Hei kaikille!
Kerron oman pienen tarinani ja toivon että joku joka on kärsinyt samanlaisesta kohtalosta voisi auttaa.
Elikä olen ollut poikakaverini kanssa yhdessä nyt kuukautta vaille vuoden ja koko suhteemme ajan hän on ollut mustasukkainen kaikesta. Oikeastaan hänen sairaalloinen mustasukkaisuus kohdistuu minun menneisyyteeni.
Omasta mielestäni olen ollut hyvinkin kiltti menneisyydessäni; ennen nykyistä poikaystävääni olin vain suudellut entisiä poikakavereitani ja tanssinut muutamien jätkien kanssa. Menetin siis neitsyyteni nykyiselle poikakaverilleni. Ja tämä on mielestäni melko kilttiä jos paljastan iäkseni 22v. Mutta poikaystävälleni tämäkin on jo liikaa. Hän saa välillä kohtauksia, joissa alkaa syytellä minua ja laittaa minut kertomaan uudestaan ja uudestaan sen mitä olen tehnyt. Muutama päivän hän mököttää ja sitten taas kaikki on hyvin. Kuitenkaan hän ei tunnu pääsevän asiasta yli ja se alkaa rasittaa parisuhdettamme.
Tämän lisäksi hän saattaa kesken romattisen illan alkaa kyselemään "olenko ensimmäinen jolle olet kokannut? ", "Olenko ensimmäinen jolle olet antanut hieronnan? " jne. Omat voimani alkavat loppua enkä enää siedä tätä.
Poikaystäväni menneisyydestä sen verran että hänellä oli takanaan 6 vuoden seurustelu saman tytön kanssa. Tämän suhteen aikana poikaystäväni oli pettänyt tyttöystäväänsä kerran ennen minua. Tapasimme poikaystäväni kanssa, kun hän vielä oli suhteessa tyttöystävänsä kanssa. Olenkin monesti epäillyt että johtuuko hänen reaktionsa siitä että hän on ollut pitkässä suhteessa kun taas minä lyhyissä suhteissa.
Jos jollain on kokemuksia samantyyppisestä mustasukkaisuudesta parisuhteessa otan rohkaisuja ja neuvoja vastaan! Itse olen hyvin väsynyt tilanteeseen enkä tiedä jaksanko vaikka poikaystävääni rakastankin paljon.
Sairaalloinen mustasukkaisuus
2
652
Vastaukset
- fuckmeover
Olen mies ja mulla on samanlaisia kokemuksia yhdestä suhteesta. Nainen kyseli koko ajan juuri samantapaisia kysymyksiä ja muutenkin jouduin koko ajan todistelemaan että olen tosissani. Soitteli useasti päivän aikana vaikkei ollut mitään asiaakaan ihan kuin olisi halunnut vain tarkistaa missä olin milloinkin.
En pettänyt häntä ja todellakin olin tosissani, mutta silti suhde päättyi hänen aloitteesta vaikka itse olisin halunnut jatkaa kaikesta ahdistavasta kyselyistä huolimatta. Kai se on sille mustasukkaisellekin osapuolelle yhtä ahdistavaa ellei ahdistavampaa.
En osaa kyllä kertoa mitään vinkkejä miten pitäisi toimia. Jokainen tekee omat päätöksensä. - talvi75
vastaavasta löytyy omalta kohdalta. Ja nimenomaan siten et itse olen ollut sairaalloisen mustasukkainen.
Ja rehellisyyden nimissä en asiasta ole vielä eroon päässyt, mutta suunta on oikea.
Ensinnäkin omalta kohdalta voin sanoa, et mustasukkaisuus johtuu jo pienenä koetuista asioista.
Jouduin heti syntymäni jälkeen olemaan sairaalassa pitempään ja tuolloin äiti tietenkin lähti joka yö pois luotani. Myöhemmässä vaiheessa on joutunut myös kokemaan pettämisen sekä itse petetetyksi tulleena että
itse pettäneenä.
Ensimmäinen askel on se, että poikaystäväsi myöntää mustasukkaisuuden.
Ilman sitä ei voi asian kanssa olla ja suhteesta tulee yhtä helvettiä.
Voin sanoa et ilman apua tilanne pahenee kokoajan. Omalla kohdalla nykyisen tyttöystäväni kanssa
koko mustasukkaisuus alkoi todella pienestä mielen pahoittamisesta. Tilanne äityi niin pahaksi että
haukuin rakastani todella pahaksi ja jopa kävin käsiksi. Tässä kohtaa tajusin et jotain on tehtävä, itse en tilannetta pystynyt hallitsemaan. Olenkin tuon jälkeen käynyt terapiassa (elämäni ensimmäisen kerran), ja ollaan käyty myös pariterapiassa. Koska niin kuin mustasukkainen tarvitsee apua parantuakseen, niin todellakin uhri tarvitsee apua selvitäkseen ja kootakseen jälleen itsetuntonsa kokoon.
Mustasukkaisuus on todella tuhoava asia ja meillä on hilkulla pystytäänkö vielä jatkamaan ja rakentamaan
luottamuksellinen, turvallinen suhde.
Puhuminen teidän kesken aina auttaa, mutta mustasukkaisen osapuolen on itse tajuttava tilanne ja
haettava apua. Ilman tätä tilanne menee vain pahemmaksi.
Eikä tuo mustasukkaisenakaan ole helppoa. Sitä sun ei tarvitse ymmärtää.
Mutta se mitä voit tehdä toiselle on osoittaa se kuinka tärkeä hän sinulle on ja kuinka paljon häntä
rakastat. Mut usko pois, ellei asiaa myönnä ja ole valmis apua hakemaan niin tilanne menee pahemmaksi
ja pahimmassa tapauksessa päätyy iltapäivälehtien lööppeihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379