Minulle oli varattu ensimmäinen aika psyk.sairaanhoitajalle, jossa tarkoitus oli keskustella masennuksesta.
kerroin heti alkuun, että kun sairauteni oli pahempi poin todella huonoa omaatuntoa koirastani, kun jotui olemaan yksin minun esim. töissä ollessa. Tätä ennen sairaanhoitaja ei ollut edes katsonut minua, vaan kirjoitteli ylös tietojani selkä minuun päin. katsomatta minua hän vastasi, että "kaupunki on täynnä koiria, luovu koirastani, mitä olet mennyt sellaisen ottamaan. olisit vähän miettinyt"...menin täysin sanattomaksi ja tuntui todella pahalta kuulla suoraan tuollaista puhetta...tämän jälkeen sairaanhoitajan ylimielinen ja komenteleva käytös vaan jatkui. Hän ymmärsi väärin, että koulu ei suju tai hän niin oletti vaikka valmistun muutaman kuukauden päästä. En uskaltanut enää korjata asiaa, niin agressiivisesti hän jutteli.
Sanoin, että voin nyt selvästi paremmin ja hän siihen vastasi, että "eipä näytä sinulla hyvin menevän"
Hän kyseli myös sisaruksistani ja kun sanoin, että veljeni vielä 33 vuotiaana opiskelee vailla mitään ammattia, niin hän tokaisi siihen: "eipä mene veljelläsikään hyvin" Olin suu auki, enkä uskaltanut sanoa mitään...hän vaati, että varataan aika ja kun sanoin, että en tiedä siitä ajasta, kun minulla on koulua niin hän vastasi kiukkuisesti, että "kumpikohan on nyt tärkeäpi, koulu vai tämä" minä siihen sitten kiltisti otin tälle naiselle ajan ja uuden ajan lääkärille. Heti kun pääsis sieltä pois tunsin erittäin ikävää fiilistä tuosta käynnistä ja monta päivää etenkin iltaisin. En pystynyt menemään tuolle naiselle enää ja peruutin lääkärinajankin, koska tiesin että tuo hirviä kirjoitti minusta varmasti todella negatiivisesti...sellaisen kokemuksen tuo sairaanhoitaja minulle antoi...
En olisi ikinä tälläistä uskonut...
Tietääkö kukaan, miten tälläisessä tilanteessa voisi toimia tai antaa palutetta???
Ikävä kokemus psykiatrisella sairaanhoitajalla!
17
4310
Vastaukset
- valitusss
Ikävä kuulla, että sinulle osui tuollainen "auttaja" kohdalle :(
Minä olen käynyt "rähjäämässä" terveyskeskuksen neuvonnassa huonosta lääkäristä (psykiatri). Kyllä se viesti sieltä lähti eteenpäin. Mutta en tiedä miten siinä oikeasti olisi pitänyt toimia. Jos ei ole mitään palautelaatikkoakaan missään, johon voisi nimettömänä tehdä valituksen...- ollut biu
Minulla on myös ikävä kokemus psykiatrisen sairaanhoitajasta parin vuoden takaa. Hän oli ensimmäinen ihminen jonka tapasin polilla. Oli samanoloinen mitä alkp. oli kirjoittanut. Jotenkin vakava ja etäinen. Siinä jutellessa sanoi että no eihän sinulla oikein mitään pahempia traumoja ole, vaikka olen kärsinyt monta vuotta juuri kiusauksen aikaansaamista traumoista ja olin tullut vastaanotolle toistuvan masennuksen ja ahdistuksen vuoksi. Kun sanoin että haluaisin psykologin juttusille jonka luona olin aiemmin käynyt sanoi tämä hoitaja; haluat jonkun joka on korvaava kaveri. Ikäänkuin hänellä itsellä olisi ollut jotain terapeuttiani vastaan. Olen kärsinyt yksinäisyydestä. Seurustelemattomuuteeni hän otti myös kantaa ja sanoi että pelkojeni takia en ole tähän ikään mennessä seurustellut. Niin kuin se olisi ainut totuus.
- dewad
ollut biu kirjoitti:
Minulla on myös ikävä kokemus psykiatrisen sairaanhoitajasta parin vuoden takaa. Hän oli ensimmäinen ihminen jonka tapasin polilla. Oli samanoloinen mitä alkp. oli kirjoittanut. Jotenkin vakava ja etäinen. Siinä jutellessa sanoi että no eihän sinulla oikein mitään pahempia traumoja ole, vaikka olen kärsinyt monta vuotta juuri kiusauksen aikaansaamista traumoista ja olin tullut vastaanotolle toistuvan masennuksen ja ahdistuksen vuoksi. Kun sanoin että haluaisin psykologin juttusille jonka luona olin aiemmin käynyt sanoi tämä hoitaja; haluat jonkun joka on korvaava kaveri. Ikäänkuin hänellä itsellä olisi ollut jotain terapeuttiani vastaan. Olen kärsinyt yksinäisyydestä. Seurustelemattomuuteeni hän otti myös kantaa ja sanoi että pelkojeni takia en ole tähän ikään mennessä seurustellut. Niin kuin se olisi ainut totuus.
Jos ihminen tulee keskustelemaan, niin hänellä painaa silloin varmasti mieltä...sillon sairaanhoitaja ei saisi vähätellä toisen ongelmia. Se tuntuu todella pahalta. valitettavan usein psykiatrisilta sairaanhoitajilta puuttuu kyky tuntea myötätuntoa ja taitoa, koska he ovat menneet psyk. puolelle jotta pääsisivät vähällä.
Onneksi meillä on myös ihania empaattisia sairaanhoitajia!
ja voiko papereita saada vaatia muuttaa??? onko se mahdollista? siis tekstiä mitä tuo hoitaja minusta on kirjoittanut.. - TALI IHANTALA
KAUNEUS ON KATSOJAN SILMISSÄ VAI MITÄ KULLANNUPPU.KUITENKIN PUSU SUN POSKELLE VAIKKA OLE VANHA MUMMO JA NAAMA NAURU-
RYPPYJÄ TÄYS.PUSI PUSI. - AB..kissa kävelee...
dewad kirjoitti:
Jos ihminen tulee keskustelemaan, niin hänellä painaa silloin varmasti mieltä...sillon sairaanhoitaja ei saisi vähätellä toisen ongelmia. Se tuntuu todella pahalta. valitettavan usein psykiatrisilta sairaanhoitajilta puuttuu kyky tuntea myötätuntoa ja taitoa, koska he ovat menneet psyk. puolelle jotta pääsisivät vähällä.
Onneksi meillä on myös ihania empaattisia sairaanhoitajia!
ja voiko papereita saada vaatia muuttaa??? onko se mahdollista? siis tekstiä mitä tuo hoitaja minusta on kirjoittanut..Tee Potilas asiamiehen kautta korjaus pyynnöt , kirjoita vapaa muotoinen
omat näkemyksesi mitkä asiat haluat korjattavan, valmiina oleviin kaavakkeisiin
ei mahdu kuin lyhyet asiat muista pv kk vuosi allekirjoitus ja ehdottomasti joka
paperista kopiot itsellesi jos Postitse niin ehdottomasti kirjattuna kirjeenä.
Se on oikeutesi Tee korjaus pyynnöt asioihin jotka ovat mielestäsi kirjattu
väärin, laita sivu no päivä kk vuosi ja asiat joihin haluat korjaukset Mitä enemmän näistä asioista kysellään täälläkin sivuilla ja neuvottaan tietoisesti
ihmisiä oikeisiin valitus kohteisiin sitä varovaisemmiksi nämä Epäammattimaiset Psykiatrian hoitohenkilökuntaan kuuluvat joko menettävät
Oikeutensa Ammattiinsa tai istuvat kotona rauhassa pilleri purkin vieressä.
Parhaassa tapauksessa saavat vielä tuomion ja nimensä julkisuuteen.
- psyk.ämmien vihaaja
nähdä kaikki paperit, mitä sinusta on kirjoitettu. Ja käske tehdä niihin korjaukset siltä osin, kun ei pidä paikkaansa. Sinulla on lain mukaan täysi oikeus siihen, jos yrittävät vastustella.
Ja sitten pyydät toisen hoitajan. Tai lopeta kokonaan. Ei tuollaisesta ole mitään hyötyä.
Minä tilasin psyk.polin paperit ja sain pyytää niitä monta kertaa ennen kuin sain kaikki. Täyttä paskaa ja heidän mielikuvituksen tuotetta koko sepustus. Perheestäni olin aina puhunut pelkkää hyvää ja edelleen olen sitä mieltä, että perheeni on maailman paras. Olivat sitten omasta päästä keksineet, että äitini kanssa on ongelmia ja vielä olivat kirjoittaneet, että äitini ei anna minun olla isän kanssa. Siis täyttä paskaa. Meillä on todella hyvät välit eikä mitään ongelmia ole kotona. Jouduin käymään sen lehmän luona syömishäiriön takia ja kaikkihan sen tietää, että syömishäiriöt johtuvat laihdutuksesta. Turha ämmä ja turha "hoito"- Laki pot.as pap.
Potilastiedot , Kyselyt Korjaukset kannattaa ehdottomasti pyytää kirjallisena
Sairaalan,mielenterveys toimiston tai Virastoihin toimitettavat
asiapaperit aina ARKISTON turvallisen tien kautta silloin kaikki menevä
ja tuleva Arkistoituu.Potilas asiamies lähettää valmiin kaavakkeen kun
soitat ja pyydät, mutta takaisinpäin lähetetty aina kirjattuna ja kopiot itselle.
Muistakaa voitte kirjoittaa asioista sivuja niin monta kuin asia vaatii ja
vapaamuotoinen sanan käyttö.
- kaleidoskopeskies
nimi: Marketta H ? On sitten iha P:stä koko muija. Asiat ymmärtää tahallaan väärin ja muutenkin ärsyttävä.
- näin on
Marketta on JUMALA
- Macco Marketta
näin on kirjoitti:
Marketta on JUMALA
Marketta" Mielenvajaus tilan tutkimukseen" jos leikkii jumalaa, voi tulla
pitkä hoitoon joutumis putki, siellä sitten voi leikkiä jumalaa ihan vapaasti
kyllä siellä pilleri pöllyssä katoaa se MARKETANKIN jumala .
- mimsidhnvyudnv
Minä en tajua miksi tuollaiset viitsivät hakeutua tälle alalle ollenkaan. ja se pitäisi olla jo laissakin kielletty. Kenkää tuollaisille ja heti niin eivät aiheuta enemmän tuskaa ihmisille. Olen kokenut saman minäkin.. ja psykologin kohdalla myös. En siis saa minkaanlaista keskusteluapua/terapiaa masennukseeni enää ollenkaan kun kyseenalaistin ammattitaidon.... keskustelu ei kuulemma auta minua.
- Tee työtäs laulaen
Vakavin syy on siinä. kun vastuussa olevat henkilöt eivät kanna vastuuta,
Johto portaasta lähtien asenne on potilas vastainen.Mikään ei muutu ennen
kuin Johtoporras menee vaihtoon, eivät ne psykkanpuolen henkilökuntaan
kuuluvat joilla on Ammattimainen inhimmillinen asenne, uskalla olla
erimieltä kun joutuvat työyhteisön ulkopuolelle ja sen jälkeenhän työ motiivi
heikkenee ja heidänkin terveys joutuu vaakalaudalle. Kuinka paljon on Narsismia sairastavia ja psyykelääkkeiden alaisena työskenteleviä Psykkan
hoitohenkilökuntaan kuuluvia.Muistakaa mitä enemmän valitettaan sitä
enemmän Viranoimais tahot heräävät Talvi uniltaan.
Lisäksi vielä, kyseenalaistakaa Henkilökunta joka toimii potilasta vastaan
saadaan ne röhkimykset sossun luukulle ropoa kerjäämään, musta reikä
pipo päässä, silmän reijillä.
- QUEVARA
Tietysti voit ensin tehdä Potilasasia miehelle valituksen ja katsoa
mitä hän saa aikaan ikävä kyllä he ovat lääkäreiden juoksu tyttöjä joten ?
Ehdottomasti valitus Oikeus Kanslerille Olet todella saanut törkeän
epaammattimaisen kohtelun Psykiatrian sairaanhoitajalta asiat eivät
muutu jos niistä ei valiteta.Lohduksi sinulle yllämainittuun instanssiin on mennyt
paljon valituksia myös psykiatrian hoitohenkilökunnasta erityisesti Syksystä
2010 lähtien.Yleensä käy niin kun valitat Psykiatrian hoitohenkilökunnasta
yksikön vastaavalle et saa tyydyttävää vastausta ja sinusta kirjaamalla tehdään
syyllinen näin mielivalta rehottaa meillä Suomessa.Henkilökohtaisesti olen pahoillani puolestasi, toivon sinulle Aurinkoista kevättä ja Yritä kääntää tämä
sinuun kohdistunut epäoikeuden mukaisuus Vahvaksi voimaksesi . - MaMaMaMaMA
Yleensäkin sairaalalle tehdyt MUISTUTUKSET eivät päädy minnekään isompaan tahoon eikä niitä kukaan seuraa..... Minusta jonkin isomman tahon tulisi niiden määrää seurata. Nyt ne käsitellään sairaalassa...jos käsitellään. Eli muistutukset ovat yhtä tyhjän kanssa. Valitus isommalle taholle. Minä olen joskus tehnyt valituksen eduskunnan oikeusasiamiehelle. Se toimi! Vasta se....
- mene sinne
Ammattiauttajilla kaikki ei ole aina ihan sitä, miltä se vaikuttaa. Esim. tuo psykiatrinen sairaanhoitaja on saattanut tietoisesti ottaa sinua kohtaan tuon asenteen 1. Kartoittaakseen psyykeäsi, sitä miten reagoit ja 2. Jotta aggressiosi suuntautuisi ulospäin eikä olisi sisälläsi epämääräisenä masennusta aiheuttavana möykkynä.
Suosittelen käymään lisää vittumaisilla hoitajilla! ;-)- cngmb
No ei kyllä jos tuota tekee heti ajan alusta saakka eikä kerro potilaalle, että se oli testi. Potilaan luottamuksen saavuttaminen on ihan kaikessa välttämätöntä. Joka ei siihen edes pyri ei tiedä mitään psykiatriasta.
- huhuh
No joo ne on kyl aika junttei. Mä kerroin mun omalle psyk.sh:lle et mul on ötökkäfobia niin se sano et entäs jos sulla on sielä sun kämpässä ötököitä?? Ja ei tod ollu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2041682- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67881
- 45877
- 61835