kasvattajat huomio

keuruu

haluaisin vaan varottaa.ettei muille käy samalla lailla kuin minulle.menin syksyllä myymään pennun osa maksulla luotin ihmiseen. rahoja ei kuulunut ihminen oli mennyt myymään pennun eteen päin.poliisille tehty rikos ilmoitus silloin syksyllä. poliisit eivät ole ihmistä tavoittaneet vieläkään.jatkossa en myy yhtään pentua osa maksulla.poliisille soittelin ja kertoi että kyseinen ihminen on valtakunnalisessa hakusessa.kyllä kismittää. pentu oli uros ja punainen.en tiedä mitä pitäis tehdä kun poliisitkaa eivät saa ihmistä tavotettua

4

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi...

      Tämä sama asiahan käsiteltiin jo pitkässä ketjussa viime vuoden puolella. Kannattaakos tätä nyt taas aloittaa uudelleen...

      • zhiiba

        tämä on ikävä tilanne, mutta ei pidä yleistää että kaikki osamaksulla ostajat ovat varkaita ja roistoja..monellakaan koiraharrastajalla ei välttämättä ole laittaa 1200e tiskiin kerralla. itse olen ostanut muutaman koiran osamaksulla, ja maksanut erät niinkuin on sovittu. itsekään kasvattajana en suostu kovin pieniin osamaksueriin, esimerkiksi 3-4 erässä maksimissaan olen antanut pennun osamaksulla, silloinkin olisi hyvä olla suurempi käsiraha. Harmi vaan ettei kasvattajilla ole sitä kristallipalloa josta katsoa kuka maksaa pennun sopimusten mukaan ja kuka ei...:(
        Esimerkiksi jotkut kääpiörodun pennut saattavat maksaa jopa 3000e, johan sitä saisi pankkiin marssia hattu kourassa lainaa ottamaan mikäli pennun haluaisi, jollei ole kerennyt säästää myyntihinnan verran rahaa kasaan..
        Itse kyllä suosin osamaksulla ostajan luottotietojen tarkastusta, se antaa jo vähän osviittaa ostajasta.


    • remunen

      kirjoitin myös samaiseen ketjuun samasta aiheesta. olen kokenut saman kuin kirjoittaja. minun pointtina tässä se, että omistajalla ei oikeuksia omistamaansa pentuun, jos kolmas osapuoli on ostanut koiran ns. hyvässä uskossa, tietämättä huijauksesta! ja tämä ns. välikäsi saa muutaman hassun kympin sakot, monen sadan, jopa tuhannen rotukoiran myymisestä. ei sillä että olisin osamaksukauppaa vastaan, päinvastoin se antaa monelle hyvälle koiranomistajalle mahdollisuuden, MUTTA suomen laissa taitaa nyt olla häikkää? koiran kohdalla toimitaan samoin, kuin jonkun esineen.

    • kohtalotoveri

      Joo, mulle kävi samalla tavalla pari vuotta sitten: myin osamaksulla, rahat jäi saamatta, pentu myyty eteenpäin.Lakimiehen mukaan minulla ei ollut enää siihen omistusoikeutta. Löysin sitten kuitenkin toisen ihanan mäyräkoirapennun jota en koskaan myy pois. Tiedän myös että entinen pentuni on hyvässä kodissa osaavassa hoidossa enkä enää sure asiaa. Tein virheen kun myin aikoinaan pennun pois mutta elämä jatkuu ja olen tästä paljon oppinut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe