Onko omenviinietikka sama aine kuin tavallinen etikka?
Ainakin omenaviinietikan kerrotaan kirkastavan pyykkiä (siinä sivussa kun sillä tuntuu olevan satoja muita hyötykäyttötapoja).
Voiko se kuitenkin syövyttää kangasta/vaatteita, jos sitä kaataa kankaalle/tahralle suoraan?
Ihmeaine omenaviinietikka pyykinpesussa
5
5264
Vastaukset 5
- Paha haju
Etikan pistävä haju. Käytättekö oikeasti etikkaa pesemiseen? Miten olette peittäneet sen hajun?
Ainakin pesuhuoneen klinkkereille (saumausaine) etikkka on muistaakseni syövyttävää. - Anonyymi
Eli omenaviinietikkaakin voi käyttää pyykinpesussa?
- Anonyymi
Etikalla ei voi pestä pyykkiä, mutta huuhteluaineena se on erittäin hyvä. Ei tarvitse olla mitään valmista ja kallista pyykkietikkaa. Me tehdään pyykkietikka itse tavallista etikkaa laimentamalla. Laimennus ei ole tarkkaa, suunnilleen puolet vettä ja puolet etikkaa. Sitä pari rkl = loraus huuhteluainelokeroon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etikalla ei voi pestä pyykkiä, mutta huuhteluaineena se on erittäin hyvä. Ei tarvitse olla mitään valmista ja kallista pyykkietikkaa. Me tehdään pyykkietikka itse tavallista etikkaa laimentamalla. Laimennus ei ole tarkkaa, suunnilleen puolet vettä ja puolet etikkaa. Sitä pari rkl = loraus huuhteluainelokeroon.
Näin tehdään meilläkin, toimii ja on lähes ilmaista.
- Anonyymi
Naapuri käyttää etikkaa pyykinpeussa ja koko kuivaushuone haisee etikalle. Pyykit pestään pyykinpesuaineella ei etikalla. Pyykkeihin en kokeillut, mutta ostin valmista kylpyhuoneen pesuun tarkoitettua etikkaa, oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, eipä voi kehua siivouksessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 52880
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 55640
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43562Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik30525Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4502En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32498- 72441
- 33425
- 37416