Häpeän miestäni..

female87

Olen 24 vuotias nainen ja olen seurustellut 4 ja puoli vuotta 28vuotta vanhemman miehen kanssa.
Kun tapasimme hän oli nuorekas ja komean näköinen mutta nyt hän on jo aika rupsahtanut, ikää tulee koko ajan lisää..välitän hänestä yhä todella paljon mutta olen alkanut miettimään hänen jättämistään. Itseasiassa olen harkinnut sitä jo pitkään mutta olen ollut niin kiintynyt häneen jo vuosien ajan etten ole pystynyt häntä jättämään. Rakastan häntä mutta kadulla kävellessämme mietin koko ajan mitä muut ajattelevat ikäerostamme. Olen kaunis kasvoiltani ja häpeän myös itseäni koska olen tyytynyt vähempään kuin oikeasti olen. Minulla ei juuri ole ystäviä ja jotenkin tuntuu todella yksinäiseltä, ja siinä syy miksi en haluaisi päästää irti miehestäni. Olen hieman ujo tutustumaan uusiin ihmisiin ja vaikea luottaa muihin mutta silti toivon että saisin joskus nuoremman miehen rinnalleni jonka kanssa vanheta yhdessä. Olenko mielestänne säälittävä? Uskon että huonot välit isääni ovat aiheuttaneet sen että olen ottanut vanhemman miehen. Kertokaa mielipiteenne... pliis...

22

2436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroa pois

      kerta koko ajan haaveilet nuoremmasta ja jopa häpeät hänen ulkonäköään. Luulen ettei yhteenmenonne ollut ainakaan sinun puoleltasi aidointa rakkautta, koska se ulkonaisista seikoista välittää.
      Voi olla tietysti, että mieskin otti sinut seksin ja kauniin ulkonäön takia (hyvä leuhkia toisille vanheneville miehille).

    • 40v mies

      Olet 24 ja se ukko on sinua 28 vuotta vanhempi, joten hän voisi olla isäsi. Ajattele asiaa järjellä,
      laita esim. 10 vuotta ikää kummallekin lisää jolloin sinä olet vielä alle 35 ja hän jo yli 60vuotias mies vanhan
      ukon vaivoineen !

      Ja älä vaan tee lapsia tuollaisen vanhan äijän kanssa, ajattele asiaa lapsen näkövinkkelistä-
      miltä lapsesta tuntuisi jos isä olisi vaari ikäinen?

      Etsi mieheksesi alle 30 vuotias kaveri jolla elämä on vielä edessä, eikä tuollainen vanha ukko jolla
      kaikki alkaa olla jo ohi.

      Itse olen 40 vuotias, eli huomattavasti miestäsi nuorempi-mutta minulle ei tulisi mieleenkään
      seurustella ikäisesi naisen kanssa.

    • a-leksis

      Elämä kulkee kummallisia polkuja, suuri ikäero parisuhteessa ei ole aina suhteen kuolemaksi... onhan niinistölläkin haukionsa, suurin piirtein samanlainen ikäero kuin teillä. Teillä on kuitenkin varmaan molemmilla käynyt mielessä, että juttu ei välttämättä kestä hautaan saakka. Ei sekään ole mikään häpeä. Voithan vaikka muuttaa omaan kämppään ja etääntyä kaveriksi miehesi kanssa. Sä olet niin nuori, että halu elämän jatkamiseen omin päin ei ole ihme. Harvoin se eka vakava suhde jää muutenkaan ihmisen ainoaksi.

      • Keskustele

        hänen kanssaan. Ilmaise hienotunteisesti mielipiteesi suhteestanne. Jos jätät hänet, yritä tehdä se vähemmän rikkovalla tavalla, niin...ehkä alussa kiinnyit hänen lapsentarpeellasi, ehkä etsit isällistä turvaa, kun meissä jokaisessa on niitä täyttymättömiä tarpeita, ottaapa näistä kaikista selvää. Keskustelkaa...


    • Xanga

      Hei! Tiedätkö, minun miesystäväni oli minua vain vajaat 10 vuotta vanhempi, mutta sekin alkoi tuntua pahalta. Tuntuu, että elää kuitenkin erilaista elämän vaihetta... ja kun on nuori, haluaisi jakaa nuoruutensa jonkun toisen nuoren kanssa.

      Minunkin oli vaikea irtautua suhteestani osittain juuri tuon yksinäisyyden pelon takia. Se oli ensimmäinen suhteeni... Varsinaisesti suhde kaatui kuitenkin tulevaisuudettomuuteen. Kummallakin on erilaiset suunnitelmat tulevaisuutensa varalle. Nykyisin olemme kavereita edelleen. Seurustelimme jonkun 5-6 vuotta. Nyt voin kyllä paljon paremmin. Suhde ei ollut huono, mutta se ei ollut kuitenkaan se oikea.

      Mutta sinulle jotakin: Jos häpeät miestäsi, koska uskot muiden kummeksuvan teitä, tai pitävän säälittävinä, se ei ole hyvä asia. On kaksi vaihtoehtoa: a) sinulla on huono itsetunto, ja tarvitset päätöstesi tuoksi muiden, jopa tuntemattomien ihmisten hyväksyntää tai b) sinä itse häpeät miestäsi, koska olet alkanut hänen kanssaan suhteeseen jostakin muusta syystä kuin aidosta rakkaudesta.

      Minusta on täysin ymmärrettävää, että haluat nuoremman miehen. Nuoruus kaipaa nuoruutta. Niin se vain menee. On ihanaa olla kumppaninsa kanssa samaa sukupolvea. Jotenkin elämäntarinaltaan tasavertainen.

      • aortta_stein

        Kiitos viestistäsi. Olen samaa mieltä kanssasi. Suhde oli tuhoon tuomittu jo heti alkuun mutta jotenkin en vain pystynyt päästämään irti hänestä. Kai kärsin jonkinlaisesta läheisriippuvaisuudesta. Lapsuuteni ei ollut helppo. Olin 8kk kun vanhempani erosivat ja asuin äitini luona joka käytti paljon alkoholia. Minulla oli sellainen tunne että minut hylättiin kun äiti lähti baariin ja jätti minut yksin kotiin. Nyt olen hieman huolissani siitä kuinka pärjään yksin. Pelkään yksinäisyyttä kuin ruttoa. Minulla ei ole tosiystäviä lainkaan koska tuon suhteen aikana olen katkaissut yhteydenpidon entisiin kavereihin, sukulaisiin ja jopa isääni. Uskon lujasti että syy miksi otin vanhemman miehen oli se että pidin häntä jotenkin isähahmona. Oma isäni kun on aika tiukka, (voisin jopa kuvailla häntä tunteettomaksi) ja kun minä olen ehkä vähän liiankin herkkä ihminen jonka syvimmät tunteet on ajatella muista pelkkää hyvää. Ainoa huono puoli on että tällaista ihmistä käytetään hyväksi, eikä oteta ns. tosissaan. Olen saanut siipeeni monta kertaa(en kyllä varmaan ole ainoa) Mutta etäisyys ihmisestä joka on muodostunut minulle läheisimmäksi jo vuosien ajan, tekee vain hyvää. Luulen että se on ainoa tie parempaan, itsenäisempään elämään. Saa kommentoida...


    • 15+15

      Olet säälittävä, siinä vastaus kysymykseesi. Säälittävää puhua muista ihmisistä tuohon tapaan ja johtaa jotain ihmistä harhaan tuolla tavoin. Säälittävää ja ilkeää.

    • Jarppellino

      ihminen rupsahtaa 4½ vuodessa? Ei kai paljoakaan ellei liho tai tule sairauksia. Onko silmäsi auenneet vai nyt keksit syitä jättää hänet? ?

      • female87

        Kyllä mieheni on rupsahtanut suhteemme aikana totaalisesti. Hän käyttää paljon alkoholia. Välitän hänestä tosi paljon mutta en voi myöntää olevani aidosti rakastunut meidän suhteemme aikana. Kun aloimme seurustelemaan, viihdyimme vain niin hyvin toistemme seurassa että oksat pois. Kiinnyimme toisiimme. Ja iästään huolimatta hänkin on aika lapsellinen välillä. Tuntuu etten pysty koskaan häntä jättämään koska tunneside on niin vahva välillämme. Liikkuminen hänen kanssaan on alkanut vaivaamaan minua yhä enemmän, mitä muut ajattelee yms..Miksi yhteiskunta ja muut ihmiset suhtautuvat suureen ikäeroon parisuhteessa niin kriittisesti? Olen kyllä ajatellut sitä mitä minulle jo ehdotettiinkin, että kun saan oman kämpän, etäännyn hänestä vähitellen(nyt asun väliaikaisesti äitini luona.) Kyllä elämä sitten kulkee kummallisia polkuja kuten joku jo mainitsikin..


      • No ei oo
        female87 kirjoitti:

        Kyllä mieheni on rupsahtanut suhteemme aikana totaalisesti. Hän käyttää paljon alkoholia. Välitän hänestä tosi paljon mutta en voi myöntää olevani aidosti rakastunut meidän suhteemme aikana. Kun aloimme seurustelemaan, viihdyimme vain niin hyvin toistemme seurassa että oksat pois. Kiinnyimme toisiimme. Ja iästään huolimatta hänkin on aika lapsellinen välillä. Tuntuu etten pysty koskaan häntä jättämään koska tunneside on niin vahva välillämme. Liikkuminen hänen kanssaan on alkanut vaivaamaan minua yhä enemmän, mitä muut ajattelee yms..Miksi yhteiskunta ja muut ihmiset suhtautuvat suureen ikäeroon parisuhteessa niin kriittisesti? Olen kyllä ajatellut sitä mitä minulle jo ehdotettiinkin, että kun saan oman kämpän, etäännyn hänestä vähitellen(nyt asun väliaikaisesti äitini luona.) Kyllä elämä sitten kulkee kummallisia polkuja kuten joku jo mainitsikin..

        ihme että käyttää alkoholia kun sunlaisen ämmän kanssa on joutunut tekemisiin.


      • sahkoposti_2011
        female87 kirjoitti:

        Kyllä mieheni on rupsahtanut suhteemme aikana totaalisesti. Hän käyttää paljon alkoholia. Välitän hänestä tosi paljon mutta en voi myöntää olevani aidosti rakastunut meidän suhteemme aikana. Kun aloimme seurustelemaan, viihdyimme vain niin hyvin toistemme seurassa että oksat pois. Kiinnyimme toisiimme. Ja iästään huolimatta hänkin on aika lapsellinen välillä. Tuntuu etten pysty koskaan häntä jättämään koska tunneside on niin vahva välillämme. Liikkuminen hänen kanssaan on alkanut vaivaamaan minua yhä enemmän, mitä muut ajattelee yms..Miksi yhteiskunta ja muut ihmiset suhtautuvat suureen ikäeroon parisuhteessa niin kriittisesti? Olen kyllä ajatellut sitä mitä minulle jo ehdotettiinkin, että kun saan oman kämpän, etäännyn hänestä vähitellen(nyt asun väliaikaisesti äitini luona.) Kyllä elämä sitten kulkee kummallisia polkuja kuten joku jo mainitsikin..

        Ei kannata erota sen vuoksi, että häpeät liikkua miehesi kanssa julkisesti, jos kuitenkin pidät miehestäsi. Ehkä sinun kannattaisi vain parantaa itsetuntoasi. Eivät ihmiset loppujen lopuksi niin ennakkoluuloisesti ikäeroon suhtaudu, ja mitä sitten vaikka suhtautuisivatkin? Ei todellakaan kannata ajatella liikaa mitä mieltä muut ovat, sinun on elettävä ainoastaan itseäsi varten. Ja vaikka nuoruudessa janoaa vapautta ja seikkailuja, niin kun niitä on hetken saanut kokea, kaipaa taas turvaa, sitä että on joku joka kulkee aina vierellä ja jonka luokse mennä, jäädä pysyvästi. Mikään ei ole loppujen lopuksi niin arvokasta kuin se, että on joku joka on aina kanssasi. Ei elämäsi välttämättä muuttuisi yhtään parempaan suuntaan, vaikka ottaisit nuoremman, vaikka toki on ikävää että miehesi käyttää alkoholia. Nuoremman miehen kanssa on omat ongelmat. Ja tietenkin joka suhteessa on jokin ongelma. Jos katsot että suhteessanne on enemmän hyvää kuin huonoa, älä jätä häntä. Älä ainakaan iän vuoksi.


    • todella säälittävä.

      Jos kadulla kävellessänne ajattelet mitä muut miettivät ja häpeät miestäsi, olet käsittämättömän sairas
      ihminen. Jokainen vanhenee ja muuttuu, sinäkin.
      Kaikkein pahinta viestissäsi on tuo että olet tyytynyt vähempään kuin itse olet !! Miten voit ajatella niin että sinä olisit yhtään arvokkaampi kuin tämä mies, missään suhteessa. Jotakin on sinussa pahasti pielessä.
      Miksi ihmeessä olet mennyt tekemään niin hirveän teon että olet ottanut tämän miehen kiusattavaksesi ?
      Olet täysin epäkypsä ihminen ja ilkeä ja loukkaava, kukaan ei saa kirjoittaa noin tavallasi ihmisestä joka on
      elämänkumppani ja sinä olet ottanut hänet vapaasta tahdostasi.
      Häpeä itseäsi, olet paljon sen miehen alapuolella ja todella moukkamainen.

    • perusteella ..

      on niin että miehesi saisi hävetä sinua silmät päästään. Että on ottanut sunlaisen akan riesakseen.
      Itsehän oot valintasi aikoinaan tehnyt ja kaikesta päätellen ihan vapaaehtoisesti.
      V*ttu millasia akkoja voi olla olemassa.

      • sahkoposti_2011

        Ei pidä tuomita tuolla tavoin. Vaikeassa tilanteessa ei aina pysty tekemään täysin järkeviä valintoja. Silloin sitä tekee valinnan, joka on parempi verrattuna siihen tilanteeseen, jossa henkilö sillä hetkellä on. Elämä ei ole aina niin selkeää. Miten hyviä valintoja tekisimmekään, jos olisimme aina elämämme kunnossa!


    • vesper.v

      Ymmärrän sinua. On aina ikävää ja vaikeaa lopettaa suhde, varsinkin jos siinä tuntuu olevan vielä paljon hyvää. Et ole kuitenkaan vielä sitonut itseäsi mihinkään, vaan olet vapaa nuori nainen ajattelemaan ja tekemään aivan mitä haluat. Rohkeutta! Mies kyllä ymmärtää elämänkokemuksellaan ratkaisusi ja sisimmässään myös tietää sen olevan sinun parhaaksesi.

      Löydät vielä rakkauden, jota et häpeä ja jonka kanssa sinulla on kokonainen elämä edessäsi :)

    • OLET JUU

      Olet säälittävä. Kyllä tuo diagnoosisi on oikea, isäkompleksia sinä purat tuon miehen kautta.
      Katsele ikäistäsi seuraa, kuten mielesikin tekee. Vanha on vanha, eikä nuorru vaikka kuinka haluaisit, elon realiteetteja.

      Tuo provosi loppuheitto pliiis kielii siitä ettei kaikki uunit ole lämpiminä.

    • averra

      Teit virheen, siinä se. Voihan tätä analysoida:

      - sinulla isäkompleksi
      - sinulla huono itsetunto
      - miehelläsi nuori nainen kehumisen aihe
      - miehesi epäkypsä

      jne jne.

      Suhteet ei aina onnistu, oli ikäeroa tai ei. Mutta kuvittelu että kun epätyydyttävästä parisuhteesta eroaa niin asiat muuttuu paremmiksi ei välttämättä pidä paikkaansa. En sano, että huonommin alkaa mennä, mutta ei välttämättä paremminkaan: ihminen voi olla tyytymätön elämäänsä, vaihtaa elämäntapaansa, ja edelleen olla tyytymätön, tosin eri syistä.

    • jk

      olet säälittävä

    • j k

      et ole säälittävä

    • ?

      ..mitä muut ajattelevat ?

      ..ei rikkaus vain rakkaus !

    • marcellokinha

      Ymmärrän sinua täysin, sinun rakkautesi häneen eiole samaa kun miehen ja naisen välillä on vaan ehkä kun tytön ja vanhemman miehen. Tosi kiperä kysymys sinä joka olet nuori olisit parhaimmilasi tarpeessa ikäistäsi seuraa ei siis ihmistä joka on tosi vanha sinuun nähden. Ota ja irtaudu suhteesta joka muistuttaa isä lapsi suhdetta ja elä ja nauti ja pidä silti papparainen ystävänäsi.

    • -mamma-

      Valitettavasti täytyy todeta etten ymmärrä naisia jotka etsivät itselleen isää. Onko se turvallisuuden tunnetta kun kenties kaksi miestä paapoo piloille... Mieshän on vain onnellinen nuoremmasta, mutta te naiset ihmetytätte aina vaan. Jos nyt tuntuu tuolta niin tuskin toimii, mitä sitten kun haluat lapsia on isä ja vaari samassa paketissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe