Ei tuon monimutkaisempi kysymys. Ehken todella tyhmä, mutta minkäs sille voi kun vanhempaa ikäluokkaa on, joka on hyvin kehnosti tutustunut kaikkeen automaattiseen toimintaan.
Kotikaupungissani ehken lopetetaan lippujen myyntipiste, ja asiointi täytyy tehdä jatkossa lippuautomaatilla taikka netin kautta. Kuinka nämä vaihtoehdot toimivat?
Toimivatko lippuautomaatit vain sirukorteilla? Ja voiko automaatilla valita vapaasti istumapaikkansa, tai edes sen, että ottaako vaikka halutessaan käytäväpaikan? Voikos lippuautomaatilla erikseen valita, että ostaako esimerkiksi lapsilleen juniori-lipun? Millainen tuon automaatin käyttöliittymä ylipäätään on? Onko siinä valmiina lista asemista, ja valitsen niistä kaksi, joiden välille haluan junalipun?
Netin kautta lippujen osto on täysin pimeää minulle. Arvostaisin kovasti, jos joku vaikka linkittäisi minulle sivun jossa on asiasta neuvottu. Vieläkin enemmän arvostan sitä, jos joku hieman kuvailisi netin kautta ostamista.
Toivottovasti joku viitsii neuvoa tyhmää
Kuinka asioidaan lippuautomaatilla?
2
2061
Vastaukset
- ei ole vaikeaa
Lippuautomaattia en ole käyttänyt lainkaan mutta netin kautta olen ostanut. En enää muista hainko liput R-kioskilta vai tulostinko itse jotakin (kyse siis omista lomamatkan lipuista). Visalla maksoin.
Työmatkalle olen ostanut työpaikan nettilinkin kautta liput, sinne annettiin oma s-posti, ja vahvistus tuli siihen ja linkin kautta tulostettiin liput (A4-kokoon), samassa paperissa oli kaikkien matkan osien lippu erikseen, konduktööri luki sitten omalla koodilukijallaan niistä tiedot.
Naapurikaupungissa, josta juna lähtee, on lipunmyynti, jossa olen asioinut ja muutellut lippuja kun suunnitelmat ovat muuttuneet. - talvicamino
VR:n sivulla ohjeet verkkokaupasta ovat sivulla:
http://www.vr.fi/fi/index/junaliput/lippujen_ostopaikat/verkkokauppa/verkkokauppademo_1.html
Netin kautta ostaminen on oikein helppoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi743338Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj943102SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1783045- 1452493
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä542414Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2082234Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi572188Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "142055Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li391760Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4021719