Hyvä työpaikka välivuodeksi?

kyllästynyt teekkari

Opiskelen DI:ksi ja tekniikan kandidaatin tutkinto on nyt paketissa. Ala on oikea ja pidän opinnoistani, mutta olen kärsinyt kausittaisesta masennuksesta parin vuoden ajan. Siksi opinnot ovat edenneet hitaahkosti ja edelleen opiskelu välillä ahdistaa aika paljonkin. Ja erityisesti tuleva kesätyönhaku, sillä tässä vaiheessa pitäisi jo löytää oman alan kesätöitäkin. En ylipäätään tiedä, haluanko edes joutua siihen paljon puhuttuun oravanpyörään, josta niin moni tuntuu vain haluavan pois.

Siksi ajattelinkin pitää välivuoden opinnoistani tämän kevään jälkeen. Jäljelle jäisi yhden lukuvuoden verran opiskeluja, sisältäen diplomityön kirjoittamisen. Välivuoden aikana haluaisin tehdä jotain täysin opintoihini liittymätöntä työtä, sekä lomailla ja matkustellakin sen verran mitä rahatilanne sallii. En vain tiedä, mitä töitä haluaisin tehdä tai mihin työpaikkoihin minun olisi edes mahdollista päästä.

Olen 25-vuotias nainen, ja aiempaa työkokemusta on tutkimusapulaisen ja kurssiassistentin hommista yliopistolla, postin jakamisesta, pikaruokaravintolasta (vain pari kuukautta, esim. hygieniapassia ei minulla ole) ja puhelinmyynnistä. Välivuoden työltä toivoisin vain sitä, ettei se olisi pelkkää tietokoneen ääressä istumista. Kunnon duunarihommat eivät haittaisi ollenkaan. Tekisin kuitenkin mieluiten jotain muuta kuin siivoustyötä. Mahdollisimman vähän stressiä aiheuttava työ on tietysti plussaa, jotta saisin samalla hoidettua masennustani kuntoon.

Ehdotuksia työpaikoista pk-seudulla, joihin olisi mahdollista päästä tällä työkokemuksella ja koulutuksella?

1

1013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...---...

      Suosittelen kokeilemaan töitä ulkomailla. Olen itse suorittanut esim. työharjoitteluni (4kk, AMK:ssa) jenkeissä, ja se oli elämäni parasta aikaa! Työpaikkoja voi etsiä ihan mol/monster yms. työhakusivustojen kautta. Itse löysin tuon harjoittelupaikkani jobstepistä, mutta se taitaa olla vain AMK-opiskelijoille (pitää kirjautua opiskelijanumerolla yms.). Lisäksi esim. Suomi-Amerikka yhdistysten liitosta tms. saattaa löytyä jotain töitä jenkkilässä (haku "paikan päällä" ei todennäköisesti tule onnistumaan viisumeiden takia, eli työpaikka työviisumin saamiseksi pitäisi olla tiedossa etukäteen). Nordjobbilla on töitä Pohjoismaissa, joten jos haluat vähän lähemmäs (ja osaat ruotsia), niin sieltä kannattaa myös katsoa (tai ranskankielentaitoisena Pariisin Disneyland jnejnejne).

      Minulla on myös ollut lievää masennusta, mutta tuo totaalinen maisemanvaihtaminen auttoi kummasti. Jotenkin koin oloni kotoisaksi, vaikka en aluksi tuntenut ketään, mutta toisaalta kukaan ei myös tuntenut minua/ollut ennakkokäsityksiä minusta, minkä koin erittäin helpottavana tekijänä! Suosittelen todella lämpimästi kokeilemaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe