laserhoito arpiin

mollamaija

HEI,
Minulla on vaikean aknen jäljiltä posket täynnä nyt kuoppaisia ja punaisia arpia. Olen budjetoimassa laser toimenpiteeseen mutta koska käytössä on niin monia eri tekniikoita olisi kiva kuulla kokemuksia teiltä jotka olette arpien poistossa käyneet. Itse olen tullut tulokseen että laser hionnat maksaisivat 2000 euron verran, onko näin? toiseksi, miten oli meikin käytön laita toimenpiteen jälkeen? miten kauan sinun tuli olla sairaslomalla?

Ois tosi kiva jos joku vastais, näihin arpi kysymyksiin kun ei ole vastauksia aikasemmin tullut.

21

31051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta laserista

      Kävin puolitoista vuotta sitten laserhoidossa Helsingissä sairaala Mehiläisessä. Hinnaksi tuli n. 1.268 euroa ensimmäinen lääkärikäynti. Kelalta saa jotain takaisin (100-200 euroa). Kannattaa käydä, auttaa kyllä. Hoito pitää tehdä pimeänä vuodenaikana, eli voisit ajoittaa hoidon syys-lokakuulle.

    • Johanna

      Kokeile ensin yrttisyväkuorintaa, jota täällä mainostettiin muutamia viikkoja sitten. Hinnaltaan _huomattavasti_ halvempi ja tuloksiakin kuulemma saa. Ja vaikkei sitten auttaisikaan, niin eipä siinä paljoa häviä rahallisesti, verrattuna sitten jos laserkuorinnassa ei tulekaan tuloksia.
      "Schrammek syväkuorinta
      On ihotautilääkäri ja allergologi Cristine Schrammek-Drusion kehittämä biologinen yrittisyväkuorintahoito. Yrttisyväkuorinta-aine on valmistettu yli kahdestakymmenestä erilaisesta itämaisesta ja eurooppalaisesta yrtistä. Yrittisyväkuorintahoito parantaa verenkiertoa ja aktivoi aineenvaihduntaa sekä kuona-aineiden poistumista ihosta. Se nopeuttaa ylempien epidemiskerroksien kuorimista ja vilkastuttaa solujen uusiutumista. Hoito tasoittaa ihon pintaa esim. ryppyjä ja arpia. Se supistaa laajentuneita ihonhuokosia ja tasoittaa ihon väriä. Hoito vähentää tollikulaarisia hyperkeratooseja, romendeja ja epäpuhtauksien muodostumista."
      Eräältä sivulta hinnastoa katsoessani hinnaksi tulisi jälkihoitoineen n. 140e.
      Laita googleen hakusanaksi yrttisyväkuorinta tai GreenPeel ja tutustu itse.
      Seuraavasta linkistä löydät valokuvia http://www.greencos.fi/schrammek.html

      • mollamaija

        kiitti vastauksistanne,

        olen kyllä perehtynyt green peel yrttisyvä kuorinta tekniikkaan sekä muihin kosmetologisiin kuorintoihin mutta olen kyllä edelleen laser hionnan kannalla koska olen saanut erittäin vaihtelevaa tietoa kuorintojen toimivuudesta etenkin kun minulla on kysessä monen vuoden aikaiset arvet.
        Mehiläiseen olin itsekin ajatellut mennä ja oli mukava kuulla edes yhdeltä henkilöltä joka siellä oli myös käynyt:)
        Saisinko vielä kysyä mistä kohdista sinulta arpia siloitettiin?

        Kiitos vielä


      • minä täällä
        mollamaija kirjoitti:

        kiitti vastauksistanne,

        olen kyllä perehtynyt green peel yrttisyvä kuorinta tekniikkaan sekä muihin kosmetologisiin kuorintoihin mutta olen kyllä edelleen laser hionnan kannalla koska olen saanut erittäin vaihtelevaa tietoa kuorintojen toimivuudesta etenkin kun minulla on kysessä monen vuoden aikaiset arvet.
        Mehiläiseen olin itsekin ajatellut mennä ja oli mukava kuulla edes yhdeltä henkilöltä joka siellä oli myös käynyt:)
        Saisinko vielä kysyä mistä kohdista sinulta arpia siloitettiin?

        Kiitos vielä

        mulla on kans pahan aknen jäljeltä kauheat isot punaiset arvet poskissa ja otsassa on pienempiä arpia. oon kans kokeillut kaikkea, oli just sarjahoidon viimeinen kerta kosmetologilla tänään ja kosmetologi suositteli mulle laser-käsittelyä. haluan totta kai mennä, mut on vaan just toi raha ongelma.. kun ite oon ihan pa, ja vanhemmilla mennyt kaikki rahat jo mun lääkäri-, kosmetologi- jne. käynteihin... :/
        mut siis ois tosiaan kiva kuulla noista kokemuksista... :)


      • just joo
        minä täällä kirjoitti:

        mulla on kans pahan aknen jäljeltä kauheat isot punaiset arvet poskissa ja otsassa on pienempiä arpia. oon kans kokeillut kaikkea, oli just sarjahoidon viimeinen kerta kosmetologilla tänään ja kosmetologi suositteli mulle laser-käsittelyä. haluan totta kai mennä, mut on vaan just toi raha ongelma.. kun ite oon ihan pa, ja vanhemmilla mennyt kaikki rahat jo mun lääkäri-, kosmetologi- jne. käynteihin... :/
        mut siis ois tosiaan kiva kuulla noista kokemuksista... :)

        aika reilu kosmetologi,ensin tekee kalliin sarjahoidon ja sitten kun se onloppu niin myöntää ettei ollu apua,että kannattaa mennä laseriin. Vaikka varmasti näki jo ensimmäisenä kertana että kannattaisi heti mennä laseriin,moraalitonta.


    • tosi pettynyt

      Kävin Lahdessa ihotautilääkärillä laserhoidossa poistattamassa arpia, kuinkas kävi, arvet jäi ja tuli uudet vielä tilalle.Eikä se ollut halpaa,
      kävin näyttämässä niitä arpia, muttei hän noteeraanut, ei kuulema nähnyt arpia, kumma kun kaikki muut näkee ne.Taitaa olla vain rahastusta koko juttu.

      • Työlääntynyt

        Niimpä, kävin myös epi-laserissa ja ei auttanut, tuli vaan tosi kauheat jäljet. Sanoivat ettei kerta riitä ja maksaa tosi paljon. Lisäksi oli todella kivuliasta. Petyin pahasti. Luvataan hienoja tuloksia ja sitten ojennetaan kättä, että lisää rahaa jos haluat tuloksia.


      • Pelkkää rahastusta
        Työlääntynyt kirjoitti:

        Niimpä, kävin myös epi-laserissa ja ei auttanut, tuli vaan tosi kauheat jäljet. Sanoivat ettei kerta riitä ja maksaa tosi paljon. Lisäksi oli todella kivuliasta. Petyin pahasti. Luvataan hienoja tuloksia ja sitten ojennetaan kättä, että lisää rahaa jos haluat tuloksia.

        Nlite laser-hoidossa luvataan huipputuloksia arpiin, ryppyihin ym.ongelmiin.Kävin 3 kertaa kosmetologilla, ei tuloksia, sanottiin että lisää hoitokertoja niin tuloksia alkaa näkyä. Tunsin itseni huijatuksi.Siinä meni 1500 euroa taivaan tuuliin.


      • että näin
        Pelkkää rahastusta kirjoitti:

        Nlite laser-hoidossa luvataan huipputuloksia arpiin, ryppyihin ym.ongelmiin.Kävin 3 kertaa kosmetologilla, ei tuloksia, sanottiin että lisää hoitokertoja niin tuloksia alkaa näkyä. Tunsin itseni huijatuksi.Siinä meni 1500 euroa taivaan tuuliin.

        Minä kävin Kuopiossa erikoistuneella kosmetologilla (Aidassa) makso 180euroa kerta kun otti kolmen kerran putken (eli yhteensä 540euroa). Huom. laitteen toiminta perustuu tehoon eli laserin voimakkuuteen joka on säädeltävissä, joten tavalliset kosmentologit voivat tehdä samoja hoitoja pienemmällä teholla. Joka tapauksessa minulla kuoriintui iho täysin ja kahden kerran jälkeen niin pahasti, että sain palovamman. No lähti kyllä kaikki arvet sen jälkeen kun uusi iho tuli. Ainoastaan yheen kohtaan minulla tuli pieni jälki palovammasta, koska käytiin siihen kortisonia, mitä ei kuulemma olisi saanut tehdä. Viimesestä kerrasta sain rahat takaisin. Eli minulla kannatti hoto loppujen lopuksi kyllä..mutta empä usko, että tämä kosmentolgi käyttää enää kellekkään yhtä suura tehoja kuin minulle..


    • Kokemuksesta tiedän

      Monta tuhatta euroa köyhempänä voin kertoa, ettei Nlite tai Fraxel auta kuoppaiseen ihoon. Oisi pitänyt mennä mekaaniseen hiontaan alunperin. Nukutuksessa tehdystä laser-hionnasta ei ole kokemusta, mutta uskon em. mekaaniseen hiontaan enemmän.

    • Minttu44

      Älä ainakaan Siluettiin mene. Kävin siellä laserissa ja ei tullut mitään tulosta. Mehiläisessä lähti kaikki.

    • jeessejee

      siluettiin ei kannata mennä, epämielyttävää palvelua! suorastaan ylimielistä, eivät laseroineet koko aluetta, vaikka oli luvattu.

    • HessuHopoli

      Missä laserissa te olette saaneet tuloksia? Itse harkitsen tällä hetkellä Ultrapulsea, sillä se on tietääkseni tehokkain laserhoito kuoppa-arpiin. Jos joku on ollut kyseisessä hoidossa, niin kertokaa toki kokemuksia :)

      • Alissa

        Minä olen käynyt Epilaserissa sekä Lahdessa että Helsingissä.Hoito aloitettiin Fraxel-laserilla, ja jo muutaman hoitokerran jälkeen tasoittumista tapahtui niin, että äitinikin huomautti asiasta. Jatkoin kuitenkin vielä parilla hiilidioksidilaserhoidolla, koska luin sen vaikuttavan syvemmälle ihoon. Osa hoidoista Helsingissä (ensimmäiset), pari viimeistä Lahdessa..

        Luulen kyllä, että ihan yhtä hyvät tulokset olisin saanut vaikka olisin jatkanut Fraxel-hoidolla. Fraxel-hoidossa iho käsiteltiin moneen kertaan, joten hoitotulos oli hyvin tasainen. Myös hoidosta toipuminen oli nopeampaa. Jotenkin pidin enemmän Fraxel-hoidosta, vaikka hiilidioksidilaser on lääkäreiden mukaan tehokkaampi.


    • huom!.

      Hiilidioksidilaserhoitojen suosio on vähentynyt, koska niiden jälkeen esiintyy enemmän pigmenttihäiriöitä kuin muilla menetelmillä. Hoito voi myös vaikuttaa ihon ruskettumiseen: iho ei joko rusketu ollenkaan tai se ruskettuu selvästi normaalia enemmän.

    • :/ surku

      Siluettiin ei missään tapauksessa! SAIN KASVOIHINI JÄRKYTTÄVÄT KUOPPA-ARVET!! Ja tylympää palvelua saa hakea. Nyt menossa prosessi, haen korvauksia. Ihon ne saavat kyllä korjata, vaikka siihen menisi 5-vuotta. Näin syviä arpia ei tule edes finneistä, ulkonäköni on pilalla.

      • Palovamma saanut

        Enkö olekaan ainut, jolle onsattunut vahinko kylläkin
        Terveystalossa SIIS VAHINKO.. joka minun on itse
        hoidettava kuntoon. Kun kuulemma näinkin voi käydä
        Muttei sitä kerrottu etukäteen eikä missään esitteessä
        puhuttu mistään muusta kuin sileästä ihosta.
        VAROKAA LASER VOI POLTTAA PALOVAMMAN
        JOKA ON ERIITÄIN RUMA ...


    • Kuoppaliisa

      Sain sairaalasta maksusitoumuksen aknearpien hoitoon. Ihotautilääkärit kyllä sanoivat hiilidioksidilaserin olevan paras menetelmä aknearpiin, ja siihen tuo maksusitoumuskin annettiin.

      Olen lukenut paljon arpihoidoista ja yleinen mielipide näyttäisi olevan tuo että hiilidioksilaserhoito antaa parhaat tulokset. Luulisi että lääkärit yliopistosairaalassa tietävät parhaat menetelmät?

      Luottavaisena menen hoitoon! Tätä ihoa ei ihan milla tahansa siloittelulla tasoiteta! Jos menetelmä on hyvä, kerron kyllä kokemukseni!

      • Arpinen adalmiina

        Minulle on tehty muutama kemiallinen kuorinta aknearpiin. Lääkäri kyllä suositteli jo laserhoitoa, sillä kemiallinen kuorinta ei näin voimakkaisiin arpiin kuin minulla, välttämättä tehoa. Jonkin verran ihoni kirkastui - tasoittuminen sensijaan oli melko vähäistä.


    • Hyvä näin

      Kävin puolitoista vuotta sitten Mehiläisessä kasvojen laserhionnassa, osa arvista olivat syvempiä, suurin osa taas matalampia esim. otsassa. Kävin ensin ihotautien erikoislääkärin vastaanotolla, jossa todettiin ihoni soveltuvan laserhiontaan (vaalea iho, jännäsin ohuutta, mutta se ei haitannut.). Ensimmäinen kerta oli pelottava kokemus, pelkäsin kovasti, josko ihoni ei paranisikaan, mutta viitisen päivää riitti suurimman punoituksen ja iholle muodostuneiden rupien (läpinäkyviä, ei huolta, ikään kuin kalvo ihon pinnalla, jota tulee kosteuttaa päivän mittaan, jos tuntuu kiristävältä...) irtoamiseen. Suihkuttelua tuli tehdä aamuin illoin, kahden viikon ajan, mutta tieto siitä, että oma jälkihoito on ratkaisevan tärkeä, auttoi jaksamaan huolellisen omahoidon tekemistä. Fucidin-antibioottivoidetta levitettiin iholle aamuin illoin viikon ajan, paitsi että viimeisen käynnin yhteydessä lääkäri sanoikin, että muutamien päivien Fucidinin käyttö riittää. Tämän lisäksi heti alusta alkaen (hoidon jälkeisenä päivänä) sai käyttää perusvoidetta, minulla käytössä Aqualan L.
      Kävin toisen kerran 4 kuukauden päästä, jolloin jännitin sitä, onko hoito liian pian edellisen jälkeen - lääkäri vakuutti, että hoito voidaan tehdä hyvin, ja nyt itse toimenpidekin oli tutumpana helpompi läpikäydä. Toipuminen sujui hyvin, ja kesällä (2 kuukautta toisesta käyntikerrasta) muutaman ystävän kommentit, että onpa ihoni paremman näköinen, tsemppasi kovasti. Mieheni ei ole niin paljon mielestään muutosta nähnyt, mutta on tukenut kuitenkin kovasti, omat rahanihan hoitoihin olen laittanut.
      Noin viikko sitten, yli vuosi toisen hoitokerran jälkeen, kävin vielä kolmannen kerran hoidossa, ja lääkäri sanoi, että tämän kerran jälkeen voi olla, että riittävät tulokset on saavutettu. Itse olen kokenut, että hoitoihin mennyt raha (1200e yhteensä sekä vastaanottokäynti, KELA korvaa pienen osan jokaisesta käynnistä sekä Fucidin-antibioottivoiteista), ei ole mennyt hukkaan. Itsetuntoni ihoni kanssa on parempi, enkä aina peiliin katsoessani vain tuijota kuoppia eri puolilla kasvoja. Laser ei poista arpia (ainakaan lääkärini mukaan) kokonaan, mutta madaltaa ja tasoittaa niitä. Hoitokertoja kuulemma voi tehdä 1-4 kertaa, mutta tietysti, jos on tyytyväinen tuloksiin jo muutaman kerran jälkeen, ei enempää tarvitsekaan tehdä. Itse kävin siis kolmesti, ja olen ollut erittäin hyvissä käsissä Mehiläisessä! Viikon verran olen hoidon jälkeen koettanut eristäytyä ainakin tutuista ihmisistä punaisuuden ja rasvan lappaamisen vuoksi, mutta tällä viimeisellä kerralla uskaltauduin kaupungille jo seuraavana päivänä välittämättä mahdollisista ihmettelevistä katseista.

      • Anonyymi

        Nimimerkki Hyvä näin. Oliko kyseessä hiilidioksidilaser vai fraxel-laser?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      134
      10022
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2914
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      183
      2715
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      17
      1570
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      17
      1530
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1528
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe