Korvaako matkavakuutus ?

Ruskamaa

Hei! Olen lähdössä Egyptiin lomamatkalle 3 viikon kuluttua.Nyt siellä näkyy olevan levotonta,mellakoita yms (tosin ei siellä minne olemme menossa). Olisinkin kysynyt,että jos otan matkavakuutuksen tänään,niin korvaako matkavakuutus matkan peruuntumisen, jos mellakat leviävät koko maahan ? Kertoisitteko Te,jotka tiedätte näistä asioista.Olen nimittäin ensimmäistä kertaa liikkeellä näissä asioissa. Kiitos jo näin etukäteen,jos vaivaudutte kertomaan.

4

525

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8 + 18

Jos matka peruuntuu mellakoiden takia eli jos Egyptiin annetaan matkustuskielto eikä matkoja enää järjestetä (= epätodennäköistä), niin saat matkanjärjestäjältä 100% hinnan palautuksen. Tätä säätelee valmismatkalaki. En luule että vakuutuksella on tämän asian kanssa tekemistä, ns. mielipahaa matkan peruuntumisesta ei varmaan mikään vakuutuskaan korvaa.

• näin se menee

Jos matkanjärjestäjä peruu matkan, saat rahasi takaisin, vakuutuksella ei tosiaan ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Jos taas itse perut matkan siksi että et uskalla lähteä, vakuutus ei korvaa. Matkavakuutus korvaa jos joudut perumaan matkan sairastumisen vuoksi.
      Noin yleisesti ottaen matkavakuutus kannattaa aina olla.

• a. kuutti

jos väittävät etteivät korvaa niin pari päivää ennen lääkäriin ja tarinaa armottomasta
      vaikkapa ripulista ja voihan sitä valitella että matka menee pilalle niin eiköhän
      lääkärintodistuksella rahat saa takaisin.

• yhtiöiden käytännöt

Matkavakuutus on matkavakuutus. Jotkut on voimassa kotoa lähtiessä,jotkut lentokentältä.
        Tämmöinen levottomuus jää matkanjärjestäjän harmiksi. Asia on hivenen toinen,jos matkustaa turvalliseen kohteeseen ja loman aikana tulee mellakkaa,joka sotkee loman viranomaismääräyksillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe