Tämän auton suurin vika on jumettuva takaarru talvella.Ei pidä laittaa käsijarrua päälle parkkiin,varsinkaan pyryssä ajon jälkeen.
Toinen häiritsevä ominaisuus on moottoriöljn vuoto.Ainakin jos käyttää Mobilin 5w-50 öljyä talvella.Vuotokohta on öljysuodattimen tiiviste.Ja vuotaa kovalla pakkasella auton ollessavielä kylmä.
Kolmas negatiivinen asia on puurolumessa liikkeelle löhtö.Ainakin oma Corolla sedan tahtoo tässä tilanteessa sammua.Automaattinen järjestelmä ei anna renkaan sutia ja seurauksena helposti isot kierrokset ja moottorin sammuminen.Ajovakaudet saa kyllä napista pois.Negatiivinen piirre slti.
Muuten auto toimii hyvin.Jopa prikan laitto ei ajossa häiritse,Oliko se kaasu vai jarru....
Corolla 1.6 dual vvt-i -08 miinukset
13
4061
Vastaukset
- -07 rolla
No ei se käsijarru ole joka jäätyy, jarrupalat ne on jotka jäätyy levyihin kiinni.
Et sitte viitsi tarkistaa onko suodatin kunnolla kiinni. - olet outopoika
Kannattaisi huoltaa/putsata ne jarrut edes joskus, toimii muuten paljon paremmin.
Suodattimen tiivisteen vuoto ei ole itse auton vika, ellei suodatinjalka ole viallinen.
Mobilin 5w50 on täysin väärän tyyppinen öljy kyseiseen moottoriin.- weqweqwe
Mikäs olisi oikean tyyppinen öljy? Itse aina ajellut ruolla mobililla ilman ongelmia.
- Toihota linea luna
No sehän vaikuttaa laatupeliltä. Käsittämättömiä juttuja uudessa autossa ja näitä vielä ylistetään ja palvotaan.
- -kääpä-
Alkaa pikku hiljaa hahmottumaan syyt ja seuraukset.Tuo 5w50 öljy ei ole sopivaa vaikka käyttäjän käsikirjan mukaan sopii.Vastaisuudessa pitää käyttää notkeampaa öljyä.
Jarrujen ja samalla ajovakaussysteemien heikoin lenkki on löytynyt.Vika on surkeassa käsijarruvaijerissa.Jumittuvaa vaijeria pitää vetristää tuon tuosta sopivalla öljyllä.Kumpa jostain saisi eri valmistajan vaijerin.Sitten kaikki olisi ok. - jikkeedd
Provo. Miten ihmeessä sulla voi sutimisen esto toimia niin että koneessa korkeat kierrokset ja sammuu? Omassa pelissä sutimisen esto nimenomaa rajoittaa tehoa ts. vaikka talla pohjassa, kerroksia on vähän eikä sudi. Ja nimenomaan sutimiseneston saa pois päältä, ei ajonvakautusta.
Meeppä urpo ottamaan lääkkeesi.... - -kääpä-
Ihmeellisesti tuollanen yksi käsijarruvaijeri saa ajovakauden horjutettua.Takapää tahtoi liukkaissa tien mutkissa mennä edelle.Ajonautinnosta ei ollut tietoa.
Vasen takaarruvaijeri on tuhon oma jo tehtaalta tullessa.Siinä keskimmäinen vaijerin tukiklipu on painettu liian kovaa vaijerin vaippaan.Siksi vaijerin vaiippa eli kuori oli murtunut.Tukin murtuman vaseliiilla,sähköteippiä päälle ja kinnike kevyemmin kiinni.Kun vielä laittoi aseöljyä puoli desiä vaijerin sisään niin alkoi toimia.Testasin vaijerin vielä laittamalla vaijerin yöksi pakastearkkuun.Aamulla vaije toimi kevyesti vaikka oli muovikassissa kiepillä.
Jos kaikki mikä kertoo Toyotan vioista on provoa,olet erehtynyt.Ennen oli ennen,nyt on nyt. - iglussa
Paska se on,usko pois
- Tossahan
On vielä takuu.. vai sähkö teippiä, vaseliiniä olet taas
niitä citikka tampioita jotka yrittää jotain omalle aivo toiminalle liian ovelaa,- toi ota
Sinua fiksummat korjaa itse. Ei tarvi odotella takaisinkutsua.
Toki kaikkein fiksuimmat pysyvät koko rakennussarjoista erossa.
- Toyotamies!!!!
Käyttäkää Toyota Corolla autoissa 0W50 öljyä eli parasta mitä kaupasta saa. Toimii pakkasela paremmin ja jos autossa ilmenee jotain ongelmaa niin ei ainakaan ole öljyistä kiinni.
Parasta laatikkoon nii nkyllä kehrää :)- Erick,,.,
Minä oon käyttänyt 0W40 öljyä, hyvin sekin on voidellut. Nuista vaihteiston öljyistä en tiedä, mikä mahtaa olla hyvää.
- cxz
ostin mobilin uutta 5w/30 öljyä 45euroa/4litraa,on hyvä öljy ja siihen toyotan oma öljynsuodatin hyvin toimii,kiristys avaimella varovasti hiukan.
ja tietysti suodatinavain 14 kulmainen motonetista hintaan n.5euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892628Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761005- 56969
- 45867
- 63849
- 61835