Kerrostalo kyttääjä

Make

Meille on ilmaantunut jonkinlainen ongelma naapurin kanssa. Olemme 4 henkinen perhe (lapset alle kouluikäisiä). Asumme kerrostalon ylimmässä kerroksessa omistamassame osakkeessa. Naapurissamme asuu yksinäinen keski-ikäinen ns. vanhapoika.

Vietämme normaali perhe-elämää. Olemme käsittääkseni ns. hiljaisia naapureita. Lapsista toki lähtee ääntä ihan normaalisti päivällä, mutta se on siis päivällä. Illalla klo 22.00 jälkeen olemme hiljaa ja esimerkiksi suihkussakäynnit tapahtuvat lähes poikkeuksetta aiemmin illalla. Televisiota tai musiikkia meillä ei huudateta ja juhlia ei pidetä.

Koko homma alkoi ilmeisesti parisen vuotta sitten vaihdettuani autoa. Tuli ostettua uusi auto ja tämän jälkeen naapurin poikamies lakkasi aluksi tervehtimästä. Kaikenlaista pientä tässä on sitten ollut:
esim.
- auto jätetään tahallaan parkkiin liian lähelle, jotta se haittaisi meidän kulkemista (vaihdoin lopulta paikkaa).
- meille on valitettu olemattomasta melusta.
- kuivaushuoneessa pyykkejä heitelty lattialle.
- nimettömiä valituskirjeitä/ kyttäämistä.

Kaikki valitukset tulevat aina isännöitsijältä, kunnes isännöitsijä ilmeisesti itsekin ymmärsi missä mennään. Sen jälkeen on alkanut tulla nimettömiä lappuja. Useimmissa jutuissa on ollut helppo päätellä, että kyse on juuri tästä poikamies naapurista.

Keväällä yritin puhua mm. auton parkkeeraamisesta ja hän esitti tietämätöntä ja lupasi parantaa tapansa, mutta mikään ei muuttunut. Olenkin tullut siihen tulokseen, että keskustelu ei auta ja meidän on vain pakko jatkaa elämäämme ihan normaalisti, kuin mitään ei olisi vialla. Mutta kyllä tuollainen ns. "ottaa pattiin"...

23

17168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • junnu

      pari vuotta sitten uutena ostetun auton aiheuttamaa kateutta . Että tuollaisia on vielä olemassa ....

      Onko se tälläistä kyttäämistä : http://www.kyttaajat.net/

      • Make

        Jep löysin itsekin juuri ko. sivut. Kyllä toisaalta nauratti :) Etenkin jos ei olisi tuollaista naapuria. Siellä oli niitä valmiita valvontakaavakkeita... Jos pistäisi nipun niitä joskus postiluukusta ihan vihjeeksi.

        En minä millään jaksa usko, että tuo on vain pelkän auton takia. Mutta en kyllä käsitä mitä tuo sitten on. Pitäisi joskus jutella varovasti hänen alakertalaisten kanssa, jos vaikka hekin ovat huomanneet tulleensa kytätyiksi. Tai toisaalta pitäisi kai tosiaan unohtaa koko juttu.


    • Make

      Tänään rakas naapurimme sitten kunnostautui...

      Kuten aiemmin mainitsin, asumme ylimmässä kerroksessa. Samassa kerroksessa asuu lisäksemme mainittu poikamies ja näkövammainen henkilö. Joskus olemme jättäneet lastenvaunut tilapäisesti ulko-ovemme eteen. Siitä tuli kuitenkin valitus, koska se on kielletty talon järjestyssäännöissä (paloturvallisuus). On aika selvää, että kukaan alakerrasta ei ole kiinnostunut tai nähnyt vaunuja ja näkövammainen ei niistä ole tiennyt tietenkään mitään. Sinänsä tässä rapussa kaikki lapsiperheet pitivät vaunuja joskus oven edessä. Itsessään vaunut eivät ole olleet kenenkään tiellä, koska ovemme sijainti on sellainen että siitä ei tapahdu mitään ohikulkua.

      Tänään vaimo tuli kotiin lasten ja kauppakassien kanssa ja jätti vaunut jälleen hetkeksi oven eteen, koska oli lähdössä uudelleen ulos. Jokainen jolla on pieniä lapsia ymmärtää myös, että lapsia ja kauppakasseja on vähän hankala tuoda yläkertaan ilman vaunuja. Jo tuon hetken aikana kärryihin ilmestyi nimetön lappu, jolla kerrotiin että vaunujen paikka on alhaalla vaunusuojassa.

      Myöhemmin illalla sitten jätin tarkoituksella vaunut oven eteen, kun naapuri oli ulkona. Kun hän tuli kotiin kyttäsin (jep. vastaisku) ovisilmästä mitä tapahtuu ja niinhän naapuri oli tekemässä jotain kärryille, vaikka hänen ovensa on jo muutenkin eri suunnalla. Avasin oven ja sanoin, että "nyt jäit kiinni, älä koske toisten omaisuuteen". Hän rupesi pauhaamaan säännöistä, johon ilmoitin, että vaunut eivät ole sinun tielläsi millään tavoin. Lopeta kyttääminen. Noh. Hän yritti lyödä minua, mutta ei osunut (olisin siinä mielentilassa saattanut lyödä takaisin). Hän rupesi nimittelemään minua ja näytteli keskisormea. Sitten hän karkasi tilanteesta kotiinsa.

      Osaan kyllä arvata, että tässä on lisää ikävyyksiä odotettavissa. Teinköhän väärin? Ja mitähän tässä pitäisi nyt tehdä? Vai pitäisikö vain odottaa mitä hän seuraavaksi keksii? ajattelin kyllä keskustella ainakin isännöitsijän kanssa, koska mielestäni hänen on hyvä tietää missä täällä mennään.

      Se, että hän yritti käydä päälle oli minulle täysi yllätys ja todisti minulle ainakin sen, että häneltä voi odottaa lähes mitä tahansa. Tämä huolestuttaa etenkin vaimon ja lasten takia. Paska tilanne! Keskustelua voisi vielä yrittää uudelleen, mutta jotenkin se ei tunnu mahdolliselta etenkään tuon hyökkäyksen jälkeen.

      • Ellu

        Ainahan tollasia sekopäitä, kyttääjiä löytyy, ikävä kyllä.
        Sen kun tajuaisivat että pitäisivät vaan huolen omista asioistaan. Olen tosi pahoillani että olette naapuriksenne saanut tollaisen. Mutta onhan tuo tilanne selvitettävä, sitä ei tiedä mitä moinen heppu vielä keksii jos jo nyt oli aikeissa tirvaista... sekin kertoo jo tyypistä jotain...Yrittäkää puhua asiat halki, joku kolmas osapuoli siihen sovittelijaksi, vaikka sit isännöitsijä. Älkääkä lannistuko.


    • Jaa

      Niin tämähän on sinun versiosi asiasta. Ehkä hänen kertomuksensa voisi olla täysin päinvastainen. Varsinkin elementtikerrostaloissa, joissa äänieristys on heikonlainen, lapsiperheen metelöinti voi olla hermoja raastavaa. Ihminen kaipaa toki hiljaisuutta muulloinkin kuin pelkästään yöaikaan. Esim. töistä tullessa haluaisi mielellään rauhoittua joksikin aikaa omien ajatuksiensa kanssa. Lapsiperheissä meteli on usein taukoamatonta. Viikonloppuaamuisin olisi joskus kiva nukkua hieman pidempään, mutta naapurin lapset eivät yleensä tätä ylellisyyttä salli. Jatkuva korvatulppien pitokin on epämukavaa ja aiheuttaa helposti korvatulehduksia. Ehkä poikamiesnaapurinne yrittää saada teitä muuttamaan muualle.

      • Make

        Tämä on todella minun versio asiasta, koska muuta minulla ei ole antaa.

        Lapsien aiheuttamasta metelistä kysyin keväällä, kun keskustelimme parkkiongelmasta. Naapuri itse sanoi, että KOSKAAN ei ole kuulunut lapsien ääntä hänen kotiinsa. Ja kyllä asia on niin, jos meiltä jotain kuuluisi, niin siihen olisi alakerrallakin jokin kommentti.

        Asuntojemme rakenteesta johtuen meillä ei edes ole yhteistä seinäpintaa juuri ollenkaan ja sekään ei ole ns. oleskelu tilojen kohdalla. Sitä paitsi yleisesti ottaen lasten äänet ovat ns. normaaleja ääniä, joita kerrostalossa kuuluu aina, jos ei sovi niin tervemenoa maaseudun rauhaan. Olen itsekin ollut joskus poikamies ja minulle ei olisi ikinä tullut mieleen valittaa tai ottaa hernettä nenään lasten aihettamasta metelistä.

        Tuo viimeöinen tapahtumakin oli varmaan minun vikani. Naapuri oli tekemässä jotain lastenvanuillemme, jonka näin OMIN SILMIN. Mielestäni minulla oli täysi oikeus huomauttaa, että hänellä ei ole oikeutta koskea meidän omaisuuteemme. Jos jättäisin vaunut HÄNEN ovensa eteen, asia olisi toki toinen.

        Entäs väkivaltainen käytös ja nimittely? Oma vika?


      • jaa
        Make kirjoitti:

        Tämä on todella minun versio asiasta, koska muuta minulla ei ole antaa.

        Lapsien aiheuttamasta metelistä kysyin keväällä, kun keskustelimme parkkiongelmasta. Naapuri itse sanoi, että KOSKAAN ei ole kuulunut lapsien ääntä hänen kotiinsa. Ja kyllä asia on niin, jos meiltä jotain kuuluisi, niin siihen olisi alakerrallakin jokin kommentti.

        Asuntojemme rakenteesta johtuen meillä ei edes ole yhteistä seinäpintaa juuri ollenkaan ja sekään ei ole ns. oleskelu tilojen kohdalla. Sitä paitsi yleisesti ottaen lasten äänet ovat ns. normaaleja ääniä, joita kerrostalossa kuuluu aina, jos ei sovi niin tervemenoa maaseudun rauhaan. Olen itsekin ollut joskus poikamies ja minulle ei olisi ikinä tullut mieleen valittaa tai ottaa hernettä nenään lasten aihettamasta metelistä.

        Tuo viimeöinen tapahtumakin oli varmaan minun vikani. Naapuri oli tekemässä jotain lastenvanuillemme, jonka näin OMIN SILMIN. Mielestäni minulla oli täysi oikeus huomauttaa, että hänellä ei ole oikeutta koskea meidän omaisuuteemme. Jos jättäisin vaunut HÄNEN ovensa eteen, asia olisi toki toinen.

        Entäs väkivaltainen käytös ja nimittely? Oma vika?

        Sori. Uskon sinua. Oma juttuni koski omia naapureitani ja 5-henkistä lapsiperhettä, joka riehuu joka aamusta viimeistään klo 6 lähtien ja pitää minutkin hereillä. Siksi asetuin miettimään asiaa siltä toiseltakin kannalta. Teidän tapauksessanne on ilmeisesti kysymys jostain aivan muusta ja sympatiani ovat puolellanne.


      • sulla
        Make kirjoitti:

        Tämä on todella minun versio asiasta, koska muuta minulla ei ole antaa.

        Lapsien aiheuttamasta metelistä kysyin keväällä, kun keskustelimme parkkiongelmasta. Naapuri itse sanoi, että KOSKAAN ei ole kuulunut lapsien ääntä hänen kotiinsa. Ja kyllä asia on niin, jos meiltä jotain kuuluisi, niin siihen olisi alakerrallakin jokin kommentti.

        Asuntojemme rakenteesta johtuen meillä ei edes ole yhteistä seinäpintaa juuri ollenkaan ja sekään ei ole ns. oleskelu tilojen kohdalla. Sitä paitsi yleisesti ottaen lasten äänet ovat ns. normaaleja ääniä, joita kerrostalossa kuuluu aina, jos ei sovi niin tervemenoa maaseudun rauhaan. Olen itsekin ollut joskus poikamies ja minulle ei olisi ikinä tullut mieleen valittaa tai ottaa hernettä nenään lasten aihettamasta metelistä.

        Tuo viimeöinen tapahtumakin oli varmaan minun vikani. Naapuri oli tekemässä jotain lastenvanuillemme, jonka näin OMIN SILMIN. Mielestäni minulla oli täysi oikeus huomauttaa, että hänellä ei ole oikeutta koskea meidän omaisuuteemme. Jos jättäisin vaunut HÄNEN ovensa eteen, asia olisi toki toinen.

        Entäs väkivaltainen käytös ja nimittely? Oma vika?

        oli pitkä ilta kytätä ovisilmästä naapurin tekemisiä.

        Ilmeisesti olen itsekin hankala tapaus, kun minunkin mielestäni lastenvaunut eivät kuulu rappukäytävään vaan niille osoitettuun paikkaan - ja ihan nimenomaan sen paloturvallisuuden takia sekä muiden liikkumisen takia - mistäs koskaan voit tietää, mitä rapussa muitten toimesta tapahtuu ja keitä siellä liikkuu. Pahin tapaus on se, että kytketään vaunut jollain lukolla kaiteisiin yms. kiinni, jätetään vielä jotain peittoja yms. vaunuihin ja sitten mahdollisesti jotkut rasavillit talon muut lapset rupeavat heittelemään niitä pitkin poikin maita ja mantuja - silloin varmaan sinä rupeaisit syyttämään tätä poikamiestä asiasta - heh. Autoasi tuskin voi naapurikaan "teljetä" hankalasti kulkuasi haittaamaan, vai omistaako hän kaksi autoa? Olisit jättänyt aikoinaan autoasiat ja tervehtimättä jättämiset huomioimatta - taidat itse pahentaa tilannetta. Vaikuttaa aika tyypilliseltä lapsiperheen syndroomalta - eli sinä ja sinun lapsesi ovat sinun maailmasi napa - muitten pitäisi alkaa elää teidän mukaanne - niinkö? Kokemusta kyllä on, kuinka "ei meidän lapset", vaan jotkut muut - murrosikäiset jätetään yksin kotiinsa kesällä ja kavereitten kanssa on sitten kiva leikkiä aikuisempaa kuin onkaan - no, toistelevat vaan sitä, mitä äiti ja isä ovat opettaneet, soittelevat naapureitten ovisummereita aamuyöstä, ja kun asiasta tekee "valitusta", asialla ovatkin olleet jotkut ihan talon väkeen kuulumattomat henkilöt, jopa tv-antenniasentajat - heh, aamuyöllä?! Että semmoista.


      • Jarkko
        sulla kirjoitti:

        oli pitkä ilta kytätä ovisilmästä naapurin tekemisiä.

        Ilmeisesti olen itsekin hankala tapaus, kun minunkin mielestäni lastenvaunut eivät kuulu rappukäytävään vaan niille osoitettuun paikkaan - ja ihan nimenomaan sen paloturvallisuuden takia sekä muiden liikkumisen takia - mistäs koskaan voit tietää, mitä rapussa muitten toimesta tapahtuu ja keitä siellä liikkuu. Pahin tapaus on se, että kytketään vaunut jollain lukolla kaiteisiin yms. kiinni, jätetään vielä jotain peittoja yms. vaunuihin ja sitten mahdollisesti jotkut rasavillit talon muut lapset rupeavat heittelemään niitä pitkin poikin maita ja mantuja - silloin varmaan sinä rupeaisit syyttämään tätä poikamiestä asiasta - heh. Autoasi tuskin voi naapurikaan "teljetä" hankalasti kulkuasi haittaamaan, vai omistaako hän kaksi autoa? Olisit jättänyt aikoinaan autoasiat ja tervehtimättä jättämiset huomioimatta - taidat itse pahentaa tilannetta. Vaikuttaa aika tyypilliseltä lapsiperheen syndroomalta - eli sinä ja sinun lapsesi ovat sinun maailmasi napa - muitten pitäisi alkaa elää teidän mukaanne - niinkö? Kokemusta kyllä on, kuinka "ei meidän lapset", vaan jotkut muut - murrosikäiset jätetään yksin kotiinsa kesällä ja kavereitten kanssa on sitten kiva leikkiä aikuisempaa kuin onkaan - no, toistelevat vaan sitä, mitä äiti ja isä ovat opettaneet, soittelevat naapureitten ovisummereita aamuyöstä, ja kun asiasta tekee "valitusta", asialla ovatkin olleet jotkut ihan talon väkeen kuulumattomat henkilöt, jopa tv-antenniasentajat - heh, aamuyöllä?! Että semmoista.

        Sinun mielestäsi on ilmeisesti ihan oikein heitellä toisten pyykkejä kuivaushuoneessa, koskea toisen omaisuuteen (joka ei edes ole tielläsi), käydä käsiksi naapuriin, nimitellä häntä ja kaikki on naapurisi omaa syytä. Kaikki terrorisointi on tietysti sallittua sinun puoleltasi, koska sinähän olet talon "poliisi", jonka "tehtävä" on vahtia jopa naapurin lastenvaunujakin.

        Luitko edes tuota juttua kokonaan?


      • Make
        sulla kirjoitti:

        oli pitkä ilta kytätä ovisilmästä naapurin tekemisiä.

        Ilmeisesti olen itsekin hankala tapaus, kun minunkin mielestäni lastenvaunut eivät kuulu rappukäytävään vaan niille osoitettuun paikkaan - ja ihan nimenomaan sen paloturvallisuuden takia sekä muiden liikkumisen takia - mistäs koskaan voit tietää, mitä rapussa muitten toimesta tapahtuu ja keitä siellä liikkuu. Pahin tapaus on se, että kytketään vaunut jollain lukolla kaiteisiin yms. kiinni, jätetään vielä jotain peittoja yms. vaunuihin ja sitten mahdollisesti jotkut rasavillit talon muut lapset rupeavat heittelemään niitä pitkin poikin maita ja mantuja - silloin varmaan sinä rupeaisit syyttämään tätä poikamiestä asiasta - heh. Autoasi tuskin voi naapurikaan "teljetä" hankalasti kulkuasi haittaamaan, vai omistaako hän kaksi autoa? Olisit jättänyt aikoinaan autoasiat ja tervehtimättä jättämiset huomioimatta - taidat itse pahentaa tilannetta. Vaikuttaa aika tyypilliseltä lapsiperheen syndroomalta - eli sinä ja sinun lapsesi ovat sinun maailmasi napa - muitten pitäisi alkaa elää teidän mukaanne - niinkö? Kokemusta kyllä on, kuinka "ei meidän lapset", vaan jotkut muut - murrosikäiset jätetään yksin kotiinsa kesällä ja kavereitten kanssa on sitten kiva leikkiä aikuisempaa kuin onkaan - no, toistelevat vaan sitä, mitä äiti ja isä ovat opettaneet, soittelevat naapureitten ovisummereita aamuyöstä, ja kun asiasta tekee "valitusta", asialla ovatkin olleet jotkut ihan talon väkeen kuulumattomat henkilöt, jopa tv-antenniasentajat - heh, aamuyöllä?! Että semmoista.

        " oli pitkä ilta kytätä ovisilmästä naapurin tekemisiä. "

        No ikkunasta satuin näkemään ja kuulemaan kun auto tuli pihaan. Eipä siinä ovisilmässä mennyt kuin hetki, kun jo näin tyypin olevan taas vaunujen kimpussa. En olisi muuten vaivautunut, mutta minun mielestäni nimettömien lappujen jätäminen tai muu toisen omaisuuteen puutuminen ei ole oikein suotavaa.

