Ammattikoulusta Amerikkalaiseen collegeen.

EEK!!

Mulla on nyt vaan pari viikkoa aikaa yhteishakuun ja tarvitsisin apua. Olen koko ajan ajatellut IB-linjaa ja ollut varma sinne menemisestä, mutta ihan vasta tajusin sen työn määrän. IB:stä mulla ois helppo päästä ulkomaille collegeen ym mutta onko ammattikoulusta minkäänlaista mahdollisuutta päästä collegeen? Ja millainen on edes collegeen hakuprosessi? Tarkoitus olis siis mennä kosmetologigsi opiskelemaan ammattikouluun ja sieltä collegeen meikkitaiteilijaksi. Apuja kaivattaisiin. Kiitos jo etukäteen.

5

504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdfgfhfd

      Et pääse collegeen jos et käy lukiota.

      • EEK!!

        Se on sillä sitten selvä. Pitää mennä toista reittiä.


      • 8
        EEK!! kirjoitti:

        Se on sillä sitten selvä. Pitää mennä toista reittiä.

        amerikkalainen yliopisto tarjoa meikkitaiteilulinjaa.


      • hfgfgghhgfhg

      • oesjfosjpofp
        8 kirjoitti:

        amerikkalainen yliopisto tarjoa meikkitaiteilulinjaa.

        Community collegeissa sekä erilaisissa instituuteissa on tarjolla kaksivuotisia associate-tutkintoja muotisuunnittelussa ja kaikenlaisessa vastaavassa, esim. fidm.edu:ssa on tällaisia tutkintoja tarjolla ja vaikka ne eivät olekaan yliopistotutkintoja vastaavia (AMK voisi olla lähin vastine), niin AA-tutkinnon jälkeen voi pyrkiä opiskelemaan kandiksi ja suorittaa sitten kahden vuoden lisäopinnot. Ottaen esimerkiksi tuon FIDM:n, niin siellä voi opiskella kandiksi AA-tutkinnon jälkeen ja kaivelemalla netistä löytyy kaikenlaisia Associate of Arts Professional Designation Programeja ja tarjottavia aineita on paljon. Näitä opintoja ei tosiaan tarjota university-tasolla, mutta vastannevat ammatillista korkeakoulutusta, sillä vaatimuksena on kuitenkin lukiokoulutus (esim. "OFFICIAL TRANSCRIPT(S) from High School / Secondary schools and (if applicable) all colleges or universities. International Students must send transcripts accompanied by official English translations")

        Esimerkiksi kosmetologiksi voi opiskella AA-tasolla: http://education-portal.com/cosmetology_schools_in_california.html (Santa Monica College also offers an AA degree in cosmetology.)

        "Associate of Arts in Cosmetology
        Students seeking a formal 2-year degree in cosmetology must complete all A.A. general education requirements in addition to the cosmetology curriculum outlined in the Certificate of Achievement program. The general education requirements include the completion of courses in the areas of natural science, social science and humanities."

        Nämä ovat vain esimerkkejä siitä, että amerikkalainen koulutussysteemi on erilainen ja että tutkintoja voi suorittaa periaatteessa vaikka missä aineessa, eli jotenkin tuollainen toteamus, että "amerikkalainen yliopisto ei tarjoa meikkitaiteilulinjaa" ei ole ihan oikein, jos ei ihan väärinkään. Siihen en ota kantaa, että kannattaako tällaisten ammatillisten tutkintojen suorittaminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe