Tuli tälläinen ongelma eteen kun ABS valo palaa, ja vasen takapyörä on jumissa, mahdollisesti myös oikea, onko käsijarru jäänyt päälle vai mikä on, onko ABS valolla jotain tekimistä asian kanssa että takapyörä/pyörät ei pyöri
Opel Vectra B -96
4
1082
Vastaukset
- käsijarruvaijeri
jäätynyt juntturaan tai sitten ne käsijarrun jarrukengistä pinta irti, ABS valosta en tiedä, saattaa vaikuttaa noi takajarrujen jumit.
- 1.9 cdti
Käsijarruvaijeri on venynyt liian pitkäksi = takapyörä jumittaa = abs valo syttyy palamaan. Uusi käsijarruvaijeri sekä takajarrujen puhdistus . Tarkista samalla jarrupalojen kunto eli ovatko palat loppu. Siinä vika on.
- Käkäkäääk
1.9 cdti kirjoitti:
Käsijarruvaijeri on venynyt liian pitkäksi = takapyörä jumittaa = abs valo syttyy palamaan. Uusi käsijarruvaijeri sekä takajarrujen puhdistus . Tarkista samalla jarrupalojen kunto eli ovatko palat loppu. Siinä vika on.
Mitenkäs venynyt käkkärivaijeri muka saa pyörän jumiin, vaijerihan kiristyy kun vivusta vetää jolloin palat nasahtaa kiinni ja pysäyttää pyörän, venynyt vaijeri aiheuttaisi päinvastaisen reaktion eli käsijarru on tehoton...
- 1.9 cdti
Käkäkäääk kirjoitti:
Mitenkäs venynyt käkkärivaijeri muka saa pyörän jumiin, vaijerihan kiristyy kun vivusta vetää jolloin palat nasahtaa kiinni ja pysäyttää pyörän, venynyt vaijeri aiheuttaisi päinvastaisen reaktion eli käsijarru on tehoton...
On totta että käsijarru on tehoton, mutta riittää pitämään auton paikallaan mäessä kun vetäiset käsijarrun aivan ylimpään asentoon. Palat napsahtavat kyllä kiinni,mutta et saa enään käsijarrua kokonaan pois päältä kun vaijeri on venynyt liian pitkäksi jolloin toinen puoli jää jumittamaan ja abs-valo syttyy. Eli venynyt vaijeri aiheuttaa koko ongelman. Hyvää illan jatkoa ja anteeksi etten selostanut asiaa ehkä riittävän tarkasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1868573
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264698- 504208
- 593752
- 513206
- 502960
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362117