        Kerrot vaunuista nyt jotain ihan jotain omia juttujasi, jotka eivät liity meihin millään tavoin. Meillä ne vaunut eivät tuossa usein ole ja niistä ei enää pääse ohi kuitenkaan mihinkään, koska tämä on ylimmän kerroksen päätykämppä. Talossa ei ole murrosikäisiä lapsia, eikä pyromaaneja. Kuten kerroin, tilanne on yleensä yhdistemä kauppakassit ja lapset yläkertaan vaunuilla ja pian sen perään uloslähtö uudelleen.

        Tuo auton jättäminen ruudun reunaan puolellemme oli jatkunut yli kaksi vuotta, kunnes mainitsin asiasta. Eli jätin todellakin huomiotta ja pitkäksi aikaa! Sitäpaitsi kyllä tuosta on jo jonkinlaista haittaa lasten kanssa liikuttaessa. Huvittavaa on se, että hänen toisella puolella on tyhjä paikka, joten käsittääkseni kyseessä on aika selvä kiusanteko, vai?

        Muiden pitäisi elää meidän mukaamme? Ei toki. Haluamme vain elää rauhassa omaa elämäämme ilman, että kukaan heittelee pyykkejämme kuivaushuoneessa tai kukaan siirtelee vaunujamme. Myöskään valitukset olemattomasta melusta eivät ole mukavia ja kyse on nyt melusta, jota KUKAAN toinen ei ole koko talossa kuullut kyseisinä ajankohtina.

        En tiedä mikä sinun ongelmasi on, mutta et ole tainnut oikein lukea kokonaan mitä aiemmin kirjoitin. Sinulla on (tai on ollut) ihan selvästi jokin ongelma omien naapureidesi kanssa, mutta tuo kertomasi ei liity oikein tähän tapaukseen millään tavoin.


      • sentään
        Make kirjoitti:

        " oli pitkä ilta kytätä ovisilmästä naapurin tekemisiä. "

        No ikkunasta satuin näkemään ja kuulemaan kun auto tuli pihaan. Eipä siinä ovisilmässä mennyt kuin hetki, kun jo näin tyypin olevan taas vaunujen kimpussa. En olisi muuten vaivautunut, mutta minun mielestäni nimettömien lappujen jätäminen tai muu toisen omaisuuteen puutuminen ei ole oikein suotavaa.

        Kerrot vaunuista nyt jotain ihan jotain omia juttujasi, jotka eivät liity meihin millään tavoin. Meillä ne vaunut eivät tuossa usein ole ja niistä ei enää pääse ohi kuitenkaan mihinkään, koska tämä on ylimmän kerroksen päätykämppä. Talossa ei ole murrosikäisiä lapsia, eikä pyromaaneja. Kuten kerroin, tilanne on yleensä yhdistemä kauppakassit ja lapset yläkertaan vaunuilla ja pian sen perään uloslähtö uudelleen.

        Tuo auton jättäminen ruudun reunaan puolellemme oli jatkunut yli kaksi vuotta, kunnes mainitsin asiasta. Eli jätin todellakin huomiotta ja pitkäksi aikaa! Sitäpaitsi kyllä tuosta on jo jonkinlaista haittaa lasten kanssa liikuttaessa. Huvittavaa on se, että hänen toisella puolella on tyhjä paikka, joten käsittääkseni kyseessä on aika selvä kiusanteko, vai?

        Muiden pitäisi elää meidän mukaamme? Ei toki. Haluamme vain elää rauhassa omaa elämäämme ilman, että kukaan heittelee pyykkejämme kuivaushuoneessa tai kukaan siirtelee vaunujamme. Myöskään valitukset olemattomasta melusta eivät ole mukavia ja kyse on nyt melusta, jota KUKAAN toinen ei ole koko talossa kuullut kyseisinä ajankohtina.

        En tiedä mikä sinun ongelmasi on, mutta et ole tainnut oikein lukea kokonaan mitä aiemmin kirjoitin. Sinulla on (tai on ollut) ihan selvästi jokin ongelma omien naapureidesi kanssa, mutta tuo kertomasi ei liity oikein tähän tapaukseen millään tavoin.

        tuollaisia rikkomuksia sinua, perhettä ja omaisuuttasi kohtaan - tee hyvä mies itse valitus tästä poikamiehestä! Mikset ole jo tehnyt? Jahkailee ja pähkäilee täällä, että mitäs tehtäis, jestas!


      • Make
        sentään kirjoitti:

        tuollaisia rikkomuksia sinua, perhettä ja omaisuuttasi kohtaan - tee hyvä mies itse valitus tästä poikamiehestä! Mikset ole jo tehnyt? Jahkailee ja pähkäilee täällä, että mitäs tehtäis, jestas!

        Joo, pyykinheittelystä oli tuossa taannoin juttua isännöitsijän kanssa samalla kun vaihdoin autopaikkaa. Autopaikan vaihdon syytä en edes maininnut, mutta ehkäpä hän sen arvasi jo muutenkin.

        Vaikka molemmat tiesimme henkilön tuohon pyykkitouhuun, niin totesimme kuin yhdestä suusta, että ilman silminnäkijää ei voi tehdä mitään.

        Nyt viikonloppuna sitten tuli ensi kerran ihan konkreettista näyttöä, kun näin hänet vaunujen kimpussa.

        Aloitin siis tämän viestiketjun tilanteessa, jossa oli erittäin vahvat epäilykset, mutta silminnäkijä puuttui ja näin ollen valitusta ei olisi voinut tehdä.

        Nyt sitten varmaan voisi, mutta kyllä täytyy sanoa, että olen tosi huono valittamaan. Siksi ehkä hain täältä vähän myös mielipiteitä, eli mitä ihmiset tekisivät vastaavassa tilanteessa.

        Kiitos kaikille :)


      • makelle
        Make kirjoitti:

        Joo, pyykinheittelystä oli tuossa taannoin juttua isännöitsijän kanssa samalla kun vaihdoin autopaikkaa. Autopaikan vaihdon syytä en edes maininnut, mutta ehkäpä hän sen arvasi jo muutenkin.

        Vaikka molemmat tiesimme henkilön tuohon pyykkitouhuun, niin totesimme kuin yhdestä suusta, että ilman silminnäkijää ei voi tehdä mitään.

        Nyt viikonloppuna sitten tuli ensi kerran ihan konkreettista näyttöä, kun näin hänet vaunujen kimpussa.

        Aloitin siis tämän viestiketjun tilanteessa, jossa oli erittäin vahvat epäilykset, mutta silminnäkijä puuttui ja näin ollen valitusta ei olisi voinut tehdä.

        Nyt sitten varmaan voisi, mutta kyllä täytyy sanoa, että olen tosi huono valittamaan. Siksi ehkä hain täältä vähän myös mielipiteitä, eli mitä ihmiset tekisivät vastaavassa tilanteessa.

        Kiitos kaikille :)

        Syytä itseäsi vaan, kun kerran ihan hakemalla haet näyttöä - vaunujen paikka ei ole rappukäytävässä!!! Sinä et todellakaan voi tietää ketä siellä liikkuu, vaikka asukkaissa ei pyromaaneja olisikaan, niin sisäänhän voi livahtaa joku ulkopuolinen, joka tekee tuhojaan! Ja molemmat tiesitte pyykin heittelijänkin, mistäs tiedät vaikka isännöitsijä pitäisi itseäsikin vähän vinksahtaneena ja ongelmatapauksena - hänhän ei voi suoraan sitä sinulle sanoa. Ja jos kerran olet autopaikkaakin vaihtanut, mitäs täällä enää vanhoja sitten kaivelet?! Siis oliko se nyt niin, että olette ainoa lapsiperhe koko talossa - jestas, kuinkas te kestätte siellä yleensäkään! Sinä et todellakaan käytä järkeäsi ja koko juttusi on aika epäuskottava: kuka tahansa olisi jo aikaa tehnyt mainitunlaisista rikkeistä valituksen ja vaatinut asioitten selvittämistä, rikosilmoituksenkin ehkä jo joku olisi tehnyt, vaan ei, sinäpä tulet tänne esittämään ja sääliä kerjäämään, kuinka sun talossas on joku joka kiusaa sinua ja mitäs nyt pitäis tehdä!


      • olla
        makelle kirjoitti:

        Syytä itseäsi vaan, kun kerran ihan hakemalla haet näyttöä - vaunujen paikka ei ole rappukäytävässä!!! Sinä et todellakaan voi tietää ketä siellä liikkuu, vaikka asukkaissa ei pyromaaneja olisikaan, niin sisäänhän voi livahtaa joku ulkopuolinen, joka tekee tuhojaan! Ja molemmat tiesitte pyykin heittelijänkin, mistäs tiedät vaikka isännöitsijä pitäisi itseäsikin vähän vinksahtaneena ja ongelmatapauksena - hänhän ei voi suoraan sitä sinulle sanoa. Ja jos kerran olet autopaikkaakin vaihtanut, mitäs täällä enää vanhoja sitten kaivelet?! Siis oliko se nyt niin, että olette ainoa lapsiperhe koko talossa - jestas, kuinkas te kestätte siellä yleensäkään! Sinä et todellakaan käytä järkeäsi ja koko juttusi on aika epäuskottava: kuka tahansa olisi jo aikaa tehnyt mainitunlaisista rikkeistä valituksen ja vaatinut asioitten selvittämistä, rikosilmoituksenkin ehkä jo joku olisi tehnyt, vaan ei, sinäpä tulet tänne esittämään ja sääliä kerjäämään, kuinka sun talossas on joku joka kiusaa sinua ja mitäs nyt pitäis tehdä!

        tuon Maken naapuri? Sääliksi käy sitä ihmistä, joka saa kaltaisesi naapurin.


      • niin
        olla kirjoitti:

        tuon Maken naapuri? Sääliksi käy sitä ihmistä, joka saa kaltaisesi naapurin.

        Miksiköhän ne kaikki viranomaismääräykset sitten on annettu? Vaunujen rapussapitokielto ym. Ja kyllä on aika ihmeellistä, että joku make tulee tänne selittelemään olleita ja menneitä, eikä tartu kiinni asiaan silloin kun se on ajankohtaista! Höh, en kyllä ole hänen naapurinsa, mutta olen sitä mieltä, että sosiaalinen elämä on yhdessä elämistä, eikä mitään lapsiperheiden suosimista joka asiassa ja kaikkien vaatimista sopeuttamaan elämäänsä heidän olojensa mukaan - heh. Yleensäkin, täällä tulee asioista esitettyä aina vain yksi puoli - asioissa kun kuitenkin aina on kaksi osapuolta - yhden totuus ei aina ole kaikkien totuus. On mulla tässä naapureita, ja kaikkien kanssa ihan tavanomaiset välit - heh, kuinkas sulla?


      • olla
        niin kirjoitti:

        Miksiköhän ne kaikki viranomaismääräykset sitten on annettu? Vaunujen rapussapitokielto ym. Ja kyllä on aika ihmeellistä, että joku make tulee tänne selittelemään olleita ja menneitä, eikä tartu kiinni asiaan silloin kun se on ajankohtaista! Höh, en kyllä ole hänen naapurinsa, mutta olen sitä mieltä, että sosiaalinen elämä on yhdessä elämistä, eikä mitään lapsiperheiden suosimista joka asiassa ja kaikkien vaatimista sopeuttamaan elämäänsä heidän olojensa mukaan - heh. Yleensäkin, täällä tulee asioista esitettyä aina vain yksi puoli - asioissa kun kuitenkin aina on kaksi osapuolta - yhden totuus ei aina ole kaikkien totuus. On mulla tässä naapureita, ja kaikkien kanssa ihan tavanomaiset välit - heh, kuinkas sulla?

        tosi idiootti. Ei kenenkään pyykkeihin tai omaisuuteen ole oikeutta mennä koskemaan. Kaikki eivät ole heti valittamassa joka asiasta ja kaikki eivät kyylää naapureidensa asioita.

        Omassa talossamme oli kanssa kyylä, joka oli valittamassa aina joka asiasta ja nimettömiä lappuja ilmestyi milloin mistäkin asiasta. Koko talo sai rauhan, kun tyyppi muutti pois.


      • mutta
        olla kirjoitti:

        tosi idiootti. Ei kenenkään pyykkeihin tai omaisuuteen ole oikeutta mennä koskemaan. Kaikki eivät ole heti valittamassa joka asiasta ja kaikki eivät kyylää naapureidensa asioita.

        Omassa talossamme oli kanssa kyylä, joka oli valittamassa aina joka asiasta ja nimettömiä lappuja ilmestyi milloin mistäkin asiasta. Koko talo sai rauhan, kun tyyppi muutti pois.

        ei kai sitä tarvitse ruveta ikuisuuksiin odottamaan toisen muuttamista tai odottaa tilanteen pahenemista, parempaa tulosta ja nopeampaa saa aikaan kun puuttuu asioihin heti, mutta onnea vaan sinulle ja sinun tasapainoiselle asuinympäristöllesi, älä vaan siellä rupea ketään idiootiksi haukkumaan.


      • kokemuksesta
        olla kirjoitti:

        tosi idiootti. Ei kenenkään pyykkeihin tai omaisuuteen ole oikeutta mennä koskemaan. Kaikki eivät ole heti valittamassa joka asiasta ja kaikki eivät kyylää naapureidensa asioita.

        Omassa talossamme oli kanssa kyylä, joka oli valittamassa aina joka asiasta ja nimettömiä lappuja ilmestyi milloin mistäkin asiasta. Koko talo sai rauhan, kun tyyppi muutti pois.

        ja kuulopuheista tiedän, että se toisen omaisuuteen koskemisoikeuskin on vähän tapauskohtaista - sopivasti voi aina soveltaa niitä pelisääntöjä, miten itselle vain parhaiten sopii! Eikä kukaan ole syyllinen ennen kuin toteen näytetään, eikä meistä kukaan koskaan tietenkään kyylää ja juorua, ne on vaan aina ne muut!


      • Talonmies58
        kokemuksesta kirjoitti:

        ja kuulopuheista tiedän, että se toisen omaisuuteen koskemisoikeuskin on vähän tapauskohtaista - sopivasti voi aina soveltaa niitä pelisääntöjä, miten itselle vain parhaiten sopii! Eikä kukaan ole syyllinen ennen kuin toteen näytetään, eikä meistä kukaan koskaan tietenkään kyylää ja juorua, ne on vaan aina ne muut!

        Tapelkaa saatana tapelkaa!


    • Neiti X

      Asiallinen keskustelu olisi nyt paikallaan. Voisi olla paikallaan ottaa vaikka isännöitsijä mukaan ns. puheenjohtajaksi. Naapuri saisi selittää miksi häntä niin hirveästi haittaa jos vaunut ovat hetken käytävässä. Itse saisit kerrottua hänelle oman näkökantasi asiaan. Jospa se siitä rauhoittuisi.

      • paappa

        neiti ihmiseltä jos olisit lisääntymisiässä ja hetero toivoisin susta miniää mutta leikki leikkinä, pois perse tyynyltä.


    • Anjuska

      että kerrot samasta ihmisestä joka asuu minulla naapurina. Hänkin keski-iän ylittänyt "herrasmies". Mutta tällä on vaimokin ja silti käyttäytyy aika lailla samalla tavalla kun sinun naapurisi. Hänkin oli päättänyt häätää "vuokralaiset" pois osaketalosta häiritsemästä. Pyykit liattiin ja rypistettiin kamalaksi, pyörät rikottiin, oveen syljettiin ja kaikkea muuta mukavaa, mitä tuollainen hieman "vajaa" nyt sattuu keksimään. Olipa jopa yhtiökokouksissa kehuskellut kuinka "ne" täältä pois saadaan. Pieniä palojälkiä käytävissä ja koloja ikkunan reunoissa ja niistä sitten syytettiin meidän lapsia. Itse näin miten ukkeli käytävässä kulutteli aikaansa ja kuljeskeli edestakaisin tehden yhtä ja toista. Ovisilmästä katselin ja otin jopa kuvanauhaa todisteeksi. Tapahtui siinä yhtä ja toista vuosien mittaan, oikeudessakin käytiin, harmi vaan etten silloin vielä kaikkea tiennyt minkä nyt tiedän. Kyllä hän maksoi minulle pienen summan sanomisistaan, mutta asianajajana hänellä oli todella kallis mies. Joten ei ihan halvalla päässyt vaikka tuossa vastaan tullessan aina ilvehtii ja esittää "voittajaa".
      Pitää sanoa ja todeta, että kun nykyään noita hoitoa tarvitsevia hoidetaan avohoidossa, niin tämä maailma on sitten tällainen ja se täytyy vaan yrittää sitten kestää ja tapella niiden älykääpiöitten kanssa niiden omilla aseilla, mikään muu niihin ei tehoa. Niin kauan ne tekee kiusaa kun luulevat ettei kukaan tee mitään ja välitä. Mutta jos joutuvat teoistaan vastaamaan niin sitten se melko varmasti loppuu se touhu. Täälläkin Poliisi ja Isännöitsijä tietävät tapauksen kaikki ykstyiskohdat, joten eipä ukko enään uskalla mitään tehdä. Seuraava kerta on jo paljon kalliimpi hänelle kuin tuo edellinen, jos ja kun oikeuteen taas mennään.
      Tsemppiä vaan sinulle ja perheellesi. Kerää kaikki todisteet yhteen kasaan ja tee ukosta valitus isännöitsijälle ja poliisisille. Voi olla ettei vielä ensi kerralla tapahdu mitään, mutta tietävät sitten millainen tyyppi sinulla naapurina jos jotain muuta vielä sattuu, tänä aikana jolloin joudutte siinä rinnakkain asumaan. Tiedän ettei ole helppoa eikä kivaa, mutta ei sinulla paljoa vaihtoehtoja ole jos meinaat selvitä siitä tyypistä pienillä vahingoilla. Hanki valvontavälineet että näet autosikin silloin kun hän kulkee sen ohitse. Kellariisi kunnon lukot ja seinät peittoon ettei pääse sorkkimaan niiden kautta mitään. Ja perunakellarissa kaikki niin kauas ovesta ettei ylety niihin mitään laittamaan.
      Kuuntele kokemuksen ääntä. Tuollainen tyyppi on sairas ja keksii ihan mitä vaan, että saa kostettua sinulle kaikkia omia patoutumiaan. Eihän sillä ole muutakaan tekemistä, kuten minunkaan naapurillani. Sairaseläkkeellä, toimeton, vielä työikäinen mies. Niillä on aikaa ja haluja kiusantekoon vaikka kuinka. Usko pois.
      Ja ne luottaa siihen ettei todisteita löydy. Mutta kyllä ne itsensä aina jossain vaiheessa paljastaa, kun vaan jaksaa olla kärsivällinen. Ei niille kannata mitään suoraan sanoa, se vaan saa ne olemaan varovaisempia tekemisissään ja varmistamaan paremmin selustaansa ettei todisteita saa vaikka kuinka haluaisi ja kaikkea tapahtuisi.

    • luuserius

      älä anna huomioo, sitä ne haluaa. tai jotain säälipisteitä kun ovat niin vituilleen hoitaneet koko mielentilansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe