twingon jako hihna

Avuton..

kuinka twingoon vaihdetaan jatko hihna? kaverin ford accordissa se on kuulemma helppoa kun ei tarvi poistaa lähes koko etupaneelia. Onko tvingossa sama menetelly kuin japanilaisissa esimer. toyotassa?

29

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tojomies67

      Kyl se japanilaisis on helpointa kun tarttee poistaa vaan ratti ja mittaristo, esim Toyota Civicissä tosi nopee homma

    • tojotatietäjä

      mielestäni tojotissa pitää ottaa koko kansipoistaa että kädet mahtuvat ja pitää muistaa vielä poistaa pari tulppaa edestä jos on isot kädet. sitten pääsee vasta vaihtamaan jako hihnaa

      • toyotaexpertti

        Et kyllä tiiä yhtään mistä puhut!!! vaan nissanissa pitää noin tehä tojotassa riittää ku puhaltimen moottorin ottaa irti ni pääsee sitä kautta käsiks, voi olla et joutuu laturin irrottaan jos on läski


      • tojotatietäjä
        toyotaexpertti kirjoitti:

        Et kyllä tiiä yhtään mistä puhut!!! vaan nissanissa pitää noin tehä tojotassa riittää ku puhaltimen moottorin ottaa irti ni pääsee sitä kautta käsiks, voi olla et joutuu laturin irrottaan jos on läski

        luulen että olet väärässä jos otat puhaltimen moottorin irti niin männät iskee sen jälkee käsille ja siitä vasta rumaa jälkeä tuleekin


      • AVuton...
        toyotaexpertti kirjoitti:

        Et kyllä tiiä yhtään mistä puhut!!! vaan nissanissa pitää noin tehä tojotassa riittää ku puhaltimen moottorin ottaa irti ni pääsee sitä kautta käsiks, voi olla et joutuu laturin irrottaan jos on läski

        tästä oli apua mutta mitenkä tuon ratin kanssa menetellään? Kuinka sen saa irti, mittariston kanssa ei ollut ongelmia ja konepellin alla olen touhunnut ennenkin mm vaihatessa öljyjä ja lisäsin tuulilasin pesun nesteitä kun pääsivät loppumaan viime kuussa. Apuja vielä kerran????
        T: Avuton...


      • toyotaexpertti
        tojotatietäjä kirjoitti:

        luulen että olet väärässä jos otat puhaltimen moottorin irti niin männät iskee sen jälkee käsille ja siitä vasta rumaa jälkeä tuleekin

        Eikä käy, männät iskee käsille vaan jos otat pois ohjaus tehostimen ilman et avaat säiliön kannen. et oo varmaan autoo eläissäs nähnykkää!!


      • tojotatietäjä
        AVuton... kirjoitti:

        tästä oli apua mutta mitenkä tuon ratin kanssa menetellään? Kuinka sen saa irti, mittariston kanssa ei ollut ongelmia ja konepellin alla olen touhunnut ennenkin mm vaihatessa öljyjä ja lisäsin tuulilasin pesun nesteitä kun pääsivät loppumaan viime kuussa. Apuja vielä kerran????
        T: Avuton...

        mittaat ensiksi sielkä sulakerasiasta tasavirtavaihtovirtakilowattituntimittarilla että tuleeko airpäkille virtaa jos tulee niin otat sulakkeen pois sen jälkeen on turvallista irroittaa ratti. ja rattihan lähtee sen jälkeen ihan kuusikoloruuveilla irti ei sen kummempaa


      • taksimersumies10
        AVuton... kirjoitti:

        tästä oli apua mutta mitenkä tuon ratin kanssa menetellään? Kuinka sen saa irti, mittariston kanssa ei ollut ongelmia ja konepellin alla olen touhunnut ennenkin mm vaihatessa öljyjä ja lisäsin tuulilasin pesun nesteitä kun pääsivät loppumaan viime kuussa. Apuja vielä kerran????
        T: Avuton...

        Ajaisit mersulla niin ei tarvisi patonginkuljettimen kanssa painia.

        Terv. 50v ammattiajoa mersulla, reilusti yli 2miljoonaa kilometrii.


      • kassialma52
        AVuton... kirjoitti:

        tästä oli apua mutta mitenkä tuon ratin kanssa menetellään? Kuinka sen saa irti, mittariston kanssa ei ollut ongelmia ja konepellin alla olen touhunnut ennenkin mm vaihatessa öljyjä ja lisäsin tuulilasin pesun nesteitä kun pääsivät loppumaan viime kuussa. Apuja vielä kerran????
        T: Avuton...

        Mieheni laittoi relluumme alkon kassin hihnan tilalle kun viimeksi meni poikki kesällä -78. hyvin on kestänyt, uudesta polostakin vaihettiin ketju pois ja kassi tilal. viinat juodaan pois kassista ja sitten asennetaan. Suosittelen!


      • ToyotaMIES1995
        tojotatietäjä kirjoitti:

        mittaat ensiksi sielkä sulakerasiasta tasavirtavaihtovirtakilowattituntimittarilla että tuleeko airpäkille virtaa jos tulee niin otat sulakkeen pois sen jälkeen on turvallista irroittaa ratti. ja rattihan lähtee sen jälkeen ihan kuusikoloruuveilla irti ei sen kummempaa

        Ei tartte, riittää et otat akun irti ni ei airpakki toimi, tosimies ottaa muutenki airpakin pois


      • Avuton...
        kassialma52 kirjoitti:

        Mieheni laittoi relluumme alkon kassin hihnan tilalle kun viimeksi meni poikki kesällä -78. hyvin on kestänyt, uudesta polostakin vaihettiin ketju pois ja kassi tilal. viinat juodaan pois kassista ja sitten asennetaan. Suosittelen!

        kiitos kaikista hyvistä vinkeistä, Olen vaimoni kanssa absolutisteja emmekä käy alkosssa, mutta käykö jokin muu kassi hyvin tähän?? Olen kuullut wolksvagen transitiin vaihdettavan kassi mutta onko tämä kuinka pitkäaikainen vaihtoehto?


      • Rellumies55
        Avuton... kirjoitti:

        kiitos kaikista hyvistä vinkeistä, Olen vaimoni kanssa absolutisteja emmekä käy alkosssa, mutta käykö jokin muu kassi hyvin tähän?? Olen kuullut wolksvagen transitiin vaihdettavan kassi mutta onko tämä kuinka pitkäaikainen vaihtoehto?

        S-marketin kassi käy hyvin kans, mut älä laita K-kaupan kassii ne ei kestä. Siwan kassi käy kans mut joutuu useemmin vaihtaan


      • autoasiantuntija
        Avuton... kirjoitti:

        kiitos kaikista hyvistä vinkeistä, Olen vaimoni kanssa absolutisteja emmekä käy alkosssa, mutta käykö jokin muu kassi hyvin tähän?? Olen kuullut wolksvagen transitiin vaihdettavan kassi mutta onko tämä kuinka pitkäaikainen vaihtoehto?

        Riippuu kassista


      • mersufani92
        taksimersumies10 kirjoitti:

        Ajaisit mersulla niin ei tarvisi patonginkuljettimen kanssa painia.

        Terv. 50v ammattiajoa mersulla, reilusti yli 2miljoonaa kilometrii.

        oletko ajanut tuon 2miljoonaakilometriä samalla mersulla jos olet niin mikä malli mahtaa olla kyseessä.
        itse omista vm78 200d mersun ja sillä on lykitty menemään jo 2.5miljoonaa kilometriä lähinnä kaupunkiajoa eikä tunnu mersussa vielä missää, kerran olen kyllä joutunut vaihtamaan takaiskarin mukulakivien takia ja lamppukin on palanut vuonna 85 jos oikein muistan mutta mitään suurempaa ei ole vielä tarvinnut tehdä. MERSU 4 EVER


      • pirkko67
        autoasiantuntija kirjoitti:

        Riippuu kassista

        itse suosin bioskaa.


      • volvomies10
        autoasiantuntija kirjoitti:

        Riippuu kassista

        Millanen vaihtoväli näis K-kaupan kasseis on? Mun volvoon asennettiin just sellanen mut oon jo ajanu 4 vuotta ja 200 000 kilsaa et olisko sit aika vaihtaa vai hä

        Ja käviskö kangaskassi


      • lidlinsakari
        volvomies10 kirjoitti:

        Millanen vaihtoväli näis K-kaupan kasseis on? Mun volvoon asennettiin just sellanen mut oon jo ajanu 4 vuotta ja 200 000 kilsaa et olisko sit aika vaihtaa vai hä

        Ja käviskö kangaskassi

        olen kokenut lidlin pakaste kassit aivan mahtaviksi eivät kulu juuri ollenkaan ajanut kassilla jo 500000km eikä vaihtoa näy


      • Hihnatietäjä
        volvomies10 kirjoitti:

        Millanen vaihtoväli näis K-kaupan kasseis on? Mun volvoon asennettiin just sellanen mut oon jo ajanu 4 vuotta ja 200 000 kilsaa et olisko sit aika vaihtaa vai hä

        Ja käviskö kangaskassi

        Ihme ku ei oo vielä katkennu! Mut toisaalta taas volvot on nii matala viritteisii paskoi et on kestäny tollaki. Asennappa S-marketin kassi kestää 500tkm ainakin.


      • Autonmasentaja*
        autoasiantuntija kirjoitti:

        Riippuu kassista

        Ei ei älä usko noita kassi tarinoita, ne vedättää sua selkeesti, tiedän miten homma toimii.
        Kertakäyttökassit eivät käy, koska eivät kestä kuumuutta lainkaan, joten Sinun pitää käyttää tietenkin luoononmukaista materiaalia ja suosittelen kangaskassia, koska se kestää usemmankin käytön ja toimii monesti jopa viikonkin kerrallaan, ennenkuin sekin pitää vaihtaa. Selkokielellä sanottuna se toimii välikappaleena hybdridi pyörän takapään alustanosan kierretapin välikappaleena silloin kuin maanvetovoima painaa osia suoraan läntisellä pallonpuoliskolla suoraan kaakkoon kun ilmavirtaus on etelästä pohjoiseen ja sieltä edelleen itään päin, tällöin alkaa kappale vetää puoleensa maan vetokentässä ja olet saanut työn tehtyä. Jatkan tarinaa myöhemmin, nyt pitää ottaa päivälääke..


      • Leiffi
        mersufani92 kirjoitti:

        oletko ajanut tuon 2miljoonaakilometriä samalla mersulla jos olet niin mikä malli mahtaa olla kyseessä.
        itse omista vm78 200d mersun ja sillä on lykitty menemään jo 2.5miljoonaa kilometriä lähinnä kaupunkiajoa eikä tunnu mersussa vielä missää, kerran olen kyllä joutunut vaihtamaan takaiskarin mukulakivien takia ja lamppukin on palanut vuonna 85 jos oikein muistan mutta mitään suurempaa ei ole vielä tarvinnut tehdä. MERSU 4 EVER

        Kyllä mersu kestää!! Sillä ajelee varmasti vielä sillonkin kun riisikupit on ruostunu pois! Omalla DIESEL MERSULLA on ajettu jo 3,7 miljoonaa km alkuperäsellä tekniikalla eikä tunnu missään! Ei tartte ees öljyy lisätä toisin ku mulla oli Tojota vuonna 67 ni siihen sai lisätä öljyy 10km välein ja jakohihna katkes joka päivä matkal raviradalle!!


      • mersufani92
        Autonmasentaja* kirjoitti:

        Ei ei älä usko noita kassi tarinoita, ne vedättää sua selkeesti, tiedän miten homma toimii.
        Kertakäyttökassit eivät käy, koska eivät kestä kuumuutta lainkaan, joten Sinun pitää käyttää tietenkin luoononmukaista materiaalia ja suosittelen kangaskassia, koska se kestää usemmankin käytön ja toimii monesti jopa viikonkin kerrallaan, ennenkuin sekin pitää vaihtaa. Selkokielellä sanottuna se toimii välikappaleena hybdridi pyörän takapään alustanosan kierretapin välikappaleena silloin kuin maanvetovoima painaa osia suoraan läntisellä pallonpuoliskolla suoraan kaakkoon kun ilmavirtaus on etelästä pohjoiseen ja sieltä edelleen itään päin, tällöin alkaa kappale vetää puoleensa maan vetokentässä ja olet saanut työn tehtyä. Jatkan tarinaa myöhemmin, nyt pitää ottaa päivälääke..

        kyllä olen huomannut saman että ei kannata ostaa noita kertakäyttökasseja AIVAN PASKOJA laitoin omaan mersuun (vm78 200d) sokeriruokosta tehdyn kassin ja tuntu että tehoakin irtosi enemmän joten päätin sen jälkeen viedä ratsuni dynoon ja olin ratketariemusta kun kassi toi jopa 54HP LISÄÄ TEHOA JA 300NM VÄÄNTÖÄ LISÄÄ kyllä nyt kehtaa taas raitilla ajella ja tyttöjä ajattaa =) MERSU 4 EVER!


      • Rane46
        mersufani92 kirjoitti:

        kyllä olen huomannut saman että ei kannata ostaa noita kertakäyttökasseja AIVAN PASKOJA laitoin omaan mersuun (vm78 200d) sokeriruokosta tehdyn kassin ja tuntu että tehoakin irtosi enemmän joten päätin sen jälkeen viedä ratsuni dynoon ja olin ratketariemusta kun kassi toi jopa 54HP LISÄÄ TEHOA JA 300NM VÄÄNTÖÄ LISÄÄ kyllä nyt kehtaa taas raitilla ajella ja tyttöjä ajattaa =) MERSU 4 EVER!

        ITse laitoin kangaskassin ja tuli persdynolla ainaki 100HP lisää ja naisia tulee ovista ja ikkunoista


      • mersumies 4ever
        Leiffi kirjoitti:

        Kyllä mersu kestää!! Sillä ajelee varmasti vielä sillonkin kun riisikupit on ruostunu pois! Omalla DIESEL MERSULLA on ajettu jo 3,7 miljoonaa km alkuperäsellä tekniikalla eikä tunnu missään! Ei tartte ees öljyy lisätä toisin ku mulla oli Tojota vuonna 67 ni siihen sai lisätä öljyy 10km välein ja jakohihna katkes joka päivä matkal raviradalle!!

        Lähinnä vanhalla pystärimersulla pimeetä taksia pyöritetty helsingin yössä, toiminut myös vuoden 79 pankkiryöstössä pakoautona

        melkein 4 miljoonaa kilometriä mittarissa ja jokapäiväisessä ajossa joten kilometrejä tulee kokoajan lisää


      • mersumies100
        Rane46 kirjoitti:

        ITse laitoin kangaskassin ja tuli persdynolla ainaki 100HP lisää ja naisia tulee ovista ja ikkunoista

        Oma mersuni 0-100 1,5s 0-200 3s ja vasta kolmannel vaihteel mennää


    • Avuton...

      Vaimon kanssa olemme ostaneet paljon REilun Kaupan Tuotteita ja Eko tuotteita, ja käymme lähikaupassa S-MARKET:ssa koska siellä myyudään myös Luomu Tuotteita. Koitan siis S-Market kauppa kasseja tähän menettely tapaan.

      • avun tarpeessa

        Kävin paikallisessa autoalan liikkeessä kyselemässä näitä s-marketin/k-kaupan pusseja renaultiini mutta palvelu ei ollut kovin hyvää ja lopulta heittivät minut liikkeestä ulos. Mistä näitä s-marketin pusseja oikein saa?


      • Avuton...
        avun tarpeessa kirjoitti:

        Kävin paikallisessa autoalan liikkeessä kyselemässä näitä s-marketin/k-kaupan pusseja renaultiini mutta palvelu ei ollut kovin hyvää ja lopulta heittivät minut liikkeestä ulos. Mistä näitä s-marketin pusseja oikein saa?

        Hei avun tarpeessa!
        Luitko aiemmat kirjoitukset aiheesta? Autonasentaja (insinööri) kertoi että kangaskassit olisivat parhampia, luotan tähän. Oman tvingoni aion korjata hänen antamillaan ammattilais neuvoilla

        T.

        Avuton....


      • ärränmyyjä
        avun tarpeessa kirjoitti:

        Kävin paikallisessa autoalan liikkeessä kyselemässä näitä s-marketin/k-kaupan pusseja renaultiini mutta palvelu ei ollut kovin hyvää ja lopulta heittivät minut liikkeestä ulos. Mistä näitä s-marketin pusseja oikein saa?

        ärrältä saa tiskin alta mutta joutuu tietty pulittaa extraa hieman


      • volvomiekkonen
        ärränmyyjä kirjoitti:

        ärrältä saa tiskin alta mutta joutuu tietty pulittaa extraa hieman

        Volvooni ovat usein laittaneet käytetystä kortongeista hihnan. ei se volvossa kulu kun tehopuoltakaan ei pahemmi ole. maksun olen suorittanut takahuoneen puolella, tiskin alta, tai oikeastaan alla. mutta näin volvon kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe