Näin kun joku sivuluisussa päristelevä hyypiö peräkärryineen lommotti katuparkissa olevaa autoa, silleen että koko auto "hyppäsi" ja taakse tuli pahat jäljet.. En kuitenkaan ehtiny nähdä muuta kun kolaroijan auton värin ja suunnilleen mallin, en mitään rekisterinumeroa, en kuskin naamaa, en MITÄÄN. Ilmoitin auton omistajalle että näin mitä kävi mutta tarkempia tietoja en, ja hän oli luonnollisesti antanut tietoni rikospoliisille joka soitteli minulle ja kyseli kaiken tapahtuneen. Kyllä hävetti kun en oikeasti nähnyt mitään oleellista (vaikka olisi pitänyt), en rekkareita, en osannut kuvailla kuljettajaa enkä tiennyt minkämerkkinen peräkärri oli tms. Poliisisetäkin oli ihan tympiintyneen kuuloinen. Olen siis nuori nainen enkä todellakaan osaa sanoa esim. auton merkkiä kauempaa katsottuna, jos läheltäkään...
Voikohan tällaisessa tilanteessa, pikkukaupungissa, koskaan saada tekijää kiinni? Olisiko tästä pitänyt ilmottaa heti poliisille, kun en edes nähnyt oikein mitään? Soitin vain auton omistajalle että jos ei ole huomannut tapahtunutta.. Tunnen itteni vieläkin ihan idiootiksi, hyvä todistaja tässä terve..
Olin SURKEA todistaja..
4
518
Vastaukset
Kyllähän se kiinni voidaan saada kun otetaan maalista näyte ja analysoidaan labrassa... Monimutkainen jutu kokonaisuudessa.
- Seppo Susi
Itse olen opetellut painamaan rekisterinumerot nopeasti mieleen. Kerran siitä oli hyötyäkin kun minuun törmännut fakiiri päätti haihtua paikalta. Pelkkä rekkari siis riittää, silloin ei tarvi tietään edes auton väriä.
- Käräjäjuomari
Todistajankertomukset ovat useinkin huonoja ja ristiriitaisia. Jos silminnäkijöitä on useita, kertomusten mukaan sininen tai punainen auto törmäsi toisen kylkeen tai keulaan ja pakeni paikalta etelään tai pohjoiseen. Lisäksi osa todistajista väittää sen toisen auton törmänneen. Kolaritilanteessa on suunnilleen sekunti aikaa tehdä havaintoja eikä se onnistu, jos sattuu aluksi katsomaan väärään suuntaan tai lumi pölähtää.
Et siis ole mikään kurja todistaja vaan ihan tavallinen. Tähtitodistajia on lähinnä sarjafilmeissä.- pelle!
ihan totta tuo mitä sanoit.. Mutta ärsyttää vaan kun sen kaiken NÄKI ja ois tietty halunnu auttaa! Jos aattelee omalle kohalle ni kyllä vituttas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654