keskenmeno tietämättä..

tässäkö se oli?

Tein viikko sitten kolme raskaustestiä, joista jokainen oli positiivinen. Testin mukaan hedelmöittymisestä on kulunut 1-2 viikkoa. Kaksiviikkoa minulla on kuukautismaisia tunteita mahassa. Kuukautiset ovat tällä hetkellä kolme viikkoa myöhässä eikä mitään vuotoja tms. ole ollut. Nyt kuitenkin tein illalla kolme eri raskaustestiä ja kaikista sain negat. Todella masentavaa. Siinäkö se oli? Ilmeisesti keskeytyneessä keskenmenossa ei ole mitään oireita...osaako kukaan sanoa tähän mitään?

7

983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sedulax

      Hmm, outo juttu, sillä ei raskaushormoni laske ennen kuin kohtusi on tyhjä. Eli keskenmenosta huolimatta testin pitäisi näyttää positiivista... Kyllä keskeytynyt keskenmenokin tuntuu ja vuotoa on, tyhjentyminen vain jää kesken, eli alkio ei poistu kohdusta. Sinuna soittaisin neuvolaan ja pyytäisin ajan verikokeeseen, jossa katsotaan tuo raskaushormonien määrä. Jos vuoto ei ala, tarvii myös ultrata ja katsoa, onko raskaus alkanut ensinkään.

      • tässäkö se oli?

        Tämä on todella outoa. Tein nimittäin eilen eli perjantaina digitaalisen raskaustestin aamupissasta vielä niiden torstai-iltaisten negojen jälkeen ja tulos oli: raskaana 1-2 viikkoa. Nyt tänään aamupäivällä herätessäni minulle tuli voimakas pahoinvointi ja alavatsa tuli hullun kipeäksi. Poikaystävä oli jo valmis kuskaamaan minut sairaalaan. No alavatsakipuja/vihlontaa kesti noin puoli tuntia ja sitten kaikki oli ohi. Menimme kuitenkin terveyskeskukseen, jossa sitten todettiin että tulehdusarvot jne. ei ole kohollaan ja he testasivat samalla olenko raskaana. Negatiivista näytti heidän testi. Ilmeisesti terkkarissa testi on sataprosenttisen luotettava? Tosin se tehtiin vasta neljän aikaan iltapäivällä. Joten aamuvirtsatesti se ei ollut. Lääkäri ei osannut sanoo mun mahavihlaisuista mitään. Oli aika pihalla tän mun keissin suhteen. Onko kenellekään vastaavia kokemuksia? Sanoi, että ilmeisesti ne plussat, joita olen tehnyt on ollut huonoja testejä. Ei tässä enää tiedä mihinkä luottas.


      • hgfdsasdfg
        tässäkö se oli? kirjoitti:

        Tämä on todella outoa. Tein nimittäin eilen eli perjantaina digitaalisen raskaustestin aamupissasta vielä niiden torstai-iltaisten negojen jälkeen ja tulos oli: raskaana 1-2 viikkoa. Nyt tänään aamupäivällä herätessäni minulle tuli voimakas pahoinvointi ja alavatsa tuli hullun kipeäksi. Poikaystävä oli jo valmis kuskaamaan minut sairaalaan. No alavatsakipuja/vihlontaa kesti noin puoli tuntia ja sitten kaikki oli ohi. Menimme kuitenkin terveyskeskukseen, jossa sitten todettiin että tulehdusarvot jne. ei ole kohollaan ja he testasivat samalla olenko raskaana. Negatiivista näytti heidän testi. Ilmeisesti terkkarissa testi on sataprosenttisen luotettava? Tosin se tehtiin vasta neljän aikaan iltapäivällä. Joten aamuvirtsatesti se ei ollut. Lääkäri ei osannut sanoo mun mahavihlaisuista mitään. Oli aika pihalla tän mun keissin suhteen. Onko kenellekään vastaavia kokemuksia? Sanoi, että ilmeisesti ne plussat, joita olen tehnyt on ollut huonoja testejä. Ei tässä enää tiedä mihinkä luottas.

        Edelleen, varaa aika verikokeeseen. Terkkarin raskaustestit ovat samoja kuin apteekin. VAIN verikoe on varma.


      • km kokenut

        Kyllä raskaushormoni laskee ennen kohduntyhjentymistä joissain tapauksissa. Minulla km ja lääkäri asian minulle näin kertoi. Sikiön kehitys oli pysähtynyt ja km tuli pari päivää - viikko myöhemmin.


    • dfgrewasdfes

      Koska kuukautisesi olisivat pitäneet alkaa jo kohta (?) 4 viikkoa sitten ja testit näyttävät vieläkin negaa, tarvitset sen verikokeen. Kyseessä voi olla kohdun ulkopuolinen raskaus. Ota HETI yhteyttä neuvolaan (EI terveyskeskukseen, vaan neuvolaan), määräävät verikokeeseen ja ehkä ultraavatkin. Yleensä raskaustestin plussa ei tule, jos ei ole raskaana. Mutta ilmeisesti raskaushormonisi taso on todella matala ja muut testit eivät sitä edes tunnista. En tahdo pelotella, mutta kohdun ulkopuoliseen voi nainen kuolla... Eli soitto neuvolaan nyt.

    • 5xraskaana

      Voi olla, että sun laskelmat ei pidä ihan paikkaansa. Jos et olekaan tullut raskaaksi ihan silloin, kun kuvittelet, niin alkuvaiheessa testistä riippouen voi olla virheellisiä miinustuloksia. Virheellinen plussa ei voi olla ilman raskautta, mutta hyvin usein raskaus keskeytyy itsestään ihan alkuvaiheessa, eli nainen ei voi tietää edes olleensa raskaana. Siksi testejä ei pitäisi tehdäkään turhaan, vaan odottaa, että muutama viikko kuluu, silloin plussa on jo varmempi. Siihen asti voi elää kuten olisi raskaana, eli varmuuden vuoksi vältää alkoholia ja lääkkeitä. Vuotoa, nipistelyä ym. voi olla, oli raskaana tai ei, oireet voivat johtua jostain ihan muustakin. Kohdunulkoinen raskaus oirehtii niin rajusti, että päivystykseen tulee äkkilähtö, se ei ole syy epäillä kohdunulkoista, että raskaustestit ovat epäselviä.Plussaa näyttää testi kohdunulkoisessakin.

      • aikku78

        Juu tosiaan en ole muistanut vastata tähän ketjuun. Keskenmeno se oli sitten. Kirjoittelin tänne silloin kun vuoto ei ollut vielä alkanut. Mulla tosiaan alkoi sitten ihan jäätävä vuoto sen jälkeen kun olin tänne kirjoitellut. Tuli tosi isoja hyytymiä veren seassa. Kävin lääkärillä ja ultrassa asian tiimoilta ja kaikki oli tyhjentynyt spontaanisti. Tämä toinen lääkäri oli vakuuttunut, että kyseessä oli siis keskenmeno. Arvot ilmeisesti oli mulla niin alhaiset, koska raskaus oli vasta niin alussa eikä raskaushormonit kerenneet nousta vielä kovn korkeiksi. No mutta semmoinen tapaus. Olihan se vähän paska juttu, mutta olen jo kaiketi päässyt siitä yli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe