Onko kokemuksia Passatista kolmen lapsen perheessä, riittävätkö takapenkin tilat? Kaikki istuvat vielä turvaistuimissa, mutta yksi lapsi enää korokkeella. Passat kiinnostaa esim. Tourania enemmän takakontin tilojen vuoksi. Vai onko Touranin takapenkki selvästi parempi kolmelle lapselle?
Harkinnassa on mm. 2008 DSG diesel. DSG vähän mietityttää. Millaisia kokemuksia teillä on ollut? Kestääkö käytössä?
Eniten kiinnostaisi Skoda Superbin farkku. Siinä ei tilat loppuis heti kesken. Liian kalliita vain ovat vielä ja vaihdokkeja vähän tarjolla. Kumman te ottaisitte, Superbin vai Passatin?
Passat 3 lapsen perheeseen?
22
6360
Vastaukset
- 8+1=?
Touranissa on levein takaistuin näistä. Superbin takapenkki on hieman kapeampi kuin Passatin, mutta jalkatilaa Superbissä on enemmän.
Järkevintä on koittaa sopiiko omat istuimet sinne takapenkille ja tehdä päätös sen mukaan. Huomioi myös vöiden kiinnittämisen helppous jne.
Touran on varma valinta, mutta jos Passatista löytyy riittävät tilat omilla istuimilla niin ei siinäkään pahasti pieleen mene.
Meillä on tällä hetkellä Superb ja Passat. Touranista on kokemusta myös kahdesta yksilöstä. - käy mittaamassa
Passat ja Superb ei taida mahtua kolmea istuinta vierekkäin.
Pari vuotta sitten kaveri kävi autoja läpi ja päätyi V70 koska se oli lähes
ainoa leveyden suhteen minne mahtui kolme taakse - farkkupasuuna
Meillä on juuri tuo 3C mallin farkku ja tällähetkellä toisella puolella Brion turvakaukalo isifixillä kiinni ja toisella puolella Cybexin turvavyöistuin niinikään isofixillä kiinnitettynä.
Keskipaikalle jäävä kolo on kyllä niin pieni ettei siihen mahdu kolmatta istuinta, eikä korokettakaan kunnolla.
Mutta kuten jo tuossa aiemmin sanottiin, kannattaa toki kokeilla. Onhan istuimissakin eroja, ja tämä on vaan oma kokemukseni.- Sparrow 34
Siihen mahtuu 3 turvaistuinta heittämällä takapenkille. Todella hyvät tilan noissa, ja kaikki takapenkit ovat omia penkkejään ja liukuvat eestaas muista poiketen.
Ja Peugeotin laatukin on juuri Saksalaisessa Adacin katsastustestissä todettu erinomaiseksi 0-3 vuotiaissa.
- Kaukaa kiertäjä
Näitä on youtube täynnä kunhan vaan osaa hakea
http://www.youtube.com/watch?v=HrrdyXedKeM
Varmasti on huono perusrakenne koska tuokin auto valmistettu 2010, ajettu 8000 mailia, luulisi lastentautien poistuneen jo tuohon mennessä.
Jos nyt volkkariin tai konsernin tuotteisiin päädyt niin muista hommata samalla pahvia ja nippusiteitä(josta sitten askartelet viimasuojan), saattaa kondensiovesi rikkoa volkkarin turboahdetut moottorit.- djgjjg
fasdfadfa kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=tRM3fh226HE
http://www.youtube.com/watch?v=r5F0H8JWu38
Näitä oikeasti riittää - passatouran
No hemmetti. Ei oikein lupaavalta vaikuta tuon vaihteiston kanssa. Samaa on korjaamojen miehet puhelleet, että laatikkoa saa rukata turhan usein, samoin vesipumppua jne. jne.
Sparrow 34: en mä oikein ranskalaista, vaikka ovatkin tosi hyviä ajaa. Sähkövikoja ollut?
Mikäs auto se sitten kannattaisi ostaa? Grand Voyager olis tiloiltaan, hinnoiltaan ja saatavuudeltaan se helpoin ratkaisu, mutta haluan myös auton jolla on ilo ajaa. Lisäksi taitaa sekin olla herkkä jatkuville pikkuvioille. Mondeon uusi farkku kiinnostais kans, mutta se on Ford ja huonoa kokemusta niistä itsellä Ekkerin muodossa. S-Maxista kokemuksia?
Mersun uusi E-farkku? Kukas lainaa rahat? :) - Kaukaa kiertäjä
passatouran kirjoitti:
No hemmetti. Ei oikein lupaavalta vaikuta tuon vaihteiston kanssa. Samaa on korjaamojen miehet puhelleet, että laatikkoa saa rukata turhan usein, samoin vesipumppua jne. jne.
Sparrow 34: en mä oikein ranskalaista, vaikka ovatkin tosi hyviä ajaa. Sähkövikoja ollut?
Mikäs auto se sitten kannattaisi ostaa? Grand Voyager olis tiloiltaan, hinnoiltaan ja saatavuudeltaan se helpoin ratkaisu, mutta haluan myös auton jolla on ilo ajaa. Lisäksi taitaa sekin olla herkkä jatkuville pikkuvioille. Mondeon uusi farkku kiinnostais kans, mutta se on Ford ja huonoa kokemusta niistä itsellä Ekkerin muodossa. S-Maxista kokemuksia?
Mersun uusi E-farkku? Kukas lainaa rahat? :)Jos väkisin täytyy saada diesel niin katselisin ehkä Volvon suuntaan, sieltä joku Classic malli mistä on pikkuviat jo hierottu pois, veikkaisin että pohjoisen autona tuohon kondensiovesiongelmaan on paneuduttu vähän vakavammin.
- passatouran
Kaukaa kiertäjä kirjoitti:
Jos väkisin täytyy saada diesel niin katselisin ehkä Volvon suuntaan, sieltä joku Classic malli mistä on pikkuviat jo hierottu pois, veikkaisin että pohjoisen autona tuohon kondensiovesiongelmaan on paneuduttu vähän vakavammin.
Niin. Vituttaa vaan se Volvo. Vähiten tunnetta koko automaailman tarjokkaista. Vaikea kuvitella tylsempää valintaa kuin Volvo ja varsinkin ne meille parhaiten sopivat 70-sarjalaiset. XC:ssä olis jo vähän munaa, jotain pientä spesiaalia. Tai D5 ja 4*4 niin ehkä sen jotenkin voisi sulattaa.
Eipä sillä että Passatkaan mikään persoonallisuuden riemuvoitto olisi, mutta Volvo vaan on vanhojen pappojen vaalima tylsyyden multihuipentuma. Mut eipä tässä tunnepuoli paljon paina. Ehkä joku Classicci tulee haettua omaankin pihaan. Sit ei puutu enää kuin kultainen noutaja ja kiikkutuoli että loppu olis virallisesti alkanut.
Touranista: se on kovinkin meluinen laatikko? - 16+4=?
Otetaan taas esimerkiksi amerikkalaiset mallit joissa on eri koneetkin - Suomessa myydään tosi paljon volsuja noilla samoilla koneilla.
Ai niin tämä päti vain Toyotaan tämä erilaista Amerikassa väite - sori, unohdin että pitää provota Toyotan puolesta :)
Toyotan Amerikan takaisinkutsuthan johtuu siitä että siellä on ihan eri mallit myynnissä ja ei niitä muualla myydä jne jne. Näin ne tietäjät väittävät ;)
Laitatko samalla muuten tilastoja kuinka moni DSG ja kuinka moni kone on kilahtanut Suomessa?
Kun nuo tietolähteesi ovat niin luotettavat niin kait sinulla on oikeita lukujakin?
Kaiken saa toki rikki - jopa Toyotan - pitää vain yrittää riittävästi niin onnistuuhan siinä - sitä en voi kieltää, mutta kun taas tuotaisiin jotain faktoja pöytään eikä vain juutuuppi videoita jostain kolinasta joilla ei ole mitään todellista todistusarvoa. Videot ovat niin surkeata laatua, ettei niistä meinaa erottaa edes auton mallia, saati sitten ajomelun seasta jotain kolinaa jota pitäisi demota. Pahin oli tuo jossa kuvaaja raastaa 'mikkiä' niin että peittää melut sillä :)
Ja tiedoksesi tuo vilkkuongelma mittaristossa ei ollut edes suurimmalla osalla oikea vika, tai no oli se softavika eli silloinen DSG vaihteiston softa tulkitsi väärin antureiden dataa ja luuli vaihteiston ylikuumenevan -> varaohjelma käyttöön. Softapäivityksellä tuo korjattiin ja uudempiin tuli tuosta ylikuumenemisesta (siis oikeasta) huomattava merkkivalokin.
Mutta mitäpä sitä selvittämään mistä on kyse, onhan nuo juutuuppi-videot kaiken kertovia :)
Ai niin mistäkö minä kokemusta saan - no viimeisen 12v aikana on tullut omistettua 17 volkkaria, seattia tai skodaa - 7 niistä DSG vaihteistolla. Yhdessäkään ei ole DSG:n kanssa ollut ongelmia kestävyydessä tai kondensioveden kanssa. Mutta mitäpä sitä oikeata faktoja uskomaan. - ölksakfkölal
16+4=? kirjoitti:
Otetaan taas esimerkiksi amerikkalaiset mallit joissa on eri koneetkin - Suomessa myydään tosi paljon volsuja noilla samoilla koneilla.
Ai niin tämä päti vain Toyotaan tämä erilaista Amerikassa väite - sori, unohdin että pitää provota Toyotan puolesta :)
Toyotan Amerikan takaisinkutsuthan johtuu siitä että siellä on ihan eri mallit myynnissä ja ei niitä muualla myydä jne jne. Näin ne tietäjät väittävät ;)
Laitatko samalla muuten tilastoja kuinka moni DSG ja kuinka moni kone on kilahtanut Suomessa?
Kun nuo tietolähteesi ovat niin luotettavat niin kait sinulla on oikeita lukujakin?
Kaiken saa toki rikki - jopa Toyotan - pitää vain yrittää riittävästi niin onnistuuhan siinä - sitä en voi kieltää, mutta kun taas tuotaisiin jotain faktoja pöytään eikä vain juutuuppi videoita jostain kolinasta joilla ei ole mitään todellista todistusarvoa. Videot ovat niin surkeata laatua, ettei niistä meinaa erottaa edes auton mallia, saati sitten ajomelun seasta jotain kolinaa jota pitäisi demota. Pahin oli tuo jossa kuvaaja raastaa 'mikkiä' niin että peittää melut sillä :)
Ja tiedoksesi tuo vilkkuongelma mittaristossa ei ollut edes suurimmalla osalla oikea vika, tai no oli se softavika eli silloinen DSG vaihteiston softa tulkitsi väärin antureiden dataa ja luuli vaihteiston ylikuumenevan -> varaohjelma käyttöön. Softapäivityksellä tuo korjattiin ja uudempiin tuli tuosta ylikuumenemisesta (siis oikeasta) huomattava merkkivalokin.
Mutta mitäpä sitä selvittämään mistä on kyse, onhan nuo juutuuppi-videot kaiken kertovia :)
Ai niin mistäkö minä kokemusta saan - no viimeisen 12v aikana on tullut omistettua 17 volkkaria, seattia tai skodaa - 7 niistä DSG vaihteistolla. Yhdessäkään ei ole DSG:n kanssa ollut ongelmia kestävyydessä tai kondensioveden kanssa. Mutta mitäpä sitä oikeata faktoja uskomaan.Sun jutuista oli oikeet faktat kaukana, olet kuulemma omistanu seitsemän DSG varustettua autoa vaikka se ei ole hirveän kauaa ollut markkinoillakaan.
Niin ja jos kerran kiinnostaa suomalaiset paskat kokemukset niin taksifoorumeilla ainakin juttelivat DSG:stä että se on paska eikä kestä taksikäyttöä, joka ei eroa normaalista käytöstä millään muulla tavalla kuin että kilometrien kertyminen kestää 2-5 kertaa pidempään. - gmghmcgmcm
passatouran kirjoitti:
Niin. Vituttaa vaan se Volvo. Vähiten tunnetta koko automaailman tarjokkaista. Vaikea kuvitella tylsempää valintaa kuin Volvo ja varsinkin ne meille parhaiten sopivat 70-sarjalaiset. XC:ssä olis jo vähän munaa, jotain pientä spesiaalia. Tai D5 ja 4*4 niin ehkä sen jotenkin voisi sulattaa.
Eipä sillä että Passatkaan mikään persoonallisuuden riemuvoitto olisi, mutta Volvo vaan on vanhojen pappojen vaalima tylsyyden multihuipentuma. Mut eipä tässä tunnepuoli paljon paina. Ehkä joku Classicci tulee haettua omaankin pihaan. Sit ei puutu enää kuin kultainen noutaja ja kiikkutuoli että loppu olis virallisesti alkanut.
Touranista: se on kovinkin meluinen laatikko?Mun mielestä Volvot ja Passat menee ihan samaan imagokategoriaan, tosin volkkarin ostaja on vielä mitääntietämätön moukka päälle.
- 4+6=?
ölksakfkölal kirjoitti:
Sun jutuista oli oikeet faktat kaukana, olet kuulemma omistanu seitsemän DSG varustettua autoa vaikka se ei ole hirveän kauaa ollut markkinoillakaan.
Niin ja jos kerran kiinnostaa suomalaiset paskat kokemukset niin taksifoorumeilla ainakin juttelivat DSG:stä että se on paska eikä kestä taksikäyttöä, joka ei eroa normaalista käytöstä millään muulla tavalla kuin että kilometrien kertyminen kestää 2-5 kertaa pidempään.VW:n DSG on ollut myynnissä jo vuodesta 2002 ja sattumalta olen jo omistanut autoja jo silloin vaikka voi olla vaikeata uskoa tällä teinipalstalla :)
Tälläkin hetkellä minulla on kolme autoa joissa on DSG vaihteisto ja ovat taksikäytössä.
Softapäivityksiä noihin on usein asennettu, mutta yksikään ei ole hajonnut oikeasti. Ongelmia toki on ollut, mutta niistä on päästy softapäivityksillä. - 9+11
4+6=? kirjoitti:
VW:n DSG on ollut myynnissä jo vuodesta 2002 ja sattumalta olen jo omistanut autoja jo silloin vaikka voi olla vaikeata uskoa tällä teinipalstalla :)
Tälläkin hetkellä minulla on kolme autoa joissa on DSG vaihteisto ja ovat taksikäytössä.
Softapäivityksiä noihin on usein asennettu, mutta yksikään ei ole hajonnut oikeasti. Ongelmia toki on ollut, mutta niistä on päästy softapäivityksillä.Joo mulla on kans ollu noita DSG autoja 25kpl ja kaikki on leiponu alle 100tkm, varma tieto.
- Anonyymi
4+6=? kirjoitti:
VW:n DSG on ollut myynnissä jo vuodesta 2002 ja sattumalta olen jo omistanut autoja jo silloin vaikka voi olla vaikeata uskoa tällä teinipalstalla :)
Tälläkin hetkellä minulla on kolme autoa joissa on DSG vaihteisto ja ovat taksikäytössä.
Softapäivityksiä noihin on usein asennettu, mutta yksikään ei ole hajonnut oikeasti. Ongelmia toki on ollut, mutta niistä on päästy softapäivityksillä.loppuko öljynsyöntiki softapäivityksillä 😁
VW on ihmepulju, ei saa softaa toimimaan, mutta öljynsyönnit loppuu softalla, niinkö ihanko net sulloo moottorin täyteen jotain pehmeää softaa joka pitelee öljyt paikallaan?
- 1.VW was
meinaatko lapsistasi tehdä kuuroja?
- Anonyymi
Kyllähän passatin takapenkille kolme istuinta menee helposti. Ei tosin naama menosuuntaan mutta ei ole meillä ainakaan ollut ongelmia kun yksi istuin naama menosuuntaan, toinen selkä menosuuntaan ja kaukalo myöskin luonnollisesti selkä menosuuntaan. Ei luonnollisesti onnistu isofixillä, vaan turvavöillä kaikki kiinni ja nojaavat kyllä toisiinsa. Jos ostaa markkinoiden kapeimmat istuimet niin voi ehkä mahtua paremmin. Uskoisin että myös kaukalon tilalle saa selkä menosuuntaan istuimen sitten kun aika on. Eihän passat mikään tilaihme ole, vaan kyllä saa pidempi kuski olla epämukavuusalueella ajoasennon suhteen. Mutta sellasta se on ja mikä lapsiperheeessä nyt helppoa olisi.
- Anonyymi
Riippuu tietty siitä kuinka lihavia lapsia sinne takapenkille sulloo, teillä lienee melko lihavia kun tälläistä pitää nettiin lähtee kyselee, ettekö kehtaa soittaa merkkiliikkeeseen, siellä on parhaat asiantuntijat, täältä löytyy vain katkerat entiset asiakkaat 😁
- Anonyymi
Ja K-Auton "asiantuntijat" 😁
- Anonyymi
Kuka näitä 10 vuotta vanhoja juttuja nostelee joka palstalla? Mee nyt psykiatrilla käymään!
- Anonyymi
Koko K-Auton henkilöstö on määrätty terapiaan lääkärin määräyksellä, valehtelulle on tultava loppu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768272Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372566
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262128
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151703- 611657
- 181619