tupakointi lentokoneen wcssä

((..))

mitä seurauksia tulee jos jää kiinni tupakoinnista lentokoneen wcssä,olen lähdössä kanarialle enkä voi olla polttamatta kuutta tuntia.

23

4753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä unta näe

      olet Kanarialle menossa....pahimmassa tapauksessa kone tippuu ja arvaa miten siinä käy....olet takuulla putkassa lomaviikkosi...lyödäänkö vetoa...

    • TJ..

      No ainakin palohälytin pillastuu.... Mistä taas seuraa pikaisia palontorjuntatoimenpiteitä ja välitön laskeutuminen lähimmälle kentälle. Ja arvaas kuka maksaa.... Ja bonuksena tietty koneesta poistaminen ja porttikielo ko. firman koneisiin.

      Oisko nikotiinipurkka tai -laastari kuitenkin parempi vaihtoehto?

    • välilasku.

      Kiinni jäänti vessatupakoinnista on täysin varmaa. Jos et pysty millään olemaan kuutta tuntia polttamatta, ainoa vaihtoehto on ottaa lentoon välilasku. Eli lennät ensin Suomesta jonnekin Keskieurooppaan jossa käyt polttelemassa tupakan ja jatkat toisella koneella sieltä eteenpäin.

      • jopas nyt

        Itse poltan kaksi askia päivässä, matkustelen paljon, pääasiassa kaukolentoja. Kyllä sitä pystyy olemaan ilman tupakkaa kun siihen vaan asennoituu oikein, ottaa itseään niskasta kiinni ja sillä siisti.
        Ilman korvikkeita olen kaikki reissuni tehnyt. Mutta voithan laittaa nikotiinilaastarin, syödä
        nikotiinipurkkaa, tai vaikka nukkua koneessa.


      • travel bag
        jopas nyt kirjoitti:

        Itse poltan kaksi askia päivässä, matkustelen paljon, pääasiassa kaukolentoja. Kyllä sitä pystyy olemaan ilman tupakkaa kun siihen vaan asennoituu oikein, ottaa itseään niskasta kiinni ja sillä siisti.
        Ilman korvikkeita olen kaikki reissuni tehnyt. Mutta voithan laittaa nikotiinilaastarin, syödä
        nikotiinipurkkaa, tai vaikka nukkua koneessa.

        Ei vessassa ole mitaan palohalytinta. Seuraava ihminen joka sinne menee kylla haistaa tupakan ja ilmoittaa siita valittomasti lentoemannalle. Sitten seuraa koneessa tutkinta.
        Itse kavin kerran kessulla vessassa ja luoja nousiko siita moly. Heti kun palasin istuimelleni, oli lentoemanta vierellani, kysyen poltinko vessassa. Vastasin tietenkin etta ei.
        Han antoi viiden minuutin selityksen, etta JOS olisin polttanut hanen on tehtava virallinen selvitys, ja minut laitettaisiin vastuuseen siita etta tein tallaisen "rikoksen" vaikka tiesin sen olevan kiellettya.
        Minulla pokerinaama, silla eihan kukaan sita voinut todistaa.
        Jai nolo olo nain jalkeenpain.

        Kannattaa olla polttamatta, ei siina vasen jalka putoa pois, meita on monta jotka karsivat pitkilla lennoilla.
        Jos et usko, niin kokeile sitten. Lopputulosta en tieda mihin se voi johtaa.


      • Olenkin tätä
        travel bag kirjoitti:

        Ei vessassa ole mitaan palohalytinta. Seuraava ihminen joka sinne menee kylla haistaa tupakan ja ilmoittaa siita valittomasti lentoemannalle. Sitten seuraa koneessa tutkinta.
        Itse kavin kerran kessulla vessassa ja luoja nousiko siita moly. Heti kun palasin istuimelleni, oli lentoemanta vierellani, kysyen poltinko vessassa. Vastasin tietenkin etta ei.
        Han antoi viiden minuutin selityksen, etta JOS olisin polttanut hanen on tehtava virallinen selvitys, ja minut laitettaisiin vastuuseen siita etta tein tallaisen "rikoksen" vaikka tiesin sen olevan kiellettya.
        Minulla pokerinaama, silla eihan kukaan sita voinut todistaa.
        Jai nolo olo nain jalkeenpain.

        Kannattaa olla polttamatta, ei siina vasen jalka putoa pois, meita on monta jotka karsivat pitkilla lennoilla.
        Jos et usko, niin kokeile sitten. Lopputulosta en tieda mihin se voi johtaa.

        palovaroitin asiaa hiukan miettinyt, sillä olen joillakin pitkillä lennoilla 'vannonut' voivani haistaa tupakanhajun. Sitten olen ajatellut, että ei se voi olla mahdollista, oma nikotiininkaipuu vain tekee mielikuvitukselle tepposet.

        Aikaan ennen 9/11, jolloin tulitikut ja sytkärit vielä kulkivat sisälle koneisiin, vaikka siellä ei enää silloin saanutkaan virallisesti tupakoida, niin kyllähän niillä pitemmillä lennoilla aina joku kävi vessassa sauhuttelemassa.


      • sinulle tiedoksi
        travel bag kirjoitti:

        Ei vessassa ole mitaan palohalytinta. Seuraava ihminen joka sinne menee kylla haistaa tupakan ja ilmoittaa siita valittomasti lentoemannalle. Sitten seuraa koneessa tutkinta.
        Itse kavin kerran kessulla vessassa ja luoja nousiko siita moly. Heti kun palasin istuimelleni, oli lentoemanta vierellani, kysyen poltinko vessassa. Vastasin tietenkin etta ei.
        Han antoi viiden minuutin selityksen, etta JOS olisin polttanut hanen on tehtava virallinen selvitys, ja minut laitettaisiin vastuuseen siita etta tein tallaisen "rikoksen" vaikka tiesin sen olevan kiellettya.
        Minulla pokerinaama, silla eihan kukaan sita voinut todistaa.
        Jai nolo olo nain jalkeenpain.

        Kannattaa olla polttamatta, ei siina vasen jalka putoa pois, meita on monta jotka karsivat pitkilla lennoilla.
        Jos et usko, niin kokeile sitten. Lopputulosta en tieda mihin se voi johtaa.

        miksi kirjoittelet tollaista paskaa. Loppukommenttisi oli oikeata asiaa. Lentokoneen vessoissa on savuilmaisimet, ilmiannat itsesi heti jos alat siellä pössyttelemään.


      • ota selvää
        travel bag kirjoitti:

        Ei vessassa ole mitaan palohalytinta. Seuraava ihminen joka sinne menee kylla haistaa tupakan ja ilmoittaa siita valittomasti lentoemannalle. Sitten seuraa koneessa tutkinta.
        Itse kavin kerran kessulla vessassa ja luoja nousiko siita moly. Heti kun palasin istuimelleni, oli lentoemanta vierellani, kysyen poltinko vessassa. Vastasin tietenkin etta ei.
        Han antoi viiden minuutin selityksen, etta JOS olisin polttanut hanen on tehtava virallinen selvitys, ja minut laitettaisiin vastuuseen siita etta tein tallaisen "rikoksen" vaikka tiesin sen olevan kiellettya.
        Minulla pokerinaama, silla eihan kukaan sita voinut todistaa.
        Jai nolo olo nain jalkeenpain.

        Kannattaa olla polttamatta, ei siina vasen jalka putoa pois, meita on monta jotka karsivat pitkilla lennoilla.
        Jos et usko, niin kokeile sitten. Lopputulosta en tieda mihin se voi johtaa.

        "Ei vessassa ole mitaan palohalytinta".

        palovaroittimia ja liekinvartijoita on joka kopissa, matkatavaratilassa ja matkustamossa.


      • vieläkin..
        Olenkin tätä kirjoitti:

        palovaroitin asiaa hiukan miettinyt, sillä olen joillakin pitkillä lennoilla 'vannonut' voivani haistaa tupakanhajun. Sitten olen ajatellut, että ei se voi olla mahdollista, oma nikotiininkaipuu vain tekee mielikuvitukselle tepposet.

        Aikaan ennen 9/11, jolloin tulitikut ja sytkärit vielä kulkivat sisälle koneisiin, vaikka siellä ei enää silloin saanutkaan virallisesti tupakoida, niin kyllähän niillä pitemmillä lennoilla aina joku kävi vessassa sauhuttelemassa.

        saa koneeseen ottaa tikut/sytkän.


      • ajattelemuitakin
        travel bag kirjoitti:

        Ei vessassa ole mitaan palohalytinta. Seuraava ihminen joka sinne menee kylla haistaa tupakan ja ilmoittaa siita valittomasti lentoemannalle. Sitten seuraa koneessa tutkinta.
        Itse kavin kerran kessulla vessassa ja luoja nousiko siita moly. Heti kun palasin istuimelleni, oli lentoemanta vierellani, kysyen poltinko vessassa. Vastasin tietenkin etta ei.
        Han antoi viiden minuutin selityksen, etta JOS olisin polttanut hanen on tehtava virallinen selvitys, ja minut laitettaisiin vastuuseen siita etta tein tallaisen "rikoksen" vaikka tiesin sen olevan kiellettya.
        Minulla pokerinaama, silla eihan kukaan sita voinut todistaa.
        Jai nolo olo nain jalkeenpain.

        Kannattaa olla polttamatta, ei siina vasen jalka putoa pois, meita on monta jotka karsivat pitkilla lennoilla.
        Jos et usko, niin kokeile sitten. Lopputulosta en tieda mihin se voi johtaa.

        Jos et kumminkaan kokeilisi. Taitaa mennä muidenkin lento vähän pilalle, jos palohälytin piippaa, lentokoneessa kaaos ja laskeudutaan lähimmälle kentälle?


    • o3ifhow

      Jos et voi kuutta tuntia olla polttamatta, niin heräätkö öisinkin tupakalle? Etkö voi käyttää nuuskaa tai nikotiinipurkkaa/laastareita?

    • e

      pari kolme tonnia euroina laskua, palovaroitin hälyttää heti kun liekki syttyy,
      kaikki sytkärit ja tulitikutkin on kiellettyä, ei kannat aiheuttaa murheita.

      mutta yritä aina, joskus tulee se päivä' kun pystyt lopettamaan.

      • cohiba

        Kaikki sytkärit ja tulitikut EI ole kiellettyjä, vaan matkustaja saa kantaa TASKUSSAAN yhtä kappaletta jompaa kumpaa, eli sytytintä tai tulitikkuaskia.


      • Ei kannata
        cohiba kirjoitti:

        Kaikki sytkärit ja tulitikut EI ole kiellettyjä, vaan matkustaja saa kantaa TASKUSSAAN yhtä kappaletta jompaa kumpaa, eli sytytintä tai tulitikkuaskia.

        luottaa tähänkään 'tietoon', sillä käytännöt vaihtelevat kentittäin. Joillakin kentillä ollaan tosi tiukkoina niin sytkäreiden kuin tulitikkujenkin kanssa. Tämä kokemus on peräisin viime kesän Aasian turneelta, jossa järestään joka paikassa mieheltä meni tulentekovälineet. Eihän niillä tosin mitään koneessa teekään ja kyllä siellä kentällä aina jostakin sai tulta tupakkaansa.


      • 9+2
        Ei kannata kirjoitti:

        luottaa tähänkään 'tietoon', sillä käytännöt vaihtelevat kentittäin. Joillakin kentillä ollaan tosi tiukkoina niin sytkäreiden kuin tulitikkujenkin kanssa. Tämä kokemus on peräisin viime kesän Aasian turneelta, jossa järestään joka paikassa mieheltä meni tulentekovälineet. Eihän niillä tosin mitään koneessa teekään ja kyllä siellä kentällä aina jostakin sai tulta tupakkaansa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9298826


    • kojoski

      Tekevät ylimääräisen välilaskun typeryytesi takia, jonka kulut maksattavat sinulla, laita laastareita pure purkkaa, ime holkkia

      • jepepafplfpa

        nuuskaa sinne


      • polttaja edelleen
        jepepafplfpa kirjoitti:

        nuuskaa sinne

        Tupakit ja tikut tai sytkä SAA olla taskussa, tiedän koska välilaskujen aikana polttelen.


      • Käytänrövaihtelee
        polttaja edelleen kirjoitti:

        Tupakit ja tikut tai sytkä SAA olla taskussa, tiedän koska välilaskujen aikana polttelen.

        Missä saa, missä ei. Oma kokemus lennot Helsinki-Lissabon-Helsinki. Tupakoiva ryhmäläinen sai pitää taskussaan yhden sytskärin Helsingistä lähdettäessä, Lissabonista lähdettäessä otettiin pois.


      • tyhmäähommaa
        Käytänrövaihtelee kirjoitti:

        Missä saa, missä ei. Oma kokemus lennot Helsinki-Lissabon-Helsinki. Tupakoiva ryhmäläinen sai pitää taskussaan yhden sytskärin Helsingistä lähdettäessä, Lissabonista lähdettäessä otettiin pois.

        Lentokentän taxfreessä on yleensä myynnissä sytkäreitä, eli vaikka turvatarkastuksessa joudut luovuttamaan, voit ostaa vaikka 100 kpl ennen koneeseen menoa


    • Vierailija838

      Lento kone on paineustettu ilmalla jota tulee happisäiliöistä. Eli jäät kiinni koska savu ilmaisimet ja kun avaat oven tulee kunnon pilvi. On ihminenkin kyllä tyhmä laji kun tuommoista kyselee.

    • KokemustaOnJoo

      Älä ole hölmö, se rööki tulee maksamaan 440€, lentoemäntä haistaa heti kun avaat oven ja tivaa mihin tumpin laitoit ettei jää kytemään, jos paloilmaisimen saat laukastua niin tarkoittaa välilaskua josta saat ainakin 10.000€ laskun. Ei todellakaan kannata.. lisäksi voit saada porttikiellon kyseisen lentoyhtiön lennoille mutta se onkin murheistasi pienin.. sakon maksat myöskin sen määrää lentokentän poliisi jos etasiasi määräajassa niin muunnettaan vankeudeksi ja lähet istuu jokskuks aikaa, etkä putkaan vaan linnaan jonkun tyttökaveriks! Ja ymmärrän että tämä on vanha viestiketju osaan lukea, mutta ajattelun vaan pistää mitä seuraa ettei joku jurri pentu pilaa elämäänsä turhaan.

      • KokemustaOnJoo

        ..kirjottaa en, nähtävästi :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe