missä on hyvä biitsi loppu keväästä?

tytsy87

heips :) kyselen sitä, missä olisi loppu keväästä EUROOPAN parhaat rantakohteet. kriteereitämme ovat:
mahdollisimman kirkas vesi, simpukoita tai koralleja (mukaan lähtevä 10v hulluna niihin), lapsille sopiva kohde (ei siis biletyskaupunkina tunnettu paikka!) , eikä missään nimessä ARABIMAA (esim. turkki). lapsia siis 1 lähdössä mukaan, 10v tyttö. Kahdestaan olen hänen kanssaan lähdössä.
huvipuisto/vesipuisto plussaa, ei pakollinen, ois kiva jos ois joku kohtuullisen kokoinen paikka, ei mikään pikkukylä. hieman saisi olla myös shoppailu mahdollisuuksia, mutta tärkein kivat rannat.
ehdotuksia?

ja pliis, sellaiset komentit kuin: 'euroopassa ei ole kirkasta rantaa', 'matkustakaa malediiveille', 'euroopassa on vain likaisia turistirysiä' - kommentit ovat turhia :) olen itse matkustanut koko elämäni euroopassa ja muualla, pitkälti backpacker tyylillä. Siitä kuitenkin on aikaa, kun olen itse ollut lapsi, ja käynyt perhekohteissa rantalomalla Euroopassa, ja lomakohteet muuttuvat, joten siksi kyselen nyt tämänhetkistä tilannetta, jos täällä sattuu olemaan kuulolla joku oikeasti asiasta tietävä! (kokemukset oltava 2000-luvulta, muuten älkää vaivautuko !) sillä 10v ei nimittäin ole oma lapseni, niin olemme päättäneet, että teemme nyt matkan nimenomaan eurooppaan, emme kauemmas.

3

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kdjs

      Itse ehdottaisin Turkin Alanyaa.. Mahtavat rannat, lämmintä ja ystävällistä väkeä. Lento kestää Helsingistä n. 3,5 tuntia. Lisäksi hyvä ja edullinen ruoka sekä lapsiystävällisyys ovat plussaa.

      Kaksi kilometrien pituista hienoa rantaa reunustaa Välimerta. Kallioniemekkeellä niiden välissä kohoaa lähes tuhat vuotta vanha linnoitus, jolla on 150 tornia ja linnoitusta ympäröimässä seitsemän kilometriä pitkä muuri.

      Etsitko puhtaita rantoja?
      Haluatko tietää mille rannoille on myonnetty sininen lippu?
      Turkin Riviera on voittanut eniten sinisiä lippuja vuonna 2007
      Sinisen lipun- ohjelman omistaa ja ohjaa sitoutumaton voittoa tuottamaton yhdistys nimeltaan ''Foundation for Environmental Education'' (FEE).
      Saadakseen Sinisen Lipun taytyy rannan tayttaa vaatimukset, joka pohjautuvat 29 eri kohtaan. Nama kasittelevat:
      1. Luonnonsuojelu ja tiedotus
      2. Vedenlaatu
      3. Luonnonsuojelun johtamistyo
      4. Turvallisuus ja palvelut
      Rannat arvostelee kansallinen raati ( joka on koottu alan ammattilaisista) ja lisaksi kanvainvalinen raati. Jos rannalle myonnetaan Sininen Lippu, kay organisaation tarkastaja vahintaan kerran vuodessa tarkastamassa rannan. Mikali huomautettavaa loytyy, poistetaan lippu kunnes asiat on korjattu kuntoon.
      Puhtaan veden lisaksi pita Sinisen Lipun rannoilla olla;rantavalvojat, kunnollinen viemarointi, ensiapu-valineet, toimiva johtoporras sekä ohjaavaa valvontaa alueella.


      Lähistöllä on paljon näkemistä ja tekemistä. Pitkillä rannoilla voit harrastaa monenlaisia vesiurheilulajeja. Pidemmille retkille kohteeksi voi valita vaikkapa tippukiviluolat, vuoristomaisemat tai risteilyn Manavgat-joelle. Tjäreborg järjestää monenlaisia retkiä, muun muassa Pamukkalen kuuluisille kalkkikivimuodostelmille.


      Itse olin aluksi hieman epäluuloinen tuon Alanyan suhteen juuri tuon "kovan" iltaelämän takia sekä Turkista saadun mielikuvani takia, mutta päätin lähteä kokeilemaan perheeni kanssa ja niinpä siinä sitten kävi, että menimme heti seuraavana kesänä uudelleen. ;)) ..ja aiomme mennä tulevanakin kesänä.

      Jos miinus puolia täytyy etsiä, niin tinkaaminen on sellainen, mutta sitäkin joutuu vain oikeastaan tekemään sielä basaari-alueella, joten ei haitannut sen koommin.. Sidestä olen kanssa kuullut että on lapsiperheiden suosima kohde ja rauhallinen.
      Marmarikseen ÄLKÄÄ menkö..sieltä jäi paha maku..liian kaupunki ja biletys mesta!

      • kjsfl

        Ja vesipuistokin löytyy sieltä Alanyasta...Lähellä Kleopatra rantaa..
        Ja sen verran vielä piti sanomani tuosta iltaelämästä, että nämä yökerhot sijaitevat sielä lähellä Basaari-aluetta, joten eivät ainakaan meidän perheelle ollut haitaksi.
        Jos heinä-elokuussa Alanyaan on menossa, niin kannattaa muistaa tuo kuumuus joka huitelee 35-48 asteen välillä, joten lämmintä piisaa! ;D


    • Kreetalla

      Kreetalla vesi on kirkasta ja snorklaamalla näkee rapuja, simpukoita ja erilaisia kaloja. Ollaan snorklattu Elountassa, lähellä Agios Nikolaosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe