Ossaakos kukaan sanoa ees suuntaa?
ALUMIINIHITSAAJAN PALKKA ?
16
3895
Vastaukset
- Silver Shark
Ähtärissä tuntihommana n.12-13€
Urakalla saan n.15-16€
Tämä alumiinivenehommista. - veneentekijä
Itse myös alumiinivenehommissa. 4 vuotta työkokemusta ja perustuntipalkka reipas 13e. Urakat sitten vaihtelevasti 15-20e välillä (riipppuen työtahdista)
- näin se maailma pyör
Halvalla myytte terveytenne, en tekisi alle 50€/tunti ja silloinkin tekisin max. vuoden hommia ja vaihtaisin alaa.
- Just my opinionEi ne alumiinihommat terveyttä vie, jos on työturvallisuus kondiksessa. Raitisilmamaskit ja ilmastointi ylipäätään.
- Keuhkosyöpäpotilas
fastfilly kirjoitti:
Ei ne alumiinihommat terveyttä vie, jos on työturvallisuus kondiksessa. Raitisilmamaskit ja ilmastointi ylipäätään.
Njoio, muttakun tuppaa olemaan nuo työturvallisuustekijät tällä alalla niin ja näin. Eli ei asianmukaisia suojavälineitä noin niinkuin yleisesti ottaen. Kaikki pitää vetää keuhkoihin. Säästö on kaiken aa ja oo.
- 101% faktaa
Palkka: Varmasti riittävä.
Työstä saatava ilo ja sen merkitys omalle mielenterveydelle: Korvaamaton. - alumiinimyrkky
Se on vaan niin, että nuoria kusetetaan ja jätetään työturvallisuus huomioimatta, Yritetään säästää kaikessa. Sitä paitsi vaativissa olosuhteissa imureiden/ilmastoinnin järjestäminen ei onnistu. Hyvätkään maskit eivät auta kun myrkyt pääsee läpi. Niin ja saa lisäksi kommari työtovereita. Ei näin...
- Oma terveys tärkein
Kunhan muistaa vaatia niitä kunnon suodattimia niinhinraitisilma-maskeihin. Olen törmännyt monesti työmailla kuinka työntekijät ovat käyttäneet lampuille tarkoitettuja suodattimia.
Paras tapa testata suodattimen suodatus on pieraista, jos paskan hajut tulee maskiin niin ei todellakaan ole kunnon suodattimet. - paskafirmakyläs
Salossapäin maksetaan naurettavat 9-11euroa tunnilta alumiinin levyseppähitsareille.
Ihan naurettavia - ja vielä kun lisätään paska työilmapiiri, paskat asennot ja tieto että alumiini ei poistu koskaan elimistöstä, niin kaihtaisin kyllä tämän kylän alumiinipaskahommia ja kaukaa. - Vittuuntunut
Mulle maksetaan vähän runsas 11€/h. Ja maskin sisällä HAISEE paska. Kokoan Fisker Karmaa Valmet automotive oy:lla.
- rahaton
Mulla ei oo ollu mitään terveyshaittoja kuluneen 6 vuoden aikana. Speedglas raitisilmamaski paineilmalla, joka suodatetaan. Ilma ei haise yhtään ja vuosittaisissa aluseuranta tuloksissa arvot on ollu aina alle 0,6 eli altistumattomien ihmisten raja-arvo. Lisäksi poistoilmaimuri työkohteen yläpuolella.
Peruspalkka on 13,50€/tunti ja hitsaan henkilönostimien koreja.
Palatakseni tuohon raitisilma maskiin... ihmettelen kovasti niitä aluhitsareita, ketkä eivät käytä paineilmalaitteita tuohon raitisilman tuloon, koska noiden akkukäyttöisten puhaltimien teho ei yksinkertaisesti riitä alumiinin hitsauksessa! - toimistohommissa
Palkka on että keuhkot ja terveys menee. Ei ne maskit ja imurit kaikkea ime ja joissain paikoissa ei edes asianmukaisia laitteita ole. Kaverini työskentelee alumiinihitsaajana ja on jo saanut vaurioita muistiinsa. Muutenkin hän on työpäivän jälkeen aina pahoinvoivan näköinen. Silmät punoittaa ja on väsynyt jne jne.. ite en kyseisiin hommiiin kyllä lähtisi terveyttä pilaamaan vaikka maksettais mitä.
- venehommissa
Alumiinihitsauksesta työkokemusta n. 4vuotta ja palkka 14,50e/h tällä hetkellä. Toimin runkomiehenä alumiinivenefirmassa keskipohjanmaalla. Ikä 26
- Kuonahakku1985
14,5e on jo kohtuullinen, 12e on kyllä huono, mielestäni enemmänkin sellainen aloituspalkka. Metallipajat mitä minä tiedän maksaa aloituspalkkana jo tuon 13e/h kaverille joka osaa jotain. Ja huom. nämä vielä mustan raudan pajoja.
Itse lähtisin alumiinihommia miettimään vasta 15eken pintaan.
Eipä sitä duunari voi mahdottomia saadakaan, riippuu aina pajasta/firmastakin palkkaukset, tuntuu väistämättä olevan alle 15e/h ja se on kituuttelua... Tein vähän aikaa keikkaa ja tienasin 17e/h niin alkoi elämä maistumaan, nyt taas pohjalla...
TESsin mukaan palkat lähtevät ihan naurettavista numeroista liikkeelle, se on ihan sama mitä alumiini ja rosterihommia olisi. - per
Itse alumiihommasta saan 15,50e / Tunti
- piste
Koittakaa tajuta ettei duunarinhommista tienaa kuin korkeintaan 20e/h.
Jos haluaa enemmän pitää opiskella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446