svchost.exe ongelma

Jumi-jumi

Eli Kone (win xp sp3) tökkii, kun tuo svchost ohjelma on päällä. (Tehtävienhallinnasta ku kattoo niin on 100% suoritin käytössä, kun poistaa ohjelman , niin toimii taas paremmin. Käynnistäessa ohjelma ilmestyy taas sinne, ja kone alkaa taas jumittamaan. Miten ton saa lopullisesti pois???
Palomuurina käyttiksen oma muuri, ja virustorjuntana Ms security essential.

12

1310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertoi jo...
    • fundamentalist

      eräänlainen "apuprosessi" jonka melkein jokainen sovellus käynnistää omansa lisäksi,
      sillä luetaan mm. tietoja .dll tiedostoista.
      Niitä voi siis olla useitakin samanaikaisesti ajossa.
      Käynnissä olevan svchost-prosessin poistaminen on melko varma tapa
      rampauttaa windows ja ainakin sen käynnistänyt sovellusohjelma.

      • jumi-jumi

        taitaa just käyttää svchost ohjelmaa, ku lakkas toimimasta kun poisti sen tehtävienhallinnan kautta.
        Ilmeisesti joku virus iskeny koneeseen.???


      • nyynny
        jumi-jumi kirjoitti:

        taitaa just käyttää svchost ohjelmaa, ku lakkas toimimasta kun poisti sen tehtävienhallinnan kautta.
        Ilmeisesti joku virus iskeny koneeseen.???

        ?!

        Eikös tässä juuri ole sanottu, että svchost.exe on osa Windowsia, eikä suinkaan mikään virus? Sen sijainnin pitäisi olla (%SystemRoot%\System32). Jos sijaitsee jossain muualla, niin silloin kyseessä on luultavammin virus. Tuossa jotain tietoa asiasta http://support.microsoft.com/kb/314056/fi


      • jumi-jumi-
        nyynny kirjoitti:

        ?!

        Eikös tässä juuri ole sanottu, että svchost.exe on osa Windowsia, eikä suinkaan mikään virus? Sen sijainnin pitäisi olla (%SystemRoot%\System32). Jos sijaitsee jossain muualla, niin silloin kyseessä on luultavammin virus. Tuossa jotain tietoa asiasta http://support.microsoft.com/kb/314056/fi

        tuossa tarkoitin, että voisko olla mahdollista, että joku virus tai haittaohjelma käyttää svchost nimeä ja hidastaa konetta.


      • ää
        jumi-jumi- kirjoitti:

        tuossa tarkoitin, että voisko olla mahdollista, että joku virus tai haittaohjelma käyttää svchost nimeä ja hidastaa konetta.

        testi hei


      • serviceHostit

        > ... melkein jokainen sovellus käynnistää omansa

        Onkohan tuosta mitään tilastoa... Mutta joo, dll-paketeista koodinpalasia niillä haetaan ja yksitoista joskus laskin läppäristäni :(


      • eljii
        serviceHostit kirjoitti:

        > ... melkein jokainen sovellus käynnistää omansa

        Onkohan tuosta mitään tilastoa... Mutta joo, dll-paketeista koodinpalasia niillä haetaan ja yksitoista joskus laskin läppäristäni :(

        Process Monitor -softa kuulemma on kuin Task Manager mutta näyttää enemmän tietoja, mm. mikä käynnistanyt minkäkin svchost'in (joita on tätä kirjoittaessa neljätoista käynnissä)


    • Ajoitetut tehtävät

      Lopeta se prosessi tehtävänhallinnassa ja mene Ohjauspaneliin ja sieltä ajoitetut tehtävät.
      Poista sellaiset ohjelmat, jotka lähtevät käyntiin silloin kun Wintoosa aukaistaan.
      Jos et käytä mitään ajoitettua ohjelmaa poista kaikki mitä sieltä kansiosta löytyy. Sitten käynnistä kone uudestaan.
      Ajoitetut tehtävät- kansioon tuntuu luikertelevan ohjelmia, eikä käyttäjä sitä edes huomaa. Itselläni lähti tällä konstilla taas hienosti toimimaan.
      Ohjelmien asennuksen jälkeen tämä kansio kannattaa käydä katsomassa, ettei sinne ole ilmestynyt turhia juttuja.

    • "Windows hidastuu vuodesta toiseen" -ketjussa on ehdotuksia tämänkin ketjun pohtimiin ongelmiin. XP:ssä on "prefetch" seiskan "superfetchin" sijaan

      (Lyhyesti: mahdollisesti piankin alkavaa käyttöä varten on muisti täytetty usein käytetyillä ohjelmilla.)

    • Anders

      svchost.exe 99%;n kuormaongelma RATKESI.
      Ongelma johtui update toiminnoista "Windows Tietoturvakeskus" ja sieltä automaattipäivitykset pois päältä. Tätä ennen poistin Mikrosoftin päivityket mutta se ei auttanut,
      Terv Antero

      • ServiceHost

        Se johtuu siitä, että kun tuo automattinen päivitys toiminto on päällä, Windows etsii jatkuvasti koneeseen päivityksiä kaikille ohjelmille joita koneessa on.

        Se kuormittaa siis suoritinta. Kannattaa se välillä laittaa päälle, ainakin kerran kuukaudessa, jos aikoo saada ohjelmille ja windowsiin tuoreimmat päivitykset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1310
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1147
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      98
      960
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      850
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      731
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      725
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      709
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      657
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe