Joustavat tankit

pastapussi

Onko kenelläkään kokemusta näistä ns. joustavista vesi- ja septitankeista, tai oikeastaan pusseista. On todella hankala löytää veneeseeni sopivaa "kovaa" septitankkia, joten mietin sellaisen tankkipussin ostamista, kun eivät ole kovin kalliitakaan:

http://www.epaper.fi/reader/?issue=10531;bbc556a72334ee0733ebcf53d782f6ac;284

En epäile näiden kestävyyttä, mutta mietin miten esim. septitankin imutyhjennys toimii tällaisessa..?

9

1033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tankki täyteen

      Niissä tahtoo olla niin , että täyttö- ja imuletku ovat liian jäykkiä. Eli 32 -millinen täyttöletku sojottaa suorana ja pussi joutuu joustamaan. Pussin liittimet ovat muovia ja jäykkä imuletku ainakin asennuksen aikana saa liitäntäkierteen pyörimään aukipäin. Tulikohan tiivis? Liitäntäkierteet on muovia. Letkua ei pysty kunnolla kiinnittämään säiliön kylkeen, jolloin se pysyisi liikkumattomana pussiin nähden.
      Septitankkina ei ole mulla siitä kokemusta. Ehkä niissä on paremmat liittimet. Minulla juuri tuo sininen CAN.

      • pastapussi

        Okei. Hyvä tietää. Meinasin tilata myös vesitankin joustavana versiona. Jospa laittais jotkut hyvin taipuvat letkut vesitankkiin. Vesitankiksi ajattelin tuota kolmion mallista.


    • Ikäseilori

      kokemukset itselläni, pussiin tuli reikä parin kauden jälkeen. Aallokossa pussi heiluu ja siihen muodostuu "vekkejä". Jatkuva liike nitkuttaa muovin puhki.

      • hauskunta

        Eli täytyy muistaa asentaa se hyvin, tasaiselle alustalle ja vaikka solumuovi väliin.


      • Ikäseilori
        hauskunta kirjoitti:

        Eli täytyy muistaa asentaa se hyvin, tasaiselle alustalle ja vaikka solumuovi väliin.

        tasaisuudella ei ole merkitystä pussin rypistymiseen. Parhaiten ehkä kestää, jos pussin saa ripustettua.


    • oli Seastar 8000 veneesä vesipussi. Vene oli miellä useamman vuoden eikä mitään ongelmaa. Tosin kyllä sitä vieläkin vieroksuu. Hyväna puollena oli sen puhtaana pito. Ei tule kiinteää tankkia puhdistettua, pussin kanssa joka vuosi.

    • Tankki Beikkuun

      Materiaali mieluiten muovi ja käyttötarkoitus vesitankki koko n. 80-100 L

    • jjjjiiee

      Tarvitseeko näissä elastisissa tankeissa olla korvausilmaletkua? Eikös tankki ole tyhjänä myös ilmasta ja täytettäessä tankkiin menee sen verran tavaraa kun se antaa pullistua? Tyhjättäessähän tankki kutistuu samalla tapaa vaikka ei korvausilmaa saakkaan? Entäs kakkatankissa, pitääkö siinä olla huohotus?

    • Vesimiessss

      Just tuskailin tuon vesitankki ongelman kanssa ja avain löytyi. 120 litran muovitynnyri johon vetuksen tankinläpivienti, täyttöputken hela(muovia), sekä 10mm ulostulo. Kustannukset oli 70 ekuu per tankki.
      Tosin pitää olla tilaa veneessä moisille ja mulla oli.

      Pystyy pesemää sisältä ja on kiinni pukeissaan kuormansidontaliinoilla eli saa helposti poiskin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe