kuin täysin epätahtinen kaukainen rummutus. Tulee ja menee joskus päiviksisin ja taas alkaa.
Yrittänyt nieleskelläkin, mutta ei vaikutusta.
Nukkumisesta ei tule mitään, sen takia nytkin riekun tässä kuuntelemassa jytinää vasemmassa korvassa.
Mikä se tämäkin riesa on? Eikö tinnitus ole jatkuva ääni?
Korvassa jytisee
7
10307
Vastaukset
- Page down
Minulla on jatkuvan sihinätinnituksen lisäksi ainakin kolmenlaisia muita mausteita
- Kuin kaukainen rakennustyömaa, ajoneuvot jyrräävät, juntta takoo.
- Näppäilevä, tamburiinimainen ddub....dddub dubudubudubudubu...
- Kuin pikkulinnun varoitussäksätys tsik tsik tsik.
Edellä kuvatut saattavat tulla aivan tavallisen elämän keskelle muutamaksi minuutiksi. Vain tuo junttatyömaa on joskus jatkunut viikkojakin.
Ylläoleva saattaa näyttää pilkanteolta. Sitä se ei ole.- ärsyttäväääää!
Mullakin on tota jytinää vasemmassa korvassa vähän väliä nykyään. Todella ärsyttävää!
Ei se tinnitusta ole, vaan jotain muuta... Mitä - en tiedä. Anyone?
- jjusjs
Mulla on synnynnäinen kuulonalenema ja koko elämän kuunnellu erinäisiä kertomuksia tinnituksesta ja sen muodoista, niin tuli mieleeni eräs luento jossa kerrottiin mm. että tinnitus ei ole pelkkää vinkunaa tai kihinää, mutta on yleisin muoto. Kaikki muutkin äänet kuuluvat mahdollisesti tinnitukseen. Niitä laukaisee stressi, väsymys ja kiire, sekä omalla kohdallani omituisen paukkeen korvassa laukaisee, jos vieressä pamahtaa tai kuuluu muunlainen kova ääni.
Siihen ei ole varsinaista hoitoa, mutta joskus lääkärit kokeilevat ylipainehappihoitoa (sen kun joku kertois tarkemmin mullekin mitä se tarkoittaa). Lääkäris kerra ne huuhto mun korvat niin se autto sen hetkiseen tinnitukseen. Tinnitusta saattaa olla hetkittäin, joskus ihan vain minuutin tai joskus tunteja..
En tiiä onko täst mitää jeesii, mut korvalääkärit on todel hyviä ainaki nykyää. Ménièren tauti tuskin on kyseessä?? :)- Page down
Tuohan on näiden keskusteluketjujen hyöty parhaimmillaan. Kokenut kertoo huolestuneille. Mielenrauha lisääntyy.
- jyrinjyrin
Vasemmassa korvassa jytisee aina välillä. Olen yhdistänyt sen niskajännitykseen.
- Laurazeu
mulla on sellasta ihme jytinää korvassa... iha ku joku ''koputtais'' mun tärykalvoa... ja se tulee useemmin sillon ku röyhtäisen tai haukottelen.. sellanen jytinän sarja... ja sit sattuu niskaan ihan kamalasti mikä säteilee koko vasempaan käteen... vaarallistako??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865