Korvassa jytisee

=?=

kuin täysin epätahtinen kaukainen rummutus. Tulee ja menee joskus päiviksisin ja taas alkaa.
Yrittänyt nieleskelläkin, mutta ei vaikutusta.
Nukkumisesta ei tule mitään, sen takia nytkin riekun tässä kuuntelemassa jytinää vasemmassa korvassa.
Mikä se tämäkin riesa on? Eikö tinnitus ole jatkuva ääni?

7

9803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Page down

      Minulla on jatkuvan sihinätinnituksen lisäksi ainakin kolmenlaisia muita mausteita
      - Kuin kaukainen rakennustyömaa, ajoneuvot jyrräävät, juntta takoo.
      - Näppäilevä, tamburiinimainen ddub....dddub dubudubudubudubu...
      - Kuin pikkulinnun varoitussäksätys tsik tsik tsik.
      Edellä kuvatut saattavat tulla aivan tavallisen elämän keskelle muutamaksi minuutiksi. Vain tuo junttatyömaa on joskus jatkunut viikkojakin.
      Ylläoleva saattaa näyttää pilkanteolta. Sitä se ei ole.

      • ärsyttäväääää!

        Mullakin on tota jytinää vasemmassa korvassa vähän väliä nykyään. Todella ärsyttävää!
        Ei se tinnitusta ole, vaan jotain muuta... Mitä - en tiedä. Anyone?


    • jjusjs

      Mulla on synnynnäinen kuulonalenema ja koko elämän kuunnellu erinäisiä kertomuksia tinnituksesta ja sen muodoista, niin tuli mieleeni eräs luento jossa kerrottiin mm. että tinnitus ei ole pelkkää vinkunaa tai kihinää, mutta on yleisin muoto. Kaikki muutkin äänet kuuluvat mahdollisesti tinnitukseen. Niitä laukaisee stressi, väsymys ja kiire, sekä omalla kohdallani omituisen paukkeen korvassa laukaisee, jos vieressä pamahtaa tai kuuluu muunlainen kova ääni.
      Siihen ei ole varsinaista hoitoa, mutta joskus lääkärit kokeilevat ylipainehappihoitoa (sen kun joku kertois tarkemmin mullekin mitä se tarkoittaa). Lääkäris kerra ne huuhto mun korvat niin se autto sen hetkiseen tinnitukseen. Tinnitusta saattaa olla hetkittäin, joskus ihan vain minuutin tai joskus tunteja..
      En tiiä onko täst mitää jeesii, mut korvalääkärit on todel hyviä ainaki nykyää. Ménièren tauti tuskin on kyseessä?? :)

      • Page down

        Tuohan on näiden keskusteluketjujen hyöty parhaimmillaan. Kokenut kertoo huolestuneille. Mielenrauha lisääntyy.


    • jyrinjyrin

      Vasemmassa korvassa jytisee aina välillä. Olen yhdistänyt sen niskajännitykseen.

    • Laurazeu

      mulla on sellasta ihme jytinää korvassa... iha ku joku ''koputtais'' mun tärykalvoa... ja se tulee useemmin sillon ku röyhtäisen tai haukottelen.. sellanen jytinän sarja... ja sit sattuu niskaan ihan kamalasti mikä säteilee koko vasempaan käteen... vaarallistako??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe