Atooppinen ihottuma ja perinnöllisyys?

mievaan26

Aloin miettimään tätä että onko atooppinen ihottuma periytyvää? Äidilläni on tätä ja nyt itse olen saanut oireita. Ihoni kutiaa kyynärtaipeista, selästä, kaulasta ja rintojen yläpuolelta. Kyynärtaipeissa ja alaselässä on myös näppyjä jotka laskee ja kutina häipyy hydrokortisoonilla. Selässä lapaluiden välissä tuntuu kihelmöintiä.
Vastaavatko nämä atooppisen ihottuaman oireita edes vai onko tämä jotain muuta?

6

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nasu~92

Itselläni ja isosiskollani on atopia isän puolelta. siskolla vain pahempi kuin minulla. Neuvolassa jo huomattiin että olen atoopikko koska oli taipeissa ihottumaa joka lähti pois moneksi vuodeksi. Vasta pari vuotta sitten alkoivat oireet näkyä.
      Stressi on suuri tekijä ihon "ryöhähtämisessä", itse olen huomannut sen kirjoitusten aikaan.
      Oikein olet hoitanut hydrokortisonilla. Kannattaa vielä käydä ihotautilääkärillä näyttämässä että saat reseptin kunnon rasvoihin. Myös perusrasvoja (Aqualan L ja plus, Decubal yms.) kannattaa käyttää näin talvella ja suihkun jälkeen.

• klea888

Hei,ei ole! Sain ystävältäni Virosta voidetta atooppiseen ihottumaan, Denova Skin Protect Atopic. Minulla oli tosi pahat ihottumat käsissä ja voide paransi ongelmat kolmessa viikossa. En tunne tuotetta muuten, mutta mikään ei ole ennen auttanut. Itse saan voidetta sieltä lisää mutta kuulin että maahantunti olisi alkanut myös Suomessa. En ole varma. Mahtava tuote ja täysin luontaistuote.

• Kyllä se näin on.Tuolta iholiiton sivuilta voi lukea enemmän tuosta perinnöllisyydestä.Kannattaa vielä käydä ihotautilääkärillä,jos vaikka ihottumasi on jotain muuta kuin atopiaa.Noita ihosairauksia, kun on paljon.

• Nainen3

Minulla on paha atooppinen iho ja paha atooppinen ihottuma.Biologisessa suvussani ei ole kenelläkään atooppista ihoa. Olen adoptoitu 10 kuukauden ikäisenä.

• ravinto parantaa

Atopia allergiaa?

Kuuntele tämä:

[23.18] Paleo vs. THL:n viralliset ohjeet. Terveys ja ruokavalio.

https://soundcloud.com/helsinki-paleo/helsinki-paleo-podcast-episode23

Atopia on yksi monista sairauksista, joiden edessä virallinen lääketiede on aivan voimaton. Näin sairausteollisuuden toimesta atopia onkin julistettu parantumattomaksi sairaudeksi. Totuus on kuitenkin ihan jotain muuta, sillä atopia on ainakin useimmissa tapauksissa täysin parannettavissa oleva ongelma. Itse asiassa jo hyvin pienillä teoilla voi saada aikaiseksi dramaattista apua tähän ikävään vaivaan. Jos itselläni olisi atopia, niin toimisin seuraavasti:

1. Huolehtisin riittävästä D-vitamiinin saannista. Itselleni tuo riittävä tarkoittaa noin 100 µg päiväannoksia.

2. Atopia voi liittyä maksan vajaatoimintaan ja entsyymien puutokseen (etenkin lipaasi). Suosisin mahdollisimman paljon raakaruokaa ja rasvoista erityisesti kookosöljyä ja avokadoa. Maksaa voi hoitaa myös vähentämällä myrkkyjen käyttöä, ulkoilemalla enemmän ja myös maarianohdakkeen sekä voikukanjuuren avulla.

3. Gluteeniviljat pois! Tämän neuvon voi antaa melkein minkä sairauden kohdalla tahansa ja se toimii. Koita ja hämmästy.

4. Prosessoitu maito pois.

5. Ihmisille uskotellaan, ettei atopia johdu millään tapaa kivennäisaine- tai vitamiinivajareista. On kuitenkin erittäin tyypillistä, että atopiaa sairastavilla on tosi ankara vitaaliaineiden puute. Eli kannattaa harkita perusteellista tankkausta, jossa käyttää apuna esimerkiksi spirulinaa, chlorellaa, laadukasta viherjauhetta, runsaasti hyvää C-vitamiinia jne…

6. Valkoinen sokeri kokonaan pois ja tavallisen pöytäsuolan tilalle raffinoimaton merisuola.

7. Inkivääri ja kurkuma osaksi jokapäiväistä elämää. Ovat sen verran tehokkaita tulehdusten hillitsijöitä.

8. MSM!

Kuuntele:

http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

29.09.13

Osa 1/5 (5:26)
      Osa 2/5 (4:42)

Turun Yliopiston tutkimus: Äidin saamat probiotiit alentavat atooppisen ihottuman riskiä lapsella!
      http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/53/

• allergiaa on

Yleensä se on viljat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3701
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1503
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1371
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      1066
    5. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      248
      930
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      923
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      918
    8. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      72
      916
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      859
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      744
    Aihe