Mikä siinä on kun uusissa passateissa ja audeissa on järkijään maskisuoja? Eikö lämpö riitä sisällä vai missä mättää? Toki moni nyt sanoo jotta kulutus niin pieni ettei lämpöä tule. Minulla A6 audi 2.5 tdi, kulutus ollu kohtuullinen ja hyvin tarkenee, lämmön ei tarvi juuri nousta yli 60 asteen niin ei palele yli 30 asetteen pakkasella ja sisällä 22 astetta, ajossa kuiteki lämpö 90 asteessa moottorissa eikä tarvi maskisuojaa.
Maskisuoja
16
3152
Vastaukset
- 7+6
on siksi ettei välijäähdyttäjään muodostu turhaan jäätä.
Jää tekee kipiää koneelle joutuessaan pyttyihin. - A3SB
Taitaa olla painavammassa autossa enemmän myös sitä hukkalämpöä. A3 TDI ei lämpiä -30 asteen pakkasessa ilman maskinsuojaa enään ollenkaan.
- on se ihme
maskisuoja on muotia uusissa autoissa. Tämä vaikea ja käsittämätön asiahan johtuu siitä kun uusin moottoritekniikka tähtää siihen, että kulutus ja päästöt ovat mahdollisimman pienet joten hukkalämpöä ei enään riitä vanhaan malliin sisätilojen lämmitykseen, myös tuo välij21äähdyttimen jäätyminen jatkuvassa lyhyessä ajossa on joillakin merkeille tullut ongelmaksi.
Ei tämä suoja ole mikään outo asia, niitähän on käytetty yleisesti jo aikojen alussakin.
Tiesit kyllä nämä asiat jo ennekuin kirjoitit provosi, mutta ettei vaan jäisi kuitenkin kaivelemaan sinun sieluasia tämä asia niin kerroin pelkistetysti tämä "uuden" asian sinulle. - ...
Voit kiittää siitä EU:ta ja päästörajoja. Tästä kun mennään vielä muutamiavuosia eteenpäin, niin kohta joka kärryssä on maskisuoja talvella, myös bensapeleissä.
- BMW 530 dieselisti
Auton sisältä säädettävä syylärin kaihdin oli jo vuosimallin 1960 Ford Thamesissa ja monissa muissakin, jolloin ei Eu:sta ollut aavistusta enempää eikä päästörajoista yhtään mitään aavistusta. Niin että mitä ihmeen uutta siinä jutussa on? BMW E60- (500) dieseleissä on automaattinen kaihdin ollut jo vuosikausia. Ja se on siinä kesälläkin.
- termostaattia
BMW 530 dieselisti kirjoitti:
Auton sisältä säädettävä syylärin kaihdin oli jo vuosimallin 1960 Ford Thamesissa ja monissa muissakin, jolloin ei Eu:sta ollut aavistusta enempää eikä päästörajoista yhtään mitään aavistusta. Niin että mitä ihmeen uutta siinä jutussa on? BMW E60- (500) dieseleissä on automaattinen kaihdin ollut jo vuosikausia. Ja se on siinä kesälläkin.
ollenkaan? Automaattisesti rikki menevä maskinsuoja on taas yksi turhake lisää.
- jopon mopo
termostaattia kirjoitti:
ollenkaan? Automaattisesti rikki menevä maskinsuoja on taas yksi turhake lisää.
jos on takuun alainen audi / volkswagen niin maski peitto menee maahan tuojan piikkiin
- kovilla pakkasilla
Käy tän pakkasilla maskisuojaa, vaikka ajankin Mersulla, eikä siinä miään erikoita, vaan käytännön maalaisjärkeä.Moottoei lämpenee nopeammin kun ei raaka pakkasilma pääse suoraan konetilaan. Moottorille on hyväksi jos se käy normaalilämmössä, eikä alilämpöisenä.
- linjoilla
Ei tuo nyt niin iso työ ole heittää pakkasilla pikkasen pahvia maskin taakse. Ihan jo oman mukavuuden kannalta. Sen kun saa laitettua ettei ole kiinni jäähdyttäjässä niin ei haittaa vaikka välillä olisi lämpimäntäkin. Ei se moottori kuumana ala käymään.
Tuntuu vaan uusavuttomalta et jos tarvitsee itse tehdä jotain niin se on jo auton vika. Ja onhan tietty kunnia kysymys että merkonomi joutuu ajamaan "mäyräkoira pahvi" keulalla.
- jhjh
Siinä on otettu oppia edistyksellistä ranskalaisilta. on huomattu että jossain päin maailmaa on pakkasta ja lunta. Sinänsä positiivista että saksalainen on nöyrtynyt huomaamaan ettei pelkkä insinöörin sana riitä muuttamaan ilmasto-olosuhteita. Ei tarvinnut odottaa kuin 30 vuotta tätä ihmettä.
- ei varmasti
lämpiä sisätila 22asteeseen 30asteen pakkasella jos moottorin lämmöt on 60astetta. Tiesitkö että se automaatti-ilmastoinnin näytössä oleva lukema tarkoittaa sitä lämpötilaa mihin lämmityslaite yrittää lämpöjä säätää, ei se ole lämpömittari.
- A6 v6
Kyllä vaan mun A6 audissa, lämmpärissä sähkövastus, ei tarvi koneen nostaa ees lämpöö..lol. Mut järkevää olis kättää sitä suojaa moottorin suojaamiseksi, ei se mäntä halua sitä 3o asteen pakkasta sinne.
- bongariongari
Eilen liikennevaloissa tuli huomattua,kun eräs vanhempi papparainen oli laittanut Audi SB maskisuojan.
Vissiin tämä talvi poikkeuksellisen kylmä Audeille.
Kaverin kanssa revettiin nauramaan! - ei pidä paikkaansa
ei pidä paikkaansa että kaikissa olisi joku ihmeen maskisuoja.
mm itseälläni ei ole koskaan ollut eikä tarvitse.
EIkä yhdessäkään tässä meidän lähettyvillä olevassa Audissa tai Passatissa ole. - osssss
ajelee niin 10000e koneremontti on sivuseikka.Rikkaitten auto.Ainakin uudet autit.
- A3Audi
Fiksuahan se on suojata keulaa, säästää konetta ja rahaa. Nii minäkin teen vaikka tarkenee olla autossa ja lämmöt on 90 asteessa konehuoneessa ilman viimasuojaa.
Jokseenki huvittava lukea näitä " mun autoon ei tarvi sellasia laitella, kyllä tarkenee ilmanki" ehkä tarkeekin olla autossa mutta kyllä se vaan säästää konetta kun kuitenki 100km/h ja -20 pakkasella on hemmetin kylmää se vinkka siinä keulassa. Jääräpäät voi testata työntämällä oman käden autosta ulos tuossa vauhdissa ja pohtia uudestaan kannattaako suojata autoansa :-) hyvää illan jatkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275