Stora Enso
22
983
Vastaukset
Havupuu kuitua ei voi korvata kaikissa paperilaaduissa eugalyptus sellulla. Se on investointi mitä tekee kaikki yhtiöt kuten UPM:kin teki jo.
- Tutustunut :D
Onko joku jotain muuta tässä väittänyt???
- Varkkila
Hienoa, olisipa se normaali toiminta joskus tarrannut siinä kartalla Varkauden kohdalla...Milloin se kauppakeskus nyt sitten rakennetaan ja kuka ostaa ne tyhjät asunnot?
- Osallistuin hommaan
Jos tarkoitat Fray Bentoksessa, Uruguayssa olevaa sellutehdasta, niin sen investoinnin teki Botnia. Omistusjärjestelyjen myötä tehdas siirtyi UPM:n omistukseen. Raaka-aineena tehdas käyttää eucalyptusta, josta n. 60% tulee omilta viljelyksiltä. Havukuitu ja lyhytkuitu paperissa eivät ole toisiaan korvaavia kuituja. Niillä tavoitellaan erilaisia ominaisuuksia paperiin.
- brun02
Voi helevetti noiden kuopiolaisten kanssa.
- Mahtava tehdas
- kertokaas keneltä
Nyt se on julkista tietoa!!! Olen kuullut siitä joltakin nyt ei tule heti mieleen ;)
http://www.uusisuomi.fi/raha/108377-stora-enso-rakentaa-jattitehtaan - herra vai narri
kertokaas keneltä kirjoitti:
Nyt se on julkista tietoa!!! Olen kuullut siitä joltakin nyt ei tule heti mieleen ;)
http://www.uusisuomi.fi/raha/108377-stora-enso-rakentaa-jattitehtaanTämä on vaan kuulkaa sitä kapitalismia ja vapaata markkinataloutta. Sitä saa kun muistaa äänestää porvaripuolueita ja kun äänestät kokoomusta niin äänestät omistajia, sehän on melkein kuin omistaisit itsekin jotain....
- Näin on näreet
kertokaas keneltä kirjoitti:
Nyt se on julkista tietoa!!! Olen kuullut siitä joltakin nyt ei tule heti mieleen ;)
http://www.uusisuomi.fi/raha/108377-stora-enso-rakentaa-jattitehtaanRajamäki liittyy tähän? Varmasti yhtäpaljon kuin PötyPekka. Ei ollenkaan. Tosin tuo tehdashanke toivottavasti poikii runsaasti töitä Varkauteen. Kuten vastaava Brasilia projekti.
- :D
herra vai narri kirjoitti:
Tämä on vaan kuulkaa sitä kapitalismia ja vapaata markkinataloutta. Sitä saa kun muistaa äänestää porvaripuolueita ja kun äänestät kokoomusta niin äänestät omistajia, sehän on melkein kuin omistaisit itsekin jotain....
Vasemmistopuolueita äänestämällähän se tilanne vasta paraneekin :D
- selluton
Näin on näreet kirjoitti:
Rajamäki liittyy tähän? Varmasti yhtäpaljon kuin PötyPekka. Ei ollenkaan. Tosin tuo tehdashanke toivottavasti poikii runsaasti töitä Varkauteen. Kuten vastaava Brasilia projekti.
... mutta toisaalta tuo laitos varmasti sitä myös tulee viemään... on niin järkyttävän iso laitos että väkisin tulee mieleen että mistä laitetaan pienempiä laitoksia sitten kiinni kun tämä jätti pukkaa sellua maailmalle?
- sitä saa mitä tilaa
selluton kirjoitti:
... mutta toisaalta tuo laitos varmasti sitä myös tulee viemään... on niin järkyttävän iso laitos että väkisin tulee mieleen että mistä laitetaan pienempiä laitoksia sitten kiinni kun tämä jätti pukkaa sellua maailmalle?
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/108397-yle-myontaa-”ahonen-oli-ainoa-joka-suostui”
- Kaarnalaivoja
selluton kirjoitti:
... mutta toisaalta tuo laitos varmasti sitä myös tulee viemään... on niin järkyttävän iso laitos että väkisin tulee mieleen että mistä laitetaan pienempiä laitoksia sitten kiinni kun tämä jätti pukkaa sellua maailmalle?
Varkauden tehtaat ja Brasilian laitokset ovat kilpailemassa samoilla apajilla. Suomeen ei yksinkertaisesti kannata tuollaista investointia tehdä. Venäjälle ehkä joskus kun olot siellä saataisiin vakiintumaan. Suomessa ei ole koskaan enää edellytyksiä, näillä puun hinnoilla, tuollaisen laitoksen investointiin.
- Näin on näreet
tuota tarkoitin Varkauteen toivottavasti tulevilla töillä. Toivottavasti. Persut älyää pysyä tästä erillään.
- Anonyymi
jauhelihakeitto
- Anonyymi
nenässä on patti
- Anonyymi
nenässä on patti
- Anonyymi
sahala
- Anonyymi
ei ei ei ei ei ei ei
- Anonyymi
enso
muhennus
mustalaisen savupiippu - Anonyymi
gergg443f23
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406