ENGLANTI VS. AUSTRALIA, eläinlääkis

apuakaipaava!!

Elikkä... olen näiden maiden välillä.. molemmissa hyviä ja huonoja puoli.
Tarvitsen todella paljon apua nii voisitteko kertoa omia mielipiteitä kumman valitsisitte ja miksi!
Kokemuksia ausseissa ja briteissä opiskelusta voi kanssa laittaa :)

2

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sofia88

Moikka,

Mulla on myos suunnitteilla muuttaa asutraliaan opiskelemaan elainlaakariksi, tosin olen juuri vasta alkanut katselemaan yliopistoja.. Oletko loytanyt paljon opiskelut maksavat ?

Talla hetkella opiskelen viimeista vuotta englannissa. Talla hetkelle maksaa £3000 lukukausi, mutta hinnat nousevat £9 000 vuonna 2012/2013. Voi olla, etta ensi vuonna hinnat ovat viela alhaiset en ole ihan varma..

Ensimmaiset kaksi vuotta olivat todella ihania, opinnot todellakin kertyvat enimmakseen viimeiselle vuodelle (joka on taytta kidustusta). Englantilaisiin saa helposti yhteyden, suurin osa tulee yliopistoon muista kaupungeista joten kukaan ei tunne ketaan eli kavereita loytyy helposti. Englantilaiset myos toivottavat ulkomaalaiset helposti ja taalla on paljon ulkomaalaisia myos suomalaisia. Yksi neljasta vuodesta on usein Placement vuosi, jolloin mennaan vuodeksi tyoharjoitteluun. Opiskelussa taytyy pysya mukana, putoamisprosentti on suuri. tentit tai kurssityot saa uusia kerran kessalla, mutta jos niistakaan ei paase lapi taytyy kokonainen vuosi kayda uudestaan. Opiskelu on todella koulumaista, kaikki kurssit ovat valmiina eika niita pysty muuttamaan ollenkaan.

Englantilaiset juovat todella paljon, enemman kuin suomalaiset. Englantilaiset ovat todella mukavia edessa pain, mutta puhuvat paljon pahaa takana ja juoruavat. Monet englantilaiset tytot pukeutuvat maailman pieninpiin vaatteisiin (myos isommat tytot) joka nayttaa ihan kaamealta. Englantilaisilla ei todellakaan ole tyylia niin kuin useimilla suomalaisilla tai ranskalaisilla. Tytot juovat olutta ja royhtailevat ja pukeutuvat kuin huorat.. miehet taas makavaat kenen kanssa tahansa, en usko tavanneenni yhtakaan englantilaista joka ei olisi ikina pettanyt. Huumet ovat myos todella yleisia, varsinkin ensimmaisina opiskeluvuosina.

Mutta jos olet nuori ja tykkaat juhlia, englanti on sinua varten. Vaikkakin englantilaiset ovat alkaneet valilla tympia, en vaihtaisia tata kokemusta. Jos jaksat vahankin opiskella niin on varmaa etta paaset lapi.

• ............

"Opiskelu on todella koulumaista, kaikki kurssit ovat valmiina eika niita pysty muuttamaan ollenkaan.

Englantilaiset juovat todella paljon, enemman kuin suomalaiset. Englantilaiset ovat todella mukavia edessa pain, mutta puhuvat paljon pahaa takana ja juoruavat. Monet englantilaiset tytot pukeutuvat maailman pieninpiin vaatteisiin (myos isommat tytot) joka nayttaa ihan kaamealta. Englantilaisilla ei todellakaan ole tyylia niin kuin useimilla suomalaisilla tai ranskalaisilla."

Aamen. Nimimerkillä `maisteri takuuvarmasti jossain muualla`

Mutta silti loistava kokemus, hyvin opettava ja koulutuksen taso on hyvää, vaikka koulumaista onkin:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2723
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      44
      1216
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe