Kuulen liiankin hyvin

Kuulija 22

En ole trolli tai muu tuilija vaikka joku saattaa niin luulla.
Toisilla on ongelma ettei oikein kuule. Ihmisten maailmassa voi tosin "liian hyvä" kuulo olla rasitekin. Olen nyt 34 vuotias mies. Todisteellisesti kuulen yli 22 khz äänet ja vieläpä ilman pinnistelyä.
Voitte arvata mitä kärsimystä voi olla ismmat ihmismassat. Se kaamea kakofonia ajaa joskus hulluksi.
Kaupassa kaikkinaiset myyjien lattialla työntämät laatikot aiheuttaa pirullisen äänen.
Jne jne.
Ei ne jatkuvasti vaivaa vaan sillon kun on stressi enemmän. Pitää olla huomioimatta. Usein unohdan kun se itselle on luonnollista ettei moni niitä kuule. Tämä maailma on tosin rakennettu ns. normaalikulon varaan ja ihmiselle ylihyväkin kuulo siis voi olla hankalakin.

Tosin on siitä se ilo, että moni juurikaan itseasiassa ei juurikaan kukaan huomaa, että ne paljastaa jos ei puhu ihan totta puhuessaan äänensä pienillä vivahteiden muutoksilla korkeammilla tasoilla. Kaikkinaiset erilaiset hengitykset ja muut huomaamattomat asiat paljastaa heidät helposti.

Olenko tässä silti harvinainen. Toista ei ole vastaan tullut. Osaako joku kertoa mistä tämä hyvä kuulo johtuu? Olen sitä koittanut turhaan jo kauan selvittää.

21

3076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1

      Liittyykö tämä jotenkin musikaalisuuteen?

      • Aloittaj a

        Ei liity. En ole musikaalinen alkuunkaan mielestäni. En osaa soittaa mitään. Varmaan jos edes kiinnostaisi voisin olla hyväkin.


      • ♂♂♂
        Aloittaj a kirjoitti:

        Ei liity. En ole musikaalinen alkuunkaan mielestäni. En osaa soittaa mitään. Varmaan jos edes kiinnostaisi voisin olla hyväkin.

        Onko kuulosi aina ollut herkkä vai onko ilmiö ajoittaista?


      • Aloittaj a
        ♂♂♂ kirjoitti:

        Onko kuulosi aina ollut herkkä vai onko ilmiö ajoittaista?

        Herkkä se on ollut syntymästä asti.


      • määbää
        Aloittaj a kirjoitti:

        Ei liity. En ole musikaalinen alkuunkaan mielestäni. En osaa soittaa mitään. Varmaan jos edes kiinnostaisi voisin olla hyväkin.

        Siistiä.

        Itselläni on vaihtelevasti hyvä kuulo. Tarkoitan siis todella hyvä. Ainoa on kun en kuule tietyn taajuuden matalaa miesääntä, jos taustalla on tasaista hyrinää, esim. tuulettimen tai vastaavan..

        Äänet aiheuttavat yllättäviäkin asioita.. Jääkaappi resonoi seinää vasten ja pinna on tiukalla niin kauan, kunnes tajuaa sen johtuvan äänestä. Kuiskaus saattaa hyvässä ympäristössä kantautua korvaan jopa 5-8 metrin päästä aivan selkeästi. Yläkerran askeltömpsähdys suorastaan sattuu. Kamalimpia paikkoja ovat sisätilat joissa kaikuu, niin että omakin ääni alkaa ärsyttämään ja kuulostamaan melkeinpä huudolta, vaikka puhuisin ihan normaalilla voimakkuudella.. Piina alkoi kun korvani "poksahtivat" auki vuosikymmenen jälkeen, oltuaan lukossa toistuvien voimakkaiden ilmanpaineenvaihteluiden vuoksi. Olen jo miettinyt matkustamista takaisin ympäristöön, jossa voisin ottaa uuden korvakäsittelyn, ja hieman edes huonontaa kuuloani..


      • heh heh
        määbää kirjoitti:

        Siistiä.

        Itselläni on vaihtelevasti hyvä kuulo. Tarkoitan siis todella hyvä. Ainoa on kun en kuule tietyn taajuuden matalaa miesääntä, jos taustalla on tasaista hyrinää, esim. tuulettimen tai vastaavan..

        Äänet aiheuttavat yllättäviäkin asioita.. Jääkaappi resonoi seinää vasten ja pinna on tiukalla niin kauan, kunnes tajuaa sen johtuvan äänestä. Kuiskaus saattaa hyvässä ympäristössä kantautua korvaan jopa 5-8 metrin päästä aivan selkeästi. Yläkerran askeltömpsähdys suorastaan sattuu. Kamalimpia paikkoja ovat sisätilat joissa kaikuu, niin että omakin ääni alkaa ärsyttämään ja kuulostamaan melkeinpä huudolta, vaikka puhuisin ihan normaalilla voimakkuudella.. Piina alkoi kun korvani "poksahtivat" auki vuosikymmenen jälkeen, oltuaan lukossa toistuvien voimakkaiden ilmanpaineenvaihteluiden vuoksi. Olen jo miettinyt matkustamista takaisin ympäristöön, jossa voisin ottaa uuden korvakäsittelyn, ja hieman edes huonontaa kuuloani..

        Minulla on tinni ollut 5 vuotta, ja on erittäin hyvä kuulo (tutkittu). Tinni on sen laatuista, että korva ikään kuin sieppaa ääniä ja alkaa niitä matkia, jääkaappi juuri on hyvä esimerkki, samoin lämpöpatteri, ilmanvaihto, tietokone, roska-auton peruutus...

        Voiskohan yksi tinnituksen syistä ollakin liian hyvä kuulo!


    • melukidutus

      Minä heräsin kerran aamuyöllä naapurista kantautuvaan musiikkiin. Nukun tulpat korvissa. Se rytminen jumputus vaan tuli läpi ja herätti. Kävelin talon läpi sille puolelle, jossa naapurilla oli radio kuistillaan. Asukkaat olivat ilmeisesti poissa kotia ja olivat jättäneet radion murtovarkaita karkottamaan. No, he saivat minut soittamaan poliisit paikalle. He tulivat, eivät kuulleet kadulta mitään, ja olivat ajaa pois, kun huomasivat minut kynnyksellä. Vein heidät sitten takapihalle kuuntelemaan. Kurkottaen korkean aidan yli he näkivät radion valon pimeässä ja juuri ja juuri kuulivat sen äänen. Minulle se oli kidutusta. Kävivät he sitten aikanaan juttelemassa naapurille, koska he olivat hiljaa jonkin aikaa, mutta päätään he pyörittelivät lähtiessään luotani.

      Ei kaikki melu haittaa minua. Liikenteen melu, porakone tuossa kadulla, joskus jopa vauvan itku - ne eivät haittaa. Ruohonleikkaus ärsyttää joitakin, mutta ei minua. Minä olen erikoistunut vanhojen naisten kimeään puheääneen ja kaikenlaiseen musiikkiin, siis niitä en siedä. Minulle ei ole sellaista haittaskaalaa, että tietyllä tasolla nuo äänet olisivat ok. Jos kuulen niitä ollenkaan, kärsin.

      Haluaisin poistattaa kuuloni. Kuurona olisi ihan kiva elää, verrattuna tähän. Onkohan täysi kuurous edes mahdollista? Voisiko sittenkin kuulla jotain, ehkä juuri ne inhottavimmat äänet yhä kuuluisivat?

      Olen osittain itse syyllinen ongelmaani. Asuin kaksitoista vuotta sitten hyvin meluisessa paikassa ja aloin käyttää korvatulppia voidakseni nukkua. Siitä tuli tapa. Ehkä, jos uskaltaisin nukkua ilman tulppia, monen huonosti nukutun yön jälkeen alkaisi kuulon herkkyys pakosta laimentua, tai kuolisin unen puutteeseen. Ehkä kuolemakin olisi parempi kuin tämä kidutus.

      Aiheutitko sinä herkkyytesi tulpilla?

      • melukidutus

        Nyt en tosiaan kuule naapurin mummojen kääkätystä tuossa takapihallaan. Musiikkia ei kuulu mistään, joten en voi juuri nyt testata. Ongelmana on kuitenkin se, että nyt kuulen oman verenkiertoni, siis suonen sykkeen. Se kuulostaa melkein kuin rummutukselta. Olikohan tämä nyt sitten kuitenkaan lopullinen ratkaisu, täällä kun on vielä niin lämmintäkin, että kuulosuojaimet saattavat alkaa hiostaa.

        Voi, kun olisin kuuro.


      • melukidutus vai ei
        melukidutus kirjoitti:

        Nyt en tosiaan kuule naapurin mummojen kääkätystä tuossa takapihallaan. Musiikkia ei kuulu mistään, joten en voi juuri nyt testata. Ongelmana on kuitenkin se, että nyt kuulen oman verenkiertoni, siis suonen sykkeen. Se kuulostaa melkein kuin rummutukselta. Olikohan tämä nyt sitten kuitenkaan lopullinen ratkaisu, täällä kun on vielä niin lämmintäkin, että kuulosuojaimet saattavat alkaa hiostaa.

        Voi, kun olisin kuuro.

        Eilen tuntui siltä, että olin tullut tien päähän. Kävin aamulla luomuruokatorilla, josta ostin kaikki ensi viikon ruoat. Ainut paikka, josta ostan ruokaa. Siellä soitettiin musiikkia! Muuten ihana tori, mutta musiikkia. Kärtyisenä läksin pois ostaen vähemmän kuin tavallisesti. Kotona sitten vietin rauhallista päivää, kunnes naapuri käänsi musiikin päälle. Laitoin korvatulpat ja nuo peltorit, mutta silti melu kuului. Jonkinlaisessa puolihorroksessa makasin vain lattialla koko iltapäivän kuunnellen äänikirjaa, josta en muista juuri mitään. Menin nukkumaan kuudelta, tulpat ja peltorit päällä. Naapuri leikkasi ruohoa, vaikka oli jo hämärtymässä. Sellainen melu ei yleensä minua vaivaa. Nyt sekin tuntui kidutukselta. Sekin kuului läpi.

        Pari tuntia makasin siinä, en saanut nukuttua. Sitten päätin, että minun on tehtävä jotain. Olen kymmenen vuoden tulpankäytöllä herkistänyt kuuloni liikaa. En aina ollut tällainen. Olin levännyt niin hyvin koko päivän, että kestäisin huonosti nukutun yön. Otin tulpat pois. Kymmenen viime vuoden aikana olen nukkunut ilman tulppia vain viitisen kertaa, niistäkin pari Suomen rauhassa viime vuonna.

        Yläkerran lihava nainen kitisytti lattialautoja ja paukutteli jotain keittiössään, joka on juuri yläpuolellani. Heräsin useasti, ja jatkoin sitten uniani. Nyt olen ollut ylhäällä tunnin. Heräsin normaalisti viiden maissa. En saa hymyä pyyhittyä naamaltani. Tein sen! Eilen tunsin tulleeni tien päähän. Mielessäni liikkui, että tapan nuo melukiduttajat ja sitten itseni. En tiedä, miten, kun ei ole asetta tai mitään. Nyt toivon, että löytyikin polku rämeikön läpi sille vanhalle tielle, normaalimmalle tielle, jossa joka ääni ei ole kidutusta. Jospa kuuloni karaistuu entiselleen.

        Onko teistä kukaan tehnyt tällaista ja miten se on onnistunut?


