Koiran kynnet liian pitkät?

syntinen-nainen

Mistä tietää että koiran kynnet ovat liian pitkät.. olen ottamassa ensimmäistä koiraani ja kun katsoin kuvaa niin tuntui kuin koiralla olisi ollut liian pitkät kynnet.. en tiedä sitten miten tuo määritellään joten olen vähän huono sanomaan. Olivat ehkä 2-2,5cm .. ovatko liian pitkät? En halua että koira kärsii kävellessään ja kun on vielä ihan vuoden ikänen ja tulossa vasta minulle niin halua että saa jonkun shokin jos menen heti nyppiin.

Kiitos!

11

2182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fcerrerwe

      maahan. Jos kynnet ovat vaaleat, niin niissä näkyy pun ydin ja lähelle sen rajaa voi kynsiä lyhentää.

    • kynsisakset100

      2-2,5 cm kuulostavat aika pitkille ainakin pienen/ keskikokoisen koiran kynsiksi (vai onko kyseessä iso koira). Olisiko tapaus, joka ei anna leikata kynsiään ja sen takia ne on niin pitkät kuin ovat ja koira tulee sinulle .?.. Edellinen kommentoija kiteytti asian hyvin yhteen lauseeseen. Uusilla koiraihmisillä on tapana jättää leikatessa kynnet varmuuden vuoksi liian pitkiksi. Ajanmyötä tämä johtaa vääjäämättä liian pitkiin kynsiin.

      Vaaleakyntisillä kannattaa pyrkiä siihen, että se leikkauspinta kulkee prikulleen sen ytimen vierestä; mitään millin parin varmuusvälejä ei kannata jättää. Tummakyntisillä homma hoituu enemmän perstuntumalla. Ja tietänet varmaan, että ne kynnet eivät ole veljeksiä keskenään. Muodot ja pituuskasvu vaihtelevat kynsien välillä. Mielestäni monet liioittelevat koiran tuntemaa tuskaa jos se leikkuri menee joskus harvakseltaan millin liian syvältä ja heruu muutama tippa vertakin. Ainakaan omat koirat eivät ole ko. asiasta numeroa tehneet. Jos jotakin asiaa kannattaa kynsien leikkuussa toitottaa niin ne sakset. Niiden laadun ja terävyyden suhteen ei kannata nuukailla

      • kytkäpinsi

        "Uusilla koiraihmisillä on tapana jättää kynnet liian pitkiksi, joka johtaa ajan myötä liian pitkiin kynsiin."

        No näin on meillä päässyt käymään, ensimmäinen koira kun on. Koira on 3-vuotias eikä kyse ole mistään käsittelyongelmasta tms. Saan helposti ne kynnet leikatuksi. MUTTA kynnet on mustat ja paksut ja ydintä ei erota. Olen kahdesti leikannut ytimen poikki niin, että verta valui vielä seuraavana aamunakin. Siksi olen varonut liikaa lyhentämistä, ja nyt tosiaan tilanne on se, että mieli tekisi leikata vähintään sentti pois, kynnet rapisee lattiaan leikkaamisen jälkeenkin.

        Trimmaaja ei pystynyt auttamaan vaikka olikin ammattilainen. Ydin on kasvanut pitkäksi. Tai siltä se ainakin näyttää. Tekisi mieli viedä lääkärille nukutettavaksi ja siinä rauhassa lyhentää ilman pelkoa satuttamisesta.

        Keksittekö parempaa konstia?


    • VAROEN

      leikkaat ytimeen. Vaikka jonkun koiralla olisikin korkeampi kipukynnys, niin todellakaan kaikilla ei ole. Älä leiki koiran kivulla. Se sattuu ja helvetisti, jos ytimestä vuotaa veri. Jos et osa leikata, vie trimmaajalle, ei maksa kuin max 10 e. Opit siinä samalla ite. Huuhtele kynnet hyvin ennen kuin leikkat, niin raja näkyy paremmin.

      • Kysymysmerkki jne

        "Se sattuu ja helvetisti, jos ytimestä vuotaa veri." Onko omakohtaista kokemusta?


    • ...

      Kaliumpermanganaattia apteekista/eläinlääkäriltä ja sassiin. Varustautukaa nyt varmuuden vuoksi edes vähän.

    • tyhmä83

      miksi ja mihin kaliumpermanganaattia? täh?

    • kjlg45

      Googleta. :) Kynteen sitä pistetään, tyrehdyttää verenvuodon.

    • (: (:

      kun koira kävelee sisällä ei saisi kuulua kynsien ääntä kun ne osuu maahan, jos kuuluu kynnet on liian pitkät

    • hihihihihihiihiiiiii

      Juu ja jos ei halua ostaa kaliompermanganaattia niin voi kokeilla myös leivinjauhetta =)

    • dfhgfd

      No tuo ei pidä paikkaansa, että kun koira kävelee sisällä ja liian pitkät jos kuuluu ääni kynsistä, mun koiralla lyhyet kynnet ja kynsien äänet kuuluu todella hyvin!! Tärkeintä on tuo kun koira seisoo ja kynnet ei ota lattiaan :) mun koiran kynnet ainakin senti puolitoista lattiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1053
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      966
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      751
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      77
      748
    6. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      730
    7. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      47
      728
    8. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      12
      724
    9. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      15
      710
    10. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    Aihe