Korvassa jytisee

=?=

kuin täysin epätahtinen kaukainen rummutus. Tulee ja menee joskus päiviksisin ja taas alkaa.
Yrittänyt nieleskelläkin, mutta ei vaikutusta.
Nukkumisesta ei tule mitään, sen takia nytkin riekun tässä kuuntelemassa jytinää vasemmassa korvassa.
Mikä se tämäkin riesa on? Eikö tinnitus ole jatkuva ääni?

7

10865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Page down

      Minulla on jatkuvan sihinätinnituksen lisäksi ainakin kolmenlaisia muita mausteita
      - Kuin kaukainen rakennustyömaa, ajoneuvot jyrräävät, juntta takoo.
      - Näppäilevä, tamburiinimainen ddub....dddub dubudubudubudubu...
      - Kuin pikkulinnun varoitussäksätys tsik tsik tsik.
      Edellä kuvatut saattavat tulla aivan tavallisen elämän keskelle muutamaksi minuutiksi. Vain tuo junttatyömaa on joskus jatkunut viikkojakin.
      Ylläoleva saattaa näyttää pilkanteolta. Sitä se ei ole.

      • ärsyttäväääää!

        Mullakin on tota jytinää vasemmassa korvassa vähän väliä nykyään. Todella ärsyttävää!
        Ei se tinnitusta ole, vaan jotain muuta... Mitä - en tiedä. Anyone?


    • jjusjs

      Mulla on synnynnäinen kuulonalenema ja koko elämän kuunnellu erinäisiä kertomuksia tinnituksesta ja sen muodoista, niin tuli mieleeni eräs luento jossa kerrottiin mm. että tinnitus ei ole pelkkää vinkunaa tai kihinää, mutta on yleisin muoto. Kaikki muutkin äänet kuuluvat mahdollisesti tinnitukseen. Niitä laukaisee stressi, väsymys ja kiire, sekä omalla kohdallani omituisen paukkeen korvassa laukaisee, jos vieressä pamahtaa tai kuuluu muunlainen kova ääni.
      Siihen ei ole varsinaista hoitoa, mutta joskus lääkärit kokeilevat ylipainehappihoitoa (sen kun joku kertois tarkemmin mullekin mitä se tarkoittaa). Lääkäris kerra ne huuhto mun korvat niin se autto sen hetkiseen tinnitukseen. Tinnitusta saattaa olla hetkittäin, joskus ihan vain minuutin tai joskus tunteja..
      En tiiä onko täst mitää jeesii, mut korvalääkärit on todel hyviä ainaki nykyää. Ménièren tauti tuskin on kyseessä?? :)

      • Page down

        Tuohan on näiden keskusteluketjujen hyöty parhaimmillaan. Kokenut kertoo huolestuneille. Mielenrauha lisääntyy.


    • jyrinjyrin

      Vasemmassa korvassa jytisee aina välillä. Olen yhdistänyt sen niskajännitykseen.

    • Laurazeu

      mulla on sellasta ihme jytinää korvassa... iha ku joku ''koputtais'' mun tärykalvoa... ja se tulee useemmin sillon ku röyhtäisen tai haukottelen.. sellanen jytinän sarja... ja sit sattuu niskaan ihan kamalasti mikä säteilee koko vasempaan käteen... vaarallistako??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe