Onks kukaan vielä kokeillut miten koneet toimii tuolla uudella bensalla?
95 E10 Bensa
23
3265
Vastaukset
- XPSG
Enkä meinannu koetella; 98E:llä mennään , niinkuin tähänkin asti. Ei ole ainakaan omalla kohdallani suurikaan sijoitus (vakuutus) pienkoneisiin hankkia tuota kalliimpaa menovettä. Kulutus omissa kamppeissa luokkaa alle 50L / vuosi. Ruohonleikkurillakin ajan 2,5% seoksella, ettei olisi raakaa 98E:tä vahingossa kaatamassa sahoihin ja raivureihin ja mopoloihin. Ja autokin niin vanha, etteivät anna sillekkään lupaa hurruutella tuolla uudella taikamehulla. Huijausta koko liemi!
- tomi,.-
käytät siis 2,5% ruohonleikkurissa????sulla on sit joku 50 luvulta oleva ikivanha 2-tahtileikkuri,kaikki 60 luvulta eteenpäin on 4-tahtikoneita,uudesta pensalitkusta:9i8 kuuluu käyttää pienkoneissa,koska se starttaa helpommin,ja toimii paremmin,.e10paska ei sovi mihinkään pienkoneisiin,koska etanoli tuhoaa kaikki kumiosat mm.kalvot ja tiivisteet.
- XPSG
tomi,.- kirjoitti:
käytät siis 2,5% ruohonleikkurissa????sulla on sit joku 50 luvulta oleva ikivanha 2-tahtileikkuri,kaikki 60 luvulta eteenpäin on 4-tahtikoneita,uudesta pensalitkusta:9i8 kuuluu käyttää pienkoneissa,koska se starttaa helpommin,ja toimii paremmin,.e10paska ei sovi mihinkään pienkoneisiin,koska etanoli tuhoaa kaikki kumiosat mm.kalvot ja tiivisteet.
vaan ihan 2000-lukulainen 4-t B & S. Ei tuommosilla 2.5% syntisellä 2-t öljy/98E5 seoksella edes savuta. Eikä vaaraa siis, kun aina astioissa %-kamaa.
Mistä tuota 9i8 noihin pienkoneisiin saa, jos kuitenkin päätän sitä käyttää??????? - huristelijapoika
XPSG kirjoitti:
vaan ihan 2000-lukulainen 4-t B & S. Ei tuommosilla 2.5% syntisellä 2-t öljy/98E5 seoksella edes savuta. Eikä vaaraa siis, kun aina astioissa %-kamaa.
Mistä tuota 9i8 noihin pienkoneisiin saa, jos kuitenkin päätän sitä käyttää???????pienkoneissa on käytettävä aina korkeaoktaanista tai pienkonebensaa. Se yksinkertaisesti suojelee ylilämpenemiseltä ja kiinnileikkaamiselta.
- XPSG
huristelijapoika kirjoitti:
pienkoneissa on käytettävä aina korkeaoktaanista tai pienkonebensaa. Se yksinkertaisesti suojelee ylilämpenemiseltä ja kiinnileikkaamiselta.
En ole ostanu tuota pienkonebensaa itse, mutta työpaikalla se on ihan vakituisesti käytössä. Siinä en ole huomannut muuta haittaa, kuin sen että 2-t pöristinten pakokaasu haisoo aika kamalalle, etten sanos pahemmalle kun kissankusi.
- laskunraapija
huristelijapoika kirjoitti:
pienkoneissa on käytettävä aina korkeaoktaanista tai pienkonebensaa. Se yksinkertaisesti suojelee ylilämpenemiseltä ja kiinnileikkaamiselta.
Pienkonebensa ei mitenkään suojele ylikuumenemiselta vaan tilanteesta riippuen voi käydä jopa päinvastoin. Jos kaasutin on säädetty 98:lle, niin vaihto pienkonebensaan voi aiheuttaa kiinnileikkaamisen. Pitää säätää uudelleen, koska pienkonebensasta tulee samoilla säädöillä laihempi seos. Pienkonebensa myös irroittaa karstoja, jotka voivat jäädä raapimaan männän ja sylinterin väliin. Pienkonebensan kanssa voidaan kuitenkin käyttää turvallisesti esteripohjaisia synteettisiä öljyjä, jotka sen sijaan perusbensaan sekoitettuina hajoavat muutamassa viikossa. Ja pienkonebensan pakokaasut ovat vähemmän haisevia ja vaarallisia.
Oktaanitarve taas on monitahoinen juttu. Kaksitahtimoottorin olennainen vaikeus on männän jäähdytyksessä, minkä toteuttamisessa käytetään rikasta polttoaineseosta ja vain osa siitä poltetaan. Jäähdytykseen käytetään ainakin osin polttoaineen höyrystymisen sitomaa lämpöä. Hieman laihempi seos antaisi paremman hyötysuhteen, mutta turvallisesti käytettävissä oleva kierroslukualue kapenee. Matalampioktaaninen polttoaine palaa laihana seoksena kuumempana kuin korkeampioktaaninen. Eli teho on parempi matalaoktaanisella, mutta riskit kasvavat. Raivureilla ja trimmereillä ajataan jatkuvasti kierroksilla ja silloin mäntä ei pääse jäähtymään. Siksi korkeaoktaaninen on tarpeen. Moottorisahaa käytetään vaihtelevammilla kierroksilla ja sen myötä jäähdytys ei ole niin kriittistä. Siksi moni on selvinnyt 95-bensalla iät ajat moottorisahalla ilman mitään ongelmia. Männän päähän kurkistaminen sytytystulpan poiston jälkeen kertoo riskitasosta tavallista bensaa käytettäessä: männän pään musta väri kertoo, että ajetaan turvallisella tavalla. Kirkkaaksi palanut mäntä kertoo liian laihasta seoksesta. Pienkonebensiinillä männän pään väri on aina kirkas eikä kerro seoksen vahvuudesta ja ajotyylistä. - XPSG
laskunraapija kirjoitti:
Pienkonebensa ei mitenkään suojele ylikuumenemiselta vaan tilanteesta riippuen voi käydä jopa päinvastoin. Jos kaasutin on säädetty 98:lle, niin vaihto pienkonebensaan voi aiheuttaa kiinnileikkaamisen. Pitää säätää uudelleen, koska pienkonebensasta tulee samoilla säädöillä laihempi seos. Pienkonebensa myös irroittaa karstoja, jotka voivat jäädä raapimaan männän ja sylinterin väliin. Pienkonebensan kanssa voidaan kuitenkin käyttää turvallisesti esteripohjaisia synteettisiä öljyjä, jotka sen sijaan perusbensaan sekoitettuina hajoavat muutamassa viikossa. Ja pienkonebensan pakokaasut ovat vähemmän haisevia ja vaarallisia.
Oktaanitarve taas on monitahoinen juttu. Kaksitahtimoottorin olennainen vaikeus on männän jäähdytyksessä, minkä toteuttamisessa käytetään rikasta polttoaineseosta ja vain osa siitä poltetaan. Jäähdytykseen käytetään ainakin osin polttoaineen höyrystymisen sitomaa lämpöä. Hieman laihempi seos antaisi paremman hyötysuhteen, mutta turvallisesti käytettävissä oleva kierroslukualue kapenee. Matalampioktaaninen polttoaine palaa laihana seoksena kuumempana kuin korkeampioktaaninen. Eli teho on parempi matalaoktaanisella, mutta riskit kasvavat. Raivureilla ja trimmereillä ajataan jatkuvasti kierroksilla ja silloin mäntä ei pääse jäähtymään. Siksi korkeaoktaaninen on tarpeen. Moottorisahaa käytetään vaihtelevammilla kierroksilla ja sen myötä jäähdytys ei ole niin kriittistä. Siksi moni on selvinnyt 95-bensalla iät ajat moottorisahalla ilman mitään ongelmia. Männän päähän kurkistaminen sytytystulpan poiston jälkeen kertoo riskitasosta tavallista bensaa käytettäessä: männän pään musta väri kertoo, että ajetaan turvallisella tavalla. Kirkkaaksi palanut mäntä kertoo liian laihasta seoksesta. Pienkonebensiinillä männän pään väri on aina kirkas eikä kerro seoksen vahvuudesta ja ajotyylistä.Asiallinen kirjoitus pitkästä aikaa. Mistä lähteestä tieto on peräisin? Mutta kun vielä kerrot kuinka uusi 95E10 käyttäytyy seosbensiininä/tuorevoitelu 2T-moottorissa, niin vastaus on tyhjentävä ja voimmme sulkea tämän ketjun. PRO 98E.
laskunraapija kirjoitti:
Pienkonebensa ei mitenkään suojele ylikuumenemiselta vaan tilanteesta riippuen voi käydä jopa päinvastoin. Jos kaasutin on säädetty 98:lle, niin vaihto pienkonebensaan voi aiheuttaa kiinnileikkaamisen. Pitää säätää uudelleen, koska pienkonebensasta tulee samoilla säädöillä laihempi seos. Pienkonebensa myös irroittaa karstoja, jotka voivat jäädä raapimaan männän ja sylinterin väliin. Pienkonebensan kanssa voidaan kuitenkin käyttää turvallisesti esteripohjaisia synteettisiä öljyjä, jotka sen sijaan perusbensaan sekoitettuina hajoavat muutamassa viikossa. Ja pienkonebensan pakokaasut ovat vähemmän haisevia ja vaarallisia.
Oktaanitarve taas on monitahoinen juttu. Kaksitahtimoottorin olennainen vaikeus on männän jäähdytyksessä, minkä toteuttamisessa käytetään rikasta polttoaineseosta ja vain osa siitä poltetaan. Jäähdytykseen käytetään ainakin osin polttoaineen höyrystymisen sitomaa lämpöä. Hieman laihempi seos antaisi paremman hyötysuhteen, mutta turvallisesti käytettävissä oleva kierroslukualue kapenee. Matalampioktaaninen polttoaine palaa laihana seoksena kuumempana kuin korkeampioktaaninen. Eli teho on parempi matalaoktaanisella, mutta riskit kasvavat. Raivureilla ja trimmereillä ajataan jatkuvasti kierroksilla ja silloin mäntä ei pääse jäähtymään. Siksi korkeaoktaaninen on tarpeen. Moottorisahaa käytetään vaihtelevammilla kierroksilla ja sen myötä jäähdytys ei ole niin kriittistä. Siksi moni on selvinnyt 95-bensalla iät ajat moottorisahalla ilman mitään ongelmia. Männän päähän kurkistaminen sytytystulpan poiston jälkeen kertoo riskitasosta tavallista bensaa käytettäessä: männän pään musta väri kertoo, että ajetaan turvallisella tavalla. Kirkkaaksi palanut mäntä kertoo liian laihasta seoksesta. Pienkonebensiinillä männän pään väri on aina kirkas eikä kerro seoksen vahvuudesta ja ajotyylistä.Paskapuhetta! Pienkonebensaa tankkiin vaan! Ei niitä itte kannata sekotella. Palaa puhtaasti ja koneet lähtee käyntiin pidemmänkin seisomisen jälkeen. Ei tartte säädellä ja tapella käyntien kanssa!
laskunraapija kirjoitti:
Pienkonebensa ei mitenkään suojele ylikuumenemiselta vaan tilanteesta riippuen voi käydä jopa päinvastoin. Jos kaasutin on säädetty 98:lle, niin vaihto pienkonebensaan voi aiheuttaa kiinnileikkaamisen. Pitää säätää uudelleen, koska pienkonebensasta tulee samoilla säädöillä laihempi seos. Pienkonebensa myös irroittaa karstoja, jotka voivat jäädä raapimaan männän ja sylinterin väliin. Pienkonebensan kanssa voidaan kuitenkin käyttää turvallisesti esteripohjaisia synteettisiä öljyjä, jotka sen sijaan perusbensaan sekoitettuina hajoavat muutamassa viikossa. Ja pienkonebensan pakokaasut ovat vähemmän haisevia ja vaarallisia.
Oktaanitarve taas on monitahoinen juttu. Kaksitahtimoottorin olennainen vaikeus on männän jäähdytyksessä, minkä toteuttamisessa käytetään rikasta polttoaineseosta ja vain osa siitä poltetaan. Jäähdytykseen käytetään ainakin osin polttoaineen höyrystymisen sitomaa lämpöä. Hieman laihempi seos antaisi paremman hyötysuhteen, mutta turvallisesti käytettävissä oleva kierroslukualue kapenee. Matalampioktaaninen polttoaine palaa laihana seoksena kuumempana kuin korkeampioktaaninen. Eli teho on parempi matalaoktaanisella, mutta riskit kasvavat. Raivureilla ja trimmereillä ajataan jatkuvasti kierroksilla ja silloin mäntä ei pääse jäähtymään. Siksi korkeaoktaaninen on tarpeen. Moottorisahaa käytetään vaihtelevammilla kierroksilla ja sen myötä jäähdytys ei ole niin kriittistä. Siksi moni on selvinnyt 95-bensalla iät ajat moottorisahalla ilman mitään ongelmia. Männän päähän kurkistaminen sytytystulpan poiston jälkeen kertoo riskitasosta tavallista bensaa käytettäessä: männän pään musta väri kertoo, että ajetaan turvallisella tavalla. Kirkkaaksi palanut mäntä kertoo liian laihasta seoksesta. Pienkonebensiinillä männän pään väri on aina kirkas eikä kerro seoksen vahvuudesta ja ajotyylistä.Kerrohan poika millä helvetillä se piänkonepensa sitä kaasaria laihemmalle säätää??!! Ookko ihan oikeesti koskaan korjannu 2-tahtisia vehkeitä?? Piikkiä voi tehä tulppaan mutta kiinni ei VARMASTI leikkoo jos käyttää pienkonepensaa!
Kaikki muu puhe on paskapuhetta!!
- Javelin
Mieheni on töissä pienkonemyymälässä ja siellä saivat maahantuojalta sellaisen viestin, ettei tuota uutta E10 kannata todellakaan moottorisahoihin ja ruoholeikkureihin laittaa mikäli suinkin mahdollista.
- E10 tankkiin
nyt hyvät ihmiset ottako tosissanne XPSG:n ja Javelinin juttuja. E10:iä vaan reilusti tankkiin. Poiketkaapa sivustolla http://www.e10bensiini.fi/ niin tiedätte, mistä on kyse.
- XPSG
E10 tankkiin kirjoitti:
nyt hyvät ihmiset ottako tosissanne XPSG:n ja Javelinin juttuja. E10:iä vaan reilusti tankkiin. Poiketkaapa sivustolla http://www.e10bensiini.fi/ niin tiedätte, mistä on kyse.
Ajeleppa vaikka petroolilla, minä jatkan entiseen malliin 98:lla. Ja poikettu on, ajat sitten jo.
- E10 tankkiin
XPSG kirjoitti:
Ajeleppa vaikka petroolilla, minä jatkan entiseen malliin 98:lla. Ja poikettu on, ajat sitten jo.
en pysty ajelemaan turhan päiten kalliilla 98:lla, siksi E10:iä käytän.
- köyhäkans
E10 tankkiin kirjoitti:
en pysty ajelemaan turhan päiten kalliilla 98:lla, siksi E10:iä käytän.
kun se rikkoo halvatkin koneet
- XPSG
E10 tankkiin kirjoitti:
en pysty ajelemaan turhan päiten kalliilla 98:lla, siksi E10:iä käytän.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/108447-armeija-valitsi-98-bensan-–-”e10-olisi-riski”
Valtiolla on varaa ainakin ajella 98E:llä, mutta net ajavatkin meiän rahoilla.
- närkästynyt
nykyajan katalysaattorit ovat alkaneet taas haista. Tuolla seossuhteella tuo likainen etanoli ei lämpene palaessaan tarpeeksi kuumaksi ja jää sitten osittain palamattomana pilaamaan sille tarkoittamattonta katalysaattoria. Niin, menihän siinä välissä muutama vähähajuisempi vuosi...
- Pienkonebensa
Älkää pelleilkö tulla jankutuksella vaan käyttäkää kitisemättä otsikon bensoja tai jopa pienkonebensaa niin ei taryye miltään vaivata TURHALLA SONNALLA!!!!!
- Raivuri pikeyty
Vanha raivaussaha ei käynnistyny enää viimmesuvena..
Kurkistin tankkiin että on siellä ainetta..mutta ei..
Nyt kun sattu tossa joulunseutuna aikaa niin katsomaa että mikähän vaivaa..
Kaasari auki ja töhnät pois,,kalvot oli kumman kovat, kuin peltiä..
Uutta kalvoa ja nykkimää, -ei lupaustakaa..
Siitä taas tankkiin katsomaa, jotain siellä oli.
Kokeilin ilmaa pensaputkeen kaasarista päin, -ei pihaustakaa.
Siitäpä innostuin ja muovinen musta tankki pois rungon peräosasta.
Tankin kans ulos korkki pois ja ympäri ( astia alla ) jotain valui, ajattelin että olen teräöljyä kaatanu pensatankkiin.
Hajusta päätellen en kuitenkaan.. Siitä alkoi ajatus juosta..
95 E10 olin ostanu koneisiin siitäs asti kun sitä sai..
Raivuri seisonu vajaalla tankilla vuoden pari. Pensa oli seoksesta haihtunu ja etanolit ja muut töhnät jääny.. Tankki oli kuin tervassa sisältä ja imuputken suodatin kuin bitumilla päälystetty..ja haju hirveä. Haalarit vaihtoon ja autotalliin tuuletusta..
Vaihtuu pensat 98 oktaaniseen ja tankit tyhjenee seisovista sahoista...- B&S
Kumipäiset neulaventtiilit vuotaneet 95E10 käytössä. Nelareista täytelleet kampikammioita. Aiheuttaa siis öljyn ohentumista, josta seurannut kiinnileipomista. Ongelmaa ei aikaisemmin ole ollut.
- TenuOnHöpölöpöä!
B&S kirjoitti:
Kumipäiset neulaventtiilit vuotaneet 95E10 käytössä. Nelareista täytelleet kampikammioita. Aiheuttaa siis öljyn ohentumista, josta seurannut kiinnileipomista. Ongelmaa ei aikaisemmin ole ollut.
Sama juttu - jo 3 :sta moposta ja motskarista on valunut bensat autotallin lattialle, kun bensahanan nitriilikumit ei kestä viinaa.
Onneksi ei ole talo palanut mokoman paskabensan takia.
Pitäsi panna vastuuseen kaikki hipit, jotka sekoilevat noitten hiilidioksidien kanssa. Ihmisten turvallisuuden kanssa leikitään. Tuleehan hiilidioksidiä rankin käyttämisestäkin!
Jos haluatte purkaa kaasarin joka vuosi ja hengittää paskabensan katkua ja vähentää tehoja/taloudellisuutta niin suosittelen ehdottomasti 95e:tä.
Viinahan on viisasten juoma eikä sovi moottoreihin.
Alkoholi sitoo vettä itseensä ja tuhoaa polttoaine järjestelmät.
Tottahan viinabensa on halvempaa, kun osa myytävästä polttoaineesta on siihen emulgoitunutta vettä.
- yamasaki
joku hippi on saanut naapurin muijan uskomaan että pienkonebensa yli 4€:n litra hinnalla olis jotenkin parempaa leikkurissa kuin normi 98. En todellakaan usko!
Leikkuri on yhteisomistuksessa vähän kyrsii ko se uskoo kaiken mitä sille joku "ammattimies" sanoo!- XPSG
Käyt huoltsikalta 98E:etä siihen pienkonebensa-astiaan ja naapurisopu säilyy....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611175
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421664Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61066Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo102991