Mirtazapin Orion migreenin estoon

päätä särkee

Onko muilla kokemuksia mirtazapinista migreenin estoon? Onko auttanut? Aikaisemmin käytin noritrenia ja orlocia, nyt mirtazapin 15 mg ja orloc 5mg. Noritren kuivatti suuta sen verran ettei minnekään voinut lähteä ilman vesipulloa, neurologille asiasta valitin ja hän kirjoitti nämä toiset. Mirtazapinia olen napsinut nyt viikon verran ja otan yhden 15 mg tabletin iltaisin. Väsyttävät todella paljon, noritren ei samalla tavoin väsyttänyt. Pitäisi helpottaa parissa viikossa, ja toivottavasti helpottaakin ettei nukahda esim. kesken hyvän elokuvan. :) En tiedä johtuuko nyt uusista lääkkeistä vai jostain muusta, mutta parina yönä olen herännyt aivan hirveään ahdistukseen enkä meinaa sen jälkeen saada nukuttua, pyörin sängyssä ja ihmeellistä ahdistusta. Luin tuoteselosteesta, että yleisiin haittavaikutuksiin kuuluu ahdistuneisuutta, mutta mahtaako vaikuttaa jo noin pienellä annoksella..

Kertokaa kokemuksistanne! :)

6

2610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miginen

      todella outo lääkevalinta migreenin estohoitoon.....Nassa-lääke...

      Unettomuuteen olen käyttänyt Mirtaa, hyvin tuloksin, saamallasi annoksella, ainut huono puoli oli se, että oli pakko lopettaa kun olisin nukkunut vähän liiankin hyvin. 15 mg on annos joka nimenomaan väsyttää.....samoin siitä matalammat, se kun on paradoksaalinen masennuslääke, mitä matalampi annos, sitä enemmän nukuttaa, ketä nyt sitten nukuttaa. Parsissa viikossa toki voi päiväväsymys hellittää tai sitten ei.

      Miksi juuri Mirta? Varaudu sitten siihen että lääke hidastaa aineenvaihduntaa, lisää ruokahalua ja kerryttää nestettä. Ihan vain tiedoksi, asiasta suoraa tietoa lääkkeen valmistajaltakin (tuli soiteltua ja ihmeteltyä muutamaa asiaa ja selvisihän se, Mirtasta johtui)

      Lycka till, toivon mukaan auttaa...


      ps. oletko kokeillut muita masennuslääkkeitä migin estoon?

      • päätä särkee

        Olen kokeillut Triptyliä ja Noritreniä ennen tätä. On alkanut hirvittää tämä Mirta, kun netistä siitä olen muiden kommentteja lukenut. Migreenin estolääkkeenä en ole siitä keskusteluja löytänyt, niin sen takia avasin tänne oman keskustelun. Neurologi kirjoitti myös Noritrenistä reseptin, taidanpa vaihtaa pikaisesti takaisin siihen. Suun kuivuus ja vesipullon mukana kantaminen onkin pieni murhe aineenvaihdunnan hidastamisen ja ruokahalun lisäämisen rinnalla! Voi vide, noita en ainakaan halua, pömppömahasta kun yritän muutenkin päästä eroon!!


      • migreenipotilas
        päätä särkee kirjoitti:

        Olen kokeillut Triptyliä ja Noritreniä ennen tätä. On alkanut hirvittää tämä Mirta, kun netistä siitä olen muiden kommentteja lukenut. Migreenin estolääkkeenä en ole siitä keskusteluja löytänyt, niin sen takia avasin tänne oman keskustelun. Neurologi kirjoitti myös Noritrenistä reseptin, taidanpa vaihtaa pikaisesti takaisin siihen. Suun kuivuus ja vesipullon mukana kantaminen onkin pieni murhe aineenvaihdunnan hidastamisen ja ruokahalun lisäämisen rinnalla! Voi vide, noita en ainakaan halua, pömppömahasta kun yritän muutenkin päästä eroon!!

        Eli katos nyt kuitenkin vielä miten oma kroppa reagoi lääkkeeseen. jos muutaman viikon jälkeen lääkkeestä ei oo mitää apua tai haittavaikutukset on pahat, vaihda vasta sitten toiseen lääkkeseen. muutaman päivän napsinut lääkettä ja heti uskoo ekaa negatiivistä kommenttia. Minä käytin lääkettä masennukseen ja unettomuuteen ja migreeniin lukio akana ja tepsi kyllä kaikkeen noihin kolmeen. Eli 3 kärpästä yhdellä iskulla! ;) Ainut vaan et ekat 2 päivää väsytti ihan tolkuttomasti ennen kuin tajusin pilkkoa lääkkeen 4 osaan ja aloittaa itse pienemmällä 1/4 tabl ja nostaa annostusta itselleni sopivaan tahtiin. esim. eka viikko 1/4 tabl, 2 viikko 1/2 tabl, 3viikko 3/4 tabl ja 4 viikko 1tabl. tää toimi mulla. Kokeileppas näin alkuun.


      • päätä särkee
        migreenipotilas kirjoitti:

        Eli katos nyt kuitenkin vielä miten oma kroppa reagoi lääkkeeseen. jos muutaman viikon jälkeen lääkkeestä ei oo mitää apua tai haittavaikutukset on pahat, vaihda vasta sitten toiseen lääkkeseen. muutaman päivän napsinut lääkettä ja heti uskoo ekaa negatiivistä kommenttia. Minä käytin lääkettä masennukseen ja unettomuuteen ja migreeniin lukio akana ja tepsi kyllä kaikkeen noihin kolmeen. Eli 3 kärpästä yhdellä iskulla! ;) Ainut vaan et ekat 2 päivää väsytti ihan tolkuttomasti ennen kuin tajusin pilkkoa lääkkeen 4 osaan ja aloittaa itse pienemmällä 1/4 tabl ja nostaa annostusta itselleni sopivaan tahtiin. esim. eka viikko 1/4 tabl, 2 viikko 1/2 tabl, 3viikko 3/4 tabl ja 4 viikko 1tabl. tää toimi mulla. Kokeileppas näin alkuun.

        Olen vain varuillani kyseisen lääkkeen suhteen kun ollut jo kahtena yönä ihmeellisiä ahdistuskohtauksia. Enkä vain ensimmäisen negatiivisen kommentin jälkeen ole vaihtamassa toiseen, vaan olen tutkinut aikaisempiakin keskusteluja ja niin paljon negatiivista siitä lukenut, että sai minutkin hieman varpailleen. Noritrenillä oli kuitenkin yksi haittavaikutus minulla: suun kuivuus. Se ei väsyttänyt missään vaiheessa, enkä joutunut "tokkuroimaan" kesken illan. Näistä kahdesta se tuntuu paremmalta. Jokaisen kroppaan nämä tietenkin vaikuttavat eri tavalla.

        Netistä löytyi muutenkin tosi vähän, jos ollenkaan, mirtazapinin käytöstä migreenin estoon. Ilmeisesti aika vähällä osalla on kokemusta tästä lääkkeestä juuri tähän vaivaan.


      • migreenikko
        päätä särkee kirjoitti:

        Olen vain varuillani kyseisen lääkkeen suhteen kun ollut jo kahtena yönä ihmeellisiä ahdistuskohtauksia. Enkä vain ensimmäisen negatiivisen kommentin jälkeen ole vaihtamassa toiseen, vaan olen tutkinut aikaisempiakin keskusteluja ja niin paljon negatiivista siitä lukenut, että sai minutkin hieman varpailleen. Noritrenillä oli kuitenkin yksi haittavaikutus minulla: suun kuivuus. Se ei väsyttänyt missään vaiheessa, enkä joutunut "tokkuroimaan" kesken illan. Näistä kahdesta se tuntuu paremmalta. Jokaisen kroppaan nämä tietenkin vaikuttavat eri tavalla.

        Netistä löytyi muutenkin tosi vähän, jos ollenkaan, mirtazapinin käytöstä migreenin estoon. Ilmeisesti aika vähällä osalla on kokemusta tästä lääkkeestä juuri tähän vaivaan.

        Itse olen käyttänyt mirtaa jokunen vuosi takaperin masennuksen hoitoon. Ei ainakaan minulla tehonnut siihen, päin vastoin, lihoin lääkityksen aikana useamman kilon ja sekös auttoi jo muutenkin kilojen kanssa kamppailevaa. Sitä en kyllä muista, että oliko sillä mitään vaikutusta migreeneihini. Masennuslääkkeistä migreenin estonlääkkeenä olen käyttänyt triptyliä (ei auttanut ja lihotti), nyt on menossa noritren 35mg. Katsotaan kuinka käy...


    • nukkumaija

      Sairasta basilaarimigreeniä ja sain unettomuuteen mirtazapinia. Luulin saavani siitä avun unettomuuteeni ja migreeniini.
      Aluksi auttoi nukkumiseen. Joka toinen yö valvoin ja joka toinen yö nukuin. Annosta lisättiin,koska lääkärin mielestä suotuisat vaikutukset tulisivat myöhemmin. Tilanne minun kohdallani ei mennyt niin ja lopulta tulin niin masentuneeksi,etten päässyt aamulla sänkystä pois. Kamalia ahdistusunia ja pakkoajatuksia,joita ei koskaan ennen ollut. Nyt tiedän lääkkeen myötä mitä masennus on.
      Onneksi sain itsestäni niin paljon irti ja lopetin lääkkeen käytön pikkuhiljaa. Tilanne normalioitu. Ei ollut ihmelääke omalla kohdallani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe