Olen monelle eri ruoka-aineelle allerginen. Jouduin jäämään viikonlopuksi opistolle toimitsiaksi yhtiin kilpailuihin viikonlopun ylitse. Keittiöpalvelu vaihtui perjantai - lauantai välisenä yönä ja heille piti olla mennyt ruoka-allergiat. Eipä ollut mennyt, mutta eipä siinä. Lauantai lounaalla jäin ilman ruokaa tämän vuoksi. Illalla menin syömään ja tekivät minulle kalaa. Piti olla täysin puhdasta (vain tavallista suolaa päällä). Istuin syömään ja ehdin kolme haarukallista ottamaan. Suolaista se oli, mutta eipä siinä muu maistunut päälle. Naama muuttui aivan punaiseksi ja samaten kaula. Ja sitten ei enää meinannut happikaan kulkea.
Otin allergialääkkeen ja astmalääkkeen melkeen heti. Allergiakohtaus jäi n. 20min pituiseksi - eli aika vähällä pääsin. Ambulanssi tilattiin paikalle muiden toimesta ja he katsoivat, että kaikki on kunnossa. Kohtaus muuttui paniikiksi jossain vaiheessa (paniikkikohtauksiin ollut taipumusta, muutaman kerran ollut..)
Tänä aamuna sitten koulutusvastaava päätti, että olen valehtelija. Ravintolapäällikkö oli painottanut, että ruuassa ei ollut mitään ja se oli paistettukin eri pannulla. Olin allerginen vaan tai sitten esitin kohtauksen. En tehnyt missään vaaiheessa asiasta ONGELMAA, koska en tahdp sitä. Kyseiselle ihmisellekin totesin, että vahinkoja sattuu ja toivon, ettei jatkossa ole moista.. Niin se käy itkemään mein koulutuspuolen vastaavalle..
Onneksi ei ollut pahasti allergisoiva allergia - esim. omena tai pähkinä.
Anteeksi vuodatukseni, ottaa vain päähän, kun ei huolehdita..
Allergiaa
öGGö
1
327
Vastaukset
- voi_ ei
Ymmärrän jotenkin sinua, vaikka tilanteeni ei ole puoliakaan niin paha. Olen itse melko herkkä ja allergiani oireet ovat todella inhottavat, vaikka eivät olekkaan hengen vaaralliset... Opiskelin joskus ravintola-alaa. Toinen ryhmä teki meille ruoan. Noh, toinen kastike oli sellainen joka sopi, toinen ei. Sain allergisen reaktion kastikkeessa... Noh, selvis et opettaja oli sekoittanut molempia kastikkeita samalla kauhalla :O... ei hyvää päivää
Todella ärsyttävää, kohdallasi kun ei voitu pitää huolta allergioistasi, kun kuiteskin tiedettiin niiden vaikeus :S
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575479- 934327
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752574Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s711088Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61843
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46816- 28813
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779