piipputupakoista

piippusavustaja

Hei.
Olen poltellut piipussa kiltaa jokun aikaa, mutta en halua saada killasta irtoavia nikotiinisäväreitä vaan maistella savua. Lisäksi kilta palaa sähäkästi ja haluaisin mieluummin mietiskellä piippu huulessa enkä polttaa sitä vaan polttamalla. Kävin perehtymässä valikoimaan ja huomasin, että kaupassa oli kolmea muuta laatua:
- Caravelle
Tämä on piipputupakkaa, minkä makuista, miten palaa?
- Pubi
Tästä en ole kuullutkaan enkä löytänyt netistäkään, mitä on? Sätkä- vai piipputupakkia? Minkä makuista? Miten palaa?
- Aroma Gold
Sätkä- vai piipputupangi? Maku, palavuus, jos piipputupakkaa.


Kiitoksia vihjeistä.

26

10671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tup.sik.piip.taastup

      Pubi on sätkää. Ruskea on voimakasta sekä täyteläistä, purut tuoksuu suklaalta. Palaa hyvin

      • MoRoMoRo2346

        Pubia (normi sätkä röökii kuten LM) en suosittele koska et luultavasti halua polttaa nikotiinin takia vaan maun ja kaiken lisäksi piippu menee turhaa piloille. Punainen Amphora on hyväksi kehuttua luultavasti saa joka ärrält. Caravelle taitaa olla rommilla maustettu. Suosittelen jos haluat panostaa niin tilaa suomalaisista tupakkikaupoista mm. sikaritalo, turuntupakka kauppa, Pajazzo yms.

        Ärrältä saatavia yleensä:
        Clan
        Borkum riff
        caravelle
        Amphora
        Kilta
        Mac baren (erillaisia esim vanilja)
        half & half
        yms.

        Rohkeasti kokeilemaan kyllä se mieluinen sieltä löytyy
        Ei


      • Piippusavustaja
        MoRoMoRo2346 kirjoitti:

        Pubia (normi sätkä röökii kuten LM) en suosittele koska et luultavasti halua polttaa nikotiinin takia vaan maun ja kaiken lisäksi piippu menee turhaa piloille. Punainen Amphora on hyväksi kehuttua luultavasti saa joka ärrält. Caravelle taitaa olla rommilla maustettu. Suosittelen jos haluat panostaa niin tilaa suomalaisista tupakkikaupoista mm. sikaritalo, turuntupakka kauppa, Pajazzo yms.

        Ärrältä saatavia yleensä:
        Clan
        Borkum riff
        caravelle
        Amphora
        Kilta
        Mac baren (erillaisia esim vanilja)
        half & half
        yms.

        Rohkeasti kokeilemaan kyllä se mieluinen sieltä löytyy
        Ei

        Kiitti vihjeistä. Rommi kuullostaa mielenkiintoiselta, voisipa caravellea koettaa. Mites tuo Aroma Kulta? Mitä se on? Amphora on kuulemma aika karkki eikä sitä lähikaupassa ollutkaan.


      • cancer fun
        Piippusavustaja kirjoitti:

        Kiitti vihjeistä. Rommi kuullostaa mielenkiintoiselta, voisipa caravellea koettaa. Mites tuo Aroma Kulta? Mitä se on? Amphora on kuulemma aika karkki eikä sitä lähikaupassa ollutkaan.

        Pian saat keuhkosyövän, onnittelut!


      • Piippusavustaja
        cancer fun kirjoitti:

        Pian saat keuhkosyövän, onnittelut!

        Mitäpäs, jos perehtyisit asiaan ennenkuin tulisit aukomaan päätäsi aiheeseen liittymättömillä kommenteilla? Tai mitäpä jos tunkisit savukkeet sieraimiisi ja häpeäisit?

        Piippua saa polttaa monella tavalla, kukin miten haluaa, mutta koska pidän itsestäni ja piipustani, teen sen fiksusti.

        Omistan vain yhden piipun, joten polttokertojen välillä on vähintään 48 tuntia, että piippu ehtii kuivua. Todellisuudessa kuitenkin viikkoja, talvella kuukausiakin voi mennä ilman.
        Poltan vain piipputupakkia, joka ei sisällä savuketupakkaan ympättyjä myrkkyjä ainakaan niin paljon.
        Lisäksi, tärkeimpänä, otan savua suuhuni, maistelen sitä ja puhallan sen ulos. Jos savu ei pääse keuhkoihini, vaan käytän sitä vain poskissani, arvon moralistikukkahattutäti saisi kertoa minulle miten saan keuhkosyövän.
        Tietenkin on olemassa riski poskisyöpään, mutta koska poltan piippuani vain harvoissa juhlatilanteissa, ei tästäkään aiheudu ongelmaa.
        Siispä ole hyvä ja ota vettä suuhun ja hengitä syvään.

        Kiitos.


      • ftgyftuj54
        Piippusavustaja kirjoitti:

        Mitäpäs, jos perehtyisit asiaan ennenkuin tulisit aukomaan päätäsi aiheeseen liittymättömillä kommenteilla? Tai mitäpä jos tunkisit savukkeet sieraimiisi ja häpeäisit?

        Piippua saa polttaa monella tavalla, kukin miten haluaa, mutta koska pidän itsestäni ja piipustani, teen sen fiksusti.

        Omistan vain yhden piipun, joten polttokertojen välillä on vähintään 48 tuntia, että piippu ehtii kuivua. Todellisuudessa kuitenkin viikkoja, talvella kuukausiakin voi mennä ilman.
        Poltan vain piipputupakkia, joka ei sisällä savuketupakkaan ympättyjä myrkkyjä ainakaan niin paljon.
        Lisäksi, tärkeimpänä, otan savua suuhuni, maistelen sitä ja puhallan sen ulos. Jos savu ei pääse keuhkoihini, vaan käytän sitä vain poskissani, arvon moralistikukkahattutäti saisi kertoa minulle miten saan keuhkosyövän.
        Tietenkin on olemassa riski poskisyöpään, mutta koska poltan piippuani vain harvoissa juhlatilanteissa, ei tästäkään aiheudu ongelmaa.
        Siispä ole hyvä ja ota vettä suuhun ja hengitä syvään.

        Kiitos.

        Pitäisi käydä ärrällä joku päivä ostaas maissipiippu ja jotakin tupakkia. Vanhemmat eivät varmaan ole innoissaan koska muuten en polta ja asun vielä porukoitten luona. Mutta kai ne ymmärtävät jos sanon, että harvakseltaan poltan esim. kalassa, rentoutuessa ja juhlatilanteet. Kyllä nuo kaikki piipputupakat ovat ihan puhdasta pelkkää tupakkaa ilman lisäaineita, koska nikotiini takia piippua tosi huono polttaa. Tutkimusten mukaan piipunpolttajat elävät pidempään kuin tupakoimattomat rentouttavan vaikutuksen vuoksi (REVI SIINTÄ CANCER FUN). Piippu harrastus pitäisi saada yleistymään koska kyse on niin hienosta harrastuksesta ettei moni ymmärrä!


      • piippu harrastaja
        cancer fun kirjoitti:

        Pian saat keuhkosyövän, onnittelut!

        mitä vittua kukkahattu täti tekee piippusivulla täällä jokainen osaa päättää itse terveydestä sitä paitsi tää on jalo harrastus niinkun viininjuonti, konjakit, viskit, oluet, miekkailu yms


    • piippusavustaja

      Noniin, nyt olen sitten valintatilanteessa ja vaihtoehtoina finaalissa on Amphora ja Caravelle.

      Antakaapas ääniä.
      -Amphora: Jakaa mielipiteitä, mutta onkos tämä nyt joku hedelmäpurkan makuinen viritys vai mikä?
      -Caravelle: Rommilla maustettua, mutta olen kuullut että aika pitkälle peruskessua jossa rommin maku ei ole kovinkaan vahva. Miten on?

      Joo, sitten on pakko esittää tyhmä kysymys että mitähän tällainen piipputupakka maksaa. Kävin tänään paikallisella kioskilla mutta apulainen, joka ei osannut edes kassaa käyttää, pyysi odottamaan kauppiasta kymmenen minuuttia, jota minulla ei ollut, joten poistuin. Olisi suorastaan mukava tietää mitä tällainen maksaa, kiltamassinikin sain lahjoituksina aikoinaan. Taitaa olla sätkäpuruja kalliimpaa?

      Mutta hintatietoja ja mielipiteitä Caravellesta ja Amphorasta, kiitos.

      • sdfsghjgkh

      • piippu83

        Amphora on hyvää piipputupakkia siinnä on Virkiniaa ja jotain tummempaa piipputupakkaa karkeaksi leikattua muttei mitään kaarnaa. Maistuu vähän imelältä muttei karkilta aika savuisen makuista. Caravelle taas on vähän enenmän vanhanajan perus piipputupakkia joka on säilötty rommitynnyrissä.


    • Jiminen

      Half&Half kantsii maistaa.Vähän lakritsimainen maku.Noh makunsa kullakin!

    • yki11

      Oon vetäny tota Pubii mont vuot jo...tosin väännän käsin sätkii,mut kuitenkin,hyvää tuo on...mulle maistuu kyll!

    • piippu 2012

      Minun mielestä kokeilemisen arvoinen on mc baren original choice,jota löytyy ainakin R-kioskilta.

    • hekander

      Hamiltons on ihan poltettavaa tupakkaa.
      Löytyy ,Rkioskilta.

      • Piippumiesturuust

        Punainen amphora on monen aloittelijan sekä perehtyneemmänkin makuun. Rohkeasti kysymään vaan piippumiehet herrasmiehiä.


    • antti

      osta sikaritalosta vanhaa havannaa tai vanhaa porvoota tai muuta piipputupakkaa mikä on halpaa niin tiedät mikä on piipputupakkaa

      • piippu83

        vanha havanna ja vanha porvoo on muuten ihan puenosta


    • riuttala76

      Mäkin poltan piippua mut ostan aina halvimpia tupakkamerkkejä. Miten ne palaa en osaa kommentoida.

      • KiltaMies

        Onko mahdollista polttaa kilta piipputupakkaa sätkänä?


    • riff raff

      Täältä tulee ehdottomasti äänet Borkum Riff merkille, parasta mitä olen polttanut, siis minun mielestä.

    • Skillnaden

      Borkum Riffit on hyvän makuisia ja tuoksuisia, mutta palavat todella huonosti. Joutuu sytyttelemään vähän väliä ja palaa epätasaisesti. Amphora on kyllä maultaan, tuoksultaan ja palo-ominaisuuksiltaan parasta kioskitupakkaa. Toimii parhaiten isopesäisestä piipusta sopivan kuivana.

    • Kumi-Pentti

      Noista mainituista tupakoista sätkänpurut kuten Kilta, Kulta-Aroma ja Pubi kannattaa unohtaa jos piiputtelu kiinnostaa. Maistuvat piipussa kamalilta, palavat kuumana jolloin piippu helposti särkyy ja harrastus monilla tyssääkin jompaankumpaan mainittuun ongelmakohtaan.

    • Kylähullukskaheli

      Sanokeepa mistä löytäis kilta tupakkaa kun olen pakottavista syistä siirtynyt carawelleen kun loppukesästä 2016 loppui ärrältä kiltan saanti,
      ja pari toppaa on viel jälel tuota jaloa tavaraa.
      Vua on kiusallista ku joutuu ahdistuksen partaalle ku rupee piippua lataan kiltal et montaks kopallista vielä pystyy polttamaan? ?.

    • savujen_sankari

      Mitäs väliä sillä on onko tupag nimensä mukaan "piippu" vai "sätkä"tupakkaa, savut saa kummastakin höhö.

    • Anonyymi

      Etse en polta, mutta muistatn kun työkaveri poltti caravellia piipussa ja haju oli mitä mahtavin.

    • Anonyymi

      Nyt mökillä ollessa voisi pitkästä aikaa kokeilla jotakin piipputupakkaa. Ashtonin Artisan Blend maistui aikoinaan, mutta nyt on tyydyttävä R-kioskin tarjontaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe