Suomalaiset ovat olevinaan kristittyjä. Raamatun kanta kostamiseen on hyvin yksiselitteinen, se on syntiä. Maalliset viranomaiset antava lain mukaisen rangaistuksen, se on siinä. Joka lähtee kostamaan syyllistyy paitsi rikokseen myös syntiin!
Anteeksi antaminen ja anteeksi pyytäminen ovat maailman vaikeimpia asioita. Ketään ei voida velvoittaa niihin mutta oikeutta ei saa ottaa omiin käsiinsä. Vihassa eläminen syö ihmisen sisältä päin, se ei ole oikeata elämää. Tämä palsta on perin masentavaa luettavaa kun oikein hekumoidaan kostofantasioissa. Toisaalta ehkä parempi että voi täällä purkaa pahaa oloaan ettei tarvitse ryhtyä sanoista tekoihin.
Kostaminen on syntiä
4
432
Vastaukset
- vengeance is mine
Ei suomalaiset mitään kristityyjä ole enää olleet pitkiin aikoihin. Ei edes olevinaankaan, joitain yksilöitä lukuunottamatta.
Kostonhalu on aivan luonnollinen reaktio ihmisessä, oli sitten syntiä tai ei.- Näin se vain on
Kostonhalu on toki luonnollista mutta ei se tee siitä silti hyväksyttävää. Seurauksena olisi täysi anarkia jos oikeuslaitokseen ei luotettaisi ja oikeus otettaisiin omiin käsiin oli kyse siviili tai rikosjutuista.
- oman pään tiedot
Oman käden oikeudessa huonoin puoli on se, että jos tapausta ei ole tutkittu, ei voi oikeasti tietää, mitä siinä on takana. Täälläkin jotkut ovat kirjoittaneet, että voisivat rahasta suorittaa koston jonkun pyytämänä. Mistä ihmeestä sen tietää, onko se lainkaan totta, mitä joku on kirjoittanut Suomi24:n?
Nettiin voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa, esiintyäkin keksityllä henkilöllisyydellä. Mitenkään ei voi ulkopuolinen tarkistaa, pitääkö tarinat paikkaansa.
Oikeuslaitosta paljon moititaan, varmasti syystäkin, mutta mikä olisi sille parempi vaihtoehto? Haluatteko oikeasti Suomi24:n ja Facebookin oikeuslaitoksen tilalle oikeutta jakamaan? - Jeeep!
Isäs oli syntiä, piste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3305281Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212676Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041692- 1131556
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1221443Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331403