Tämä kannustaa murtomiehiä

Lapinleukku

3

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha valittaa

Ymmärrän jos olisi muutaman kerran paniikissa puukolla lyönyt mutta toistakymmentä kertaa menee jo hätävarjelun liioitteluksi. Pesäpallomaila on parempi, tehokkaampi eikä joudu käräjille.

• görgyj

Pesäpallohan on Suomen kansallispeli.

• Monesti puhutaan perusoikeuksista, omaisuuden suojasta, asunnon koskemattomuudesta ja ihmisten fyysisestä koskemattomuudesta: mutta näitä oikeuksia ei saa puolustaa.

Murtovaras yritti anastaa omaisuutta: yksityisomaisuuden tulisi olla suojattua, jopa murtovarkaan toimilta.

Ihmisasumusta ei saa häväistä: eli pahvilaatikko jossa joku yöpyy on koti. Poliisi ei saa tutkia sitä ilman kotietsintälupaa. Mutta varasta vastaan sitä ei saa puolustaa.

Myös fyysinen koskemattomuus tuli loukatuksi sumuttamisella.

Eli rikoksen uhrin mikään ihmisoikeuksista ei ollut suojeltavissa.

Ihmisen henki on toki tärkein ihmisoikeus, mutta olosuhteet olivat kyllä sellaiset, että tuomio oli todella väärä.

Tunnen tapauksen jossa puuhottaja sai useiden puukonaikujen tekijänä ja pysyvän vamman tuotettuaan luhuen ehdollisen ja vähäiset sakot. Uhri yllätettiin kadulla takaapäin.

Tekijä oli huumeiden vaikutuksen alainen ja oli ymmärtänyt hakea ennen oikeuskäsittelyä hoitoon. Vankeus olisi muka vaarantanut huumehoidon.

Eli puukotusten määrä johtui sokaistumisesta ja pelosta: rikoksen tunnusmerkistön mukainen vahingoittamistarkoitus ei siis täyty. Se että olisi voinut vahingoitaa ei ole hyväksyttävä peruste.
      Yllätyksellinen sisääntunkeutuminen sokaistuminen selittää iskujen määrän.

Jos on mahdollista kahteen eri tulkintaan on yleensä syytetylle edullisempi selitys se minkä mukaan tuomitaan.

Poliittinen halu suojella rikoksentekijää tuntuu vaikuttavan tuomioistuimen toimintaan: onko poliittinen tuomioistuin muka riippumaton?

NINEL

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      124
      5958
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4326
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      58
      2751
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2558
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1855
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1524
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      34
      1382
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      24
      1341
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      26
      1167
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1111
    Aihe