Anfin kokeilujäsenyydestä Gran Canarian loman jälkeen

Tessut

Hei,

Joku muukin on lukemani mukaan hankkinut Anfin 'lomapaketin', kaksi viikkoa Anfilla, kolme muuta Anfin kohteissa ympäri maailmaa.
Anfi oli varsin miellyttävä lomanviettopaikka, siisti ja tosi tasokas hotelli, joskin hieman reservaatin
tuntua oli, mutta lepäämiseen passeli paikka.
Taksilla pääsi hyvin ja edullisesti Puerto Ricoon, busseilla pääsi liikkumaan hyvin saarella.
Meille tarjottiin loppuviikkojen vaihtamista RCI:n lomaosakkeisiin, mutta emme olleet valmiit sijoittamaan 16000 euroa!
Nyt kiinnostaa, miten olette saaneet järjestettyä jäljelle jäävät lomanne lomakohteissa maailmalla?
Miten yhteydenottopyyntöihinne on vastattu?
Me olimme kaksiviikkoisen joulun aikaan Kanarialla ja nyt mieli palaa muualle.
Anfilta ei vastata sähköpostitse yhteydenottopyyntöihimme, yhteyshenkilömme ei
ole heidän palveluksessaan enää!
Olemme huolissamme, saammeko rahoillemme vastinetta!

25

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vasta kotiutunut

      Hei,
      minä ja mieheni palasimme juuri kahden viikon Anfi-lomalta Teneriffalta (Playa de las Americas Puerto de la Cruz). Soittelin useasti saamatta ketään vastaamaan, mutta kun vihdoin sain jonkun elävän ihmisen langan päähän, homma toimi upeasti. Tosin silloin ei ollut ketään suomenkielistä myyntihenkilöä paikalla, joten tein varauksen ruotsalaisen neidon kautta ruotsiksi ja englanniksi solkaten. Sain pari päivää puhelun jälkeen sähköpostiini varausvahvistukset.

      Americasissa hotellina oli Los Olivos, ei tod. mikään huippuhotelli, mutta tavismatkaajalle kelpasi oikein mainiosti. Jossain nettisivuilla varoiteltiin torakoista hotellissa, mutta ei meidän silmiin osunut yhtään rotsikkaa sisällä eikä ulkona. Huoneisto oli hiukka kuluneen oloinen, mutta siisti.

      Puerto de la Cruzissa majapaikkana oli Club La Paz, vaatimaton julkisivu narrasi paljon. Huoneisto oli aivan loistava ja aurinkoiselta parvekkeelta upea maisema Teidelle.

      Siispä tähän asti kaikki on mennyt suht.koht. kuten luvattu, vielä yksi viikko olisi jossain käytettävissä.
      Luottavaisin mielin tuumailemme seuraavaa kohdetta. Ehkäpä jopa Anfille takaisin, jos asuntoja on vapaana.

    • TH

      Viikkopaketin kaupan purkuun,

      Ostimme samanlaisen paketin ja kokemukset aivan samat. Meille tarjottiin Anfin sijaan vain Tauroa, vaikka esittelyssä kehuttiin ja luvattiin vain Anfia. Olimme myös valmiita joustamaan ajankohdasta useita kuukausia. Yhteityö oli tosi vaikeaa. Vasta suoranaisen kiristyksen ja uhkauksen jälkeen pääsimme lopulta Anfiin.

      Esittelyssä kerroimme, että haluamme käyttää 2 viikkoa Australiassa (Surfers Beach) ja 1 vko Kanadassa. Nyt olen yrittänyt järjestää syksylle matkaa Australiaan, mutta siellä on vain yksi vapaa hotelli koko syksy/alkutalvi noin 1500 km väärässä paikassa. Muita vaihtoehtoja esim Egypti...

      Olen vaatinut kaupan purkua. Minusta olisi hyvä, jos saman kokemuksen kokeneet kirjoittaisivat tälle palstalle ja ajaisimme yhdessä oikeuksiamme. Jos netin avulla kaadetaan nykyään diktaattoreja niin eiköhän tämä ole pikku juttu.

      TH

      • Tessut

        Hei,

        kyllä olisi kaupan purku paikallaan.

        Anfissa joulunaika meni ihan kivasti, kaksi viikkoa olimme

        Meillä on suunnitelmissa Kreikan matka syksyllä. Vuoden vaiteessa Anfilta kerrottiin, että Intervall lomaklubi hoitaa Kanarian ulkopuolelle suuntautuvat matkat ja puoli vuotta ennen matkalle lähtöä pääsemme katsomaan hotelleja.
        Nyt kun puoli vuotta on lähtöön, Anfllta virkailija ilmoitti, että voimme alkaa asioimaan RCI Finlandin kanssa, hän ilmoittaa meille pääsiäisen jälkeen tunnukset.
        Hiljaista on ollut!
        Vielä hetken pommitamme sähköpostein Anfia ja sitten on ruvettava toimiin.
        Kaiketi kuluttaja-asiamies antaa alustavan ohjeistuksen, oman piirteensä kuvioon tuo kun kauppa on tehty ulkomailla!
        Toivottavasti muutkin samassa tilanteessa olevat kertovat kokemuksistaan tällä palstalla ja alamme yhdessä hankkia oikeutta!


      • TH
        Tessut kirjoitti:

        Hei,

        kyllä olisi kaupan purku paikallaan.

        Anfissa joulunaika meni ihan kivasti, kaksi viikkoa olimme

        Meillä on suunnitelmissa Kreikan matka syksyllä. Vuoden vaiteessa Anfilta kerrottiin, että Intervall lomaklubi hoitaa Kanarian ulkopuolelle suuntautuvat matkat ja puoli vuotta ennen matkalle lähtöä pääsemme katsomaan hotelleja.
        Nyt kun puoli vuotta on lähtöön, Anfllta virkailija ilmoitti, että voimme alkaa asioimaan RCI Finlandin kanssa, hän ilmoittaa meille pääsiäisen jälkeen tunnukset.
        Hiljaista on ollut!
        Vielä hetken pommitamme sähköpostein Anfia ja sitten on ruvettava toimiin.
        Kaiketi kuluttaja-asiamies antaa alustavan ohjeistuksen, oman piirteensä kuvioon tuo kun kauppa on tehty ulkomailla!
        Toivottavasti muutkin samassa tilanteessa olevat kertovat kokemuksistaan tällä palstalla ja alamme yhdessä hankkia oikeutta!

        Yhdessä kaupan purkuun!

        Olemme täsmälleen samassa tilanteessa ja olen esittänyt Anfiin kaupan purkua. Minusta tätä asiaa kannattaisi alkaa ajaa yhdessä. Olen ajatellut myös tuota Kuluttaja-asiamiestä ja olen sillä Anffia myös jo uhannut.

        Ryhmänä toimimalla asiaan saisi varmasti enemmän vauhtia ja tarvittaessa julkisuuttakin. Minua ainakin nyppii tämä tilanne niin paljon, että olen valmis puolustamaan oikeuksiani.


      • Uskonsa menettänyt
        TH kirjoitti:

        Yhdessä kaupan purkuun!

        Olemme täsmälleen samassa tilanteessa ja olen esittänyt Anfiin kaupan purkua. Minusta tätä asiaa kannattaisi alkaa ajaa yhdessä. Olen ajatellut myös tuota Kuluttaja-asiamiestä ja olen sillä Anffia myös jo uhannut.

        Ryhmänä toimimalla asiaan saisi varmasti enemmän vauhtia ja tarvittaessa julkisuuttakin. Minua ainakin nyppii tämä tilanne niin paljon, että olen valmis puolustamaan oikeuksiani.

        Taidetaan olla heikoilla kaupan purkamisen suhteen.
        Turhaa vaivaa ja rahanmenoa vain tulee.


      • Näin, ei näin
        Uskonsa menettänyt kirjoitti:

        Taidetaan olla heikoilla kaupan purkamisen suhteen.
        Turhaa vaivaa ja rahanmenoa vain tulee.

        Aina kannattaa yrittää. Vaivasta viis, nyt on kyse periaatteesta!


    • AA

      Olen yrittänyt kaikin keinoin järjestää matkaa Anfin kautta, mutta tarjolla ei ole todellakaan kuin jotakin Egyptiä ja vastaavaa. Olen todellakin päättänyt yrittää kaupan purkamista. Jos joku haluaa lähteä kimppaan asian hoitamiseksi, mulle voi meilata os. [email protected].

      • Kannattaa ostaa

        Aikaas tuhlaat, ei tule onnistumaan.... Vapaita viikkoja löytyy kyllä juuri esim. Egyptistä tai Suomesta, lomaviikoista olet maksanut ja lomaviikkoja saat :)

        Jos myyjä on sinulle jotain muuta luvannut esim. "pääset koska vaan ja minne vaan" ja sinulla on tuo lupaus kirjallisena tai edes nauhoitettuna, niin sitten toki saattanee onnistua, onhan sinulla? :)

        Suomen lappi on esim. kiva paikka kesällä, lopeta purnaaminen ja lähe sinne :)


      • AA
        Kannattaa ostaa kirjoitti:

        Aikaas tuhlaat, ei tule onnistumaan.... Vapaita viikkoja löytyy kyllä juuri esim. Egyptistä tai Suomesta, lomaviikoista olet maksanut ja lomaviikkoja saat :)

        Jos myyjä on sinulle jotain muuta luvannut esim. "pääset koska vaan ja minne vaan" ja sinulla on tuo lupaus kirjallisena tai edes nauhoitettuna, niin sitten toki saattanee onnistua, onhan sinulla? :)

        Suomen lappi on esim. kiva paikka kesällä, lopeta purnaaminen ja lähe sinne :)

        Ei noin helpolla voi antaa periksi. Soitin kuluttajavirastoon. Piti kyllä asiaa selkeänä väärinkäytöksenä ja kehotti ottamaan yhtettä Euroopan kuluttajavirastoon ja aion sen tehdäkin. Kun olisi useampia ihmisiä voisi tehdä ryhmäkanteen. Luin englantilaisilta keskustelupalstoilta, että Anfi oli joutunut oikeuden päätöksellä muuttamaan kaupanpurkukäytäntöää, eli että kaupan voi purkaa 14 pvä kuluessa, kuten normikäytäntö on.

        Kyllä oikeuksiaan kannattaa puolustaa!

        AA


      • atsiantuntsija
        AA kirjoitti:

        Ei noin helpolla voi antaa periksi. Soitin kuluttajavirastoon. Piti kyllä asiaa selkeänä väärinkäytöksenä ja kehotti ottamaan yhtettä Euroopan kuluttajavirastoon ja aion sen tehdäkin. Kun olisi useampia ihmisiä voisi tehdä ryhmäkanteen. Luin englantilaisilta keskustelupalstoilta, että Anfi oli joutunut oikeuden päätöksellä muuttamaan kaupanpurkukäytäntöää, eli että kaupan voi purkaa 14 pvä kuluessa, kuten normikäytäntö on.

        Kyllä oikeuksiaan kannattaa puolustaa!

        AA

        No sehän on laki, että 14 vuorokauden (laki muuttui hetki sitten 10 vuorokaudesta 14 vuorokauteen) sisällä voit kauppasi purkaa, ei kait siinä ole mitään epäselvää jos näin on. Jos ei ole, niin tuosta Euroopan kuluttajavirastosta ei ole sinulle mitään hyötyä, he ovat vuosien varrella saanet satoja yhteydenottoja kaltaisiltasi ihmisiltä näistä lomaklubeista (esim. Anfi, Club Greece etc...), mutta hyvinhän nuo näyttävät edelleen noita lomapaketteja myyvän.

        Nuo lomapaketit ovat täyttä pskaa, jos et sillä ekalla lomallasi liity täysjäseneksi, niin eipä heitä enää paljon sinun lomailusi kiinnosta kun rahat ovat jo taskussa ja saat tyytyä niihin Egypteihin ja sesongin ulkopuoliseen lomailuun. Tuhlaat oikeasti vain aikaasi ja näet vaivaa, he ovat luvanneet sinulle lomaviikkoja ja niitä sinä saat, et ehkä paikoista joista haluat, mutta jostain. He eivät tietenkään ole voineet luvata että pääset minne vaan millon vaan.

        Tämä vaan ystävällisenä neuvona ihmiseltä jolla on näistä jonkinmoista asiantuntemusta, usko tai älä.

        ps. en ole Anfilla tai vastaavalla lomaviikkopaketteja myyvällä firmalla töissä mutta asia on hyvinkin tuttu.


    • against.anfi

      Moro,

      Ostimme myös tuon 5 vko paketin. 2 viikkoa oli sovittu käytettäväksi Anfilla ja 3 muuta missä tahansa vastaavantasoisissa paikoissa.

      2 viikon varaaminen Anfiin ei meinannut onnistua lainkaan, vaan meitä yritettiin työntää Tauroon, joka on vielä rakennustyömaana.

      Nyt olen yrittänyt varata matkaa Austaraliaan. Anfin kautta ei ollut mitään tarjolla. Laittoivat meidät RCI:lle ja antoivat nettitunnukset. Netissä on 60 kohdetta austaraliassa ja sinne soitettuamme tarjottiin yhtä ainoata kohdetta, noin 1500 km väärässä paikassa ja 3 tähden hotelliin. Yritimme löytää jotain vaihtoehtoa ja tarjottiin mm. Egyptiä, ja Dominikaanisesta tasavallasta jotain umpisurkeaa hotellia.

      Mulle on tullut vahva mielikuva, että Anfista on tosiaan kaikki viikot myyty ja myyvät nyt näitä paketteja huijaamalla, että pääsee Anfiin ja muihin vastaaviin kohteisiin, vaikkei tämä pidä paikkansa. Ovat nyt ulkoistaneet vaihtoviikot RCI:lle, jolla ei ole mitään intressiä palvella meitä eli meille yritetään tyrkyttää jotain jumalanhylkäämiä hotelleja, jotka eivät muille kelpaa.

      Netistä löysin, että Anfi ei aiemmin hyväksynyt 14 vrk palautusoikeutta, vaan joukko englantilaisia oli vetänyt Anfin oikeuteen ja oikeus määräsi palautusoikeuden käyttöönoton.

      Olen vaatinut kaupan purkua, koska myyty tuote ei vastaa sitä mitä olen vastineeksi saanut. Tähän ei ole vielä suostuttu.

      Soitin kuluttaja-asiamiehelle ja hän kyllä totesi asian olevan ihan selvä ja suositteli asian eteenpäin viemistä. Oikea instanssi on Euroopan kuluttaja-asiamiesorganisaatio. Sama, joka oli saanut läpi palautusoikeuden. Aion tämän todelle tehdäkin. Jos joku saman kokenut haluaa lähteä mukaan niin kannattaa ottaa mulle os. [email protected].

      Kuluttaja-asiamiehn velvollisuus on lähteä viemään juttua eteenpäin veloituksetta, jos katsoo epäkohdan aiheelliseksi.

      • lomalubitkusetusta..

        Jos on paljon ylimääräistä vapaa-aikaa, niin mikäs siinä, mutta senttiäkään rahaa et tule saamaan ja projektisi kestää helvetin kauan.

        Koitappa vaikka etsiä netin syövereistä yksikin tapaus jossa Euroopan joku kuluttaja-asiamiesorganisaatio on jonkun Anfin tai vastaavan lomaklubin kaupan purkamisen saanut aikaiseksi (sen 14 vrk ajan jälkeen).

        Sinulle on myyty tietty määrä lomaviikkoja jotka sinulla on oikeus käyttää, vaihtoehtoja varmasti RCI:ä löytyy monia jatkuvasti, jos juuri ne paikat eivät sinua kiinnosta, niin ei se ole myyjän vika. Olet saanut lomaviikkosi joista olet maksanut.

        Jos olet sitä mieltä että kirjallisesti allekirjoittamassasi sopimustekstissä sovitaan jotain mikä ei pidä paikkaansa, niin silloin olet vahvoilla, mutta satun tietämään että siinä paperissa ei mitään laitonta ole.

        Ovathan nämä täyttä kusetusta, etkä tosiaan saa RCI:ä kuin jämähuoneistoja jotka eivät heidän varsinaisille jäsenilleen kelpaa, mutta tämä on myös laillista kusetusta. Ei se ole myyjän vika jos sinä kuvittelet saavasi jotain mikä ei olekkaan mahdollista.

        No, toivottavasti opit tästä jotain etkä seuraavalla lomalla lähde mukaan vastaaviin kusetuksiin, oppia ikä kaikki.

        Miks tyhmät joutuu aina maksamaan?


      • Tessut
        lomalubitkusetusta.. kirjoitti:

        Jos on paljon ylimääräistä vapaa-aikaa, niin mikäs siinä, mutta senttiäkään rahaa et tule saamaan ja projektisi kestää helvetin kauan.

        Koitappa vaikka etsiä netin syövereistä yksikin tapaus jossa Euroopan joku kuluttaja-asiamiesorganisaatio on jonkun Anfin tai vastaavan lomaklubin kaupan purkamisen saanut aikaiseksi (sen 14 vrk ajan jälkeen).

        Sinulle on myyty tietty määrä lomaviikkoja jotka sinulla on oikeus käyttää, vaihtoehtoja varmasti RCI:ä löytyy monia jatkuvasti, jos juuri ne paikat eivät sinua kiinnosta, niin ei se ole myyjän vika. Olet saanut lomaviikkosi joista olet maksanut.

        Jos olet sitä mieltä että kirjallisesti allekirjoittamassasi sopimustekstissä sovitaan jotain mikä ei pidä paikkaansa, niin silloin olet vahvoilla, mutta satun tietämään että siinä paperissa ei mitään laitonta ole.

        Ovathan nämä täyttä kusetusta, etkä tosiaan saa RCI:ä kuin jämähuoneistoja jotka eivät heidän varsinaisille jäsenilleen kelpaa, mutta tämä on myös laillista kusetusta. Ei se ole myyjän vika jos sinä kuvittelet saavasi jotain mikä ei olekkaan mahdollista.

        No, toivottavasti opit tästä jotain etkä seuraavalla lomalla lähde mukaan vastaaviin kusetuksiin, oppia ikä kaikki.

        Miks tyhmät joutuu aina maksamaan?

        Hei,

        niinpä tyhmää huijattiin kerran vakuuttavasti.

        Mutta kun nuo kolme viikkoa tulisi viettää 'lähivuosina', niin ei RCI pysty tarjoamaaan minkäänsortin matkaa koululaisen kanssa matkustavalle.
        Tyrkyllä ensi talviloman ajan viikot 8-11 ovat takuuaurinkokohteissa menneet, tarjolla vain Malagan ympäristön hotelleja.

        Eli kun olemme ostaneet matkan vuonna 03/ 2010, olisi loput kolme viikkoa käytettävä maaliskuun 2013 loppuun mennessä.

        Olemme tämän vuoden huhtikuusta saakka koettaneet Anfin / RCI:n kautta päästä syyslomalle ja talvilomalle, mutta olemme kuulemma myöhässä.
        Kysyimme heiltä, mitä heillä on tarjolla ylipäänsä, oli eioota!

        Joten kyseessä ei ole meidän nirsoilu emmekä katso olevamme myöhässäkään.

        Kusetuksen jälkeinen vitutus on mitä melkoisin!


      • Ahkeruus kovan onnen

        Onpa kovia kokemuksia, toivotavasti ei toisille käy samoin.


      • AA
        Tessut kirjoitti:

        Hei,

        niinpä tyhmää huijattiin kerran vakuuttavasti.

        Mutta kun nuo kolme viikkoa tulisi viettää 'lähivuosina', niin ei RCI pysty tarjoamaaan minkäänsortin matkaa koululaisen kanssa matkustavalle.
        Tyrkyllä ensi talviloman ajan viikot 8-11 ovat takuuaurinkokohteissa menneet, tarjolla vain Malagan ympäristön hotelleja.

        Eli kun olemme ostaneet matkan vuonna 03/ 2010, olisi loput kolme viikkoa käytettävä maaliskuun 2013 loppuun mennessä.

        Olemme tämän vuoden huhtikuusta saakka koettaneet Anfin / RCI:n kautta päästä syyslomalle ja talvilomalle, mutta olemme kuulemma myöhässä.
        Kysyimme heiltä, mitä heillä on tarjolla ylipäänsä, oli eioota!

        Joten kyseessä ei ole meidän nirsoilu emmekä katso olevamme myöhässäkään.

        Kusetuksen jälkeinen vitutus on mitä melkoisin!

        Moi,

        meillä on ihan sama juttu. Laia mulle viestiä osoitteeseen [email protected].

        Aion olla lähipäivinä yhteydessä EU:n kuluttaja-asiamieheen. Yhdessä saamme asiaa vietyä eteenpäin.


      • -0fzdx
        AA kirjoitti:

        Moi,

        meillä on ihan sama juttu. Laia mulle viestiä osoitteeseen [email protected].

        Aion olla lähipäivinä yhteydessä EU:n kuluttaja-asiamieheen. Yhdessä saamme asiaa vietyä eteenpäin.

        Vapaa-aikasi on vissiin aika halpaa kun jaksat tollasia asioita viedä eteenpäin. Jos haluat, niin voin lyödä kanssasi muutaman tuhatta euroa vetoa, että et mitääm rahoistasi takaisin saa....?

        Oletko oikeasti niin tyhmä että uskot mihin kirjoitat? Jos olet noin varma asiastasi, niin lyö ihmeessä vetoa kanssani ni niin saat tuplahyödyn....


      • Sotkeudu muualle
        -0fzdx kirjoitti:

        Vapaa-aikasi on vissiin aika halpaa kun jaksat tollasia asioita viedä eteenpäin. Jos haluat, niin voin lyödä kanssasi muutaman tuhatta euroa vetoa, että et mitääm rahoistasi takaisin saa....?

        Oletko oikeasti niin tyhmä että uskot mihin kirjoitat? Jos olet noin varma asiastasi, niin lyö ihmeessä vetoa kanssani ni niin saat tuplahyödyn....

        Miksi vaivautua lyömään vetoja? Jos ei saa rahojaan takaisin, saa tuplavahingon. Mitä sinä sotkeudut asiaan, kun et mitenkään siihen liity?


      • ittiooottit
        Sotkeudu muualle kirjoitti:

        Miksi vaivautua lyömään vetoja? Jos ei saa rahojaan takaisin, saa tuplavahingon. Mitä sinä sotkeudut asiaan, kun et mitenkään siihen liity?

        Kun ei saa rahojaan takaisin. Ei tuon kirjoittaja itsekkään voi siihen uskoa, että täysin perusteettomilla vaatimuksilla Anfi jotain rahoja rupeaisi hyvittämään... Vedonlyönti on hauska harrastus, jos asiastaan niin varma on että sitä jaksaa noin paljon ruveta ajamaan, niin eikö silloin kannattaisi muutama ylimääränenki tonni ottaa pois kuleksimasta?


      • Leila..
        Tessut kirjoitti:

        Hei,

        niinpä tyhmää huijattiin kerran vakuuttavasti.

        Mutta kun nuo kolme viikkoa tulisi viettää 'lähivuosina', niin ei RCI pysty tarjoamaaan minkäänsortin matkaa koululaisen kanssa matkustavalle.
        Tyrkyllä ensi talviloman ajan viikot 8-11 ovat takuuaurinkokohteissa menneet, tarjolla vain Malagan ympäristön hotelleja.

        Eli kun olemme ostaneet matkan vuonna 03/ 2010, olisi loput kolme viikkoa käytettävä maaliskuun 2013 loppuun mennessä.

        Olemme tämän vuoden huhtikuusta saakka koettaneet Anfin / RCI:n kautta päästä syyslomalle ja talvilomalle, mutta olemme kuulemma myöhässä.
        Kysyimme heiltä, mitä heillä on tarjolla ylipäänsä, oli eioota!

        Joten kyseessä ei ole meidän nirsoilu emmekä katso olevamme myöhässäkään.

        Kusetuksen jälkeinen vitutus on mitä melkoisin!

        Malagan ympäristö oli syysloman aikaan vielä ihan ok. Olin siellä koululaisen kanssa lokakuun lopulla viime vuonna. Aurinkoa riitti joka päivälle. Normi RCI vaihtajan kannalta tilanne on samankaltainen. Vuosi sitten Malagan ympäristön lisäksi löytyi yksittäisiä viikkoja muistaakseni Egyptistä ja Mallorcalta. Malagaan on suorat lennot ja junalla pääsee suoraan lentoasemalta kohteeseen.

        Hiihtolomalla olen kerran saanut vaihdon Kanarialle ja sekin piti päättää lähes vuosi ennen lomaa. Suosittelen että yritätte varata nyt lomia vuoden 2012 syyslomalle ja 2013 hiihtolomalle.

        Ymmärrän että tunnette itsenne kusetetuiksi. Lomat pitäisi suoraan pystyä sopimaan paikan päällä ja kohteet ja ajankohdat lukkoon ja paperille.


      • koijjjjari

        No, jokos olette rahanne takaisin saaneet? :) Varmaan hetkenä minä hyvänsä tupsahtaa tilillenne :)


    • lommaklubitkutsetust

      Noiden lomapakettien myyntikusetukseen saisi kyllä joku taho puuttua. Noiden (ainakin Anfin ja Aegean Blue Vacationin joka toimii Kreikassa) konsepti on samanlainen.

      Esittelyssä myydään lomapaketti luksustason isoihin huoneistoihin, matkustusalueena koko maailma (kirjallisessa sopimuksessa tosin ei mitään lupauksia majoitusten tasoista jne.. ole), ensimmäinen loma tulee viettää ketjun omassa ketjussa joka on hyvä tasoinen ja maksetulta hintalaatusuhteelta per viikko useimmiten tasoonsa nähden edullinen.

      Ensimmäisen loman aikana lomailija kutsutaan taas esittelyyn, ja koitetaan kaikin keinoin kaupata täysjäsenyyttä argumentilla "että eikö jatkossakin olisi mukava lomailla tämän tasoisissa kohteissa ja täysjäsenenä vielä paljon halvemmalla kuin näillä koejäsen paketeilla?"

      Jos eivät sinua tuolla ensimmäisellä lomalla saa täysjäseneksi liittymään, niin lomailusi ei kiinnosta heitä enää pätkän vertaa. Saat tosiaan loppulomasi viettää RCI:n kohteissa sesongin ulkopuolella huoneistoissa jotka todennäköisesti jäisivät tyhjiksi koska ne eivät varsinaisia jäseniä ole kiinnostaneet. Mitään sesonkikohteissa lomailusta on aivan turha haaveilla.

      He ovat sinulta (jos siis et liity täysjäseneksi) kaiken mahdollisen jo saaneet, eli rahasi esimaksetuista viikoista ja mahdollisuuden liittää sinut täysjäseneksi. Jos tämä ei onnistu, niin se oli sitten siinä, kun enempää rahaa eivät sinulta oikein millä n voi pumpata. En ainakaan usko että kukaan ensimmäisen kerran jälkeen vielä uudelleen ostaisi tällaisen esimaksetun lomapaketin...

      Lakia tässä ei varmaan sopimustekstien mukaan suoraan rikota, mutta touhu on moraalisesti vtun arveluttavaa. Kaikkialla vaan kuluttajan suoja ja kauppatapoihin puuttuminen ei ole samalla tasolla kuin Suomessa. Suhtaudun tosiaan aika kyynisesti tuohon mahdollisuuteen saada mitään aikaiseksi Euroopan kulutussuojaviranomaisten kautta, eiköhän näistä ole sinne vuosien varrella ennenkin useasti valitettu, tuotehan itsessään on ollut olemassa jo todella monta vuotta, eikä vieläkään ole mihinkään kadonnut.

      • adjgccv

        Tämänlaajuiseen kusetukseen on melko mahdoton enää minkään tahon puuttua. Sinne on nämä kusipäät antaneet riittävästi rahaa bisneksen puolustamiseen! Näiden lomaviikkokauppaajien edut ovat paremmin turvattu maailmalla, kuin minkään hallituksen...! Niin monet suuryrityksetkin ovat ketjujen takana. Ministerit omistavat noiden Anfin-tapaisten lomayritysten osakkeita. Vaikka se kiero vastaava puhelinbisnes saatiin loppumaan, tätä viikkolomakauppaa ei varmasti saada loppumaan ikinä, koska tyhmiä ajanostajia löytyy joka maasta riittävästi jatkuvuuden takaamiseen, siis rahankeruun jatkumisen. Yli kaksikymmentä vuotta takaperin yritin neuvoa ihmisiä ymmärtämään varman menetyksen riskit, mutta vain muutama tajusi tilanteen ja osti oikean oman huoneiston samoilla rahamäärillä! Näistä viikko-osakkeista et ikinä saa omiasi takaisin, ehkä jonkun promillen hinnan joku saattaa antaa!


      • Tieva
        adjgccv kirjoitti:

        Tämänlaajuiseen kusetukseen on melko mahdoton enää minkään tahon puuttua. Sinne on nämä kusipäät antaneet riittävästi rahaa bisneksen puolustamiseen! Näiden lomaviikkokauppaajien edut ovat paremmin turvattu maailmalla, kuin minkään hallituksen...! Niin monet suuryrityksetkin ovat ketjujen takana. Ministerit omistavat noiden Anfin-tapaisten lomayritysten osakkeita. Vaikka se kiero vastaava puhelinbisnes saatiin loppumaan, tätä viikkolomakauppaa ei varmasti saada loppumaan ikinä, koska tyhmiä ajanostajia löytyy joka maasta riittävästi jatkuvuuden takaamiseen, siis rahankeruun jatkumisen. Yli kaksikymmentä vuotta takaperin yritin neuvoa ihmisiä ymmärtämään varman menetyksen riskit, mutta vain muutama tajusi tilanteen ja osti oikean oman huoneiston samoilla rahamäärillä! Näistä viikko-osakkeista et ikinä saa omiasi takaisin, ehkä jonkun promillen hinnan joku saattaa antaa!

        Ostettiin myös 5 viikon paketti. Anfissa käytimme kaksi viikkoa, ihan toivomaamme aikaan. Espanjassa myös Marbellan lähellä hyvässä paikassa viikko. Nyt toukokuussa toivomaamme aikaan Almeriassa kaksi viikkoa. Noihin paikkoihin pääsee kyllä halvemmallakin, sen olemme oppineet. Anfista ehkä ostaisimme kaksi kiinteää viikkoa. Lennot saa Suomesta tai Ruotsin kautta kohtuuhintaan, jos ajoissa varaa.


    • serveri 2

      kyllähän jos on maksanut 16000€ niin sillä saa jotain 600€ kun myy sen poies..

      • Tieva

        Käytiin Almerian lähellä. Paikka oli siisti ja asiallinen. Hiekkarantaa kymmeniä kilometrejä ja väljyyttä toukokuussa. Malagan kentältä vuokrattiin auto, kuljetuksissa ei ollut ongelmia. "Sitä saa, mitä tilaa" , vai saako?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4066
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2169
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1664
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1448
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1360
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1248
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1164
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe