Ford fiesta -96 vuotaa öljyä

fiestaa

Terve!
Kävin juuri autolla pienellä lenkillä kaupassa autolla ja kun tulin takasin parkkipaikalleni niin huomasin että öljyä oli valunut. Eli jäänyt lätäkkö auton alle ja viiva perään missä olin ajanut. Mustaa oli ja haisi öljylle. Tarkastin öljymäärän ja oli juuri minimiviivan alla. Auto ollut minulla vasta kuukausi. Oisko kellään heittää jotain vinkkiä mikä siinä voisi olla vikana?¨

7

2729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiestailija

      Mulla oli samanlainen vika, että aluksi moottori vuoti hieman öljyä, ja muutaman viikon päästä ihan lorottamalla. Vika oli öljykellossa. Ei ollut kallis korjata (töineen jotain 70-90e). Toinen vika voisi olla venttiilikopan tiiviste, joka vuotaa. Sen voi vaihtaa nätisti myös itse. Tietenkin kannattaa tarkistaa vuotaako öljypohjan mutterin tiiviste.

    • Frank Gröbba

      pohjatulpan tiiviste vuoda niin veikkaisin kampiakselin etu tai takapään stefatiivisteitä!
      (lisää kuitenkin ensi hätään öljyä)

    • fiestaa

      kävin just kattomassa fikkarilla jospa näkyis jotain ongelmaa. putsasin vähän rätillä pahimmat paskat pois ja pistin koneen käyntiin. mitään vuotoa en kuitenkaan nähnyt ja auto oli käynnissä n.5min ehkä.
      huomasin kuintenkin että öljynsuodatin tuntui löysältä ja sainkin sen kiristettyä yhdellä kädellä jonkun verran joten voiskohan se johtua siitä? en tiedä milloin viimeksi vaihdettu öljyt, tarkotus ois vaihtaa kun on vähän lämpimämpi ulkona ja ite vois tehä, mutta kai sen joutuu viemään johkin nyt.
      näkyykös se venttiilikopan tiiviste siitä yläpuolelta eli konehuoneen puolelta? siis liitoskohta, ei itse tiiviste.
      missäs se öljykello sijaitsee?
      entäs ne kampiakselin tiivisteet?
      pitää käydä tutkimassa vähän tarkemmin vielä, hankalaa vaan tossa parkkiksella lumessa.
      öljyä pitää joo lisätä ennen seuraavaa ajoa.
      ainiin, onkos se öljypohjan mutterin tiiviste ja pohjatulpan tiiviste sama tiiviste, eli se mistä otetaan ne vanhat öljyt ulos?
      Kiitos erittäin paljon!

      • Fiestailija

        Mulla oli siinä pari vuotta vanhemmaasa fiestassa se äljykello siellä moottorin takana. sellainen pieni antura koneen kyljessä.


        "onkos se öljypohjan mutterin tiiviste ja pohjatulpan tiiviste sama tiiviste, eli se mistä otetaan ne vanhat öljyt ulos?"

        On.


        On se öljy saattanut vuotaa myös siitä öljynsuodattimesta, jonka kiristit. kannattaa tarkkailla jatkuuko öljynvuota vai korjaantuiko sillä kiristyksellä minkä jo teit.


      • Vendome
        Fiestailija kirjoitti:

        Mulla oli siinä pari vuotta vanhemmaasa fiestassa se äljykello siellä moottorin takana. sellainen pieni antura koneen kyljessä.


        "onkos se öljypohjan mutterin tiiviste ja pohjatulpan tiiviste sama tiiviste, eli se mistä otetaan ne vanhat öljyt ulos?"

        On.


        On se öljy saattanut vuotaa myös siitä öljynsuodattimesta, jonka kiristit. kannattaa tarkkailla jatkuuko öljynvuota vai korjaantuiko sillä kiristyksellä minkä jo teit.

        aluksi sitä öljyä mittatikun ylämerkkiin asti ja tarkkaile sen jälkeen että vuotaako viellä vaikka kiristit
        sen öljynsuodattimen ja jos vuotaa niin se on melko varmasti jompi kumpi kampiakselin tiiviste kun
        vuotaa sillä jos se olisi öljykello niin ei se vuotaisi kovin paljoakaan, ja venttiilikopan tiiviste vähemmän.


    • fiestaa

      jess,taidanpa niin tehdä että laitan sitä öljyä lisää sinne ja tarkkailen.
      Isot kiitokset kaikille.

      • kyllä mulla vaa 97:ssa viestassa tuli sama vika eili öljyy hävis silmissä...sit kurkkasin auton alle moottorin käydessä...ja öljyyhän tuli ku vettä hanasta....no se oli se öljykello....makso 15 euroo ja jos sulla hyvä tunkki sen saa vaihettuu ite auton alta käsin-....et semmottii mulla ....mittarissa kohta 240 000 eikä syö öljyy muute nimeksikää...osta motonetistä sitä halpaa forti omaa öljyy....makssaa about 5 euroo litra ja sil saa jaa 15 000 kilsaa....tosi hyvää ainetta,,,,, ja halpaa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe