Opiskelen DI:ksi ja tekniikan kandidaatin tutkinto on nyt paketissa. Ala on oikea ja pidän opinnoistani, mutta olen kärsinyt kausittaisesta masennuksesta parin vuoden ajan. Siksi opinnot ovat edenneet hitaahkosti ja edelleen opiskelu välillä ahdistaa aika paljonkin. Ja erityisesti tuleva kesätyönhaku, sillä tässä vaiheessa pitäisi jo löytää oman alan kesätöitäkin. En ylipäätään tiedä, haluanko edes joutua siihen paljon puhuttuun oravanpyörään, josta niin moni tuntuu vain haluavan pois.
Siksi ajattelinkin pitää välivuoden opinnoistani tämän kevään jälkeen. Jäljelle jäisi yhden lukuvuoden verran opiskeluja, sisältäen diplomityön kirjoittamisen. Välivuoden aikana haluaisin tehdä jotain täysin opintoihini liittymätöntä työtä, sekä lomailla ja matkustellakin sen verran mitä rahatilanne sallii. En vain tiedä, mitä töitä haluaisin tehdä tai mihin työpaikkoihin minun olisi edes mahdollista päästä.
Olen 25-vuotias nainen, ja aiempaa työkokemusta on tutkimusapulaisen ja kurssiassistentin hommista yliopistolla, postin jakamisesta, pikaruokaravintolasta (vain pari kuukautta, esim. hygieniapassia ei minulla ole) ja puhelinmyynnistä. Välivuoden työltä toivoisin vain sitä, ettei se olisi pelkkää tietokoneen ääressä istumista. Kunnon duunarihommat eivät haittaisi ollenkaan. Tekisin kuitenkin mieluiten jotain muuta kuin siivoustyötä. Mahdollisimman vähän stressiä aiheuttava työ on tietysti plussaa, jotta saisin samalla hoidettua masennustani kuntoon.
Ehdotuksia työpaikoista pk-seudulla, joihin olisi mahdollista päästä tällä työkokemuksella ja koulutuksella?
Hyvä työpaikka välivuodeksi?
1
1015
Vastaukset
- ...---...
Suosittelen kokeilemaan töitä ulkomailla. Olen itse suorittanut esim. työharjoitteluni (4kk, AMK:ssa) jenkeissä, ja se oli elämäni parasta aikaa! Työpaikkoja voi etsiä ihan mol/monster yms. työhakusivustojen kautta. Itse löysin tuon harjoittelupaikkani jobstepistä, mutta se taitaa olla vain AMK-opiskelijoille (pitää kirjautua opiskelijanumerolla yms.). Lisäksi esim. Suomi-Amerikka yhdistysten liitosta tms. saattaa löytyä jotain töitä jenkkilässä (haku "paikan päällä" ei todennäköisesti tule onnistumaan viisumeiden takia, eli työpaikka työviisumin saamiseksi pitäisi olla tiedossa etukäteen). Nordjobbilla on töitä Pohjoismaissa, joten jos haluat vähän lähemmäs (ja osaat ruotsia), niin sieltä kannattaa myös katsoa (tai ranskankielentaitoisena Pariisin Disneyland jnejnejne).
Minulla on myös ollut lievää masennusta, mutta tuo totaalinen maisemanvaihtaminen auttoi kummasti. Jotenkin koin oloni kotoisaksi, vaikka en aluksi tuntenut ketään, mutta toisaalta kukaan ei myös tuntenut minua/ollut ennakkokäsityksiä minusta, minkä koin erittäin helpottavana tekijänä! Suosittelen todella lämpimästi kokeilemaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029