Linea dieselin omistajat! Kertokaapa rehellisesti sen hyvät ja huonot puolet. Olen harkinnut sellaisen ostamista. Eilen kävin koeajolla. Autolla oli ajettu vajaat 80 tkm ja se oli otettu käyttöön syksyllä 2008. Hintapyyntö oli 11900 € ja suoralla kaupalla se olisi lähtenyt 11200 €:lla. Auto oli päällisin puolin suht siisti, kesärenkaat tosi hyvät alumiinivanteilla ja alla kohtalaiset nastarenkaat peltivanteilla. Varusteisiin kuului myös automaattinen ilmastointi, cd-soitin ratin säätimillä, webasto ja vetokoukku. Negatiivisena koin alakierroksilla melko heikon väännön ja kun kierrokset kohosi voimaa tuli melko äkisti. Eipä tuo haitannut moottoritiellä mutta liikennevaloissa hieman. Ehkä siihen tottuu. Auto oli melko hiljainen rengasääniltäänkin mutta satasen nopeudessa tuuli hieman suhisi ikkunapielissä. Huonoa oli joidenkin materiaalien huono viimeistelyn laatu; esimerkkinä konepellin tukitangon (siis joka pitää konepeltiä pystyssä) vastakappale oli irti/hävinnyt ja käsijarrukahvan juuren suojus oli irti kun käsijarrukahvan veti ylös. Nuo ei sinänsä minua haittaa jos vain auto pelaa muuten hyvin. Muutamaa käytettyä Grande Puntoa tutkineena, näyttäisi niiden viimeistely laadukkaammalta..
Mutta siis, millaisia kokemuksia Lineasta? Kulutus, käynnistyvyys pakkasilla jne. Myös bensiini-Linean omistajat voivat vastata.
Kiitokset jo etukäteen kaikille rehellisesti vastanneille!
Kokemuksia Linea dieselistä?
12
1319
Vastaukset
- yks monista
Olen itse omistanut 3-ovisen Stilon ja Albean. Albea ja Linea on melko samoja. Linea oli paras sedan, mitä olen nähnyt. Kontti vetää reilu 500 litraa, takapenkki kaatuu eteenpäin, reilu maavara, Mukava kuskin penkki, eikä takapenkkiläisetkään ole valittaneet. Stilokin oli aikas hyvä. Suosittelen.
- Freeze37
Ostin uuden bensa Linean 1.4 77 hv joulukuussa. Nyt on 2.000 km ajettuna ilman varsinaista huonoa sanottavaa. Bensatankin luukku pari kertaa jäässä, ei muuta. Pitää laittaa lukkosulaa muoviseen lukkoosaan, hoituu sillä. Mielestäni autossa on hyvin tilaa 4 hengelle ja ajettavuus on oikein miellyttävä ja tuntuma tiehen hyvä. Pisin kertamatka ollut yli 300 km. Lämmitys ja huurteenpoisto toimii hyvin. Rahalle vastinetta oikein hyvin.
- nurmijärveltä
Siihen alakierroksilla olevaan lievään voimattomuuteen tottuu, kun muistaa käyttää kiekkoja tarpeeksi.
Olen ajanut omallani noin 20tkm, mittarissa on nyt 49tkm. Kulutus on kesällä sekalaisessa noin 5 litraa, talvella menee kuutisen litraa. Vikoja ei ole ollut ja auto on lämmin myös pakkasilla. - deeceewc
Myytiin loppuvuodesta 14 tonnilla, joten kolmivuotiaan auton hinta pitäis olla 8000.
- lineaisti
Muutamia hyviä juttuja mainitakseni ovat tosi pieni keskikulutus (4,5l/100km, kesällä), halvat vakuutukset, pitkät huoltovälit, hyvät tilat ja mukava ajaa.
Huonoja puolia ovat olleet tärisevä kuskin ovipeili ja tämä alavääntö, joskin kierroksiä käyttämällä asia ei haittaa.
Varmaan aliarvostetuin auto markkinoilla. - F.iat
Joo aika kallis toi Linea oikea hinta olis varmaan tuolla 8000-7000eur paikkeilla.
Tässä olisi hyvä hintainen diesel croma vähillä kilsoilla ja croma on huomattavasti parempi valinta kuin tuo linea.
http://www.nettiauto.com/fiat/croma/3451459- lineainisti
Niin, no en minä sitä Cromaa kyllä itsestään selvänä parempana valintana pitäisi, paremmuus kun riippuu siitä mitä kukin käyttäjä autoltaan haluaa. Tosin oma mielipiteeni kyseistä autosta on, että voisin kyllä harkita, mikäli vaihdokkeja olisi saatavilla jotta sopiva löytyisi.
Keskikulutus on ollut tuossa minun Lineassani viime tankkauksen yhteydessä 4.92 litraa sataselle. Maantieajossa pääsee jopa alle neljän litran tasaisella ajolla etelä-Pohjanmaalla.
- Maavara olematon
"Linea oli paras sedan, mitä olen nähnyt. Kontti vetää reilu 500 litraa, takapenkki kaatuu eteenpäin, reilu maavara"
Kontti on tilava 500 litraa, joskin lastausaukko on hankalan muotoinen. Ei muuten ole Lineassa maavaraa nimeksikään, moottorin alla oleva peltinen suojalevy ottaa kiinni jo siellä missä moni muu perheauto ei ota. Maavara on luokkaa 10cm.- maavara
19.1.2011 08:03
"Linea oli paras sedan, mitä olen nähnyt. Kontti vetää reilu 500 litraa, takapenkki kaatuu eteenpäin, reilu maavara"
31.5.2011 20:06
"Ei muuten ole Lineassa maavaraa nimeksikään..."
Aivan, taisi tuo aloittaja kirjoittaa vahingossa Lineasta, kun olisikin pitänyt kehua Albean maavaraa!
- ex linea omistaja.
fiat linea jtd... aivan loistava kulutus 4.5 sadalla kilsalla, mutta itelläni oli linea jtd... kolme kertaa ihan peräkkäin kävi takuu huollossa delta lahdessa saman vian takia... kone on ketjukone joten se kestää ajaa mutta sähköinen raidentangon pää heikko. etu pyörät menee linttaa ja alkaa syömää renkaita sisäkaarista todella nopeasti... hinta laatu suhde ihan ok... itse muuten tykkäsin hurjan paljon lineasta ja oli tosi mukava auto ajaa vaikka moottori olikin 1.4 litranen 95 heppanen turbodiesel... multijet... jos jaksaa juosta korjaamoilla ja rahaa on liikaa sillä fiatin huollot on kyll hinnaltaan aika suolaset.. verrattuna muihin merkkeihin.. harkitse tarkaan ostoa lineasta...
- Punto Air
Tuolloin talvella harkitsin Linean lisäksi myös 200 tkm ajettua 120 hv:n diesel Cromaa, mutta kerkesi mennä kaupaksi. Hinta olisi ollut suht edullinen.. No, huhtikuussa sitten ostin 400 km ajetun/2kk ikäisen Grande Punton, esittelyautona olleen. Ostin kun sain sen mielestäni edullisesti. Onhan tuo hyvännäköinen ja tosi tilava. Ohjaustunto on hyvä ja meno vakaata jos ei ole kova tuuli.. mutta jousitus on kyllä melko kovanpuoleinen eli tuntee kyllä jokaisen montun tiessä. Tosin ei kaarteissa pahemmin kallistele. Nyt ajettu reilut 4000 km, keskikulutus ollut siinä 6,3 l/100 km paikkeilla.
- sähköinen..
siis sähköinen raidetangonpää? Onko sinnulla kenties joku erikoismalli jossa tämä todella eksoottinen osa on? Voisitko hieman selittää toimintaa ja tarkoitusta? Ennenkuulumaton innovaatio kenties?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006