurien pois ottamisella sais kulkemaan jtn lähemmäs 70kmh oikeilla väleillä
- mopojantteri
jooo ittellääki alkaa jo koht mopoikä tulee, mut en vaa tiiä yhtää mikä ois hyvä,luotettava ja kestävä mopo. eikä iha mistää laiskimmast pääst olis vakiona.
- iii2
4t visa miten viritetään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197