Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Selvisin hengissä kulutusluottohelvetistä.....

tuhlaripoika......

Reilu vuosi sitten tilanne oli pahimmillaan, piuhoja, osareita, korttiluottoja ja kulutusluottoja oli yhteensä noin 15000€.
Kaikki oli otettu aivan turhuuksiin ja rahat menneet täysin hukkaan, mitään konkreettista ei ollut ostoksista jäänyt käteen, paitsi vanha ylihintainen auto jossa oli reilusti enemmän velkaa kuin arvoa jäljellä. Kaikkien piuhojen yhteenlaskettu minimikuukausilyhennys oli pahimmillaan jo yli 600€.
Sitten vain kerrasta päätin että nyt se korttien vingutus on vaan loppu ja aloin joka kuukausi laittaa kaiken ylijäävän rahan velkojen lyhennyksiin.
Maksoin luottojen velkapääomaa viime vuonna yli 10K€ pois, nyt ei ole enään kun yksi pankin kulutusluotto jäljellä, vähän reilut 4000€, senkin aion maksaa tämän vuoden aikana pois.
Pikkuhiljaa alkaa helpottaa ja kunhan tuon viimeisen velan olen maksanut, niin taatusti olen oppinut läksyni ja huolella.

75

11604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+5

      Hienosti tehty. Pysyikö sulla luotot ok? Mä maksan nyt joka kuukausi yli tonnilla velkaa pois. Ja kesäkuussa maksan viimeisen erän. Ja luotot on puhtaat ja pysyykin.

      • ap.

        Yksikään maksu ei koskaan ole ollut myöhässä eikä mitään pelkoa luottotietojen menettämisestä ole ollut missään vaiheessa, mutta tein kyllä korjausliikkeen viimeisessä mahdollisessa tilanteessa.
        Nyt ei ole velkaa enään kuin noin 2 kuukauden bruttopalkan verran ja viimeistään vuoden loppuun mennessä olen päättänyt senkin maksaa pois. Voihan perseensuti kun olisin älynnyt mihin kaikki johtaa silloin ensimmäistä luottoa ottaessa. :/


      • .
        ap. kirjoitti:

        Yksikään maksu ei koskaan ole ollut myöhässä eikä mitään pelkoa luottotietojen menettämisestä ole ollut missään vaiheessa, mutta tein kyllä korjausliikkeen viimeisessä mahdollisessa tilanteessa.
        Nyt ei ole velkaa enään kuin noin 2 kuukauden bruttopalkan verran ja viimeistään vuoden loppuun mennessä olen päättänyt senkin maksaa pois. Voihan perseensuti kun olisin älynnyt mihin kaikki johtaa silloin ensimmäistä luottoa ottaessa. :/

        MAANPETOS 2011
        Kokoomuksen uuskieli ja todellisuus: isänmaan petturit,perustuslakiin kirjataan Suomen olevan Euroopan Unionin jäsenvaltio. Käytännössä se merkitsee sitä, että Suomi menettää itsenäisyytensä ja liittyy osavaltion statuksella Euroopan Unionin liittovaltioon.

        Mutta lakiin on sorvattu myös jatkotoimenpiteet mahdollistava pykälä: tuo "toimivallan siirto Euroopan Unionille, kansainväliselle toimielimelle tai kansainväliselle järjestölle" voi tarkoittaa EU:ta tai YK:ta tai se voi olla vaikka pankkikartelli. Todennäköisesti onkin pankkikartelli, kun ajattelee miten ahkeraan VM Jyrki "Velkatalkoo-Jykä" Katainen juoksee pankkiireja kumartamassa ja velkaannuttaa Suomea minkä ehtii.
        http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/59895-kokoomuksen-uuskieli-ja-todellisuus-isanmaan-petturit


    • velaton

      Kertakaikkiaan hieno homma.Vähän aikaa vielä ja olet kokonaan voiton puolella.On se tosiaan totta,että näistä kaikenmaailman kulutusluotoista ei monellekaan jää mitään konkreettista käteen,ainoastaa se velanmaksu.

    • Zein63

      Tosi kiva kuulla selviytymistarina tähän omaan surkeuteen! Lainoja on kertynyt n. 4000 € ja takaisinmaksujen kanssa sinnettelen. Alunperin lainakierteeseen jouduin lapseni takia, mitäpä sitä ei äiti lapsensa eteen tekisi ☺
      Nyt tuntuu että alkaa olla minun voimavarani käytetty. Maksuja kasaantuu ja tuntuu että enää en saa niihin revittyä rahaa mistään. Olen saanut tehtyä maksusuunnitelmia mutta alkaa tuntua siltä että niitäkin on jo liikaa. Olen yrittänyt saada yhtä isompaa lainaa että saisin hoidettua jotain pois ja elämä helpottaisi mutta mistään ei lainaa tipu. Aloitin juuri opiskelut ja opiskelijalle rahaa ei anneta. Olen liiton korotetuilla päivärahoilla opiskeleva ja sitten minulla on kaksi opiskelevaa lasta vielä joiden kuluista maksan puolet. Ei ole elämä rapiaa eikä oikein ole motivaatiokaan opiskeluun kohdillaan kun kokoajan pitää raha-asioita miettiä. Välistä tuntuu että vois antaa vaan kaiken mennä. Mutta sitten tulee ajatus, että mitä lapsi sanois kun ulosottomies tulis hakemaan tavaroita...ei ..siihen en ole vielä valmis.
      Kai minut kohta saa viedä johonkin hoitoon kun yksikseni täällä näitä asioita veivaan ja mietin. Tulee joko sydänkohtaus tai sit mie tuun hulluksi ☺

      • Alasotto_mies:)

        Vain ulosotto, ulosotettava raha kiinnostaa häntä.


      • taulutv234
        Alasotto_mies:) kirjoitti:

        Vain ulosotto, ulosotettava raha kiinnostaa häntä.

        kaikki


      • tursia

        Itse jouduin rahavaikeuksiin pitkänsairauden vuoksi. Aloittajalla ja muutamalla muullakin on selvästi hyvät tulot millä selvittää valkansa, mutta minulta meni työ ja elinkeino. Ja pienillä tuloilla voi joutua selviämään muustakin syystä.

        Suosittelen kunnan velkanaeuvojan puoleen kääntymistä. Itse sain sieltä erinomaiset neuvot. He tuntevat nämä asiat kuin omat taskunsa ja osaavat antaa selväpäisiä neuvoja kun itsestä tuntuu, että velkataakasta ei ole mitään ulos pääsyä.

        Huomasin, että tuolla joku neuvoo päästämään maksut ulosottoon. Se on huono vaihtoehto, koska korot, koron korot ja kaikenlaiset maksut pyörivät ja lisäävät velkaa.


      • Ulosmitattu
        Alasotto_mies:) kirjoitti:

        Vain ulosotto, ulosotettava raha kiinnostaa häntä.

        Jos ei ole maksukykyä maksaa ulosottoja edes vähän niin siinä tapauksessa tavarat lähtee.


      • jonskuliini86
        tursia kirjoitti:

        Itse jouduin rahavaikeuksiin pitkänsairauden vuoksi. Aloittajalla ja muutamalla muullakin on selvästi hyvät tulot millä selvittää valkansa, mutta minulta meni työ ja elinkeino. Ja pienillä tuloilla voi joutua selviämään muustakin syystä.

        Suosittelen kunnan velkanaeuvojan puoleen kääntymistä. Itse sain sieltä erinomaiset neuvot. He tuntevat nämä asiat kuin omat taskunsa ja osaavat antaa selväpäisiä neuvoja kun itsestä tuntuu, että velkataakasta ei ole mitään ulos pääsyä.

        Huomasin, että tuolla joku neuvoo päästämään maksut ulosottoon. Se on huono vaihtoehto, koska korot, koron korot ja kaikenlaiset maksut pyörivät ja lisäävät velkaa.

        oma kokemukseni oli erittäin huono kun kävin kunnan velkaneuvojalla.
        palvelua oli kaikinpuolin huonoa:laskuja ei saanut maksaa eikä maksusopimuksia saanut tehdä.
        ihminen oli todella töykeä ja syyttävä.
        vain yksi velka/vippi maksettiin kokonaan pois kuukaudessa muut laskut,autolaina ja pankkilaina.
        maksut menivät perintään ja kulut senkun kasvoivat,parin kuukauden päästä hain apua sosiaalitoimistosta missä todellakin osattiin asiat hoitaa.
        sain sosiaaliluoton tammikuun alussa.
        nyt on kaikki saatu hoidettua pankkilainalla ja sosiaaliluotolla,edessä on nyt sitten monen vuoden velkojenlyhennys mutta tyytyväinen olen tämän hetkiseen tilanteeseeni vaikka tiukilla joutuu olemaanki.
        olisimpa vaan ajoissa hakenut apua sosiaalitoimistosta.velkaneuvojan takia luottotiedot meni ja maksut kasvoivat jopa parilla tonnilla!


      • TILITINTTI

        Sanoit yrittäneesi saada isompaa lainaa maksaaksesi pikkuvipit pois, mutta ei ole onnistunut. Oletko kokeillut ns. sosiaaliluottoa? En kyllä tosin tiedä onko se systeemi olemassa kaikissa kunnissa, mutta ainakin täällä Vantaalla se on onnistunut. Luulisin, että yhteys sossuun ja sitä kautta neuvotteluun auttaisi, ehkä. Korko olisi kohtuullinen ja lyhennykset optimoidaan riittävän pitkälle ajalle, niin että siitä on oikeasti mahdollista selvitä. Zemppiä!


      • q

        käy tsekkaan takuusäätiön sivut! sieltä vois löytyä apua?


      • Kokemusta on!

        Hei, kaikki tekee virheitä elämänsä aikana, et ole ainoa! Mutta neuvoksi sinulle, ole sitkeä, se kannattaa! Koska sinulla ei vielä ole tuon enempää velkaa, selviydyt kyllä kun et anna periksi, etkä ota lisää velkaa vaikka saisitkin jostain! Ihminen tulee tosi vähälläkin toimeen, kun on tarvis. Itselläni on myös velkoja ja olen jo oppinut ettei kaikkea "krääsää" kannata ostaa, ja ruoassakin voi aika helpolla säästää, kun tarkkaan miettii. Silloin kun on rahaa, ostaa sellaisia tarvikkeita, jotka säilyy ja mistä voi itse tehdä, esim. jauhoja, kananmunia, säilykkeitä. Ja jos sinulla on pakastin, tee kerralla isompia eriä ja pakasta, sekin säästää. Kirppis on hyvä vaihtoehto löytää esim. lapselle vaatteet, miksei itsellesikin. Kyllä elämä voittaa, vaikka se kuulostaa kliseeltä, mutta totta se on!


      • Zein63
        tursia kirjoitti:

        Itse jouduin rahavaikeuksiin pitkänsairauden vuoksi. Aloittajalla ja muutamalla muullakin on selvästi hyvät tulot millä selvittää valkansa, mutta minulta meni työ ja elinkeino. Ja pienillä tuloilla voi joutua selviämään muustakin syystä.

        Suosittelen kunnan velkanaeuvojan puoleen kääntymistä. Itse sain sieltä erinomaiset neuvot. He tuntevat nämä asiat kuin omat taskunsa ja osaavat antaa selväpäisiä neuvoja kun itsestä tuntuu, että velkataakasta ei ole mitään ulos pääsyä.

        Huomasin, että tuolla joku neuvoo päästämään maksut ulosottoon. Se on huono vaihtoehto, koska korot, koron korot ja kaikenlaiset maksut pyörivät ja lisäävät velkaa.

        Kävin kunnan velkaneuvojalla. Lainat saavat olla max 5000 € ja siihen lasketaan myös jos on luotollinen tili. Minulla sellainen on jäänyt avioeron jälkeen ja tietty luotto jatkuvasti käytössä.
        Tuloksena oli että ei tipu, nippanappa juuri jäi että liian tiukille olisin joutunut.
        Nyt sitten ollaan liian tiukilla ilman apuja. Pankista kysyin lainaa, mutta olisi pitänyt olla takaaja. Eipä ole sellaista.
        Tässä juuri maksoin kaikkein tärkeimpiä mutta paljon jäi maksamatta. Kokoajan päässä pyörii että mistä sitä sais apuja. Takuusäätiötä mietin, mutta luin että siinäkin voi mennä 1/2 v, ei paljon auta tähän hätään.


      • näin ainakin muualla
        Ulosmitattu kirjoitti:

        Jos ei ole maksukykyä maksaa ulosottoja edes vähän niin siinä tapauksessa tavarat lähtee.

        Älä viitsi puhua paskaa. Sua oo vitut ulosmitattu vitun kusettaja! Mulla on velkaa päälle 30000 € ja oon käyny oikeustalolla ulosottoäijän luona sen jälkeen kun luotot oli menny selvittämässä että miten aion maksaa velat. No sanoin ettei oo rahaa niin eipä siinä, sitten joskus ku meen töihin niin voin alkaa velkaa lyhentämään. Tästä on nyt kolme vuotta kun mut siis todettiin varattomaksi ihan viranomaisten toimesta, EIKÄ OO VIETY MITÄÄN TAVAROITA! Taulu-tv on, läppäri on, tavallinen tietokone on ja on vielä vuoden -90 Audi alla että voin autollakin ajella ja mitään ei oo pois edes yritetty viedä joten ÄLÄ PUHU JOS ET VITTU TIEDÄ!


      • onneaweg
        taulutv234 kirjoitti:

        kaikki

        Onnea


      • lapset silti tärkeit

        Aika outo äiti kun syyllistät lapsesi että olet joutunut velkoihin heidän takiaan. Ota vastuu tekemistäsi ja opeta vastuu lapsillesikin. Pyydä hakemaan opintolainaa ja sillä rahoittamaan opinnot. Riittää että omat opiskelusi hoidat kunnialla loppuun. Ei omienkaan lasten takia kannata jotua velka-ahdinkoon. Vaikka omien lastensa eteen tekee aika paljon, niin joku kohtuus.


      • niin miks
        näin ainakin muualla kirjoitti:

        Älä viitsi puhua paskaa. Sua oo vitut ulosmitattu vitun kusettaja! Mulla on velkaa päälle 30000 € ja oon käyny oikeustalolla ulosottoäijän luona sen jälkeen kun luotot oli menny selvittämässä että miten aion maksaa velat. No sanoin ettei oo rahaa niin eipä siinä, sitten joskus ku meen töihin niin voin alkaa velkaa lyhentämään. Tästä on nyt kolme vuotta kun mut siis todettiin varattomaksi ihan viranomaisten toimesta, EIKÄ OO VIETY MITÄÄN TAVAROITA! Taulu-tv on, läppäri on, tavallinen tietokone on ja on vielä vuoden -90 Audi alla että voin autollakin ajella ja mitään ei oo pois edes yritetty viedä joten ÄLÄ PUHU JOS ET VITTU TIEDÄ!

        täytyy heti olla toi "vittu" muuten ihan
        asialliseen kommenttiin
        Ton ois voinu kertoa ihan asiallisestikin


      • Zein63
        TILITINTTI kirjoitti:

        Sanoit yrittäneesi saada isompaa lainaa maksaaksesi pikkuvipit pois, mutta ei ole onnistunut. Oletko kokeillut ns. sosiaaliluottoa? En kyllä tosin tiedä onko se systeemi olemassa kaikissa kunnissa, mutta ainakin täällä Vantaalla se on onnistunut. Luulisin, että yhteys sossuun ja sitä kautta neuvotteluun auttaisi, ehkä. Korko olisi kohtuullinen ja lyhennykset optimoidaan riittävän pitkälle ajalle, niin että siitä on oikeasti mahdollista selvitä. Zemppiä!

        Käsittääkseni se juuri oli sosiaaliluotto-mahdollisuus kun kunnan velkaneuvojalla kävin.
        Enkä syyllistä lasta kuten joku tuolla kommentoi. Kerron vain totuuden mistä kierteeni alkoi.
        Se on katsos kirjoittaja niin että kesällä ei opintolainaa saa ja kaikille ei töitä löydy. Ja kaikki eivät voi kotiinkaan takaisin muuttaa kesäkuukausiksi.


      • näillä mennään
        niin miks kirjoitti:

        täytyy heti olla toi "vittu" muuten ihan
        asialliseen kommenttiin
        Ton ois voinu kertoa ihan asiallisestikin

        Siksi on koska raivostuttaa nämä eräät jotka kertoo "kokemuksesta" ja "tietää mistä puhuu" ja sitten meikäläinen sai valvoa öitä sen takia ku vakuuteltiin että kyllä sä nyt menetät ihan kaiken omaisuutes kun kerran ei oo mitään ulosmitattavaa ja että autohan se lähtee ihan ensimmäisenä. Joo luotot on siis menny ja velkaa on, mutta onneksi ei pitäny paikkaansa toi että kaikki arvokas viedään. Velkaneuvonnassa kävin aluksi yhden ainoan kerran ja siellä sanottiin ettei voida tehdä mitään maksujärjestelyä kun ei oo säännöllisiä/riittäviä tuloja kuukaudessa. Käskettiin vain tulla takaisin sitten kun olen päässyt töihin jonnekin. Mutta ihan ok tässä pärjään. Asunnon saaminen on ainoa joka on vaikeaa, mutta onneksi nykyään jopa osa noist isoista asuntotoimistoista antaa vuokra-asunnon vaikkei luottotiedot oo kunnossa ja on paljon velkaa. Sitten ku pääsen töihin niin suunnitelmana on hakeutua heti velkaneuvontaan ja yrittää saada jonkinlainen järkevä maksuohjelma kaikille veloille niin ehkäpä vielä joskus oon minäki täysin velaton =)


    • Mauno Kunttu

      Siihen ei riita tuo 15.000 ekee. Tarvitaan viela kymppitonni lisaa.

    • herraisoherra

      Itselläni oli myös todella velkainen tilanne 2007-2008 aikana ja oli tosi lähellä, ettei luottotiedot pamahtanu. Opin virheistäni ja maksoin pikkuhiljaa pois. Velat ei ollut kuin jotain 2000€ luokkaa, mutta opiskelijalle se on iso määrä kun on vähän joka paikkaan. Sen jälkeen kun sain maksettua, aloin säästämään ja sain säästettyä 3000€ josta ostin viime keväänä ihanan auton, 2500€! Kyllä tuntu hyvältä kun sai kesäksi ihanan auton ja yhtään ei ollut velkaa siitä! =) Luotolla en ole ostanu vuoden 2008 jälkeen mitään kaiken mitä tarvitsen johonkin isompaan ostoon, olen ottanut sen säästöistä! =) Voimia myös muille velkaisille! =)

    • ghjkg

      Nyt kun olet huomannut pärjääväsi vähemmällä, voisit lainan maksamisen jälkeen ruveta laittamaan rahaa syrjään, säästämään. Jos viisi tonniakin saisi vuodessa säästettyä niin sehän olisi jo hieno homma.

    • Aurinko nousee

      Hyvähän se on jos pystyy lyhentämään noinkin suurilla summilla kuukausittain velkaa/velkoja,
      mutta entäs jos ei pysty. Sanoisin että siinä vaiheessa ollaan vasta varsinaisesti ylivelkaannuttu.
      Ihmettelen että mitä varten tuollaisilla tuloilla siunatut ihmiset ylipäänsä luottoja tarvitsevat?!
      Itselläni on ollut iiiissoooot velat, mutta nyt ei ole enää jäljellä kuin noin 2000 euroa luottokorttivelkaa.
      Ilman luottokorttia en olisi selvinnyt avioeron jälkeisestä vuosia kestäneestä hirmuisesta köyhyydestäni
      matalapalkka-alalla. Kyllä velka on hyvä silloin kun se pysyy realistisuuden rajoissa.

    • piiip

      Mulla on meneillään samanlainen juttu vielä on 10.000 jäljellä pahimmillaan oli 35.000 luottotiedot on säilyneet vippaskonstein .Tiedät varmaan miten se tehdään toista velkaa otetaan toista lyhennetään.

    • sk

      Hei ekan viestin alla on Hae luottoa. Eikö ole vähän järjetön mainos.

    • pietro ...

      Toivotan menestystä elämällesi 'kulutuksen ulkopuolella' -jos sellaiseen pyrit.

      Se on lopulta aika vaikea prosessi ... Nimittäin sen tyhjän kohdan täyttäminen, mikä jää, jos ei joko ole varaa kuluttamiseen, tai luopuu siitä vapaaehtoisesti.

      Kuluttaminen yli varojensa ... sitä mielestäni voi verrata vaikkapa ihmiseen, joka ei hallitse alkoholinkäyttöään, tai ihmiseen, joka sytyttää heti uuden savukkeen tumpattuaan vanhan.

      Kuluttaminen on mielestäni enemmän osoitus ahdistuneesta ihmisestä, kuin että ihmisen valinnat olisivat suhteessa hänen tarpeisiinsa.

      Tätäkin kirjoitettaessa osuu silmiin mainos, missä tarjotaan luottoa joko vanhojen velkojen maksamiseen, tai uuden tavaran ostamiseksi. Vapauden nimissä joillakin on oikeus käyttää hyväksi ihmisen heikkoutta ... juuri sitä tyhjää kohtaa ihmisen sielussa, mitä kokemus elämästä ei vielä ole ehtinyt täyttää ...

    • ota esille jos huoma

      On myös monia heitä jotka eivät ole kertomassa selviytymistarinaa siitä kuinka selvisivät velkahelvetistään. Kaikilla ei ole taitoa hallita talouttaan eikä ylpeyttään pysty tai halua apua pyytää.

    • xmadame

      Hienoa :) Minäkin olen selvinnyt velka helvetistä osa omia osa toisen. Kyllä siitä vaan selviää

    • Antaa mennä vaan

      Ei mitään väliä. Päästin kaikki velat ulosottoon, ja nyt mulle jää ennemmän rahaa
      käytöön kuukaudessa kuin aikaisemmin. Ulosmitata voivat vain enintään kolmanneksen tuloista.

      Lopetin sivutyön, ja sekin helpotti.

      Luotot meni, mutta niin on mennyt suurilta valtioiltakin.

      Niitä kyllä auttetaan, mutta tavallista ihmistä ei.

      Hän kärvistelee asunto -ynnä muiden velkojensa kanssa, ja maksaa Kreikan ja Irlanninkin ylivelkaantumisen.

      Mitä väliä, kun suuret valtiotkaan eivät pysty maksamaan velkojaan itse.

      • Käyn ahon laitaa...

        jotta otin parin tonnin vipin ja jätin tarkoituksella maksamatta ja ulosottoon meni mutta HYVÄ!!!
        En tarvitse luottotietoja mihinkään ja jos jotain vähän isompaa tarvitsen niin säästän ja ostan käteisellä!


      • Jussi,,,

        Suuret valtiot saivat lainaa, jonka maksavat aikanaan takaisin. Ei sen perusteella saa pistää omia maksujaan höllörööksi. Ajattele jos joku olisi sinulle velkaa eikä maksaisi ajallaan?


    • ihmiset jatkuvasti pyörivät tuolla OSTOHELVETEISSÄ ostoksilla. Mitä ne sieltä koko ajan ostaa?
      Meil on ollu samat huonekalut jo yli 10 v ja saa olla vielä seuraavat 30 v. Miksi pitäis ostaa koko ajan
      jotain? Sitten on nää omistusasujat joilla koko ajan "KUTISEE" ja ollaan uusimassa kylppäriä tai keittiötä
      tai mitä milloinkin. Mikä HELVETTI Teitä ihmisiä vaivaa. Lauantaina ollaan jo 9.00 jonottamassa kauppiohin
      ja ajellaan ympäriinsä saastuttamassa ja ostamassa. On olemassa sellainen juttu kuin ELÄMÄ jota myös voisi
      elää. Ei romut tee ihmistä onnelliseksi. meikä menee mielummin lauantaina metsään köpötteleen tai muuten
      ulkoileen.Safkat on kaapissa hankittuna perjantaina. Ei tarvii koko viikonloppuna käydä OSTOHELVETISSÄ
      Kokeilkaa ja unohtakaa toi KIINALAINEN krääsä

      • Torpeedo.

        Kuka hitto haluaa kävellä jossain metsähelvetissä?Siellä on hyttysiä ,paarmoja, pimeetä, ja hitto sataa vettä!


    • Velkakoukussa

      Nostan hattua, että olet päässyt velkakierteestäsi! :) Melkoisen summan olet pystynyt
      lyhentämään velkaasi vuodessa.
      Itse en moiseen pystyisi, koska kk-tuloni ovat vain 1500 €. Olen enemmän kuin liemessä samojen
      asioiden kanssa kuin sinä olit reilu vuosi sitten. En käytä enää kortteja, mutta joustoluottoa on
      pakko käyttää, koska rahaa ei ole... Mutta ehkä jonakin päivänä saan balanssiin talouteni ja voin myös
      vakuuttaa, että kantapään kautta olen oppinut, ettei enää ikinä vippejä tai muita luottoja oteta.

      • Vuokraa rikkaammille

        Sanot että joustoluottoa on pakko käyttää, koska rahaa ei ole. Oikeasti tilanne on toisinpäin: sinulla ei ole rahaa, koska joustoluoton kustannukset vievät sinulta rahaa. Älä sekoita syitä ja seurauksia, niin voit päästä eroon ongelmistasi.


    • hatun nosto sinulle

      kunnon hyvä teko

      monia muitakin odottaa sama päästös ja teko

      • AATTELEPPA ITE,IHAN

        3v työttömänä ja luottotiedot menneet noin 5v sitten,menivät muutaman kympin tähden,koska ei ollut sitä rahaa vähästä maksaa ajallaan se yksi maksu sinne perintätoimistoon,nyt sitten en ole välittänyt enään mistään varsinkaan turhista maksuista,kuten vakuutus,perintätoimiston ja ulosoton maksut revin sitä tähen kun tulee katsomatta,uuniin ne joutaa,kuten jope sanoo ,laskut poltettu ja maksettu.

        no on se vaikeeta kun pitää 400e ostaa ruoat,maksaa tv lupa,auton vakuutus ja verot,sekä ajaa,ja katsastaa auto joka vuosi.Olenkin miettinyt miten tästä selviäis ja miksi maksuja maksaa kun ne nykyään vanhenee jo 5v jälkeen tai vaikka 15v jälkeen,kuka tuollaisista 400e määristä voi maksaa velkoja pois,miettikää ja laskekaa itse.En voi ostaa vaatteita,kenkiä,kallista ruokaa,tv lupaa ei enää myönnetä,kun yksi lasku maksamatta,no se hyvä ,eipähän ne muutkin menis rästiin ja ilman kun voi katsella luvatta ja jos tarkastaja tulee ja laittaa maksut kouraan ne menee uuniin kuitenkin joten mitä väliä.
        1200e laskut kuitattiin vuosi sitten maksetuksi kun vanheni nyt odottelen loppuja lopun elämää,yhteiskunta kun on kerta reilu!!ulosotossa jotain 2000e ja perinnässä se 4000e sit kun ne perinnästä menevät ulosottoon sitä odotan kun ei enää kerry korkoja 30%per lasku paska homma tuo korko niissä!!niille jotka pystyy maksamaan onnea teille ,me työttömät ja roskapönttöruokia syövät emme niitä ikinä maksa ,elämää tämä vain on !!


      • auto pois
        AATTELEPPA ITE,IHAN kirjoitti:

        3v työttömänä ja luottotiedot menneet noin 5v sitten,menivät muutaman kympin tähden,koska ei ollut sitä rahaa vähästä maksaa ajallaan se yksi maksu sinne perintätoimistoon,nyt sitten en ole välittänyt enään mistään varsinkaan turhista maksuista,kuten vakuutus,perintätoimiston ja ulosoton maksut revin sitä tähen kun tulee katsomatta,uuniin ne joutaa,kuten jope sanoo ,laskut poltettu ja maksettu.

        no on se vaikeeta kun pitää 400e ostaa ruoat,maksaa tv lupa,auton vakuutus ja verot,sekä ajaa,ja katsastaa auto joka vuosi.Olenkin miettinyt miten tästä selviäis ja miksi maksuja maksaa kun ne nykyään vanhenee jo 5v jälkeen tai vaikka 15v jälkeen,kuka tuollaisista 400e määristä voi maksaa velkoja pois,miettikää ja laskekaa itse.En voi ostaa vaatteita,kenkiä,kallista ruokaa,tv lupaa ei enää myönnetä,kun yksi lasku maksamatta,no se hyvä ,eipähän ne muutkin menis rästiin ja ilman kun voi katsella luvatta ja jos tarkastaja tulee ja laittaa maksut kouraan ne menee uuniin kuitenkin joten mitä väliä.
        1200e laskut kuitattiin vuosi sitten maksetuksi kun vanheni nyt odottelen loppuja lopun elämää,yhteiskunta kun on kerta reilu!!ulosotossa jotain 2000e ja perinnässä se 4000e sit kun ne perinnästä menevät ulosottoon sitä odotan kun ei enää kerry korkoja 30%per lasku paska homma tuo korko niissä!!niille jotka pystyy maksamaan onnea teille ,me työttömät ja roskapönttöruokia syövät emme niitä ikinä maksa ,elämää tämä vain on !!

        Miten sulla on vara pitää autoa? Pelkkiin pakollisiin menoihin menee kuukaudessa pitkä penni!


    • eiolevapaanimi

      ironista että heti tämän viestin jälkeen on mainos jossa tarjotaan pikavippi 20- 20 000 euroa :)

      Good for you!

      • turhaan mainostavat

        Kun köyhä ja tulot alle 400e kk,et saa lainaa etkä luottoa ,miksi ne sit mainostaa sitä et joka tuutista saa.
        Kuulkaa te luoton antajat miksi minulle ette tyrkytä luottojanne ,voisin ottaa heti ,ja paljon ,tulot tosiaan ton 400e kk.velkaani varten tarvisin vajaat 6000e josta en maksisi korkoja ainakaan 30% .
        mut ajatelkaapa että sais taas nimen kuntoon jos sais luoton jostakin ja varmasti sen maksaisi mielellään pois kun tietäis et sitten taas luottotiedot kunnossa ainakin jonkun ajan kuluttua,ja alkais uusi elämä enkä ottais enään muita velkoja enkä mitään velaks...raitis ja rehellinen mies joka ei luottoa saa!!


    • Tunnollinen tallaaja

      Jäljellä yli 200 000
      eikä se mikään nettijuttu ole..
      ootte te kaikessa niin ylivoimaisen eteviä.
      Pystytte reppanat velkannekin hoitamaan.

      • miniyksiö

        Joopa ... velkavankeudessa ne elävät asuntovelallisetkin. Kokonaan toinen kysymys on se, millaisen asunnon, ja millä hinnalla velaksi ostaa.

        Voi vain miettiä elämisen tarkoitusta ... polkaista itsensä aamuisin käyntiin siksi, että neliöt ympärillä tulisivat kolmenkymmenen vuoden jälkeen omiksi. Sitten, kun neliöt ovat näennäisesti omia, voi ottaa vähän rennommin -niin sanotaan... ja kourallinen hiekkaa arkulle.


      • grgrgr

        Rikkaita ihmisiä ei ole olemassa kun amerikassa, on vain lainarahoilla remuavia luusereita.


      • mieti vähän..!

        Sulla ei varmaan mitään ongelmaa, jos maksat 2500 / kk. velkoja, varmaan asunto... , mutta älä tuu leuhkii sillä, muilla jotka kirjottaa täällä, on oikeesti rahasta tiukkaa, sullahan ei ole!!!


    • metall-leidi

      Hyvä! Hauskaa on lukea, että joku on ajoissa puhaltanut pelin poikki. Mulla oli puolta pahempi tilanne pari vuotta sitten ja puhalsin itse pelin poikki ja tunnustin kylmät tosiasiat.
      Hain veloilleni takausta Takuusäätiöstä ja onneksi sain velkatakauksen ja olen nyt toista vuotta lyhennellyt velkaani. Lähdin siitä, että itse olin velkaantubnut ja itse piti myös kantaa veloista vastuu ja iloisesti on mullakin velka pienentynyt.
      Jos tosiaan haluaa selvitä veloista niin ensi askel on pelin poikki puhaltaminen, toinen askel on, että itse on velkaantunut ja on ihan turhaa lähteä syyttelemään muita tai onnettomia olosuhteita..
      Ilahduttavaa, että ajoissa havahduit.Minä olin niin toope, että yritin uusilla veloilla peitota vanhoja velkoja ja kompastuin näppäryyteeni ja komea velkaspiraali oli valmis.
      Velkaisena sanon vaan, että pitää tunnustaa tosiasiat eikä huijata itseään ja kuvitella jotakin ihme onnenpotkua vaan pitää itse tarttua toimeen.
      moni tällekin palstalle kirjoitteleva on epätoivoinen kuten minäkin olin kun en osannut hallita arkea ja realistisesti nähdä mitkä ne tulot sitten oikeastaan olivatkaan ja ei tavallisella ihmisella oikeastaan olisikaan varaa kulutusluottoihin ja pikavippeihin kun ne ovat niin pirun kallista rahaa.

    • kerran koettu

      onneksi olkoon!

      Niin itse se on tehtävä. Ja mikäli ajoissa niin sen parempi. Sitten huomaa myös sen, että säästämällä etukäteen voi hankkia paremmalla omallatunnolla tarvitsemaansa - ja halvemmalla ....

    • tuhlaripoika......

      Lopetin Veikkauksen pelin pelaamisen
      KOSKA SIINÄ ON PASKA, LAPSIIN VETOAVAT JOKERI-HAHMO!!!!!!!!

      SÄÄSTIN SATASIA, LOPETTAKAA TEKIN VEIKKAUS, JA VAATIKAA MASKOTTIA POIS OHJELMASTA!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Mummo.

        Aloittaja puhuu asiaa. Veikkaus haluaa koukuttaa nuoria pelehinsä, jotta ne olisivat vuosikymmeniä koukussa typeriin peleihin! 1


    • kaiken menettänyt

      Jos reilu vuodessa olet pystynyt maksamaan lähes kaikki velat liki sanomasi 15,000 €.Niin voisi melkeimpä veikata ,että sinulla on myös tulot¨aika isot,elikkä vähintään kolme tonnia netto ,jos asut pää kaupunki seudulla ja sinulla perhe ja vuokra asunto.Muuten se ei ole mahdollista.
      Jos tavis olis tuollaisissa veloissa maksukyky riittäis noin 100-200 € lyhennyksiin kuussa,jopa pienempiin niin maksu aikaa kertyis todella paljon. Joten voisi arvioida ,ettet olisi ikinä tarvinnut edes ottaa velkaa.Vai miten on.Lähtökohdat ovat ihmisillä erilaiset,toisille laina on ainut tie päästä kiinni elämään ja he maksvat sitä koko ikänsä olo suhteiden pakosta.

      • jotkut selviää...

        Samaa mietin aamutuimiin, et jos lyhentää noin suurella summalla, millä elää... vähän jo ehdin innostuakki, mutta sitte taas laskelmien jälkeen mahalasku, en millään pysty tuohon... =(

        Tyhmä olin ku velkaa otin, mutta eron takia oli "pakko". Ja kun meillä naisilla tulot on mitä on, se takasi maksaminen olikin sitte vähän hankalampaa, ku olin kuvitellu, niinpä velkaa on nyt 7000 egeä, jonka kylläkin sain siis vaihdettua pankkilainaks... Eli puolet tuloista menee vuokraan ja laskutki pitää maksaa kolmihenkistä perhettä elättää... Luottotiedot mulla on kunnossa ja aion ne pitääkin niin...

        Kyllä tuloihin nähden liian iso velka on helevettiä!

        Silti sanon, että onneaonnea selviytyneille, nauttikaa kohtuullisesti elämästä... =)


      • 400e/KK
        jotkut selviää... kirjoitti:

        Samaa mietin aamutuimiin, et jos lyhentää noin suurella summalla, millä elää... vähän jo ehdin innostuakki, mutta sitte taas laskelmien jälkeen mahalasku, en millään pysty tuohon... =(

        Tyhmä olin ku velkaa otin, mutta eron takia oli "pakko". Ja kun meillä naisilla tulot on mitä on, se takasi maksaminen olikin sitte vähän hankalampaa, ku olin kuvitellu, niinpä velkaa on nyt 7000 egeä, jonka kylläkin sain siis vaihdettua pankkilainaks... Eli puolet tuloista menee vuokraan ja laskutki pitää maksaa kolmihenkistä perhettä elättää... Luottotiedot mulla on kunnossa ja aion ne pitääkin niin...

        Kyllä tuloihin nähden liian iso velka on helevettiä!

        Silti sanon, että onneaonnea selviytyneille, nauttikaa kohtuullisesti elämästä... =)

        kyllä auton voi pitää jos ruoasta ja vaatteista tinkii,niitä ei paljon voi ostaa..
        70% bonusta niin vakuutus vuodessa 130e sekin 4 erässä.joten siksi.
        tottakait olen miettinyt auton myymistä,mut sit taas ei pääse mihinkään 4 seinän sisältä,kaikki kaukana..
        menee sit muuhun,en tupakoi enkä juo...rahaa menee kk ssa.50e teeveen maksuun,25e tietokoneen liittymän maksuun ja ruokaan 150ekk,sekä tutun velan maksuun 50e ,loput vakuutus tai vero autoon .
        ajan jos jää rahaa.tällästä 3v kestänyt joten ei 400e kk ole herkkua.
        töitä pitäs saada ja äkkiä..


      • ulosottohelvetissä
        400e/KK kirjoitti:

        kyllä auton voi pitää jos ruoasta ja vaatteista tinkii,niitä ei paljon voi ostaa..
        70% bonusta niin vakuutus vuodessa 130e sekin 4 erässä.joten siksi.
        tottakait olen miettinyt auton myymistä,mut sit taas ei pääse mihinkään 4 seinän sisältä,kaikki kaukana..
        menee sit muuhun,en tupakoi enkä juo...rahaa menee kk ssa.50e teeveen maksuun,25e tietokoneen liittymän maksuun ja ruokaan 150ekk,sekä tutun velan maksuun 50e ,loput vakuutus tai vero autoon .
        ajan jos jää rahaa.tällästä 3v kestänyt joten ei 400e kk ole herkkua.
        töitä pitäs saada ja äkkiä..

        voivatko viedä talon jos molemmilla on velkaa yht n. 20t ja talo on yhteinen ja lainaa on 65000 ja talon arvo 100000e?


      • 31
        ulosottohelvetissä kirjoitti:

        voivatko viedä talon jos molemmilla on velkaa yht n. 20t ja talo on yhteinen ja lainaa on 65000 ja talon arvo 100000e?

        voivat ja toivottavasti myös vievät.


      • ulosottos
        31 kirjoitti:

        voivat ja toivottavasti myös vievät.

        Minkälainen tuo ulosottolaki oikein on? tuohan on aivan sairasta, kun kumminkin molemmat maksaa velkaa kokoajan pois...


    • Noin sitä pitää elää

      Olet malliesimerkki siitä, että ihminen pystyy halutessaan tosi hyviin suorituksiin.

      Hienoa kun kerroit asian julki. Moni samoissa ongelmissa pyörivä ja valittava saa sinusta kimmokkeen ja voimaa pistää elämänsä järjestykseen!!

      Onnea ja Kiitos!

      • olen vuokranantaja

        Ulosottoviranomainen myy velallisen omaisuutta, jos velallinen kieltäytyy maksamasta tai käyttäytyy välinpitämättömästi. Kannattaa tehdä itselleen realistinen maksusuunnitelma ja ehdottaa suunnitelmaa ulosottoviranomaiselle. Maksusuunnitelmassa täytyy myös pysyä, muuten velat lankeavat heti maksettavaksi.
        Jos ulosmitattavaa omaisuutta on ainoastaan oma talo, niin kannattaisikohan siinä yrittää sinnitellä ja maksaa velat pois. Muussa tapauksessa koko loppu elämä on pelkkää sinnittelyä. Jos on menettänyt luottotietonsa, niin ei saa uutta lainaa eikä vuokra-asuntoakaan, sillä vuokranantajat tarkistavat luottotiedot.


    • ap.

      Joo, eli tilanne oli mulla sellainen, että olin huonoilla tuloilla velkauttanut itseni syvälle osareitten ja kulutusluottojen suohon. Juuri kun tilanne oli pahimmillaan ja kääntymässä toivottomaksi löysin uuden työn jossa tulot ovat kaksinkertaiset entiseen verrattuna.
      Sitten alkoikin se katkera velkojen takaisinmaksun aika, kyllä ottaa päähän. Jos en olisi kaikkia velkoja tehnyt niin olisin jo säästänyt hyvän auton hinnan tai omarahoitusosuuden asuntolainaan, mutta tämmöistä tämä elämä on ja niinkun sanoin niin läksyni olen taatusti oppinut.
      Asunto on enään ainut mihin aion lainaa ottaa, muuten mennään säästämällä tai sitten ostokset saa jää tekemättä.

      • Ymmärtämätön 30:nen

        Onnittelut onnistumisesta aloittajalle.

        Yksinkertainen sääntö, velaksi ei eletä. Sitä en vain ymmärrä tässä ketjussa, miksi niin monen on pitänyt henkilökohtaisesti mokata ymmärtääkseen tämän asian.

        Mikä kaikissa vehkeissä on ollut niin haluttavaa, että on ollut pakko saada heti? Onko se näyttämisen halu muille vai jokin harhaluulo, että vähemmällä ei muka voi pärjätä? Eikö edes se tieto, että tavaralle tulee moninkertainenn hinta, estä ostamasta?


    • joo juuu

      Aloittaja, minkälaisia muutoksia teit taloutesi suhteen? Kerro vinkkejä meille muille!! =)

      • ap.

        Ulkonasyömiset pois, viihteellä käynnit pois, vaatteiden osto Prisman -30% alennuslaarista samoin ruokaostoksilla -30% tuotteiden kyttäämistä ym. Ja ennenkaikkea se on vain tahdonvoimasta ja asenteesta kiinni, edellyttäen että on tietysti edes jollain lailla kulut ja menot hallinnassa. Mikään ei ole niin mukavaa kun seurata verkkopankissa velkasaldon pienenemistä. Tsemppiä oikein paljon kaikille velkataakan alla painijoille. :)


      • taakkaaaon
        ap. kirjoitti:

        Ulkonasyömiset pois, viihteellä käynnit pois, vaatteiden osto Prisman -30% alennuslaarista samoin ruokaostoksilla -30% tuotteiden kyttäämistä ym. Ja ennenkaikkea se on vain tahdonvoimasta ja asenteesta kiinni, edellyttäen että on tietysti edes jollain lailla kulut ja menot hallinnassa. Mikään ei ole niin mukavaa kun seurata verkkopankissa velkasaldon pienenemistä. Tsemppiä oikein paljon kaikille velkataakan alla painijoille. :)

        Aivan tosi paljon kiitoksia sulle vastauksesta. Olin nimittäin jo kyynisen varma ettet vastaa. Hienoa, että vastasit. Tämä antaa minulle, ja ehkä myös muille, toivoa.=)

        Asenne on tosiaan se mikä ratkaisee. Mutta miten sait mielitekosi hallittua?? Itse olen spontaani ihminen ja tuollainen säntillisyys on minulle aika vierasta.. Mutta nyt se on vaan pakko opetella=/

        Kiitokset tsempistä!


      • ap.
        taakkaaaon kirjoitti:

        Aivan tosi paljon kiitoksia sulle vastauksesta. Olin nimittäin jo kyynisen varma ettet vastaa. Hienoa, että vastasit. Tämä antaa minulle, ja ehkä myös muille, toivoa.=)

        Asenne on tosiaan se mikä ratkaisee. Mutta miten sait mielitekosi hallittua?? Itse olen spontaani ihminen ja tuollainen säntillisyys on minulle aika vierasta.. Mutta nyt se on vaan pakko opetella=/

        Kiitokset tsempistä!

        Noh vaikeata se oli tosiaan aluksi oli, mutta itsellä oli kannustavana tekijänä se kun pääsin uusin töihin ja rahatilanne muuttui niin paljon että velkojen agressiivinen takaisinmaksu tuli mahdolliseksi.
        Aloittaa pienimmistä velasta ja kun se on maksettu, niin siitä säästyvät jäävät rahat heti seuraavan maksuun. jne.... Kun vain orjallisesti noudattaa tuota systeemiä, niin ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin että velat lopulta vaan yksinkertaisesti kuihtuvat pois. :)


      • metall-leidi
        ap. kirjoitti:

        Noh vaikeata se oli tosiaan aluksi oli, mutta itsellä oli kannustavana tekijänä se kun pääsin uusin töihin ja rahatilanne muuttui niin paljon että velkojen agressiivinen takaisinmaksu tuli mahdolliseksi.
        Aloittaa pienimmistä velasta ja kun se on maksettu, niin siitä säästyvät jäävät rahat heti seuraavan maksuun. jne.... Kun vain orjallisesti noudattaa tuota systeemiä, niin ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin että velat lopulta vaan yksinkertaisesti kuihtuvat pois. :)

        Vielä on velkaa, mutta pienenee mullakin iloisesti. Ja vielä siinä ohessa olen onnistunut säästämään hiukkasen. En enää jaks aktua omaa tyhmyyttäni vaan koetan ottaa opikseni ja mäkin noudatan budjettikuria ja koetan karsia turhuuksia.
        Mutta mulla pitäis olla velat kuitti 3.n vuoden päästä ja toivoisin että pystyisin säästämään hiukkasen, että voin palkita itseäni hankkimalla jotakin tai vaikka tekemällä "palkontomatkan".
        Mutta siinä olet oikeassa, että selviytyäkseen on oltava todella tiukkana ja kurinalaisena.


    • 4863

      ONNEA!

    • Arjen sankarit

      Lumen pudottaja lähteen sittenkin Thaimaahan, mutta ilma vaimoa.
      Pääsee eroon paitsi veloista, ilmeisesti myös vaimostaan.

      Tulee varmaan takaisin sitten, kun valat vanhenevat ja luottotiedot ovat taas kunnossa.

    • näin käy,,,

      Onnittelen ,olet tehnyt elämäsi parhaimman päätöksen. Kun olet velaton ja tililläsi
      on rahaa tulet kokemaan että painajainen on päättynyt ja ulkoilmakin on paljon
      raikkaampi ja kevyempi hengittää.

    • Onnittelen loistava,minä lopetin moiset puuhat kaksi kymmentä vuotta sitten. Jos jotakin tarvitsee niin säästä tai reillu pankki laina.Pankki lainassa on inhimillisempi korko.Myös on pystyttävä sanomaan liian kallis minulle.

    • työaika on rahaa

      Itselläkin oli toistakymmentätuhatta erilaisia luottovelkoja. Eivät johtuneet kylläkään turhuuksista vaan lähinnä auton korjauttamisista ja ihan vaan pienestä palkasta. Menin lopulta sivuhommiin ja sain visa-velan kuitattua. Sitten pikkuhiljaa maksoin kaikki. Pari vuotta taisi mennä maksellessa.

    • ....................

      Hienosti. Itsellä on vain muutama tonni velkaa, mut kun tulot on alle 500e ja menee kaikki (vuokra 250e viisihenkisen perheemme elättäminen omalta osaltani) niin ei jää yhtään maksella velkoja. Velat ei oo tulleet ees turhuuksista vaan kertyneet mm.opintolainasta, joka aikoinaan oli pakon edessä otettava, ja mukapienistä sairaalalaskuista, vakuutuksista (lasten), jne. Kun lopetan kotiäitiurani ja painun takaisin töihin, niin velkani on äkkiä poismaksettu, mutta siihen saakka se nousee korkoa, painaa mieltä ja luottotiedotkin oon menettänyt. Ja jos joku miettii miksi tuloni niin pienet, niin taloudessa myös mieheni/lasten isä, jonka palkka vakitöistä sen 900e/kk. Siitä menee kuitenkin ulosottoon joka kuukausi, osaan vuokrasta, sekä auton vakuutuksiin ja veroihin (auto pakollinen töissään) ja osaltaan perheemme elättämiseen, sekä vanhimman lapsen päivähoitoon ja lasten harrastusmaksuihin. Lapsilta kun ei mielestämme saa ottaa pois siksi, että on tiukkaa, vaan jokaisella saa olla oma rakas harrastus. Onneksi siistejä ja hyvännäköisiä vaatteita saa käytettyinä sisarusten ja ystävien lapsilta, lelut on saatu kaikki lahjoina syntymäpäivinä ja jouluina, joten lapsilla aina kaikki mitä tarvitaan, eikä heidän tarvii kärsiä pienistä tuloista :) Kyllä tästä vielä noustaan ja tavoitteena asua kymmenen vuoden sisään ihan omassa asunnossa! ;)

    • Go for it!

      Kun velat on maksettu niin voit pistää saman rahan tai hiukan vähemmän itselesi eri tilille jemmaan. Pari vuotta säästämistä ja huomaat tulevasi suorastaan loistavasti toimeen ilman velkaa ja pankeissakin palvelu muuttuu kun etsit sijoituspalveluita etkä ano lainaa..

    • toivoa kai on...

      Sairastuin masennukseen ja siinä meni kaikki velkaa tuli. Nyt sitten koitan oikaista elämääni johonkin suuntaan mutta maksettavaa on vielä paljon paljon paljon. Mitä tapahtuu jos antaa kaiken mennä ulosottoon? Voiko vouti viedä mökkimaapalani? Vai kannattaisiko se myydä vanhemmille?

      • Kaikki menee

        Maat ja mannut ja kaikki rahat mitä irti saavat.
        Peruselämiseen tarvittavat tavarat jää, eli vaatteet päälle, sänky ja vuodevaatteet.
        Vähän keittiöastioita jää.
        Taulut lähtee seiniltä, ja jopa yksityiset valokuvatkin menee voudille.
        Jos oikein hyvin osaat selittää, niin polkupyörä voi jäädä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe