Daewoo Evanda 2.0 -03.
Keskuslukitus ei toimi kaukosäätimestä, keskuslukitus ei toimi myöskään kuljettajan ovesta (ei lukkopesästä, eikä auton sisäpuolelta katkaisijasta).
Suurin ongelma kuitenkin se, että ajonesto ei kuittaannu pois päältä (kuittaaminen tapahtuu siis avaimen kaukosäädöllä).
Onko keskuslukitus & ajonesto saman sulakkeen alla? Jos, niin missä ko. sulake sijaitsee, ja millä kirjainyhdistelmällä ko. sulake on merkitty sulakerasian kanteen?
Vai, onko kyseessä relevika?
Vaiko joku muu.
Virrat tulee ja pyörittää kuten kuuluukin, mutta koska ajonesto aktiivinen, niin ei tietystikään käynnisty.
Osaisiko joku jelppiä?
Missä vika? Evanda 2.0 cdx -03
12
5191
Vastaukset
- Koreankiitäjä
Kojelaudan päässä olevassa sulakerasiassa (kun avaa kuskin oven) on ainakin kaksi sulaketta, jotka liittyvät tuohon ajonestoon (koodi ISU). Ne ovat ylhäältä ylimmän sulakerivin toinen oikealta (FATC, ISU) 10A ja toiseksi ylin toinen oikealta (ISU, ABS) 10 A. Noita kannattaa ainakin kokeilla ovatko kunnossa. Itselläni on samanlainen auto, tosin vm 2006 ja vastaavaa vikaa ei ole ollut.
Laita viestiä jos saat vian korjattua. Tiedä, vaikka tulee joskus itsellekin eteen sama tilanne.- DaEw
Kiitos tiedoista!
Löysin ja tutkailin mainitut sulakkeet, olivat kuitenkin (valitettavasti) ehjät.
- Koreankiitäjä
Vielä tuli mieleen pari juttua:
Onko avaimen paristossa virtaa?
Onko auton akkujännite riittävä?
Onko autoon tehty juuri jotain remonttia, esim. akku ollut irti tai akku vaihdettu tai koneen tai joku muu ohjausboksi vaihdettu?
Tuolta löytyy online-korjauskäsikirja ainakin vm. 2006 autoon, jos olisi apua:
http://home.booroondook.ru/gmtis/en/documents_2006/evanda/start_evanda.html- DaEw
"Onko avaimen paristossa virtaa?"
Kyllä. Ja koska keskuslukitus ei siis toimi ovestakaan, niin tuo sulkee mielestäni pois vaihtoehdon, että vika olisi avaimessa, tai avaimen paristo(i)ssa.
"Onko auton akkujännite riittävä?
Onko autoon tehty juuri jotain remonttia, esim. akku ollut irti tai akku vaihdettu tai koneen tai joku muu ohjausboksi vaihdettu?"
Kyllä. Homma meni itse asiassa siten, että akun varaus oli päässyt loppumaan (auto seisoi pari kk), akku irroitettiin, ladattiin kotilaturilla täyteen, ja kytkettäessä akku takaisin autoon, vika aktivoitui. On mahdollista, että akunkengät/-navat "iskivät" hieman tavallista enemmän kipinää, kytkettäessä akkua. Tai sitten eivät. Vaikea sanoa.
Kiitos tuosta linkistä :-) Täytyykin alkaa tutkimaan. - Koreankiitäjä
DaEw kirjoitti:
"Onko avaimen paristossa virtaa?"
Kyllä. Ja koska keskuslukitus ei siis toimi ovestakaan, niin tuo sulkee mielestäni pois vaihtoehdon, että vika olisi avaimessa, tai avaimen paristo(i)ssa.
"Onko auton akkujännite riittävä?
Onko autoon tehty juuri jotain remonttia, esim. akku ollut irti tai akku vaihdettu tai koneen tai joku muu ohjausboksi vaihdettu?"
Kyllä. Homma meni itse asiassa siten, että akun varaus oli päässyt loppumaan (auto seisoi pari kk), akku irroitettiin, ladattiin kotilaturilla täyteen, ja kytkettäessä akku takaisin autoon, vika aktivoitui. On mahdollista, että akunkengät/-navat "iskivät" hieman tavallista enemmän kipinää, kytkettäessä akkua. Tai sitten eivät. Vaikea sanoa.
Kiitos tuosta linkistä :-) Täytyykin alkaa tutkimaan.Vaikuttaisi siltä, että avain pitää koodata uudelleen. Tuossa aikaisemman viestin linkin käsikirjassa mainitaan siitä jotain, mutta ei taida onnistua tavallisella vikakoodinlukijalla vaan pitää varmaan merkkihuollon kautta teettää.
- DaEw
Koreankiitäjä kirjoitti:
Vaikuttaisi siltä, että avain pitää koodata uudelleen. Tuossa aikaisemman viestin linkin käsikirjassa mainitaan siitä jotain, mutta ei taida onnistua tavallisella vikakoodinlukijalla vaan pitää varmaan merkkihuollon kautta teettää.
Tarkoitatkohan sitä, että avain pitää koodata uudelleen ongelman ratkettua (voi olla että pitää, kyllä), vaiko sitä, että itse avain on vian aiheuttaja.
Jälkimmäiseen teoriaan en itse siis usko, koska keskuslukitus ei toimi kuljettajan oven sisä- eikä ulkopuolelta, joten tuo ei sinällään avaimeen liity.
Ajoneston merkkivalo tuulilasin alalaidassa ei myöskään vilku, kielii siis siitä että ajonesto on "mykkä".
Avaimessa oleva virran ilmaiseva led-valo vilkkuu normaalisti, katkaisijaa paineltaessa.
Itse näen, että vika on nimenomaan autossa, ei avaimessa. - sama vika
DaEw kirjoitti:
Tarkoitatkohan sitä, että avain pitää koodata uudelleen ongelman ratkettua (voi olla että pitää, kyllä), vaiko sitä, että itse avain on vian aiheuttaja.
Jälkimmäiseen teoriaan en itse siis usko, koska keskuslukitus ei toimi kuljettajan oven sisä- eikä ulkopuolelta, joten tuo ei sinällään avaimeen liity.
Ajoneston merkkivalo tuulilasin alalaidassa ei myöskään vilku, kielii siis siitä että ajonesto on "mykkä".
Avaimessa oleva virran ilmaiseva led-valo vilkkuu normaalisti, katkaisijaa paineltaessa.
Itse näen, että vika on nimenomaan autossa, ei avaimessa.Mikä se vika sit oli...??? Mulla ihan samat ongelma paitsi et oven keskuslukitus kyl toimi ja avain ei välillä halu liiku olenkaa lock asenosta...!!
- gunnar62
Taidan olla vähän myöhässä tämän foorumin suhteen,mutta mulla olis sellainen kysymys,että kun vaihdoin patterin avaimeen ja ohjekirja neuvoo painamaan auki/kiinni nappulasta 3 kertaa 20sek aikana,niin avain koodaantuu uudelleen,mutta mulla ei tuo homma toiminut,eli kaukosäätö ei toimi enää!!!.Laitoin vähän eri numeroisen patterin avaimeen,mitä ohjekirja sanoi,mutta on kuulemma samanlainen(kaupassa sanottiin).Onko kellään ollu samoja ongelmaa? Mulla on 2004vm "Eeva" ja vinkit otan mielelläni vastaan....
- Harrastellaan
Moi, mun 04 evandassa on kaikki sisävalot mykkinä, myös kontinvalo. Polttimot ehjät, lisäksi kontti ei aukea kuin avaimella ja mittaristossa palaa merkkivalo joka väittää kontin olevan auki. Se palaa kokoajan. Sisävalojen sulake on ehjä. Mistäpäin etsisin vikaa?
- Anonyymi
Voi olla sulake siellä polkimien takana?
- Anonyymi
Etsi vikaa kontista.
- Anonyymi
Voisko takaluukun mikrokytkimen vikaantuminen aiheuttaa tuon? Tekee varmaan häiriön can järjestelmään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten292739Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait80661Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504