Pistetään pientä galluppia pystyyn: Kuinka monella teistä yksinäisistä on mielenterveysongelmia? Saatko niihin hoitoa, oletko edes hakenut? Onko yksinäisyytesi syynä mielenterveyden järkkymiseen, mielenterveysongelmasi syy yksinäisyyteen vai onko niillä mitään yhteyttä toistensa kanssa?
Omat vastaukseni: Mielenterveysongelmia löytyy ja yksinäisyys on arviolta 80% seurausta niistä. Lääkitys on kunnossa, mutta terapiaan pääsen liian harvoin. Siinäpä se. Rohkeimmat voi vielä kertoa tarkemmin, millaisia ongelmat päänupin kanssa on. Itse avaudun ehkä myöhemmin kertomaan enemmän, jos aiheesta on kiinnostunut joku muukin.
Mielenterveys ja yksinäisyys
6
741
Vastaukset
- kreisifuul?
Mulla on kanssa mt-ongelmia ja siitä syystä suurimmaksi osaksi olen yksinäinen.
Kun olen mt-syistä eläkkeelläkin niin ei ole edes työkavereita ja sukulaisetkin välttelee - crazy person
Vaikea masennus, joka on varmasti pääsyy yksinäisyyteeni. Jostain syystä masennukseni manifestoituu ihmisten välttelemiseen, joka taas johtaa (yllätys yllätys) yksinäisyyteen. Apua olen toki tähän etsinyt (ja saanutkin...jollain tasolla), mutta ei se kauheasti tunnu auttavan. Olen lääkkeitä kokeillut, mutta juuri nyt en voi sanoa, että niillä minkäänlaista positiivista vaikutusta olisi ollut. Ehkä hieman ironisesti ainut tapa, jolla pystyn tuntemaan itseni "normaaliksi", on alkoholin vaikutuksen alaisena olo (jossa juuri nyt olen), mutta sitäkään lystiä ei kauan kestä -- valitettavasti. Ehkä ainoa toivo onkin siinä, että satun joskus löytämään lääkkeen joka oikeasti toimii, muuten ei toivoa ole oikeastaan enää jäljellä. Terapiaakin voisi periaatteessa kokeilla, mutta siihen pääsy onkin sitten astetta hankalampi prosessi.
- ewamtgwaåp
Kyllä, vaikea masennus. Minullekin pääsyy yksinäisyyteen. Syrjäyttänyt ulos piireistä.
- mt
Paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko ja masennus. Noidankehä, jossa mt-ongelmat pahentaa yksinäisyyttä ja toisin päin. Koitin joskus käydä mielenterveysyhdistyksessä, mutta se masensi vaan kun huomasin kuinka muilla on kavereita, vaikka niillä on paljon pahempia ongelmia kuin mulla. Tai tuli sinne joku toinenkin yksinäinen, mutta se sai sieltä nopeasti uusia kavereita... Multa sekään ei onnistunut.
- 14+5
Masennukset sun mut ahdistukset oon mielestäni saanu selätettyä. Niiden takia kävin aikoinaan terapiassa, mutta ei siitä ollu mitään apua. Aika institutioitunutta hommaa. Psykiatri vaan selaili papereitaan, yritti heitellä jotain osuvia diagnooseja ja tietysti tyrkytti pillereitä. Lopetin terapian ja aloin ite selvittelemään aivosolmujani.
Kaikenlaiset riippuvuudet häiritsee edelleen elämän tärkeisiin asioihin keskittymistä. Pahin on netti. En tiiä meneekö mt-ongelmien joukkoon, mutta ongelma se on silti. Täysikästyttyä alkoholiakin on alkanu menemään. Vaikka aina oon vannonu etten ala itteäni vahingoittamaan millään päihteillä, mutta nytkin istun jo kolmatta iltaa koneella pullo kädessä.
Yksinäisyydestä en kyllä voi syyttää muuta ku omaa saamattomuuttani, vaikka kuinka tekis mieli etsiä syitä muualta. - lkjhg_
Yksinäisyys on melko varmasti osasyy masentumiseen muttei suurin. Olen saanut masennukseeni hoitoa ja päättänytkin sen, mutta en ole saanut pidettyä sitä kurissa joten ei mene varmaan kauan kun tarvitsen jälleen hoitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454