      • melukidutus vai ei
        melukidutus vai ei kirjoitti:

        Eilen tuntui siltä, että olin tullut tien päähän. Kävin aamulla luomuruokatorilla, josta ostin kaikki ensi viikon ruoat. Ainut paikka, josta ostan ruokaa. Siellä soitettiin musiikkia! Muuten ihana tori, mutta musiikkia. Kärtyisenä läksin pois ostaen vähemmän kuin tavallisesti. Kotona sitten vietin rauhallista päivää, kunnes naapuri käänsi musiikin päälle. Laitoin korvatulpat ja nuo peltorit, mutta silti melu kuului. Jonkinlaisessa puolihorroksessa makasin vain lattialla koko iltapäivän kuunnellen äänikirjaa, josta en muista juuri mitään. Menin nukkumaan kuudelta, tulpat ja peltorit päällä. Naapuri leikkasi ruohoa, vaikka oli jo hämärtymässä. Sellainen melu ei yleensä minua vaivaa. Nyt sekin tuntui kidutukselta. Sekin kuului läpi.

        Pari tuntia makasin siinä, en saanut nukuttua. Sitten päätin, että minun on tehtävä jotain. Olen kymmenen vuoden tulpankäytöllä herkistänyt kuuloni liikaa. En aina ollut tällainen. Olin levännyt niin hyvin koko päivän, että kestäisin huonosti nukutun yön. Otin tulpat pois. Kymmenen viime vuoden aikana olen nukkunut ilman tulppia vain viitisen kertaa, niistäkin pari Suomen rauhassa viime vuonna.

        Yläkerran lihava nainen kitisytti lattialautoja ja paukutteli jotain keittiössään, joka on juuri yläpuolellani. Heräsin useasti, ja jatkoin sitten uniani. Nyt olen ollut ylhäällä tunnin. Heräsin normaalisti viiden maissa. En saa hymyä pyyhittyä naamaltani. Tein sen! Eilen tunsin tulleeni tien päähän. Mielessäni liikkui, että tapan nuo melukiduttajat ja sitten itseni. En tiedä, miten, kun ei ole asetta tai mitään. Nyt toivon, että löytyikin polku rämeikön läpi sille vanhalle tielle, normaalimmalle tielle, jossa joka ääni ei ole kidutusta. Jospa kuuloni karaistuu entiselleen.

        Onko teistä kukaan tehnyt tällaista ja miten se on onnistunut?

        tai oikeastaan vanhoja; naapurin vanhainkodin mummot pelaavat jotain lautapeliä ja rätisyttävät noppia purkissa, monta tuntia jo. Ihan tuossa muutaman metrin päässä ikkunastani. Tämä on tropiikissa, he nauttivat varjosta ja eläkepäivistään. Jouduin laittamaan Peltorit päähän uudestaaan.

        Tuli sellainen mieleen, että jos nauhoittaisin tuota rätkytystä ja sitten kuuntelisin sitä, ikäänkuin musiikkina, vapaaehtoisesti. Tottuisikohan siihen?

        Senkin tein, että laadin affirmaatioits näistä meluasioista tyyliin: Päivä päivältä pystyn kehittelemään syvemmän rauhan ympärilleni, viikko viikolta pystyn sulkemaan melun ulkopuolelleni yhä paremmin, ympäristön äänet eivät enää häiritse minua. Luen sitä listaa nyt sitten joka päivä. Affirmaatioiden sanotaan auttavan moneen ongelmaan. Ehkä siis tähänkin.

        Luojan kiitos, että on kuitenkin olemassa noita kuulosuojaimia, olkoon ne sitten vaikka alunperin syyllinen koko ongelmaan.

        Meidän herkkäkorvaisten pitäisi perustaa joku rauhanliitto, että äänemme kaikuisi kauemmas. Yksi omituinen melusta valittaja saa vain naurut niskaansa.


      • melukidutus
        melukidutus vai ei kirjoitti:

        Eilen tuntui siltä, että olin tullut tien päähän. Kävin aamulla luomuruokatorilla, josta ostin kaikki ensi viikon ruoat. Ainut paikka, josta ostan ruokaa. Siellä soitettiin musiikkia! Muuten ihana tori, mutta musiikkia. Kärtyisenä läksin pois ostaen vähemmän kuin tavallisesti. Kotona sitten vietin rauhallista päivää, kunnes naapuri käänsi musiikin päälle. Laitoin korvatulpat ja nuo peltorit, mutta silti melu kuului. Jonkinlaisessa puolihorroksessa makasin vain lattialla koko iltapäivän kuunnellen äänikirjaa, josta en muista juuri mitään. Menin nukkumaan kuudelta, tulpat ja peltorit päällä. Naapuri leikkasi ruohoa, vaikka oli jo hämärtymässä. Sellainen melu ei yleensä minua vaivaa. Nyt sekin tuntui kidutukselta. Sekin kuului läpi.

        Pari tuntia makasin siinä, en saanut nukuttua. Sitten päätin, että minun on tehtävä jotain. Olen kymmenen vuoden tulpankäytöllä herkistänyt kuuloni liikaa. En aina ollut tällainen. Olin levännyt niin hyvin koko päivän, että kestäisin huonosti nukutun yön. Otin tulpat pois. Kymmenen viime vuoden aikana olen nukkunut ilman tulppia vain viitisen kertaa, niistäkin pari Suomen rauhassa viime vuonna.

        Yläkerran lihava nainen kitisytti lattialautoja ja paukutteli jotain keittiössään, joka on juuri yläpuolellani. Heräsin useasti, ja jatkoin sitten uniani. Nyt olen ollut ylhäällä tunnin. Heräsin normaalisti viiden maissa. En saa hymyä pyyhittyä naamaltani. Tein sen! Eilen tunsin tulleeni tien päähän. Mielessäni liikkui, että tapan nuo melukiduttajat ja sitten itseni. En tiedä, miten, kun ei ole asetta tai mitään. Nyt toivon, että löytyikin polku rämeikön läpi sille vanhalle tielle, normaalimmalle tielle, jossa joka ääni ei ole kidutusta. Jospa kuuloni karaistuu entiselleen.

        Onko teistä kukaan tehnyt tällaista ja miten se on onnistunut?

        Pipariksi meni. Yläkertalaisen astioiden paiskominen sai minut lopulta laittamaan kuulosuojaimet päähän. Hankalaa nukkua isoissa kuppisuojaimissa, mutta sain kuitenkin nukuttua. Ehkä teen tätä joka yö. Yritän nukkua suojuksitta, ja kun melu alkaa rasittaa, sujautan kupit korville. Jospa se siitä.


      • hörök0rva
        melukidutus kirjoitti:

        Pipariksi meni. Yläkertalaisen astioiden paiskominen sai minut lopulta laittamaan kuulosuojaimet päähän. Hankalaa nukkua isoissa kuppisuojaimissa, mutta sain kuitenkin nukuttua. Ehkä teen tätä joka yö. Yritän nukkua suojuksitta, ja kun melu alkaa rasittaa, sujautan kupit korville. Jospa se siitä.

        Tällä ongelmalla ei saa juuri yhtään myötätuntoa. Kuurona olisi paljon enemmän apua ja ymmärrystä ympäristöltä, luulen. Istun tässä helleaamuna koneellani, tulpat korvissa, sen sijaan, että voisin nauttia tuulen suhinasta ja linnunlaulusta. Naapurin ääliöillä on musiikki täysillä. Mietin myönteistä tapaa korjata tämä ongelma. Jokainenhan voisi kuunnella musiikkiaan kuulokkeilla, mutta hiljaisuutta tarvitseville se on vaikeampaa: mistä löytää todella hyvät tulpat ja miten välttää korvainfektiot jatkuvista tulpista huolimatta. Jospa joku keksisi sellaisen käänteisradion, josta voisi nappia painamalla täyttää huoneen hiljaisuudella. Jonkinlainen meluääniaaltojen neutralisoija.


      • Anonyymi
        hörök0rva kirjoitti:

        Tällä ongelmalla ei saa juuri yhtään myötätuntoa. Kuurona olisi paljon enemmän apua ja ymmärrystä ympäristöltä, luulen. Istun tässä helleaamuna koneellani, tulpat korvissa, sen sijaan, että voisin nauttia tuulen suhinasta ja linnunlaulusta. Naapurin ääliöillä on musiikki täysillä. Mietin myönteistä tapaa korjata tämä ongelma. Jokainenhan voisi kuunnella musiikkiaan kuulokkeilla, mutta hiljaisuutta tarvitseville se on vaikeampaa: mistä löytää todella hyvät tulpat ja miten välttää korvainfektiot jatkuvista tulpista huolimatta. Jospa joku keksisi sellaisen käänteisradion, josta voisi nappia painamalla täyttää huoneen hiljaisuudella. Jonkinlainen meluääniaaltojen neutralisoija.

        Voi, miten tuttua tuo kuulo-ongelma. Asuin koko työelämäni kerrostaloissa. Kärsin äänistä, joita oli. Kerran tein isännöitsijälle valituksen ylä-naapureista, jotka naputtelivat jotain aamu-yöllä. Ja minä ressukka jouduin heräämään aamulla puoli kuusi. Se valitus auttoi hieman. Sitten sen asunnon omistaja sai kuulla, että nämä asukkaat olivat ottaneet asunnon laittomasti haltuunsa. Saivat heti häädön.
        Toisen kerran meni pinna, kun yläkerrassa eräs pimputti pianoa. Pitkin päivää. Joskus puoli-yöhön asti. Sain isännöitsijän kautta, että 9 jälkeen illalla ei enää pimputeta. Puhumattakaan siitä, että jossain asunnossa sain aina kuunnella, kun naapuri kävi pissalla. Otti päähän sekin, kun sitä vessaa laskettiin vettä.
        Nyt olen eläkkeellä ja minulla on kaksi ihanaa asuntoa. Toinen on tämä rivitalon pääty. Ei kuulu mitään. Toinen on kaupungissa, uusi kerrostalon eka kerros. Sielläkään ei kuulu mitään. Se on Laptin rakentama. Täydellisesti eristetty. Tosi yritin aina ostaa jostai, ettei joka puolella asuta. Korvatulpissa oli se , että piti käydä välillä terveyskeskuksessa spuulaamassa. Joku oli tyly julkisella, niin aloin käydä Mehiläisellä putsaamassa


    • kuulija_

      Omalla kohdallani on kuulotutkimuksessa melko normaali kuulokäyrä. Mutta olen silti yliherkkä tietyille äänille, voi olla että Aspergerilla on osuutta asiaan. Mutta kova musiikki, televisio, radio jne. esimerkiksi kotioloissa voi häiritä. Mutta konserteissa/baareissa käynti on ok ja ah kun pääsen teollisuuslaitokseen. Vaikka luulisi että teollisuusmelu on vielä pahempi ärsyke niin itselleni se on juuri oikea äänimaisema. Siellä kun pitää muutenkin pitää kuulosuojaimet päässä niin äänenvoimakkuuskaan ei korvia vihlo.

    • helpotusta on

      Kuulija 22, googlaa yliherkkä kuulo tai kuulonmuokkaushoito tai sensomotorinen kuntoutus. Ja vähän taustaa kartoitettuasi varaa aika sensomotoriseen kuntoutukseen.

      Itselläni on 7v lapsi, jonka elämä on helpottanut kuulonmuokkaushoidolla nyt vuodessa valtavasti. Ei kärsi enää äänistä eikä äänien takia enää keskittymiskyky herpaannu. En minäkään keksi yhtä ainoata asiaa, missä yliherkkä kuulo olisi ihmiselle eduksi. Haittoja voin luetella pitkän listan.

      Aikuisilta voidaan muokata kuuloa yhtä lailla kuin lapsilta, mutta voi kestää kauemmin. Meillä tuloksia alkoi näkyä kahdessa viikossa ja vuodessa ollaan päästy lähes normaalille kuulokäyrälle.

      Hoidon ainoa haitta on se, että pitää itse maksaa ellei ole avokätistä vakuutusyhtiötä. Lääkkeitä ei tarvitse popsia eikä kirurgin veistä tarvita. Ihan luomuna siis saat apua kun haet ja viitsit kuunnella sinulle räätälöitävää levyä kuulokkeilla päivittäin.

    • teratogenesis

      Joo, mulla on sama ongelma. Esimerkiksi lusikan kilauttaminen astiaan melkein sattuu korviin. Hiljaisuus tuntuu muutenkin olevan katoava luonnonvara nykyään.

    • niinettämitä

      Sama juttu kuulon kanssa. Läheisessä firmassa, jäähdytys- ja pakastussysteemit moottoreiden varassa, joissa laakerit hajoavat tuon tuostakin. Matalaa jytinää, väliin kunnon ryskettä. Kyseessä elintarvikkeita valmistava firma. Ihmetyttää, miksi kunnan puolelta ei haluta valvoa meteliä. Kun koneet eivät toimi kunnolla, kuka takaa elintarvikkeen turvallisuuden.
      Verenpaineet nousseet, pääkipuja. Nyt mitataan kuuluko jotakin vai ei. Sitten pitäisi tutkia, missä on metelin lähde. Jokainen vaan sattuu sen jo tietämään. Täytyykö kuulon mennä. Se on kuitenkin yksi tärkeimmistä aisteistamme.
      Ilmastointilaitteiden myötä meteli lisääntyy ja pian joka toinen kysyy normaali puheääntä käytettäessä, että mitä...
      Kohta on hommattava kuulosuojaimet.

    • Oxkdkksndjfk

      Hei

      "Ihanaa" kuulla, että en ole yksin. Kärsin herkästä kuulostani aivan valtavasti. Jos jonkun ominaisuuden haluaisin pois niin sen! Kyllä on vaikea olla nykypäivän maailmassa herkkäkuuloinen. Kaikkialla on aivan hirvittävä meteli! Miksi ei ole keksitty mitään vekotinta, jolla saisi takuulla täyden hiljaisuuden? Olen niin väsynyt tähän, enkä tiedä mitä voisin tehdä elämänlaatuni parantamiseksi. Minä aivan pelkään melua, koska se vaikuttaa minuun niin voimakkaasti. Se viha ja raivo kun en saa olla rauhassa vaan joudun kuulemaan toisten mekkalointia on aivan kauheaa. Ja ei en voi muuttaa maalle, lähtisin hippulat vinkuen johonkin korpeen jos se olisi mahdollista.

      • Anonyymi

        En olekaan yksin ongelmani kanssa. Lähes itken helpotuksesta. En tiedä ketään toista, jolla on näin herkkä kuulo. Kuuloaistini tekee minut hulluksi. Poimin tahtomattani kaikki ympäristön äänet. Rekisteröin kaiken! Olen erittäin väsynyt ja stressaantunut. Tämä vaikuttaa mielialaani voimakkaasti. Haluaisin olla kuuro, että olisi vihdoin hiljaista. Kukaan ei ymmärrä tätä. Minulle on tullut aivan sellainen melupelko. Haluaisin niin asua maalla, kaukana kaikesta. Luonnon äänet ei häiritse minua. En tiedä mitä tekisin tälle asialle, on toivoton olo..


    • Anonyymi

      Sama juttu minulla, kärsin siitä.Siis ette ole ainoa olen 65v korvissa aina tulpat tai kuulokkeet.

    • Anonyymi

      Täällä myös yksi. Joko on keksitty se huoneen täysi hiljentäjä, jossa herkkäkuuloinen voisi olla rauhassa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe