Huulen ihottuma

turbohuuli

Hei. Onkohan kelläkään samaa ongelmaa,kun mulla. Nimittäin semmonen jännä ihottuma huulessa. Ensiksi tulee pieni näppylä ja sitten se alkaa levitä ja koko huulen yläosa ja alaosakin joskus menee ihan punaseksi ja alkaa tunkea lihasnesteen tapasta ainetta. Se on kauheen kipee ja vielä kauheamman näköinen. Se kestää jonkin aikaa ja sitten vähä helpottaa ja kohta taas uudestaan. Olen käynyt lääkärissä ja saanut palamaan paljon rahaa,mutta eis e viel kokonaan ole parantunut. Ne kortisonivoiteet vaan auttavat pitämään se kurissa. Kertokaa ihmeessä,jos teillä on sama ongelma ja olette ehkä jo voittanut koko homman.

32

33635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      ..kuin mulla viime kesänä, kesti about 3 kk.Alkoi helteiden aikana, juoksin lääkäristä lääkäriin, kunnes selvisi, että kyseessä on suunympärystulehdus, johon sain antibioottikuurin.

      Mutta meni muutama kuukausi, ei ollut mitään, niin on taas pari kertaa ollut viime kesän jälkeen, mutta ei onneksi niin pahana.

      Tälläkin hetkellä on huulet turvoksissa, kipeät, kirvelee, polttaa, samoin nenää ja otsaa, joka kuulemma kuuluu tähän edm.tulehdukseen.
      Saa koko ajan rasvata.

      Nyt odotan prick-testeihin lähetettä.

      Toivottavasti tilanteesi selviää.

      Hyvää kesän odotusta sulle ja pidähän lippu korkealla!

    • Heidi

      jos se tulee huuleen aina toisinaan,niin se voi olla huuliherpes.

    • neito

      ...taitaa olla kyseessä ja se paranee yleensä L-lysine kuurilla, toiset tosin läträävät siihen apteekista saatavaa voidetta vaihtelevalla menestyksellä.

      • lohduton

        mistä tota l-lysine kuurin saa? mullaki turbohuuli jo useamman kuukauden. kohta en enää jaksa.


      • saana..
        lohduton kirjoitti:

        mistä tota l-lysine kuurin saa? mullaki turbohuuli jo useamman kuukauden. kohta en enää jaksa.

        Mulla kans kaks päivää nyt ollut vasen puoli alahuulesta turvoksissa ja myös saman puolen imusolmukkeet kaulassa, kävin lääkärissä ja lääkäri epäili angiinaa!! Mutta sitä ei ollut.. Huuli vaan turpoaa ja epäilin sitä herpekseksi ja ostin apteekin voidetta. Nyt oon siis niin järkky turbohuuli etten kehtaa ulos mennä.. Illalla varmaan toiselle lääkärille, ku kohta mun puheestakaan ei saa selvää ku niin turvoksissa tuo alahuuli.. =(
        Kysäisempä samalla tuosta l-lysine kuurista..


    • tollainen vaiva

      ..suunympärystulehdukseksi ja onhan sillä se hienokin nimi, mutta en nyt muista sitä..joku dermeettis...

      Mulle se puhkeaa stressistä.
      Minäkin juoksin lääkäristä lääkäriin..sain hoidokseni tetrasykliiniä antibiootteina,,,eka kerran kun minulla oli kyseinen vaiva niin jouduin syömään antibiootteja 2 kk.

      Nyt olen laittanut siihen rasvaisempaa bepanthenia ja yöksi hydrocortisonia.

      Kannattaa päivittäin pestä naama ja tulehtunut alue esim. lactasyd-pesunesteellä, vaikka se vähän kirvelisikin.

      Mulla se vaiva alkaa aina nenän molemmin puolin, hirveä kutina ja siitä se lähtee leviämään,,huuliin kirvelee kaikki kuuma, polttaa,,kirvelee,,koko ajan saisi olla rasvaamassa.Ja kestää pahimmassa tapauksessa jopa sen 2kk.

      • hirveetä

        Juu mullakin nousi ylähuulen oikea puoli juuri 2minuutia sitten ja aloin ihmettelee et mikä toi on-.- ja sitten se vaa suurenee ja haittaa suuta ja tuntuu ihmeelliseltä hampaissa -.- ja nipistelee hiukan hirveetä on ja paljon että onko jollakin tää SAMAT oireet kun MULLA??

        JA EN HUOMANNUT MITÄÄN STRESSIÄ SUN MUUTA OIREITA SE VAAN PÖLLÄHTI HUULEEN -.-!


      • pallura
        hirveetä kirjoitti:

        Juu mullakin nousi ylähuulen oikea puoli juuri 2minuutia sitten ja aloin ihmettelee et mikä toi on-.- ja sitten se vaa suurenee ja haittaa suuta ja tuntuu ihmeelliseltä hampaissa -.- ja nipistelee hiukan hirveetä on ja paljon että onko jollakin tää SAMAT oireet kun MULLA??

        JA EN HUOMANNUT MITÄÄN STRESSIÄ SUN MUUTA OIREITA SE VAAN PÖLLÄHTI HUULEEN -.-!

        Joo kolme varttia sitten alko kuumentelemaan huulen oikeata puolta ja nyt siinä on semmonen pikkurillinpään kokonen pallukka. ei tunnu kovin hyvälle vaikka kipee se ei oo. Kauankos tätä riemua sitten pitää tuntea?

        Ressistä ei tietookaan, just pakastemustikoita olin syömässä kaikessa rauhassa..


    • kaukaa...

      Minulla alkoi pienellä punotuksella alahuulen reunassa ja yhtäkkiä alkoi tulla ihon läpi "lihasnestettä" vai mitä nyt sitten onkaan. Siitä se levisi koko huuliin ja alkoi vuotaa jokapaikasta. Aivan niinkuin olisi ollut pienen pieniä reikiä täynnä huulet. Ne paisuivat myös jonkin verran. Muutaman viikon kituuteltuani ja kaikenlaisia voiteita kokeilleenani (jopa herpesvoidetta) aloitin antibioottikuurin (Ermysin 500mg). Tämä alkoi vaikuttaa välittömästi vaivaan, mutta ei kuurin aikana lähtenyt kokonaan pois, joten kuurin loputtua palasi ennalleen (huonoksi). Aloitin toisen kuurin ja sama vaikutus. Söin heti kolmannen kuurin perään ja se loppui perjantaina ja nyt on taas melkein koko huuli vuotavana... :C Eilen huulesta oikein valui nestettä.
      Mikä asian tekee vielä erittäin ikäväksi --> olen ulkomaan komennuksella paikassa, jossa ei ole kunnon lääkäriä. Saati sitten lääkkeitä.

      • Kipa

        Huulet turpeena myös täällä. Viime kerrasta aikaa noin seitsemän vuotta. Sen muistan edellisestä, että sitä kesti ja kesti, mikään lääke ei auttanu. Söin antibiootit, herbeskuurit (lääkkeenä)oli kortisoonit ja salvoja joka lähtöön. Nyt on kolmatta päivää huulet turpeena. Kivaa kevättä odotellessa!


    • smurffi89

      Mulla on ollu tässä kaks päivää ylähuulen keskiosa turvoksissa. Huomasin pari päivää sitten et siinä olis ollu finnin alku, enpä sit pahemmin reagoinu asiaan. seuraavana aamuna kun heräsin oli huuli turvonnu. Turvotus laski päivällä ja oli melkein normaali, ja punaisena loisti. Illalla siihen alko vähän jomottamaan, ajattelin vaan et kyllä se siitä. kun heräsin tänä aamuna tää huuli on tosi turvonnu ja ihan ku siellä sisällä olis joku "pallo" sisällä, kihelmöi aika kivasti välillä.. Mitä tehdä?!? :/

      • kutiaa ja kirvelee

        Minulla on myös yähuulessa turvotusta ja kutinaa ja välillä kirvelee ja on punanen parin sentin matkalta. On ollut jo viikon verran. Oli tosin välillä jo pois ja näytti että paranee vaan tuli uudestaan eilen.Ajattelin että olisiko sivuvaikutus jostakin lääkkeestä kun mulla niitä on useita sepelvaltimo taudin takia.Epäilen nimittän yhtä nesteenpoistolääkettä. Onko toisilla tuollaisia yhteyksiä.


      • dammmit
        kutiaa ja kirvelee kirjoitti:

        Minulla on myös yähuulessa turvotusta ja kutinaa ja välillä kirvelee ja on punanen parin sentin matkalta. On ollut jo viikon verran. Oli tosin välillä jo pois ja näytti että paranee vaan tuli uudestaan eilen.Ajattelin että olisiko sivuvaikutus jostakin lääkkeestä kun mulla niitä on useita sepelvaltimo taudin takia.Epäilen nimittän yhtä nesteenpoistolääkettä. Onko toisilla tuollaisia yhteyksiä.

        Mulla alkoi pari vuotta sitten.. Helvetillisesti kuumotti huulia, yritin vaan rasvailla ahkerasti mutta sitten puhkesi sellaiset rakkulat. Ne olivat todella pieniä, isoissa rykelmissä pitkin huulia (ei siis huulten ympärillä, kuten herpes). Näyttivät ihan hirveältä! Se jatkui muutaman päivän vaiheittain, seuraavaksi ne alkoivat mätiä. Sitten tuli hieman kovemmat ruvet ja lopulta ne olivat kadonneet.
        No tästä selvinneenä jatkoin onnellisesti elämää, kunnes muutaman kuukauden päästä se alkoi taas ja kävin lääkärillä, joka arveli niitä ja näitä mutta jätti lopulta diagnosoinnin minulle. Minä levittelin hydrocortisonia huuliin ja pikkuhiljaa ne alkoivat taas parantua. Nyt tätä kierrettä on jatkunut aina vähän väliä, mutta tiedän aiheuttajan: KOIRA. Olen aina ollut koirille allerginen mutta vasta nyttemmin on puhjennut tuo uusi, harmillisin oire. :/ Osaan sentään pitää kasvoni erossa koirasta ja pestä käteni huolellisesti aina tuota mustia taputeltuani.. Mutta silti ne rakkulat kaivautuvat esille aina kun muuten olisi kaikki hyvin, saakeli...


      • Vain pari viikoa kärsinyt.
        dammmit kirjoitti:

        Mulla alkoi pari vuotta sitten.. Helvetillisesti kuumotti huulia, yritin vaan rasvailla ahkerasti mutta sitten puhkesi sellaiset rakkulat. Ne olivat todella pieniä, isoissa rykelmissä pitkin huulia (ei siis huulten ympärillä, kuten herpes). Näyttivät ihan hirveältä! Se jatkui muutaman päivän vaiheittain, seuraavaksi ne alkoivat mätiä. Sitten tuli hieman kovemmat ruvet ja lopulta ne olivat kadonneet.
        No tästä selvinneenä jatkoin onnellisesti elämää, kunnes muutaman kuukauden päästä se alkoi taas ja kävin lääkärillä, joka arveli niitä ja näitä mutta jätti lopulta diagnosoinnin minulle. Minä levittelin hydrocortisonia huuliin ja pikkuhiljaa ne alkoivat taas parantua. Nyt tätä kierrettä on jatkunut aina vähän väliä, mutta tiedän aiheuttajan: KOIRA. Olen aina ollut koirille allerginen mutta vasta nyttemmin on puhjennut tuo uusi, harmillisin oire. :/ Osaan sentään pitää kasvoni erossa koirasta ja pestä käteni huolellisesti aina tuota mustia taputeltuani.. Mutta silti ne rakkulat kaivautuvat esille aina kun muuten olisi kaikki hyvin, saakeli...

        Mulla on niin onnellinen tilanne että tilanne on ohi ja pysynyt myös poissa. Tunnen taas itseni terveeksi siltäosin. :)


      • Rikkisuu
        dammmit kirjoitti:

        Mulla alkoi pari vuotta sitten.. Helvetillisesti kuumotti huulia, yritin vaan rasvailla ahkerasti mutta sitten puhkesi sellaiset rakkulat. Ne olivat todella pieniä, isoissa rykelmissä pitkin huulia (ei siis huulten ympärillä, kuten herpes). Näyttivät ihan hirveältä! Se jatkui muutaman päivän vaiheittain, seuraavaksi ne alkoivat mätiä. Sitten tuli hieman kovemmat ruvet ja lopulta ne olivat kadonneet.
        No tästä selvinneenä jatkoin onnellisesti elämää, kunnes muutaman kuukauden päästä se alkoi taas ja kävin lääkärillä, joka arveli niitä ja näitä mutta jätti lopulta diagnosoinnin minulle. Minä levittelin hydrocortisonia huuliin ja pikkuhiljaa ne alkoivat taas parantua. Nyt tätä kierrettä on jatkunut aina vähän väliä, mutta tiedän aiheuttajan: KOIRA. Olen aina ollut koirille allerginen mutta vasta nyttemmin on puhjennut tuo uusi, harmillisin oire. :/ Osaan sentään pitää kasvoni erossa koirasta ja pestä käteni huolellisesti aina tuota mustia taputeltuani.. Mutta silti ne rakkulat kaivautuvat esille aina kun muuten olisi kaikki hyvin, saakeli...

        Heissan,

        mulla alko kanssa aika viattomana huulten kuumotuksena, mistä pikkuhiljaa levis hillittömäks ihottumaympyräks koko suun ympärille. Epäiltiin tuota suunympärystulehdusta ja vaikka sun mitä, juoksin lääkäriltä toiselle ja vedin antibiootteja ja käytin erilaisia lääkerasvoja - ei mitään apua. Huulet ja suunympärysiho hilseili, repeili, vuoti verta ja kudosnesteitä. Lopulta yks ihotautilääkäri oli sen verran tilanteen tasalla, et tajus yhdistää siitepölyallergiaan: mulle oli siis puhjennu tyhjästä ristikkäisallergia. En tiedä vieläkään, mitkä kaikki ruoka-aineet tän aiheuttaa, mut välillä on hyviä kausia ja syön mitä huvittaa, välillä sit punottaa kauheesti suun ympärys, välillä nousee huuliin rypyläistä pientä rakkulaa ja sattuu. Kokeilemalla vaan pitäis löytää allergian aiheuttajat...


    • Huulivammainen

      Huulet ollu jonkun vuoden ihottumalla ja semmoset kunnon syvät viillot huulien reunoissa.

    • Vastausta etsivä

      En tiedä mikä minulla tässä huulessa on, kirvelee ja polttaa kummasti. Samalla tavalla minullekkin on tässä hiljattain tullut pieni ensimmäiseksi, ja vasta sen jälkeen isoja.. Kun näppylöitä kokeilee sormilla, tuntuu että se olisi kova kuin tiiliskivi.. Onko sinulla ollut samaa? En ole kylläkään käynyt lääkärissä, kun huomasin vasta, että niitä on. Minullekkin tulee jotain nestettä siitä. Olen etsinyt netistä ja lääkärikirjoista vastausta, mutta en ole löytänyt mitään. Varmaan täytyy ruveta lääkäriaikoja varailemaan!

    • Parantunut -75

      Moikka, itse kärsin usein "huuli-ihottumasta" ja ihmettelin mistä ihmeestä se voisi johtua kunnes keskus sairaalan ihotauti puolella selvisi että olen hajusteille ja ties mille kemikaaleille allerginen joten arvatkaapa onko näissä nykymaailman Pepsodent ja hokkuspokkus hammastahnoissa kaikki HERKUT!

      Huuli ongelmat hävisivät oitis kun vaihdoin hammastahnan.

      Nykyään käytän Elmex tahnaa ja ei huolenhäivää.

      • huuliärsyttää

        Ilmestyikö turvotus sitten aina hampaiden pesun jälkeen, vai tuliko se välillä ihan vaan muuten esim keskellä päivää?


    • AVUN LÖYTÄNYT

      Mullaki oli ennen pahaa ihottumaa huulissa ja huulen ympärykset aivan punaiset monen vuoden ajan aina muutaman viikon jonka jälkeen se lähti mutta alkoi aina uudestaan. Sitten eräs äitini tuttava joka on kosmetologi kertoi että se saatta johtua ruoka-aine allergiasta. Mietin mitä olin viimeksi syönyt ennen kuin huuleni alkoivat taas oireilla ja kävin allergiatesteissä ja kävi ilmi että saan ihottumaa tomaatista ,mansikasta , sitruunasta ,omenasta ,mandariinista ja appelsiinista. Pystyn kyllä syömään niitä käsiteltyinä mutta en raakana. Lopetin näiden syömisen raakana eikä ole sen jälkeen ollut ongelmia huulien kanssa Kannattaa tarkkailla että olisiko mahdollista että se johtuu allergiasta.

      • ottaaaivoon

        Söin juuri mandariinin ja omenan ja huulten sisäpuoli aukesi


    • huuli ihottuma

      Minulla kans on oikean puolinen huuli punaisena. Siitä tulee jotain nestettä välillä ja kun sen pesee kirvelee ihan älyttömästi. Tosi rasittavaa. -.- Aamulla ei pysty edes kunnolla aukaista suuta kun on haljentuneet huulet. KERTOKAA! mikä voisi auttaa?

    • allergiako?

      itselläni on ylähuuli ihan turvoksissa ja ystävät kysyikin olinko ottanut huuliin täytettä ja epäilivät pattien johtuvat pistojäljistä.. onneksi ne saa vähän piiloon meikkivoiteella. olen kokeillut huuliherpeslaastareita ja bepanthenia, mutta ei oikein auttanut. minulla on ylähuulessa siis kaksi isoa finnin näköistä pattia jotka työntävätki valkeaa nestettä ja toisinaan verta, toinen on vähän pienentynyt tämän viikon aikana.. toisella puolella ylähuulta on myös pitkänä janana paljon jotain kovia näppylöitä joista yksi alkaa pikkuhiljaa punottaa ja pelkään, että sekin turpoaa noin isoksi.
      puoli vuotta sitte lääkäri määräsi kortisonipohjaista voidetta suun ympärillä olevaan ihottumaan, jonka lääkäri epäili johtuvan lävistyksestäni nenässä. en tiedä johtuuko nämä samoista asioisa, vai onko huulteni ympärillä vain finnejä ja mustapäitä. huulirasvan ja muut huulissa ihottuman aikana tai ennen sitä käytetyt tuotteet kannattaa ainakin vaihtaa, koska niissä voi olla bakteeri, joka aiheuttaa kyseiset oireet uudestaan!

    • näppylänaama

      Minulle tuli huuliin joku ihme juttu! Koko huulten ympärys ihan näppylöillä ja sattuu ja kirvelee ja huulet ihan rohtuneet, huulet näyttävät hirveiltä, siltä kuin olisin laittanut huulipunaa sottuisesti!!! ihan kauheata, ne sattuu niin paljon ja näyttää vielä hirveämmiltä:(

      Mikä olisi avuksi siihen?? Jollain ideoita??=(

    • Tykyttää

      No en ole näköjään yksin tän turbohuuliongelman kanssa.
      Illalla ei ollut mitään ja sit heräsin n.4tunnin jälkeen kun tykyttää niin perkuleesti ja kyllä oli peilin edessä ihmettelemistä.
      Mistä ja mikä tuolle huulelle on tullut.... alahuuli ja vasenpuoli.
      Ääh pakkohan se on silti ulos lähtee :(

      • Anonyymi

        Kokeilkaa hieroa valkosipulia niihin huuliin se poistaa esim herpeksen aiheuttamaa tulehdusta. Kaverilla koko ajan yskänrokko nenässä ja huulissa ja käyttää aina kun puhkeaa valkosipulin kynttä ja hieroo sillä huulia ja nenän pieltä sillä se painuu pois.


    • *^'¨¨

      Minulla alkoi noin. vuosi sitten joululomalla lähellä uutta vuotta kun huuleni turposivat jättimäisiksi ja oli eka ylähuulessa ja sitte alahuulessa kellukeita joissa oli täynnä pieniä nesterakkuloita ja kihelmöi ja oli kipeät! parin päivän päästä ne vaihettain puhkesivat ja niistä valu nestettä! oli eka koko huulet täynnä niitä!ja sitten ne muuttuivat koviksi vaaleiksi näpyiksi ja alkoi sitten pikkuhiljaa parantumaan! kävin yksityisellä lääkäriillä sillo kun oli pahimmillaan ja sanoi että entero rokko!mutta entero rokkohan tulee vain kerran elämässä kun sitten joskus kuukauden päästä tuli uudestaaa ja tuli varmaa yhteensä 3 kertaa !sitten aina sillon tällöin huomasin ku kihelmöi vähähuulia nii siellä täällä oli näppylöitä!sitten meni kesä ja ei tullut ollenkaan vaa nyt huomasin yksi päivä että huuliani kihelmöi yhestä kohasta reunasta ja siin oli pikku näppylä ja sit vieres ylhäällä ja alhaalla limakalvolla kaksi pientä rakkulaa ja sitten huomasin parin päivän pääästä että huulet ovat turvoksissa ja hieman kipristelee ja kirveleee!! luulen että johtuu stressistä! ja nytten tunnen että on jotain pikku pikku näppylöitä mutta niin pieni että ei tunnu mut tuntuu samalta ku silloin !oon huomannu että ainaku tulee uuudestaa nii se tulee vain lievempänä!! mikäköhän tämä on !? oon miettiny että voiko olla herpes!! mutta tän kanssa jo pärjään ku ei ole nii pahasti ku viime vuonna!!

      • *^'¨¨

        niin pieniä ettei näy siis**


    • Minulla alkoi salaperäiset huulen turpoamiset muutama vuosi sitten. Aina aamuyöstä, ei kipua eikä vuotoja, ja huulten turvotus laski suunnilleen aamupäivän aikana. Sitten tutkittiin perusteellisesti, mitään ei löytynyt ja lääkärin mukaan tällainen ei ole ainakaan ruoka-aineallergiaa koska syömisestä on kulunut jo monta tuntia kun turvotus alkaa. Loppupäätelmä oli että vaiva on nokkosrokkoa ja yleensä se joskus loppuu itsekseen.. Sitten alkoi tulla myös 'nokkospaukamia' milloin minnekin. Nyt niitä tulee jopa enemmän kuin huulten turvotusta. Vaivaa on jatkunut kolmisen vuotta, paukamat on pahempia kuin koskaan ja turvotuskin iskee milloin vaan. Vaaratontahan tämä on mutta ilkeä vaiva kun koskaan ei tiedä minkä näköisenä herää ja turvotus voi nykyään alkaa mihin aikaan päivästä tahansa.

    • Kumuh

      Mulla ollu kahesti ja nyt niissä kohdissa ruskeat kohdat,pyöreät,jos kattoo oikein tarkasti.toinen huulessa ja toinen juuri rajalla.

    • Aina_myöhässä

      No minulla oli kerra sillee joo oon myöhäs mut siis oli sillo sillee et mä jonku takii revin mun huulta ja rupes polttelee kaikki vesi

    • Anonyymi

      Ruusufinni myös suupielessä, pieniä näppyjä ja tulehdusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe