Hei!
Testasin eilen 4 6 ja negaa näytti testi. Kiertoni on ollut n34-36 pillereiden lopettamisen jälkeen ja siitä on noin 4kk, eilen oli siis 35.
Olin jotenkin varma, että olisi tullut plussa. Minulla on ollut kovia päänsärkyjä välillä, rintoihin koskee aina välillä, nännipihant kasvaneet (mihenikin huomasi), tullut verisuonia esille rintakehään, rintoihin ja molempiin kylkiin, ihan löysä vatsa muutaman kerran, kamalat ilmavaivat, vatsaan pistelee ja nipistelee joskus ja n. viikon on ollut tunne siitä että kuukautiset tulee, mutta ei mitään näy ja yllensä kun on se tunne ne alkavat melkein samantien ja tunne siitä, että vasta tuntuu erilaiselta ja se on muutenkin tosi turvonnut, äitinikin kommentoi että olen lihonnut ja mieheni sanoi, että ei kukaan voi lihoa reilussa viikossa tuolla tavoin, turvotus on kova. Jotenkin vaikea uskoa, että vain kuvittelee kaikki oireet...
No odottelen muutaman päivän ja testaan sitten uudestaan, hirveätä tämä odottaminen!
Koska olette saaneet plussan?
4+6 ja negaa näytti, koska teillä muilla näyttänyt plussaa?
26
20204
Vastaukset
- sorry nyt vaan
No mitä tuohon lihomiseen tulee niin se ei kyllä ainakaan raskaudesta johdu vielä tuossa vaiheessa. sä oot nyt kyllä vaan syöpötelly ittes tuohon kuntoon. Joskus kun lihoaa paljon nopeaan tahtiin niin menkat myöhästyy, samaten rinnat voi lihotessakin kasvaa. mikäli nuo olisivat raskausoireita niin kyllä se testi plussaa jo näyttäs, kyllä jos noin selkeet oireet on niin kyllä testikin jo näyttäs. älä nyt pety sit kun menkat alkaa.
- mitä??
"No mitä tuohon lihomiseen tulee niin se ei kyllä ainakaan raskaudesta johdu vielä tuossa vaiheessa. sä oot nyt kyllä vaan syöpötelly ittes tuohon kuntoon."
Minulla kyllä turvotus ihan alusta ollut aika paha, että näyttäisi siltä että olisin selkeästi lihonnut vaikka en ole!
Jokainen kroppa on yksilöllinen, jotkut turpoaa enemmän ja jotkut vähemmän, ja vain sen takia että kohtu ei ole ruvennut kasvamaan vielä se ei tarkoita sitä etteikö voisi muten turvottaa ja kerätä nesteitä ihan eri tavalla.
On se hyvää kun näitä yleispäteviä asiantuntijoita muiden kehoista löytyy joka palstalla. - kumpa onnistaisi
Joo, kiitos nyt vaan kommentistasi! Jos olisin lihonnut, niin se näkyisi varmasti ympäri kehoa, siis kasvoissa ym..Enkä ole kyllä syöpötellyt sen enempää kun aikasemminkaan... uskon sen olevan pelkkää turvotusta, koska se on vain vatsan seudulla ja aikaisemmin olen myös aina kuukautisten paikkeilla ollut turvoksissa, nyt niitä kuukautisia ei vain ole kuulunut.
Ja minä olen kyllä ainakin kuullut, että jotkut ovat plussanneet hyvin myöhänkin ja toisilla ei ole edes näkynyt testeissa, vasta verikokeissa ja kaipa siihen liittyy myös se kuinka pitkä kierto on ollut ja koska on ollut ovulaatio..
Olisin halunntu vain kuulla, että onko muita joilla plussa olisi tullut testiin myöhemmin? En tullut tänne kysymään, että mahdankohan olla lihonnut vai en.. - 987987
kumpa onnistaisi kirjoitti:
Joo, kiitos nyt vaan kommentistasi! Jos olisin lihonnut, niin se näkyisi varmasti ympäri kehoa, siis kasvoissa ym..Enkä ole kyllä syöpötellyt sen enempää kun aikasemminkaan... uskon sen olevan pelkkää turvotusta, koska se on vain vatsan seudulla ja aikaisemmin olen myös aina kuukautisten paikkeilla ollut turvoksissa, nyt niitä kuukautisia ei vain ole kuulunut.
Ja minä olen kyllä ainakin kuullut, että jotkut ovat plussanneet hyvin myöhänkin ja toisilla ei ole edes näkynyt testeissa, vasta verikokeissa ja kaipa siihen liittyy myös se kuinka pitkä kierto on ollut ja koska on ollut ovulaatio..
Olisin halunntu vain kuulla, että onko muita joilla plussa olisi tullut testiin myöhemmin? En tullut tänne kysymään, että mahdankohan olla lihonnut vai en..Itselläni oli kuukautiset lähes viikon myöhässä kun tein ensimmäisen testin. Negatiivista näytti. Odottelin viikon lisää kuukautisten alkamista, mutta niitä ei kuulunut, joten tein uuden testin. Uuden testin tulos olikin sitten iloksemme positiivinen
- kumpa onnistaisi
987987 kirjoitti:
Itselläni oli kuukautiset lähes viikon myöhässä kun tein ensimmäisen testin. Negatiivista näytti. Odottelin viikon lisää kuukautisten alkamista, mutta niitä ei kuulunut, joten tein uuden testin. Uuden testin tulos olikin sitten iloksemme positiivinen
Kiitos vastauksistanne!=)
Olen minäkin tässä monesti miettinyt, että on vaan mielikuvituksen tuotetta kaikki. Tuo menkkamainen tunne on vaan uutta minulle, aina ne on alkanut samanapäivänä kun se tunne on tullut ja nyt ei mitään ja vielä kun se tunne tuli jo ennekun kk olisi pitänytkään alkaa, sen lisäksi minulla ei ole normaalisti koskaan ole vatsa ihan vesiripulilla ja nyt muutamana päivänä peräkkäin. Tänään minulle tuli myös sellainen etova olo rakastelun jälkeen, mitä ei ole koskaan aikaisemmin ollut.. En kuitenkaan usko olevani raskaana, ennenkuin se testi sen todistaa, muuten menee mielikuvituksen ja yhteensattumien piikkiin... - -massukka-
mitä?? kirjoitti:
"No mitä tuohon lihomiseen tulee niin se ei kyllä ainakaan raskaudesta johdu vielä tuossa vaiheessa. sä oot nyt kyllä vaan syöpötelly ittes tuohon kuntoon."
Minulla kyllä turvotus ihan alusta ollut aika paha, että näyttäisi siltä että olisin selkeästi lihonnut vaikka en ole!
Jokainen kroppa on yksilöllinen, jotkut turpoaa enemmän ja jotkut vähemmän, ja vain sen takia että kohtu ei ole ruvennut kasvamaan vielä se ei tarkoita sitä etteikö voisi muten turvottaa ja kerätä nesteitä ihan eri tavalla.
On se hyvää kun näitä yleispäteviä asiantuntijoita muiden kehoista löytyy joka palstalla.Alussa kyllä lihoin ihan selvästi. Tosin vähän myöhemmin, noin viikoilla 8-10, mutta kuitenkin...Tai sitten se oli jotain turvotusta tms. Mutta nyt kun viikkoja kasassa 12, vaatteet ei enää purista. No, ehtiihän tässä vielä paisua. :D
- gw3q
minä en niihin kyllä luota enää ollenkaan. Vauvakuumeilijan keho voi tehdä tepposiaan :) Minulla ainakin oli joka kuukausi jos jonkinlaista oiretta ja melkeinpä kaikki listasta, kun odotin ja odotin plussaa. Kun se plussa sitten lopen tuli, ei ollut mitään kummallisia tuntemuksia ja olin varma negatiivisesta, mutta eipäs niin käynytkään. Minulle testi näytti negatiivista, kun kuukautiset oli myöhässä 5pv ja vasta 8. päivänä tuli positiivinen vastaus.
- ...
Mulla oli pitkä kierto enkä muistanu koska oli edelliset menkat. Laskeskelin että pari viikkoa myöhässä. Varhaisultrassa selvis että raskaus ei ollutkaan niin pitkällä. Eli se on ollut rv 3 2 ja vahva plussa oli, samoin pari päivää myöhemmin.
- 4+6???
Mitä tarkoitat sanoessasi 4 6?
- kohta kahden äiti
Esikoisen kanssa minulla oli säännöllinen kierto 28 päivää. Tein testin, kun menkat olivat viikon myöhässä (eli rv 5 0) ja sain todella haalean, lähes näkymättömän, plussan. Ultrassa myöhemmin raskaus vastasi kuukautiskiertoa eli ovulaatio ei edes ollut ollut myöhässä. Jostain syystä hormoonia ei vain ollut tullut tarpeeksi. Pieni poika sieltä kuitenkin syntyi :)
Tässä toisessa raskaudessa tein testin, kun menkat olivat pari päivää myöhässä (oisiko ollut 4 5), kiertoni kuitenkin oli muuttunut epätasaisemmaksi (25-32 (muutaman kerran 37)). Sain todella vahvan plussan, vahvemman kuin kontrolliviiva. Ultran mukaan raskaus vastaa 28-päiväistä kiertoa, eli saman alkumetrit kuin esikoisella, mutta tämän tiiperon kanssa piti näköjään nostaa hormoonitasoa nopeammin :)
Suosittelen sinua odottamaan muutaman päivän ja tekemään sitten testin uudestaan. Jos et malta, kokeile jotain todella herkkää testiä, jonka pitäisi näyttää plussaa jo ennen kuin kuukautiset jäävät pois. Semmoisen vinkin voin antaa, että itse olen tiennyt kummassakin raskaudessa olevani raskaana ennen kuin menkat ovat olleet myöhässä. Jotenkin sen takaraivossaan tietää, ja jos sen tietää, odottaminenkin on helpompaa :) - kolmennnn äiti
näytti poisitiivista.
- kumpa onnistaisi
Eipä vieläkään näy kuukautisia ja eilinen testi näytti jälleen negatiivista, ajattelin ensi viikon lopulla testata uudelleen jos ei mitään näy. Nyt mennään päivää 38..
Kaipa tämä kierto on vaan tavanomaista pidempi, sattuuhan niitä.
- ()()()()()
Miten tuo 4 6 on laskettu? Jos se on neljä viikkoa ja kuusi päivää viimeisistä kuukautisista, niin se ei ole oikein, koska kiertosi on pidempi. Jos se kierto on esimerkiksi 36 päivää, niin silloin se 4 0 täyttyy vasta 36. kiertopäivä, eli hedelmöityminen on kaksi viikkoa ennen kuukautisia. Näin ollen, jos kiertosi on pitkä tai tällä kertaa jopa tavanomaista pidempi, niin testi ei voikaan näyttää positiivista ennen kuin ne kuukautiset oikeasti tulisivat.
- kumpa onnistaisi
Tuohan on aivan totta=)
Laskin sen vaan suoraan viimeisistä kuukautisista.
Odottelen tässä nyt ihan rauhassa ja testaan sitten uudestaan, kun niitä kuukauitisiakaan ei edelleenkään kuulu.
- ...............
Mä tein ekan testin vasta viikolla 6 2 ja sillon näytti TOSI haaleeta viivaa. Just ja just erotti, tuli kyllä heti siihen mutta tosi haaleena. Vaikka oli aamupissasta tehty testi. Mulla siis kummassakin raskaudessa ollut tää sama homma. Veikkaanpa, että mulla ei välttämättä olis aikasemmin näkyny testissä mitään vielä, vaikka raskaana olinkin.
- paula tyyne
No ihan turhaan ostelet niitä testejä, ei se siitä 99% tod.näk. positiiviseksi edes muutu.
- saas nähdä
Piti ihan vastata kun itsellänikin ollut samanlaista vaivaa. Menkat alkoivat hieman ennen uutta vuotta ja vajaa puolitoista viikkoa sitten aloi epämääräinen huono olo ja alavatsakipuilu, ihan niin kuin menkoissa ja koko ajan on jatkunut. Koko ajan ollut myös lievää pahoinvointia, oksennellutkin olen muutamaan kertaan (aina kahvin jälkeen, yäk! enää en voi sietääkään kahvia). Kipuilu rauhoittuu hieman kuumavesipullolla. Tai ei se edes ole varsinaista kupuilua koko ajan vaan enimmäkseen omituinen tunne. Tänään tein rfsu:n testin, missä hyvin hyvin haalea viiva. Eipä menkkojen olisi edes vielä pitänyt alkaa.. Rinnat on kipeinä, pohjaton väsymys ja huono olo seuraavat ja usein täytyy pissallakin käydä.. No saapahan nähdä mitä seuraa kun teen testin uudestaan myöhemmin tällä viikolla..
- 552211
eipä kannata välittää noista jotka sanoo ettei alkuraskaudessa voi maha kasvaa... kyllä voi ja monella kasvaakin, ja ihan vain täysin TURVOTUKSESTA. Itse olen tosi hoikka ihminen ja pieni pömppis oli viikolta 5 alkaen ja vielä isompi pömppis pullahti esiin viikolla 12. Nyt viikot 37 0 ja voin sanoa että pömppis on jo melkoisen kokoinen ;DD
Nuo oireet voi johtua raskaudesta tai siitä että toivot kovasti olevasi raskaana. Keho saattaa kehittää oireita milloin mihinkin olotilaan tai sairauteen jos sitä kovasti itsessään olettaa olevan. En tiedä ymmärrätkö mutta kyllä sinulle parin viikon sisään selviää tuleeko testistä plussaa, ja jos ei tule niin onnea seuraavaan kiertoon :)- innoissaan
TAISIN SAADA PLUSSAN!=D
Ensin siinä ei näkynyt kun juuri ja juuri viivanpaikka, mutta annoin olla vielä suihkussa käynnin ajan, niin tuli näkyville haalea viiva, vaikka olin ihan varma, että ei siinä mitän näy! 5 minuutissa ei näkynyt mitään, niinkun kuuluisi (mutta tulos oli luettavissa 20 minuuttia) ja viiva on vahvistunut viellä siitä selvästi vaaleamman punaiseksi. Aikaisemmin kun olen testannut samalla testillä, siihen ei ole koskaan tullut viivan viivaa, ei edes useamannan tunnin päästä. (joskus koe mielessä pitänyt) Minun oli pakko testata vielä, vaikka olin jo asennoitunut siihen, että en ole raskaana, kun minua oksetti koko eilisen ja tänään aamulla ja eilen ravasin pissalla ihan taukoamatta, varmaan siksi, että oli koko ajan hirveä jano ja suu on nytkin ihan kuiva, alavatsassa myös muutaman kerran repäisi ihan kunnolla.
Testaan vielä muutaman päivän kuluttua ja katon jospa se siitä vahvistuu koska olen jo niin epäileväinen, mietin jo ett lämpimän suihkun höyryt saivat viivan siihen, mutta eikös se kumminkin reagoi vain siihen raskaushormoniin=D
Laskin vau.fi laskurin mukaan, että tänään olisi 5 0, ajattelin aikaisemmin, että tänään olisi ollu 5 6 eli suoraan viime kuukautisista laskettuna, huomioimatta kierron pituutta. - 1+1=2
innoissaan kirjoitti:
TAISIN SAADA PLUSSAN!=D
Ensin siinä ei näkynyt kun juuri ja juuri viivanpaikka, mutta annoin olla vielä suihkussa käynnin ajan, niin tuli näkyville haalea viiva, vaikka olin ihan varma, että ei siinä mitän näy! 5 minuutissa ei näkynyt mitään, niinkun kuuluisi (mutta tulos oli luettavissa 20 minuuttia) ja viiva on vahvistunut viellä siitä selvästi vaaleamman punaiseksi. Aikaisemmin kun olen testannut samalla testillä, siihen ei ole koskaan tullut viivan viivaa, ei edes useamannan tunnin päästä. (joskus koe mielessä pitänyt) Minun oli pakko testata vielä, vaikka olin jo asennoitunut siihen, että en ole raskaana, kun minua oksetti koko eilisen ja tänään aamulla ja eilen ravasin pissalla ihan taukoamatta, varmaan siksi, että oli koko ajan hirveä jano ja suu on nytkin ihan kuiva, alavatsassa myös muutaman kerran repäisi ihan kunnolla.
Testaan vielä muutaman päivän kuluttua ja katon jospa se siitä vahvistuu koska olen jo niin epäileväinen, mietin jo ett lämpimän suihkun höyryt saivat viivan siihen, mutta eikös se kumminkin reagoi vain siihen raskaushormoniin=D
Laskin vau.fi laskurin mukaan, että tänään olisi 5 0, ajattelin aikaisemmin, että tänään olisi ollu 5 6 eli suoraan viime kuukautisista laskettuna, huomioimatta kierron pituutta.5 0 niin kyllä se plussa olisi siihen tullut heti.
- Kohta äippäx2
innoissaan kirjoitti:
TAISIN SAADA PLUSSAN!=D
Laskin vau.fi laskurin mukaan, että tänään olisi 5 0, ajattelin aikaisemmin, että tänään olisi ollu 5 6 eli suoraan viime kuukautisista laskettuna, huomioimatta kierron pituutta.Onneksi olkoon! :) Plussa kun plussa vaikka miten haalea olisi! Itellänikin ekassa raskaudessa aivan tosi haalea, juuri silmillä erottuva viiva.
- innoissaan
Kohta äippäx2 kirjoitti:
Onneksi olkoon! :) Plussa kun plussa vaikka miten haalea olisi! Itellänikin ekassa raskaudessa aivan tosi haalea, juuri silmillä erottuva viiva.
Kiitos=)
Olen ihan alussa vasta tässä raskausmaailmassa, niin en osaa vielä kaikkia termejä viikkolaskuja ym. Laskin tuon laskurin mukaan 34 päivän pituisella kierrolla (se on aika keskiarvo kierto minulle), mutta kierto on ollut joskus 36 päivääkin ja muutenkin vaihdellut muutamilla päivillä, joten voi hyvinkin olla, että tämä on vähän pidempi kierto.
Viiva oli kuitenkin sellainen, että se näki ihan selvästi, vaikka olikin vaaleanpunainen, eikä yhtäpunainen kun se toinen tarkistus viiva ja luin, ja tarkistin vielä ohjeesta ja siellä sanotaan, että testi on luettavissa 30 minuuttia ja sen ajan sisällä se viiva kuitenkin tuli kunnolla näkyviin=) - saas nähdä
innoissaan kirjoitti:
Kiitos=)
Olen ihan alussa vasta tässä raskausmaailmassa, niin en osaa vielä kaikkia termejä viikkolaskuja ym. Laskin tuon laskurin mukaan 34 päivän pituisella kierrolla (se on aika keskiarvo kierto minulle), mutta kierto on ollut joskus 36 päivääkin ja muutenkin vaihdellut muutamilla päivillä, joten voi hyvinkin olla, että tämä on vähän pidempi kierto.
Viiva oli kuitenkin sellainen, että se näki ihan selvästi, vaikka olikin vaaleanpunainen, eikä yhtäpunainen kun se toinen tarkistus viiva ja luin, ja tarkistin vielä ohjeesta ja siellä sanotaan, että testi on luettavissa 30 minuuttia ja sen ajan sisällä se viiva kuitenkin tuli kunnolla näkyviin=)Onnea :D
Mitä testiä käytit?
Itsellä ei vieläkään näkynyt testissä mitään ja mennään kp 33/28. Oireet kyllä löytyy ihan selvästi. Tähän asti menkat tulleet lähes kellon tarkkuudella 28 päivän välein. Elien hävisi tunne siitä, että menkat edes tulee vaikka "menkkakipuja" edelleen tuntuukin ( kaikki muutkin mahdolliset oireet). Toivotaan että plussaa minullakin jossain vaiheessa ennen kuin menetän hermoni :)
- Lisa_Mamma
Hei!
Olen nyt raskaana, mutta sain jo pari kuukautta ennen raskautta raskausoireiden tyyppisiä oireita (samoja kuin sinullakin), koska munasolu ei ollut kehittynyt, vaan jäänyt munajohtimeen ja muodostanut siellä kystan. Vielä kystan muodossakin hedelmöittymätön munasolu levitti kroppaani hormoneja, jotka aiheuttivat siis raskausoireiden tyyppisiä oireita. Raskaustesti näytti tietenkin negatiivista. Kysta ei onneksi kasvanut kovin isoksi ja puhkesikin itsestään, mikä kävi kyllä kipeää. Pari kuukautta kystan häviämisen jälkeen tulin normaalisti raskaaksi.
Odottele siis muutama päivä, tee testi, odota vielä viikko ja tee uusi testi. Ja mene sitten gynekologille ottamaan selvää, miksi kroppasi oireilee (, jos siis oireet jatkuvat).
Joillekin tulee myös ns. varhaisia keskenmenoja. Eli kuukautiset ovat muutaman päivän myöhässä, mutta tulevat kuitenkin. Tällaisia tapauksia on vaikeaa tai mahdotonta todeta keskenmenoiksi, ja nainen huomaa vain, että tällä kertaa kuukautiset tulivat myöhässä.
Ei kannata kuitenkaan stressata liikaa. Useimmat meistä tulevat raskaaksi puolen vuoden yrittämisen aikana ja ensimmäisten viikkojen aikana oma vaikutusvalta raskauden pysymiseen on tosi pieni. - Jännittäjä
Mulla positiivinen viikolla 3 5 (kp26/26-28). Aluksi aika haalea mutta kuitenkin aivan selvä ja sen jälkeen joka päivä tummunut siitä. Nyt jännittää, jatkuuko homma loppuun asti ja millon alkaa oireet... :)
- enkelin_äiti
Tein raskaustestin 2 päivää siitä kun menkat oli myöhässä, testi näytti hyvin voimakkaasti jo positiivista eli hyvin selkeät viivat... Mulla aina ollut tosi säännölliset menkat kierto sen 28 päivää .. ikävä kyllä tämä ei ollut toivottu raskaus, ( vaikea elämäntilanne ) olisin joutunut odotusajan ja melkeen koko ekan vuoden olemaan yksin eli päädyin lääkkeelliseen aborttiin. tein sen viikon päästä plussa testistä eli niin aikasin ku mahdollista .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2335290Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233720Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182214Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2802131Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast461378Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611259Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1281131Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.116956- 34900
- 196804