Mitä todella Pyhä Henki on.
Vl piireissä Pyhän Hengen rooli ja olemus on täysin hukassa. Henki on Heille vain opettaja, vaikka todellisuudessa Henki on Elohiim, osa Jumaluutta, kolmas Persoona, Isän, ja Pojan lisäksi. Pyhä Henki on osa Jumalan kolminaisuutta. Pyhää Henkeä kutsutaan myös Jumalan Hengeksi, Jeesuksen Hengeksi ja Kristuksen Hengeksi.
( Apt. 16:7.) Mysian puolelle tultuaan he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut sitä, 8. ja niin he kulkivat Mysian kautta ja tulivat Troakseen.
( Room. 8:9.) Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
Pyhä Henki ajattelee ja toimii oman viisautensa varassa, kirkasten Kristusta Herrana. Hän on mm päättänyt, ettei VL piireissä juuri esiinny armolahjoja, kuten kristityillä.
( Apt. 15:28.) Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa.
Pyhää Henkeä ei voi määräillä, kuten VL;t aikoinaan muka siirsi Häntä puhaltelemalla toistensa päällä – täytän Sinut Hengellä??
Pyhä Henki myös puhuu ja kehoittaa kirkastamalla Krtistusta. (Apt. 1:16. "Veljet! Sen kirjoitusten sanan oli käytävä toteen, jonka Pyhä Henki Daavidin suulla oli ennalta Juudaksesta lausunut - tuosta miehestä, joka ryhtyi oppaaksi Jeesuksen vangitsijoille.
Sekä johdattaa . Rm. 8:14. Kaikki, joita Jumalan Henki johtaa, ovat Jumalan lapsia. ( Tässä viimeistään tippuu osa pois, koska VL;t väittää, että vain Me olemme Jumalan Valtakunta, mahdoton yhtälö )
Pyhä Henki kärsii, kuten persoona kärsii. Ef. 4:30. Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten.
Pyhän Hengen persoonaa kuvaa hyvin seuraava Jeesuksen opetus:
( Joh. 14:16 ) Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti.
Puolustaja edellä mainitussa Johanneksen evankeliumin tekstissä on kreikaksi "Parakletos", joka tarkoittaa auttajaa, vierelläkulkijaa, puolustajaa, lohduttajaa ja rohkaisijaa.
Myös Toorassa, VT;ssä Henki toimi.
Pyhä Henki oli mukana luomisessa.
1 Ms. 1:1 - 2: 1. Alussa Jumala loi taivaan ja maan. 2. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
Paikalla oli siis Isä, Sana ( Jeesus ) ja PH.
Luomisessa Jumalan Henki kutsui esiin uusia asioita ja loi kaaokseen järjestystä. Siksi Hän ei ole paikoissa, missä ei ole Jumalan järjestystä, vaan sekasortoa.
Valaistus, mitä, ja kuka Pyhä Henki on.
14
359
Vastaukset
Toisessa Mooseksen kirjassa kerrotaan miten Pyhä Henki tuli Baseleliin taiteellista työtä varten. Besalel (2 Ms. 31:3 - 5) oli täytetty viisaudella ymmärryksellä, tiedolla ja taidolla johtaakseen ilmestysmajan rakentamista.
Myös PH toimi Gideonissa. (Tuom. 6:15) vapautti Israelin midianilaisten vallasta Jumalan Hengen voimassa. Gideon koki olevansa vähäinen henkilö, mutta Jumalan Hengen voimassa hänestä tuli kansan vapauttaja.
Saul oli ensimmäinen Israelin kuningas. Samuel lähti ja tapasi matkallaan profeettoja ja tapahtui niinkuin Samuel oli sanonut; Samuel 9:6. "Silloin Herran henki valtaa sinut ja sinäkin joudut hurmoksiin ja muutut toiseksi ihmiseksi." Saulin elämä muuttui Pyhän Hengen vaikutuksesta.
Esimerkkejä on monia. Mutta Jumalan Sanan levitystyö pantiin jo silloin käyntiin PH;n avulla. Jes. 61: Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista, julistamaan Herran riemuvuotta, päivää, jona Jumalamme antaa palkan. Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä, hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen, murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan.
Jumala lupasi Israelin kansalle jo silloin Hengen.
( Jer. 31:33.) "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34. Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
Jumalan tekemä uusi liitto olisi ihmisen sisällä. ( Hes. 36:26). Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen. 27. Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.
Mutta Jeesuksen tullessa Jumalan lupaukset alkoivat täyttyä, alkoi Jumalan Hengen toiminnan kausi. Jeesushan sanoi - Minun on mentävä, että PH voi tulla tänne, Teidän luoksenne.
Miltei kaikki Jeesuksen syntymään kytkeytyneet ihmiset täyttyivät Pyhällä Hengellä: Johannes Kastaja, Maria, Jeesuksen äiti ja Johannes Kastajan isä Sakarias. Johannes sanoi Jeesuksen kastavan ihmisiä Pyhällä Hengellä. Kastaa, ottaa valtaansa, UPOTTAA vanha ruumis ja nousta ylös Kristus- ruumissa. Vauvakaste on turha, ripottelua ja PH;N pilkkaa jossa vauva VAIN LIITETÄÄN SEURAKUNTAAN, ei Kristukseen.
Jeesus oli täynnä Jumalan Henkeä. Kasteessa Jumalan Henki tuli Jeesuksen YLLE NÄKYVÄSSÄ MUODOSSA. Evankeliumit kertovat, että taivaasta tuli ääni kasteen jälkeen, joka sanoi: "Sinä olet minun rakas Poikani …"
Jeesus sanoi; ( Joh. 14:16) Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille TOISEN PUOLUSTAJAN, joka on kanssanne ikuisesti. 17. Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.
Ilman Jeesusta ei Henkeä VOI SAADA.
Joh. 7:37 Juhlan suurena päätöspäivänä Jeesus nousi puhumaan ja huusi kovalla äänellä: "Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon! 38. Joka uskoo minuun, 'hänen sisimmästään kumpuavat elävän veden virrat', niin kuin kirjoituksissa sanotaan." 39 Tällä JEESUS TARKOITTI HENKEÄ, jonka HÄNEEN USKOVAT tulisivat saamaan. Vielä ei Henki ollut tullut, koska Jeesusta EI VIELÄ OLTU KIRKASTETTU.
Hänellä ei vielä silloin ollut KAIKKEA VALTAA, JONKA HÄN SAI KUOLEMAN JA LAIN VOITTANEENA.
Pyhä Henki myös iloitsee niin Jeesuksen Kuninkuudesta, että Hän AINA PANEE VOIDELLUN IHMISEN KERTOMAAN ILOSANOMAA HÄNESTÄ JA VIEMÄÄN SITÄ uskomattomille.
Jolla Pyhä Henki on saa aina NÄKYVÄN ARMOLAHJAN, ENIMMÄISEN ITSELLE, TOISET TUKEMAAN SEURAKUNTAA.
( 1. Kor. 12:9
toiselle sama Henki suo uskon voiman, toiselle parantamisen lahjan,
) mutta jos niitä ei ole, et ole uskossa Kristuksessa, vaan jossain muussa. Henki kirkastaa vain Kristuksen omia.
Kes.- Ukko 67.
voi vastata, joka ossaa. Mutta ei se noin saarnata.
- Almaliisa
Ukko 67. kirjoitti:
voi vastata, joka ossaa. Mutta ei se noin saarnata.
Ei tietenkään saarnata, koska ei ole Pyhää Henkeä eikä Häntä tunneta. Saarnataan ihmisistä.
Almaliisa kirjoitti:
Ei tietenkään saarnata, koska ei ole Pyhää Henkeä eikä Häntä tunneta. Saarnataan ihmisistä.
Syntiä anteeksiantavana Kristus on siis löydettävissä seurakunnassaan, ei missään ulkopuolella.
””Sen siis, joka tahtoo löytää Kristuksen, täytyy ensin löytää Neitsyt Maria s .o. seurakunta. Sillä kuinka voisi joku tietää, missä Kristus on ellei hän tiedä, missä Hänen uskovaisensa ovat? Ja se, joka tahtoo tietää jotain Kristuksesta, hän ei saa uskoa itsensä päälle, tahi omilla mielipiteillään rakentaa omat portaansa taivaaseen, vaan hänen tulee mennä seurakuntaan eli kirkkoon ja kysyä siltä. Nyt ei kirkko ole olkia ja kiveä, vaan se on joukko kristinuskovaisia ihmisiä; (Pyhän Hengen yhteydessä olevia) Heihin sinun tulee pitäytyä ja katsoa, kuinka he uskovat, elävät ja opettavat, sillä heillä on totisesti Kristus luonaan. Mutta ulkopuolella Kristuksen seurakuntaa ei ole mitään totuutta, ei mitään Kristusta, eikä mitään autuutta, vaan ainoastaan rottia, hiiriä, kyykäärmeitä ja heidän myrkyllisiä oppejaan.””
Ihminen ei voi tulla vanhurskautetuksi yksinäisyydessä ja välittömästi, vaan pyhä Henki käyttää tähän välikappaleenaan seurakuntaa, Jumalan ihmisiä. "Ja sellaisia ihmisiä täytyy aina olla maan päällä, vaikkei niitä olisi useampia kuin yksi tai kaksi.--- Sellaisia vanhoja on valitettavasti ainoastaan vähän, ja jotka eivät sitä ole, heidän ei pitäisi lukea itseänsä kristityiksi, eikä heitä pitäisi lohduttaakaan, ikään kuin he olisivat kristittyjä lörpöttelemällä heille paljoa syntien anteeksiantamuksesta Kristuksen armosta, kuten antinomistit tekevät."
””Kristus ei sano: Mitä minä sidon ja päästän taivaassa, se on teidänkin sidottava ja päästettävä maan päällä, kuten harha-avaimen opettajat uskottelevat. Koska saisimme tietää, mitä Jumala sitoo tai päästää taivaassa? Emme koskaan, ja niin muodoin avaimet olisivat turhat, eikä niistä olisi mitään hyötyä. --- Vaan näin hän sanoo: Kun te sidotte ja päästätte maan päällä, niin tahdon minä samalla sitoa ja päästää taivaassa.. --- Mitä te sidotte ja päästätte (sanon minä), sitä en minä tahdo enää sitoa enkä päästää, vaan se on oleva sidottu ja päästetty ilman minun sitomistani ja päästämistäni; minun ja teidän tekonne on oleva yksi ja sama teko, eikä kaksi tekoa; minun ja teidän avaimenne ovat Yhdet ja samat avaimet, eikä kaksi eri avainta ---. Näin Kristus velvoittaa ja sitoo itsensä meidän työhömme.””
Koska se päästösana lausutaan ihmisen kautta, niin luullaan sitä pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan, että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana siitä sanasta, joka on maan päällä, ja niin töllistellään ylös taivasta kohti. --- Juuri ne SAMAT AVAIMET, jotka on Kristuksella eikä kellään muulla, juuri NE hän antaa Pietarille., ikää kuin hän sanoisi: Mitä töllistelet kohti taivasta ja sieltä etsit avaimiani? Etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet, se on totta, mutta ne eivät ole taivaassa. Minä olen ”jättänyt ne alas maan päälle”.
Älä anna tässä johtaa itseäsi harhaan tuon farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itsensä, nimittäin, kuinka muka ihminen voisi antaa anteeksi syntejä. --- Pysy sinä KRISTUKSEN SANOISSA ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen SANAN kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä SANASSA., niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niin kuin he sanovat sisällistä anteeksiantamusta. " kirjasta (Avaimet)weha kirjoitti:
Syntiä anteeksiantavana Kristus on siis löydettävissä seurakunnassaan, ei missään ulkopuolella.
””Sen siis, joka tahtoo löytää Kristuksen, täytyy ensin löytää Neitsyt Maria s .o. seurakunta. Sillä kuinka voisi joku tietää, missä Kristus on ellei hän tiedä, missä Hänen uskovaisensa ovat? Ja se, joka tahtoo tietää jotain Kristuksesta, hän ei saa uskoa itsensä päälle, tahi omilla mielipiteillään rakentaa omat portaansa taivaaseen, vaan hänen tulee mennä seurakuntaan eli kirkkoon ja kysyä siltä. Nyt ei kirkko ole olkia ja kiveä, vaan se on joukko kristinuskovaisia ihmisiä; (Pyhän Hengen yhteydessä olevia) Heihin sinun tulee pitäytyä ja katsoa, kuinka he uskovat, elävät ja opettavat, sillä heillä on totisesti Kristus luonaan. Mutta ulkopuolella Kristuksen seurakuntaa ei ole mitään totuutta, ei mitään Kristusta, eikä mitään autuutta, vaan ainoastaan rottia, hiiriä, kyykäärmeitä ja heidän myrkyllisiä oppejaan.””
Ihminen ei voi tulla vanhurskautetuksi yksinäisyydessä ja välittömästi, vaan pyhä Henki käyttää tähän välikappaleenaan seurakuntaa, Jumalan ihmisiä. "Ja sellaisia ihmisiä täytyy aina olla maan päällä, vaikkei niitä olisi useampia kuin yksi tai kaksi.--- Sellaisia vanhoja on valitettavasti ainoastaan vähän, ja jotka eivät sitä ole, heidän ei pitäisi lukea itseänsä kristityiksi, eikä heitä pitäisi lohduttaakaan, ikään kuin he olisivat kristittyjä lörpöttelemällä heille paljoa syntien anteeksiantamuksesta Kristuksen armosta, kuten antinomistit tekevät."
””Kristus ei sano: Mitä minä sidon ja päästän taivaassa, se on teidänkin sidottava ja päästettävä maan päällä, kuten harha-avaimen opettajat uskottelevat. Koska saisimme tietää, mitä Jumala sitoo tai päästää taivaassa? Emme koskaan, ja niin muodoin avaimet olisivat turhat, eikä niistä olisi mitään hyötyä. --- Vaan näin hän sanoo: Kun te sidotte ja päästätte maan päällä, niin tahdon minä samalla sitoa ja päästää taivaassa.. --- Mitä te sidotte ja päästätte (sanon minä), sitä en minä tahdo enää sitoa enkä päästää, vaan se on oleva sidottu ja päästetty ilman minun sitomistani ja päästämistäni; minun ja teidän tekonne on oleva yksi ja sama teko, eikä kaksi tekoa; minun ja teidän avaimenne ovat Yhdet ja samat avaimet, eikä kaksi eri avainta ---. Näin Kristus velvoittaa ja sitoo itsensä meidän työhömme.””
Koska se päästösana lausutaan ihmisen kautta, niin luullaan sitä pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan, että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana siitä sanasta, joka on maan päällä, ja niin töllistellään ylös taivasta kohti. --- Juuri ne SAMAT AVAIMET, jotka on Kristuksella eikä kellään muulla, juuri NE hän antaa Pietarille., ikää kuin hän sanoisi: Mitä töllistelet kohti taivasta ja sieltä etsit avaimiani? Etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet, se on totta, mutta ne eivät ole taivaassa. Minä olen ”jättänyt ne alas maan päälle”.
Älä anna tässä johtaa itseäsi harhaan tuon farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itsensä, nimittäin, kuinka muka ihminen voisi antaa anteeksi syntejä. --- Pysy sinä KRISTUKSEN SANOISSA ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen SANAN kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä SANASSA., niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niin kuin he sanovat sisällistä anteeksiantamusta. " kirjasta (Avaimet)on pelkkää jonkun tekemää aivopesua. Jos tuollaisia lukee ja uskoo, niin on varmasti sokea totuuden salalle. Ottakaa Raamattu ja lukekaa mitä Jeesus opetti.
- HCL
lappix kirjoitti:
on pelkkää jonkun tekemää aivopesua. Jos tuollaisia lukee ja uskoo, niin on varmasti sokea totuuden salalle. Ottakaa Raamattu ja lukekaa mitä Jeesus opetti.
lappix silleen, että sinulla ei ole mitään. Höpötät vain joutavia, etkä perustele raamatulla mitään.
Siltä reissulta minne kerran lähdet ei ole paluuta. - tytti 87
HCL kirjoitti:
lappix silleen, että sinulla ei ole mitään. Höpötät vain joutavia, etkä perustele raamatulla mitään.
Siltä reissulta minne kerran lähdet ei ole paluuta.Huomattavaa on, että Jeesus sanoi, että Pyhän Hengen tehtävä oli kirkastaa Hänet tai
muistuttaa Hänestä, Jeesuksesta.
Pyhän Hengen tehtävänä on siis tuoda meidät takaisin Jumalan yhteyteen, Hänen lapsikseen, Hänen valtakuntansa jäseniksi. Se tapahtuu niin, että Pyhä Henki saa meidät uskomaan
Jeesukseen. Huomaa weha! Pyhä Henki saa meidät uskomaan Jeesukseen Kristukseen, jolla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, eikä ihmiseen tai seurakuntaan, jonka tärkeä tehtävä on kertoa tästä syntien anteeksiantajasta ja pelastuksesta HÄNESSÄ.
Jumala kohtaa ihmisen Jeesuksen Kristuksen kautta - hänessä Jumala tuli ihmiseksi.
•uudestisynnyttää: Joh. 3:5-8, Room. 7:6, Tiit. 3:5
•tulee meihin asumaan: Room. 8:9
•kastaa Hengellä ja tulella: Matt. 3:11, Mark. 1:8
•luo ilon, rauhan, elämän ja vapauden: Room. 8:5, 6, 14:17, 2. Kor. 3:17, 1. Tess. 1:6
•istuttaa meihin elämän ja tuloksena on uusi ihminen: Ef. 4:20-24, 1. Sam. 10:6, 9
•antaa viisauden ja ilmestyksen hengen: Ef. 1:17
•puhdistaa ja uudistaa meidät: Fil. 2:1, Tiit. 3:5-8
•on pääsy Isän tykö: Ef. 2:18
•jakaa lahjoja: 1. Kor. 12:7-8, 14:12
•vanhurskauttaa: Gal. 5:5
•luo hedelmää: Gal. 5:22, Fil. 1:11, Kol. 1:8, 10
•puolustaa: Joh. 16:7
•tahtoo: 1. Kor. 12:11
•tietää: 1. Kor. 2:11
•tutkii: 1. Kor. 2:10
•julistaa: Joh. 16:13, 15
•kirkastaa Jeesusta: Joh. 16:14
•opettaa: Luuk. 12:12, 1. Joh. 2:27, Joh. 14:26, 1. Kor. 2:13, 1. Tess. 4:9, Neh. 9:20
•muistuttaa: Joh. 14:26
•luo voiman: 1. Kor. 4:20
•auttaa: Fil. 1:19
•todistaa: Joh. 15:26, Apt. 20:23, 1. Joh. 5:6-8, Hepr. 10:15
•johtaa kaikkeen totuuteen: Joh. 16:13 HCL kirjoitti:
Siltä reissulta minne kerran lähdet ei ole paluuta.minun menoistani eikä paluustani, sen tekee Jeesus. Hyvä niin.
Minä perustelen Raamatulla, mutta jollet tiedä mikä Raamattu on, niin et tunne sen sisältöäkään. Sinua harmittaa vietävästi se, etten ole minkään kultin orja, vaan vapaa Jeesuksessa ja totuudessa.- HCL
lappix kirjoitti:
minun menoistani eikä paluustani, sen tekee Jeesus. Hyvä niin.
Minä perustelen Raamatulla, mutta jollet tiedä mikä Raamattu on, niin et tunne sen sisältöäkään. Sinua harmittaa vietävästi se, etten ole minkään kultin orja, vaan vapaa Jeesuksessa ja totuudessa.mitä tiedät mutta sen tiedän, mitä et tiedä.
HCL kirjoitti:
mitä tiedät mutta sen tiedän, mitä et tiedä.
sitten hinannut itse itsesi Jumalasta seuraavaksi ylöspäin..??
- Almaliisa
weha kirjoitti:
Älä anna tässä johtaa itseäsi harhaan tuon farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itsensä, nimittäin, kuinka muka ihminen voisi antaa anteeksi syntejä. --- Pysy sinä KRISTUKSEN SANOISSA ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen SANAN kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä SANASSA., niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niin kuin he sanovat sisällistä anteeksiantamusta. " kirjasta (Avaimet)Kesitaksen kirjoituksissa on suoraan lainattua Jumalan Sanaa ja siinä kirkastetaan Jumalaa, Hänen Pyhää Henkeään ja Jeesuksen sanoja ja opetusta. Wehan kirjoituksessa korotetaan ihmisiä, seurakuntaa ja ihmisten kirjoituksia ihmisistä. Tuossa "Avaimet"-kirjassa on sellaisia sanoja pantu Jeesuksen suuhun, joita ei ole Raamatussa ilmoitettu. Jeesus ei ole "jättänyt" avaimiaan minnekään, edelleenkin Hän on se joka avaa eikä kukaan sulje, sulkee eikä kukaan avaa. Hän ei ole sidottu eikä velvollinen mihinkään ihmisen tekoon, ainoastaan omiin sanoihinsa. Varokaamme jokainen miten me käytämme Hänen sanojaan ja Hänen nimeään.
- Almaliisa
Almaliisa kirjoitti:
Kesitaksen kirjoituksissa on suoraan lainattua Jumalan Sanaa ja siinä kirkastetaan Jumalaa, Hänen Pyhää Henkeään ja Jeesuksen sanoja ja opetusta. Wehan kirjoituksessa korotetaan ihmisiä, seurakuntaa ja ihmisten kirjoituksia ihmisistä. Tuossa "Avaimet"-kirjassa on sellaisia sanoja pantu Jeesuksen suuhun, joita ei ole Raamatussa ilmoitettu. Jeesus ei ole "jättänyt" avaimiaan minnekään, edelleenkin Hän on se joka avaa eikä kukaan sulje, sulkee eikä kukaan avaa. Hän ei ole sidottu eikä velvollinen mihinkään ihmisen tekoon, ainoastaan omiin sanoihinsa. Varokaamme jokainen miten me käytämme Hänen sanojaan ja Hänen nimeään.
Pietarin avaimet on sidottu tunnustukseen Jeesukselle: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". Matt.16:19. Tämän tunnustuksen sisältö on paljon enemmän kuin hokema "synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä". Se on pysähtymistä Jumalan Pojan, Herramme eteen ja kumartumalla hänen jalkojensa juureen, katsomalla ristiinnaulittua kärsivää ja rukoilevaa Kristusta ja itkemällä kuin Pietari itki syntejään, Herransa kieltämistä ja pelkuruutta. Kuitenkaan kukaan ei voi epäillä Pietarin kiihkeää rakkautta Jeesukseen. Hän oli ensimmäisenä Jeesuksen tyhjällä haudalla. On tutkittava itseään onko Kristus minussa, olenko minä Hänessä.
Tämän pysähtymisen jälkeen voi avaimia käyttää.
Kun Jeesuksen antamia avaimia käytetään, on aina muistettava Hänen rakkauttaan syntiseen ihmiseen. Silloin avainten käyttäjä astuu aina syrjään jättäen syntisen Jeesuksen eteen, joko sidottuna tai vapautettuna. Ei se ihminen seiso seurakunnan edessä syytettynä ja seurakunta istu tuomarina . Ei, vaan seurakunta on palvelija joka kertoo lapselle mitä tämä teki pahoin ja vie sitten Herran eteen.. - Ihmettelevä.
weha kirjoitti:
Älä anna tässä johtaa itseäsi harhaan tuon farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itsensä, nimittäin, kuinka muka ihminen voisi antaa anteeksi syntejä. --- Pysy sinä KRISTUKSEN SANOISSA ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen SANAN kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä SANASSA., niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niin kuin he sanovat sisällistä anteeksiantamusta. " kirjasta (Avaimet)asiuasta, mistä avaaja teki avauksen.
Miksei Weha kommentoi avausta, vaan kirjoittaa tuhannen kerran oman matransa ainoastaan. - tyhmääää
Almaliisa kirjoitti:
Tyhmä pitää omaa tietään oikeana, viisas se, joka neuvoja kuulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1057151- 474946
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562791Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52298Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101288Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1841214Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921053Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai265917Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30876Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179833