Onko luterilaisuus harhaoppi

heresyhunter

Luterilaisuudessahan on paljon sellaisia elementtejä, joita ei löydy mistään raamatusta. Onko luterilaisuus harhaoppi ?

Virkapappeutta ei löydy.
Lapsikastetta ei löydy.
Ehtoollisen muuttumista joksikin muuksi kuin leiväksi ja viiniksi ei löydy
messukaavoja ei löydy

jne .....

25

363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonto on turhaa

On se, mutta niin kristinuskokin perustuu pelkkiin harhoihin.

• 1:1-12

Paavali, apostoli, virkansa saanut , ei ihmisiltä, eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta.
        Ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.

Armo teille ja rauha Jumalalta meidän Isältämme ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän
        Isämme ja Jumalamme tahdon mukaan.

Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte Hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa
        pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät
        teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.

Mutta vaikka me tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, mitä me
        olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin
        taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon
        kirottu.

Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan ? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi
        Kristuksen palvelija. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole
        ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan
        Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

• Lisään vielä
        1:1-12 kirjoitti:

Paavali, apostoli, virkansa saanut , ei ihmisiltä, eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta.

Armo teille ja rauha Jumalalta meidän Isältämme ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän

Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte Hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa
        pois toisenlaiseen evankeliumiin, joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät

Mutta vaikka me tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, mitä me
        olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin
        taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon
        kirottu.

Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan ? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi
        Kristuksen palvelija. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole
        ihmisten mukaista; enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan

kirkko on ottanut aikamoisen riskin noiden mainitsemiesi asioiden kohdalla,
        joista Raamattu opettaa toisin.

• uskonto on turhaa

kirottu.

Harhaista höpötystä.. Jumalaa ei muuten ole.

• pertsa2010

kirottu.

evankeliumia ja on kirottu!!

• girl22gr

jaa-a,vaikee sanoo. ite oon luterilainen,enkä pidä itteeni harhaoppisena:)

• usko on harhaa

Mutta kaikkien muiden uskontokuntien kannattajat pitävät sinua harhaoppisena, mutta omaa uskontoaan ainoana oikeana.

• girl22gr
        usko on harhaa kirjoitti:

Mutta kaikkien muiden uskontokuntien kannattajat pitävät sinua harhaoppisena, mutta omaa uskontoaan ainoana oikeana.

siinähän pitää sitte:)

• Ei ole totta

kun kyse on uudestisyntyneestä uskovasta - oli hän luterilainen-tai muunlainen - on kyse Jumalan
        lapsesta ja silloin olemme yhtä toistemme kanssa. Se, miten jossain kirkossa opetetaan, ei vaikuta
        asiaan, koska meillä on kullakin oma Raamattumme ja Jumalan Henki, joka meitä opettaa elämässä,
        ettämyöskin johdattaa meitä kaikkeen totuuteen.

• usko on harhaa
        Ei ole totta kirjoitti:

kun kyse on uudestisyntyneestä uskovasta - oli hän luterilainen-tai muunlainen - on kyse Jumalan
        lapsesta ja silloin olemme yhtä toistemme kanssa. Se, miten jossain kirkossa opetetaan, ei vaikuta
        asiaan, koska meillä on kullakin oma Raamattumme ja Jumalan Henki, joka meitä opettaa elämässä,
        ettämyöskin johdattaa meitä kaikkeen totuuteen.

Kaikkiin uskontoihin ei liity jumalaa eikä raamattua tai sen kaltaista kirjaa. Kristinuskonkin sisällä on paljon erilaisia suuntauksia ja herätysliikkeitä, jotka pitävät itseään ainoina pelastuksen saaneina, eli oikeaoppisina uskovaisina.

Kristinusko johdattaa pois todellisesta elämästä.

• Kristinuskon kirja.

Kaikkiin uskontoihin ei liity jumalaa eikä raamattua tai sen kaltaista kirjaa. Kristinuskonkin sisällä on paljon erilaisia suuntauksia ja herätysliikkeitä, jotka pitävät itseään ainoina pelastuksen saaneina, eli oikeaoppisina uskovaisina.

Kristinusko johdattaa pois todellisesta elämästä.

Luterilaisuus samoin kuin muutkin kristinuskon nimellä kulkevat opit ovat harhaoppeja, koska ne eivät perustu Jeesuksen tuomaan sanomaan, vaan pääasiassa kaikkien muiden ihmisten henkilökohtaisiin sanomiin ja kirjoitulsiin.

" Ei ole totta " . Hyvä kommentti sinulta " meillä kullakin on oma Raamattu ja Jumalan henki ". Kuvastaa mielestäni erittäin hyvin Jeesuksen ilmoittamaa sanomaa. Korostaa meille annatun henkisen lahjan, loogisen ajattelukyvyn, käyttämisen rikkautta. Yhteisyys ja henkilökohtaisuus !

• pertsa2010

Käskyjen poistaminen tai muuttaminen ei ole sallittua se on häväistys.
        Tarkista piruuttasi käskyt katekismuksestasi ja vertaa mooseksen kirjan käskyihin , jotka ovat alinna , niin huomaat mitä "ne" ovat tehneet.

Katolinen kirkko poisti toisen käskyn (kuvainpalvelukielto) katekismuksesta ja jotta
        käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.Tämä tuottaa luonnollisesti hankaluuksia,kun kysytään katolilaiselta , luterilaiselta , ortodoxilta tai anglikaanilta toista käskyä.Luterilainen kirkko sanoo toisen käskyn sisältyvän ensimmäiseen käskyyn - tosin Jumala sanoi toisin - eli käskyt oikeassa muodossaan ovat tuolla lopussa.

Älä tee huorin on nykyään --> Älä tee aviorikosta - huorata saa siis niin paljon kuin sielu sietää , kunhan sitä ei tee avioliitossa.Käskyn muuttaminen tuohon toiseen merkitykseen on synti?!!

Tuossa alla ovat kymmenen käskyä siten kuin ne ovat muilla kuin luterilaisilla ja katolisilla.
        Käskyjen poistaminen ja muuttaminen on suuri synti eikä siinä auta selittelyt, että kuvainpalvelukielto
        sisältyy ensimmäiseen käskyyn.

Alkuperäisissä käskyissä alapuolella ei ole mitään tarkentamista ja on kiellettyä muuttaa esim. toista käskyä täysin tuntemattomaan muotoon.On hyvin ymmärrettävää tuo senaikainen muutosvimma ,kun katoliset halusivat olla rähmällään mm. Marian kuvan edessä.Nykyään heille puhuu ja ilmestyy demoninen maria
        Medjugorje / Fatima joka kutsuu itseään taivaan kuningattareksi.Tuo oliohan oli historiassa tunnettu juuri tuolla nimellä.Ei olisi kannattanut poistaa toista käskyä.

5. MOOSEKSEN KIRJA
        1.
        5:6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        2.
        5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        3.
        5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        4.
        5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        5:13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        5.
        5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        6.
        5:17 Älä tapa.
        7.
        5:18 Älä tee huorin.
        8.
        5:19 Älä varasta.
        9.
        5:20 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
        10.
        5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.

• jumalaa ei ole
        pertsa2010 kirjoitti:

Käskyjen poistaminen tai muuttaminen ei ole sallittua se on häväistys.
        Tarkista piruuttasi käskyt katekismuksestasi ja vertaa mooseksen kirjan käskyihin , jotka ovat alinna , niin huomaat mitä "ne" ovat tehneet.

Katolinen kirkko poisti toisen käskyn (kuvainpalvelukielto) katekismuksesta ja jotta
        käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.Tämä tuottaa luonnollisesti hankaluuksia,kun kysytään katolilaiselta , luterilaiselta , ortodoxilta tai anglikaanilta toista käskyä.Luterilainen kirkko sanoo toisen käskyn sisältyvän ensimmäiseen käskyyn - tosin Jumala sanoi toisin - eli käskyt oikeassa muodossaan ovat tuolla lopussa.

Älä tee huorin on nykyään --> Älä tee aviorikosta - huorata saa siis niin paljon kuin sielu sietää , kunhan sitä ei tee avioliitossa.Käskyn muuttaminen tuohon toiseen merkitykseen on synti?!!

Tuossa alla ovat kymmenen käskyä siten kuin ne ovat muilla kuin luterilaisilla ja katolisilla.
        Käskyjen poistaminen ja muuttaminen on suuri synti eikä siinä auta selittelyt, että kuvainpalvelukielto
        sisältyy ensimmäiseen käskyyn.

Alkuperäisissä käskyissä alapuolella ei ole mitään tarkentamista ja on kiellettyä muuttaa esim. toista käskyä täysin tuntemattomaan muotoon.On hyvin ymmärrettävää tuo senaikainen muutosvimma ,kun katoliset halusivat olla rähmällään mm. Marian kuvan edessä.Nykyään heille puhuu ja ilmestyy demoninen maria
        Medjugorje / Fatima joka kutsuu itseään taivaan kuningattareksi.Tuo oliohan oli historiassa tunnettu juuri tuolla nimellä.Ei olisi kannattanut poistaa toista käskyä.

5. MOOSEKSEN KIRJA
        1.
        5:6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        2.
        5:8 Älä tee itsellesi jumalankuvaa, älä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5:9 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        5:10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
        3.
        5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
        4.
        5:12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
        5:14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.
        5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
        5.
        5:16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
        6.
        7.
        8.
        9.
        10.
        5:21 Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa. Älä halaja lähimmäisesi huonetta, älä hänen peltoansa, älä hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.

Meuhkaaminen on turhanpäiväistä, koska koko kristinusko on turhaa elämän kannalta.

• påpåpå

"Ehtoollisen muuttumista joksikin muuksi kuin leiväksi ja viiniksi ei löydy" Mitä tarkoitat sillä? Jeesuksen kuuluisat ehtoollisen asettamissanat kyllä viittaavat siihen, että leipä ja viini symbolisesti tarkoittavat Jeesuksen uhrautumista meidän edestämme.

• pertsa2010

Roomalaiskatolinen kirkko opettaa, että jokaisessa ehtoollisen vietossa Kristus uhrataan uudestaan papin toimesta. Luther nimitti sellaista oppia "lohi-käärmeen pyrstöksi". Kristus on uhrattu vain kerran. Ehtoollinen antaa meille hänen kertakaikkisen uhrinsa hyödyn.

UHRI ANNETTIIN KERTAKAIKKISESTI GOLGATALLA ,KUN JEESUS HUUSI SE ON TÄYTETTY JA ANTOI HENKENSÄ!

Kaikkein harhaoppisin kirkko on juuri katolinen kirkko - spiritismi , marian plus pyhimysten
        palvonta jne.

• ja Jumalan sanan mukaan lahkolaiset joutuvat helvettiin.

Hauskaa matkaa!

• Luterilaisuus ei ole harhaoppi.

Raamatun ajan pappeudesta puhutaan kyllä, nykyään suomalainen yhteiskunta vaikuttaa luonnollisestikin myös papin ammattiin. Pappeus on silti paljon enenmmän kuin vain virka meille papeille.

Luterilaisessa kirkossa kastetaan Jeesuksen kastekäskyn mukaan...kastamalla ja opettamalla... ei siis ensin opettamalla ja vasta sen jälkeen kastamalla, jos tietoa on tarpeeksi.

Jeesus asetti myös ehtoollisen ja niissä sanoissa tulee esille ehtoolliskäsityksemme tarkasti.

Messukaavamme pohjautuvat Raamatun ajan seurakunnan kokoontumisiin. Niitä on hiottu vuosituhansien kuluessa, mutta lähtökohta tulee Raamatusta.

pappi Sonja

• Kristinuskon kirja.

Pappi Sonja otti muutaman kohdan esille, muut jätti ottamatta satoja jopa tuhamsia kohtia, jossa luterilainen oppi ei ole Jeesukselta kotoisin.

Luterilaisen, kuten muidenkin kristinoppia tunnustavien kirkkojen, pyhä kirja on Raamattu. Sen nimeen vannotaan ikuisesti erilaisilla tulkinnoilla.

Raamatti sisältää noin 1300 sivua, joista Jeesuksen sanoja on noin sadassa. Niissäkin on huomattavaa päällekkäisyyttä. Jeesuksen sanat noin 20 sivua. Raamatun arvostettujen eksegetiikan tutkijoiden ansiokkaiden tutkimustulosten perusteella voidaan Jeesuksen sanat perimätiedon todennäköisyydellä supistaa kahteen , kolmeen sivuun.

Siinä on meidän kristinuskomme perusta ja pohja Jumalan tahdosta.

• pertsa2010

Esimerkiksi minun katekismuksessani(1999) ei näy toista käskyä missään!!
        Raamattu suhtautuu jyrkän kielteisesti homoseksuaalisuuteen sanoi Arkkipiispa Paarma.

Ei tarvinne laahata raamatunkohtia nähtäväksi?

Onko kirkko kirottu kun se on muuttanut käskyt ja suosii ja tukee homoseksuaalista
        käyttäytymistä??

Minä olen perustellut näkökantani ja sitä edellytän kaikilta , jotka haluavat pitää kaskustelun
        tason laadukkaana.

Olen ymmärtänyt asiat niin , että täällä keskustellaan Raamatun kontekstissa , mutta miksi
        te papit esitätte mielipiteitä , jotka joiltain osin kumoavat sen mitä Jeesus itse on
        sanonut - esimerkiksi luvallisesta avioerosta?
        ********************************************************************************************************************
        käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.Tämä tuottaa luonnollisesti hankaluuksia,kun kysytään katolilaiselta , luterilaiselta , ortodoxilta tai anglikaanilta toista käskyä.Luterilainen kirkko
        sanoo toisen käskyn sisältyvän ensimmäiseen käskyyn - tosin Jumala sanoi toisin - eli käskyt oikeassa muodossaan ovat tuolla lopussa.

Käskyjen poistaminen ja muuttaminen on suuri synti eikä siinä auta selittelyt, että kuvainpalvelukielto sisältyy ensimmäiseen käskyyn.
        Alkuperäisissä käskyissä alapuolella ei ole mitään tarkentamista ja on kiellettyä muuttaa esim. toista käskyä täysin tuntemattomaan muotoon.On hyvin ymmärrettävää tuo senaikainen muutosvimma ,kun katoliset halusivat olla rähmällään mm. Marian kuvan edessä.Nykyään heille puhuu ja ilmestyy demoninen maria Medjugorje / Fatima joka kutsuu itseään taivaan kuningattareksi.Tuo oliohan oli historiassa tunnettu juuri tuolla nimellä.Ei olisi kannattanut poistaa toista käskyä.

• pertsa2010
        pertsa2010 kirjoitti:

Esimerkiksi minun katekismuksessani(1999) ei näy toista käskyä missään!!
        Raamattu suhtautuu jyrkän kielteisesti homoseksuaalisuuteen sanoi Arkkipiispa Paarma.

Ei tarvinne laahata raamatunkohtia nähtäväksi?

Onko kirkko kirottu kun se on muuttanut käskyt ja suosii ja tukee homoseksuaalista
        käyttäytymistä??

Minä olen perustellut näkökantani ja sitä edellytän kaikilta , jotka haluavat pitää kaskustelun
        tason laadukkaana.

Olen ymmärtänyt asiat niin , että täällä keskustellaan Raamatun kontekstissa , mutta miksi
        te papit esitätte mielipiteitä , jotka joiltain osin kumoavat sen mitä Jeesus itse on
        sanonut - esimerkiksi luvallisesta avioerosta?
        ********************************************************************************************************************
        käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.Tämä tuottaa luonnollisesti hankaluuksia,kun kysytään katolilaiselta , luterilaiselta , ortodoxilta tai anglikaanilta toista käskyä.Luterilainen kirkko
        sanoo toisen käskyn sisältyvän ensimmäiseen käskyyn - tosin Jumala sanoi toisin - eli käskyt oikeassa muodossaan ovat tuolla lopussa.

Käskyjen poistaminen ja muuttaminen on suuri synti eikä siinä auta selittelyt, että kuvainpalvelukielto sisältyy ensimmäiseen käskyyn.
        Alkuperäisissä käskyissä alapuolella ei ole mitään tarkentamista ja on kiellettyä muuttaa esim. toista käskyä täysin tuntemattomaan muotoon.On hyvin ymmärrettävää tuo senaikainen muutosvimma ,kun katoliset halusivat olla rähmällään mm. Marian kuvan edessä.Nykyään heille puhuu ja ilmestyy demoninen maria Medjugorje / Fatima joka kutsuu itseään taivaan kuningattareksi.Tuo oliohan oli historiassa tunnettu juuri tuolla nimellä.Ei olisi kannattanut poistaa toista käskyä.

5. MOOSEKSEN KIRJA
        1.
        2.
        3.
        4.
        5.
        6.
        7.
        8.
        9.
        10.

• kirkko on turha

Luterilaisuus kuten muutkin kristinuskon haaraumat, ovat harhaoppeja, koska ne perustuvat harhoihin, eivät faktatietoon.

Alaikäiset pitäisi jättää ehdottomasti tunnustuksellisen uskonnon ulkopuolelle, mutta eihän se kirkolle sovi, koska kuka ajatteleva aikuinen alkaisi uskomaan satuja totena ja vielä maksamaankin siitä uskonlahkolleen.

• pertsa2010

Pääsivätkö alkuseurakuntaan muutkin kuin uskovat?!
        Muitten kuin uskovien kanssa ei haluttu olla oikein tekemisissä?

• Ensinnäkin pitäisi olla oikea kristinusko olemass,että voisi olla olemassa harhaoppikin. Oikeaa kristinuskoa kun ei ole, niin sitten ei voi olla harhaoppiakaan.

• uskislogiikkaa 2011

Ei tarvita juuri kristinuskoa, joka on oikeaoppista osoittamaan harhaoppia. Riittää, kun on joku käsitys oikeasta, olkoon se vaikka kokonaan uskontojen ulkopuolelta.

Voidaan ajatella, että sitä mitä ei ole oikeaksi todistettu, on harhaa, eli harhaoppia. Kristinuskon opit eivät perustu mihinkään faktatietoon, vaan vain mielikuvituksen luomuksiin.

• Mistä maksatte?

Hyvin on lahko pystynyt kusettamaan Suomen valtiota, kun on päässyt jumalineen valtion erityissuojeluun ja valtio kerää lahkolle kirkollisverotkin lahkoon KUULUVILTA lampailta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      141
      3132
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      58
      2492
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      29
      1979
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1647
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      75
      1464
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      76
      1415
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      364
      1408
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1105
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1059
    10. 135
      1037
    Aihe