Stora Enso

sinne män

22

983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Havupuu kuitua ei voi korvata kaikissa paperilaaduissa eugalyptus sellulla. Se on investointi mitä tekee kaikki yhtiöt kuten UPM:kin teki jo.

      • Tutustunut :D

        Onko joku jotain muuta tässä väittänyt???


      • Varkkila

        Hienoa, olisipa se normaali toiminta joskus tarrannut siinä kartalla Varkauden kohdalla...Milloin se kauppakeskus nyt sitten rakennetaan ja kuka ostaa ne tyhjät asunnot?


      • Osallistuin hommaan

        Jos tarkoitat Fray Bentoksessa, Uruguayssa olevaa sellutehdasta, niin sen investoinnin teki Botnia. Omistusjärjestelyjen myötä tehdas siirtyi UPM:n omistukseen. Raaka-aineena tehdas käyttää eucalyptusta, josta n. 60% tulee omilta viljelyksiltä. Havukuitu ja lyhytkuitu paperissa eivät ole toisiaan korvaavia kuituja. Niillä tavoitellaan erilaisia ominaisuuksia paperiin.


    • brun02

      Voi helevetti noiden kuopiolaisten kanssa.

      • kertokaas keneltä

      • herra vai narri
        kertokaas keneltä kirjoitti:

        Nyt se on julkista tietoa!!! Olen kuullut siitä joltakin nyt ei tule heti mieleen ;)
        http://www.uusisuomi.fi/raha/108377-stora-enso-rakentaa-jattitehtaan

        Tämä on vaan kuulkaa sitä kapitalismia ja vapaata markkinataloutta. Sitä saa kun muistaa äänestää porvaripuolueita ja kun äänestät kokoomusta niin äänestät omistajia, sehän on melkein kuin omistaisit itsekin jotain....


      • Näin on näreet
        kertokaas keneltä kirjoitti:

        Nyt se on julkista tietoa!!! Olen kuullut siitä joltakin nyt ei tule heti mieleen ;)
        http://www.uusisuomi.fi/raha/108377-stora-enso-rakentaa-jattitehtaan

        Rajamäki liittyy tähän? Varmasti yhtäpaljon kuin PötyPekka. Ei ollenkaan. Tosin tuo tehdashanke toivottavasti poikii runsaasti töitä Varkauteen. Kuten vastaava Brasilia projekti.


      • :D
        herra vai narri kirjoitti:

        Tämä on vaan kuulkaa sitä kapitalismia ja vapaata markkinataloutta. Sitä saa kun muistaa äänestää porvaripuolueita ja kun äänestät kokoomusta niin äänestät omistajia, sehän on melkein kuin omistaisit itsekin jotain....

        Vasemmistopuolueita äänestämällähän se tilanne vasta paraneekin :D


      • selluton
        Näin on näreet kirjoitti:

        Rajamäki liittyy tähän? Varmasti yhtäpaljon kuin PötyPekka. Ei ollenkaan. Tosin tuo tehdashanke toivottavasti poikii runsaasti töitä Varkauteen. Kuten vastaava Brasilia projekti.

        ... mutta toisaalta tuo laitos varmasti sitä myös tulee viemään... on niin järkyttävän iso laitos että väkisin tulee mieleen että mistä laitetaan pienempiä laitoksia sitten kiinni kun tämä jätti pukkaa sellua maailmalle?


      • sitä saa mitä tilaa
        selluton kirjoitti:

        ... mutta toisaalta tuo laitos varmasti sitä myös tulee viemään... on niin järkyttävän iso laitos että väkisin tulee mieleen että mistä laitetaan pienempiä laitoksia sitten kiinni kun tämä jätti pukkaa sellua maailmalle?

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/108397-yle-myontaa-”ahonen-oli-ainoa-joka-suostui”


      • Kaarnalaivoja
        selluton kirjoitti:

        ... mutta toisaalta tuo laitos varmasti sitä myös tulee viemään... on niin järkyttävän iso laitos että väkisin tulee mieleen että mistä laitetaan pienempiä laitoksia sitten kiinni kun tämä jätti pukkaa sellua maailmalle?

        Varkauden tehtaat ja Brasilian laitokset ovat kilpailemassa samoilla apajilla. Suomeen ei yksinkertaisesti kannata tuollaista investointia tehdä. Venäjälle ehkä joskus kun olot siellä saataisiin vakiintumaan. Suomessa ei ole koskaan enää edellytyksiä, näillä puun hinnoilla, tuollaisen laitoksen investointiin.


      • Näin on näreet

        tuota tarkoitin Varkauteen toivottavasti tulevilla töillä. Toivottavasti. Persut älyää pysyä tästä erillään.


    • Anonyymi

      jauhelihakeitto

    • Anonyymi

      nenässä on patti

    • Anonyymi

      nenässä on patti

    • Anonyymi

      sahala

    • Anonyymi

      ei ei ei ei ei ei ei

    • Anonyymi

      enso
      muhennus
      mustalaisen savupiippu

    • Anonyymi

      gergg443f23

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe